Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 augustus 2005, 10:42   #61
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav
Ja maar ik kom juist zeggen dat dat "wat nu eenmaal zo is" niet zo zou mogen zijn.

Mensen blijken graag vatbaar te zijn voor onderwerping... wat een hoop hopeloze integratiehoeren...
Ge kunt beter van die fight the system attitude afgeraken en naar een use the system attitude gaan.

Komt ge veel verder mee.....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2005, 10:58   #62
Stubaf.
Banneling

Stubaf.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
Ik heb de indruk dat mijn vraag door weinigen begrepen wordt... Maar dat zal wel aan mij liggen...
De enige die het geprobeerd heeft was die met de rastakop in zijn avatar. En die is zodanig op z'n gezicht gevallen dattem 'et nu nog is aan oplappen. Ik vond de vraagstelling alvast schitterend, ze deed de linksen nadenken over hun eigen onlogische redeneringen. De uitkomst van die redenering is natuurlijk negatief; iedereen snapt dan meteen dan hij hysterisch overreageerde in het eerste geval. Daarom blijven ze wijselijk weg van dit topic.

En natuurlijk, het "slachtoffer" is nu maar een gewoon Belgske. In London was het een vreemdeling. Zie je, hoe de hersenen werken van extreem-linksen? Twee maten, twee gewichten.
Stubaf. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2005, 11:29   #63
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stubaf.
De enige die het geprobeerd heeft was die met de rastakop in zijn avatar. En die is zodanig op z'n gezicht gevallen dattem 'et nu nog is aan oplappen. Ik vond de vraagstelling alvast schitterend, ze deed de linksen nadenken over hun eigen onlogische redeneringen. De uitkomst van die redenering is natuurlijk negatief; iedereen snapt dan meteen dan hij hysterisch overreageerde in het eerste geval. Daarom blijven ze wijselijk weg van dit topic.

En natuurlijk, het "slachtoffer" is nu maar een gewoon Belgske. In London was het een vreemdeling. Zie je, hoe de hersenen werken van extreem-linksen? Twee maten, twee gewichten.
twee maten , twee gewichten. .Black & White.. Appelen en peren.. Dat is het probleem van sommigen hier, met name dat ze geen enkel gebrek aan nuance in hun redenering kunnen stoppen.. In Londen heeft de politie gewoon een fout gemaakt, maar er zijn verzachtende omstandigheden in te roepen. Hier in België rijdt er een gek op een politiepost in . In dergelijke omstandigheden - en het gebeurt regelmatig- is het niet meer dan logisch dat de politie schiet op de verdachte..
Oud 7 augustus 2005, 11:42   #64
Stubaf.
Banneling

Stubaf.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lyot
In Londen heeft de politie gewoon een fout gemaakt, maar er zijn verzachtende omstandigheden in te roepen.
Citaat:
Hier in België rijdt er een gek op een politiepost in . In dergelijke omstandigheden - en het gebeurt regelmatig- is het niet meer dan logisch dat de politie schiet op de verdachte..
Daar in London rende een gek weg van de politie op het moment dat er terreuralarm was. In dergelijke omstandigheden - en het gebeurt regelmatig - is het niet meer dan logisch dat de politie schiet op de verdachte.

Stubaf. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2005, 11:42   #65
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18
Ik begrijp je chipie.

Zoals uit het artikel valt op te maken, reed hij in op een wegversperring door de politie.
Los van de vraag sinds wanneer polities al onmiddellijk wegversperringen inzetten als er toevallige voorbijgangers voor hun vluchten ...
Wie zegt dat het een toevallige voorbijganger was?

Citaat:
vraag ik me toch ook af wat hiervan het nut was ...
Goed, je weet natuurlijk niet hoe kort die persoon die wegversperringen als genaderd had.
Hij kon dus zowel op nog een 10-tal meter afstand zijn als op een 50-tal en nog eens extra gas geven om de politie te bedreigen ...
Hoort men de politie dan te bedreigen?

Citaat:
Ik stelde me ook onmiddellijk de vraag 'wat als die persoon het nu gewoon belachelijk vond van die agenten, en niet veel ergs misdaan heeft?'
Waarom rijd je dan op een wegversperring met agenten in? Als je jezelf niets te verwijten hebt, stop je toch gewoon?

Citaat:
Wat is niet veel ergs kan je dan afvragen ...
Maar dan vraag ik me af: hoe erg kan iets zijn opdat je er op het moment zelf voor gedood moet worden ???
Opdat dat mocht gebeuren moest hij toch wel iets buitgenwoon verschrikkelijk van plan zijn geweest, niet?
Is op een politieagent inrijden niet erg genoeg? Komt behoorlijk dicht bij moord met voorbedachte rade denk ik dan...

Citaat:
Volgens mij bestond trouwens de kans dat het gewoon een 'johny' was die geen zin had om met de 'onozele flikken' geconfronteerd te worden wegens 'schijt aan autoriteit'... als jullie begrijpen wat ik bedoel ...
Als een politiecontrole je aanmaant om te stoppen doe je dat ook. Als je dan beslist om even op die mensen in te rijden, weet je dat daar gevolgen aan vast hangen, als je begrijpt wat ik bedoel...

Citaat:
De mentaliteit van de politie wordt stilaan walgelijk ...
Wat te zeggen over de mentaliteit van Johhny's die geen zin hebben in een babbeltje met de politie en dus maar aanstalten maken om de kerels in kwestie dood te rijden?

Goedgoed, de reactie is hier een beetje cru, maar dat is ook zo bedoeld. 'k Vind het namelijk frappant dat het "mens-zijn" van de dader hier zo hard in de verf wordt gezet, terwijl men blijkbaar helemaal vergeet dat die agent ook een mens is en dat die het ook niet verdiende om als een stuk loslopend wild overhoop gereden te worden...
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2005, 11:45   #66
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja maar ik kom juist zeggen dat dat "wat nu eenmaal zo is" niet zo zou mogen zijn.
Zo te lezen hebt U alvast een werkbaar alternatief voor burgerlijke en individuele veiligheid op zak.
Schud dan eens uw nieuwe zelfverdedigingswet uit de mouw, kwestie van deze dan eens te vergelijken met situaties zoals die in Deurne.
Ben alvast benieuwd !

Ciao
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2005, 11:45   #67
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant
En dan? Niemand verdiend het om neergeschoten te worden. (behalve misschien uitschot als Dutroux en Pandi)
Wie verdient het om overhoop gereden te worden?
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2005, 11:47   #68
Towelie030981
Gouverneur

Towelie030981's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We leven toch niet in het Wilde Westen!
We leven inderdaad niet in het Wilde Westen daarom wordt er verondersteld dat men niet op blokkades inrijdt.
Towelie030981 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2005, 11:50   #69
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Daar in London rende een gek weg van de politie op het moment dat er terreuralarm was. In dergelijke omstandigheden - en het gebeurt regelmatig - is het niet meer dan logisch dat de politie schiet op de verdachte.

tuurlijk was dat een ongelukkige reactie van die man, MAAR dat op zich pleit de Londense politie niet vrij van elke fout.. Er zijn daar serieuze fouten gemaakt en als een dergelijke handelswijze de standaard wordt, dan wachten er ons nog mooie dagen. Niet vergeten ,die man die werd neergekogeld was blank.. Ok, indien er een serieus vermoeden is dan begrijp ik dat de politie ingrijpt, maar dat 'serieus vermoeden' bleek hier toch maar behoorlijk wankel te zijn.. DAAR zit de fout..

Hier in België rijdt die verdachte rechtstreeks in op de politie (hoewel dat natuurlijk ook nog wel even verduidelijkt zal moeten worden, want met die nieuwsberichten weet je nooit wat er precies van waar is en wat niet)
Oud 7 augustus 2005, 11:51   #70
Towelie030981
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shizie
AK47 was de originele versie van Avtomaat Kalashnikova en kwam uit in 1947. Sindsdien zijn er honderden aanpassingen geweest en verbeteringen geweest. Wat ik afgevuurd had was Ak74 (niet de Ak72 sorry my mistake)

De originele versie uit 1947 is bijna nergens meer te vinden
Btw, om het af te vuren had ik een paar pakjes sigaretten aan de soldaten gegeven... Vrij straf als ik nu aan mijn jaren in SU terugdenk
Beetje aan het blazen?
Oud 7 augustus 2005, 11:53   #71
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga
Zo te lezen hebt U alvast een werkbaar alternatief voor burgerlijke en individuele veiligheid op zak.
Schud dan eens uw nieuwe zelfverdedigingswet uit de mouw, kwestie van deze dan eens te vergelijken met situaties zoals die in Deurne.
Ben alvast benieuwd !

Ciao
Alternatief is simpel: wereldwijd verval van grote regeringen. Geen gezeik en rond de pot draaien. Simpel. Alles naar de kloten, geen systeem meer waarin zoiets kan gebeuren.
Werkbaar is het wel degelijk...
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2005, 11:53   #72
Bhairav

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Towelie030981
Beetje aan het blazen?
Het is zijn lul.
Oud 7 augustus 2005, 11:53   #73
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2005, 11:56   #74
Towelie030981
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
Ik heb de indruk dat mijn vraag door weinigen begrepen wordt... Maar dat zal wel aan mij liggen...
U vraag wordt begrepen, u krijgt alleen niet het antwoord dat u wil horen.
Oud 7 augustus 2005, 12:02   #75
Towelie030981
Gouverneur

Standaard

Citaat:

Mensen blijken graag vatbaar te zijn voor onderwerping... wat een hoop hopeloze integratiehoeren...
Hier is toch weinig sprake van onderwerping, enige vorm van organisatie is vereist.
Oud 7 augustus 2005, 12:03   #76
Bhairav

Standaard

WEINIG SPRAKE VAN ONDERWERPING?
Wat een relativeringsvermogen.
Oud 7 augustus 2005, 12:07   #77
Towelie030981
Gouverneur

Standaard

Citaat:
WEINIG SPRAKE VAN ONDERWERPING?
Wat een relativeringsvermogen.
Over welke onderwerping heeft u het in dit geval?
Oud 7 augustus 2005, 12:07   #78
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Menselijkheid?

Maar ja, ik zit ook niet in het parlement. Ik word niet verondersteld van onfeilbaar te zijn
Maar toch is dit uw onderbuikse voorwaarde voor iedere flik met de pet.
Trek ter inleving zelf eens een tenueke aan en rijd eens een avondje mee per patrouille door de 'bright light big city's' naar keuze.
Voorzie U ook van de nodige adrenaline en ogen op uw rug voor dit feestig avondje uit.
Mocht U bij een wegcontrole dan onverhoopt tóch worden geconfronteerd met een op U afstormende wagen, gelieve dan tijdig op voorhand de chauffeur te verwittigen dat hij alvast op uw begrip en clementie kan rekenen.
Kwestie van hem niet te ontmoedigen bij het uitvoeren van zijn voornemen U van het tarmac te keilen, ziet U ?

Ciao
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2005, 12:10   #79
Bhairav

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Towelie030981
Over welke onderwerping heeft u het in dit geval?
Onderwerping in het algemeen.
Oud 7 augustus 2005, 12:11   #80
Bhairav

Standaard

Toegegeven: wat mij vooral intresseerd is dat die flikken uiteindelijk toch de schuld zullen krijgen. Omdat het flikken zijn.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be