Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 20 juni 2003, 18:51   #61
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Quicky
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Wat zou nu het ergste zijn:
Een uiterlijk hebben als Piano
en d�*n lid worden van het zwartblok, das pas miserie!! Xavier Buisseret loopt daar nog tussen, niet vergeten, hé!!
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2003, 20:52   #62
el flamon
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorlac

Moet de overheid het fenomeen 'uithuwlijkingen' hard aanpakken?

Greetz
Vanzelfsprekend, en niet alleen vanwege de Universele Verklaring voor de Rechten van de Mens:

Artikel 16, lid 2

Een huwelijk kan slechts worden gesloten met de vrije en volledige toestemming van de aanstaande echtgenoten.

En bovendien worden die uitgehuwelijkte vrouwen tegen hun wil uit hun natuurlijke habitat getrokken (net als de "linksdenkenden" willen doen, met het argument "er moet toch iemand voor onze pensioenen zorgen"), en het is een feit dat mensen die hier niet uit vrije wil naartoe zijn gekomen, ook minder de vrije wil hebben om zich te integreren, dus als de overheid dit gewoon toelaat, dan importeren we gewoon problemen.

(ps: ik zeg niet dat buitenlanders zelf het probleem zijn, maar wel dat de apartleving voor problemen zorgt)
el flamon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2003, 22:20   #63
Ambetanterik
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorlac
En verder.........nog een reactie op de inhoud?
Jazeker, het is niet 'huwlijk' maar 'huwElijk' (met een E in het midden)

Zonder dank.
[size=7]*knip*[/size]

Ik haat profiteurs
Ambetanterik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2003, 22:27   #64
Ambetanterik
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ali
Citaat:
Mijn motivering is niet van racistische aard, dus geen VlaamsBlok gezever hé. Voor mij staat hier het menselijk leed centraal!!

een verdraagzaam mens met een doel.
Jeps, en zo bijzonder goed geïnformeerd, ik kreeg er bijna de tranen van in mijn ogen. Wat zou nu het ergste zijn: ontvoerd of verkracht worden, of lid zijn van het Vlaams Blok?

We zullen het eens aan VB-partijraadslid Xavier Buisseret moeten vragen die een tijd geleden voor pedofilie werd veroordeeld. Naar't schijnt weet die d'r alles van

"Liever nuchter jongens"

Xa4 is geen pedofiel, dat moet jij weten, je hebt onder hem bij de VMO geweest, maar je nieuwe politieke vriend van franstalige kant, heeft toch op TV verklaard, "ik heb altijd gezorgd dat ze 16 jaar waren" spijtig voor je piano, want anders kon je nog eens geboord kunnen worden door Di Ripo, je had maar jonger moeten zijn.

ik haat valse piano's
Ambetanterik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2003, 15:25   #65
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

Ik heb nog een heel interessant vraagje aan de mensen die denken dat het realistisch is om gedwongen huwelijken op te sporen. Je ziet namelijk steeds meer 'vrije' relaties en 'vrije' huwelijken... Je kent de shit wel, mensen die elkaar zogezegd enkel geestelijk trouw blijven. Zijn dat schijnrelaties of schijnhuwelijken ? Zoniet, hoe ga je uiteindelijk als buitenstaander het verschil bepalen tussen een schijnhuwelijk en zo'n 'vrije' relatie !? Uiteindelijk maakt men de buitenwereld toch wijs wat men wil !?
Wanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2004, 16:29   #66
kermit
Vreemdeling

Standaard gedwongen huwelijk

Zijn er eigenlijk instanties waar vrouwen die gedwongen worden tot een ongewenst huwelijk zich kunnen melden of om raad kunnen vragen? Ben toevallig zo'n vrouw tegen gekomen. Heb weken moeten rond bellen om gehoor te krijgen voor haar. Je krijgt de domste adviezen waarbij ze er maar even voor het gemak aan voorbij gaan dat zo'n vrouw geen enkele keuze heeft. Het is werkelijk triest dat er voor dergelijke vrouwen geen hulp is. Zelf op eenvoudige zaken als waar kan ik de regelgeving vinden over bv het voorkomen van een ongewenste gezinshereniging (die volgt op zo'n huwelijk) komt van niemand antwoord. Heeft er iemand ervaring over hoe je zoiets aanpakt?
kermit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2004, 11:19   #67
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Kermit, op marokkaanse forums lees je regelmatig verhalen van meisjes die in zo'n situatie zitten. Soms wordt erbij verteld dat het een verhaal is, soms verklaren ze de "waarheid" te vertellen. Ik vind het een hele rare situatie.
Een tijdje geleden verscheen het verhaal van een meisje uit het Antwerpse. Ik heb met haar via pm contact gehad en haar verteld over het centrum van Mimount Boussakla.
het e-mail adres van mimount = [email protected]
ik had haar een mail gestuurd, maar geen antwoord gekregen.

Later schreef het betreffende meisje me via pm dat ze wèl van iemand uit de buurt een aantal aanbevelingen had gekregen, zodat haar uithuwelijkingsprobleem scheen opgelost te zijn.
Wat er allemaal van waar is weet ik dus niet, ik kreeg echter echt wel een serieuze bedankbrief.
Op www.maroc.nl onder "Wie schrijft die blijft" lees je hopen van zulke verhalen. Ofwel zijn het een soort van sm-fantasietjes van die meisjes? Het equivalent van onze romantische verhalen boekjes van de stoere rijke man met vierkante kinnebak die dan uiteindelijk op het einde van het verhaal het arme meisje komen redden... ik weet het echt niet.

via de site van mimount boussakla kan je echter wel een adres vinden van die "cel tegen schijnhuwelijken" die werd opgericht. In hoeverre ze EFFEKTIEF actie nemen weet ik niet.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2004, 11:54   #68
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
Jeps, en zo bijzonder goed geïnformeerd, ik kreeg er bijna de tranen van in mijn ogen. Wat zou nu het ergste zijn: ontvoerd of verkracht worden, of lid zijn van het Vlaams Blok?

We zullen het eens aan VB-partijraadslid Xavier Buisseret moeten vragen die een tijd geleden voor pedofilie werd veroordeeld. Naar't schijnt weet die d'r alles van

"Liever nuchter jongens"
Dan zal j'r geen probleem mee hebben dat de vrouwdenigrerende dogma's van de beruchtste aller pedofielen, de pedo-profeet Mohammed, eens serieus uitgekuisd worden en aangepast aan de beschaafde wereld.
Spolpoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2004, 12:42   #69
kermit
Vreemdeling

Standaard gedwongen huwelijk

Beste Circe,

Bedankt voor je antwoord. Ben al weken hulp voor haar aan het zoeken en dat lukt niet zoals ik me dat voorgesteld had. Deze vrouwen lopen enorme risico's als hun familie er achter komt dat ze zich tegen hun famile afzetten. de risisico's zijn dermate dat denk ik 99 van 100 vrouwen geen actie zal ondernemen. Als je dan ziet wat ik voor een moeite moet doen om ergens gehoor te krijgen voor haar dan kan ik me voorstellen dat die ene vrouw die het wel aandurft ook niet geholpen wordt.
Het is te triest voor woorden dat een overheid haar eigen onderdanen niet beter beschermd. Dergelijke vrouwen zijn hier geboren en opgegroeid maar zitten klem tussen de cultuur van hun ouders en een overheid die hen niet beschermt of opvangt.
Bedankt voor je antwoord en ik heb al een mail gestuurd naar mevr bousakla.

Nu afwachten.
Oud 2 oktober 2004, 19:56   #70
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wanne
Vertel jij me dan liever eens hoe je zo'n vrouwen nog beter kunt beschermen... Als een vrouw geslagen is door haar man, en ze gaat er niet mee naar de politie, dan is er niets gebeurd... Hetzelfde geldt voor dat probleem met het uithuwelijken...
Heel eenvoudig. Schijnhuwelijken strafbaar maken, geldboetes, verlies van onterecht verkregen nationaliteit en onmiddelijke uitwijzing.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2004, 09:26   #71
denkende mens
Partijlid

Standaard

Ik denk dat men eerst en vooral een onderscheid dient te maken tussen geregelde huwelijken en gedwongen huwelijken. Ik ken meerdere mensen die zeggen aan hun ouders: "zoek me een goede vrouw en als we goed met elkaar kunnen opschieten dan huwen we mss wel". Daar heb ik geen probleem mee. Wat betreft gedwongen huwelijken dient men idd krachtdadig op te treden. er zijn mogelijkhden te over maar ik heb nu geen zin meer om zoveel te typen. Er bestaan hier zeker internetsites over. Met een beetje politieke wil is dit mogelijk maar... opgelet dat men geen huwelijken verbiedt die niet gedwongen zijn maar verboden worden louter en alleen om racisitische redenen.
denkende mens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2004, 09:29   #72
denkende mens
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt
Heel eenvoudig. Schijnhuwelijken strafbaar maken, geldboetes, verlies van onterecht verkregen nationaliteit en onmiddelijke uitwijzing.
wat hebben schijnhuwelijken hier nu mee te maken? Schijnhuwelijken zijn huwelijken die worden voltrokken louter en alleen om documenten te verkrijgen om in een bepaald land te kunnen wonen. Hier worden geen vrouwen mee gefolterd of verkracht. Integendeel, ze krijgen er geld voor. Zoals altijd zijn er mensen die de termen niet uit elkaar kunnen houden en dan toch nog opmerkingen willen maken. Net zoals in de discussie over de boerka. De vrouw in kwestie draagt geen boerka. Een boerka bestaat uit 1 stuk stof en is goed gekend onder de taliban. De vrouw in kwestie draagt een gewone hoofddoek op traditionele wijze en tevens een gezichtssluier.

Laatst gewijzigd door denkende mens : 4 oktober 2004 om 09:32.
Oud 4 oktober 2004, 09:43   #73
denkende mens
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spolpoel
Dan zal j'r geen probleem mee hebben dat de vrouwdenigrerende dogma's van de beruchtste aller pedofielen, de pedo-profeet Mohammed, eens serieus uitgekuisd worden en aangepast aan de beschaafde wereld.
Naar aanleiding van de opmerking over de profeet van de moslims (dat hij een pedofiel was) heb ik eens wat onderzoek verricht. Aicha werd uitgehuwelijkt toen ze 9 was. Dit gebeurde door haar oom die een goede vriend was van de Mohamed. Het huwelijk werd pas geconsumeerd toen ze 15 jaar was. Men mag niet vergeten dat men in de hele wereld toen de gewoonte had vroeg te huwen.
Dit huwelijk is ook niet uit sexuele motieven voltrokken, maar uit politieke. Aangezien Aisha de dochter was van zijn trouwste megezel Abu Bakr, en ze zo, behalve door de vriendschap, ook door familiebanden waren verbonden. De profeet is later ook namelijk met de dochter van zijn andere trouwe megezel Omar getrouwd, toen deze weduwe was geworden, waarschijnlijk om dezelfde redenen.

De sleutel tot deze zaken is, dat er best kritiek op Muhammad is geleverd door zijn volgelingen of zijn metgezellen, maar nooit dat hij voor die tijd schandalige dingen deed(zeden zijn wel tijd en plaats bepaald). Er is een situatie geweest, waarin alle vrouwen de kans hebben gekregen om van de Profeet te scheiden, als Aisha tegen haar wil de vrouw van de profeet was, had ze kunnen scheiden, maar ze heeft dit echter niet gedaan.
Oud 4 oktober 2004, 10:04   #74
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkende mens
Naar aanleiding van de opmerking over de profeet van de moslims (dat hij een pedofiel was) heb ik eens wat onderzoek verricht. Aicha werd uitgehuwelijkt toen ze 9 was. Dit gebeurde door haar oom die een goede vriend was van de Mohamed. Het huwelijk werd pas geconsumeerd toen ze 15 jaar was. Men mag niet vergeten dat men in de hele wereld toen de gewoonte had vroeg te huwen.
Dit huwelijk is ook niet uit sexuele motieven voltrokken, maar uit politieke. Aangezien Aisha de dochter was van zijn trouwste megezel Abu Bakr, en ze zo, behalve door de vriendschap, ook door familiebanden waren verbonden. De profeet is later ook namelijk met de dochter van zijn andere trouwe megezel Omar getrouwd, toen deze weduwe was geworden, waarschijnlijk om dezelfde redenen.

De sleutel tot deze zaken is, dat er best kritiek op Muhammad is geleverd door zijn volgelingen of zijn metgezellen, maar nooit dat hij voor die tijd schandalige dingen deed(zeden zijn wel tijd en plaats bepaald). Er is een situatie geweest, waarin alle vrouwen de kans hebben gekregen om van de Profeet te scheiden, als Aisha tegen haar wil de vrouw van de profeet was, had ze kunnen scheiden, maar ze heeft dit echter niet gedaan.
En aan jouw post wil ik een post die ik een tijdje geleden gemaakt heb toevoegen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan
Heel wat forumleden halen dikwijls het huwelijk van de profeet Mohammed met de negenjarige Aïscha aan. Dit doen ze omwille van verschillende redenen.
Maar was het in die periode dan echt zo buitengewoon? Eventjes gegoogeld en ik heb het volgende gevonden. Blijkbaar was het ook een wijdverspreid gebruik in het Christelijke Europa. Zelfs tot in de 17de eeuw.

Citaat:

And yet it is the case that in 1396, Richard II of England was joined in marriage to young Isabel of France, who had been 7 years old when their engagement was announced the previous year in Paris. Not only was there no uproar; there was considerable happiness expressed over the assumed probability that this marriage would end the Hundred Years War then in one of its periodic states of truce between the two kingdoms. Peace was to be ensured by joining together this man and this little girl in marriage. If some scholars are correct, Geoffrey Chaucer even celebrated the arrival of the little queen in England, in the formal but funny balade, "To Rosemond," remarking her "chekes round," clowning for the child, like "a pike, walwed in galantyne," possibly inducing thereby merry giggles and yet another pension. [See *The Riverside Chaucer* (Houghton Miflin, 1987) ed. Larry D. Benson et al, pp. 649 and 1082 -- where there is, however, note of disagreement among readers, Robbins endorsing Rickert's "conjecture" that the poem was addressed to "Richard II's child-bride," but Edward Vasta being willing to put the poem much earlier, around 1369-70, despite its formal polish.] If it is indeed addressed to Isabel in this way and for this purpose, then it could be argued that Chaucer was just one more profiteer from this bargain, joining in the happy welcome of the little girl to her marriage bed.

Citaat:
By "child" in this context is meant a male or female human being above the age of 7 -- for either gender -- and below the age of 14 for males, and 12 for females. This follows medieval canon law, in recognizing these as the limits of infancy and puberty, below which the infant could not give meaningful consent, and above which the person was no longer a child. [See Frances and Joseph Giese Marriage and the Family in the Middle Ages, pp. 139-40; Christopher Brooke, The Medieval Idea of Marriage (Oxford, 1991), p.138; James Brundage, Law, Sex, and Christian Society in Medieval Europe (Chicago, 1987), p.238.]

Citaat:
Still the Church had its limits, and refused -- except for special affairs of state, involving the peace -- to sanction marriages contracted before seven years of age, below which it considered the child as truly an infant, incapable of giving consent to marriage. Thus, when Bishop Hugh of Lincoln intervened in the multiple marriages of Grace of Saleby, it was, among other reasons, because she had been married at age 4; it was this, combined with the other fraudulent behavior of her mother and her female accomplices, which brought down the censure of the saintly bishop. If they had only waited until she was seven, things might have been alright, given the swift deaths of the hasty spouses.

Citaat:
Even in Furnivall, the clearly- rehearsed deponents, whose testimony appears and re-appears in almost identical wording in the 27 cases that form the main body of his evidence, (pp. 1-52) insist to a person that there has been no possibility of consummation -- or even cohabitation -- between the parties from the beginning, in case the faintest hint of even attempted intercourse should pose a barrier to the child divorces being sought by on their behalf. This follows, of course, from recognition that, in an age which accepted Original Sin but had not embraced the Freudian "latency myth," in an agricultural society where animal copulation was readily observable, along with the example of servants and other adults -- with privacy, practically speaking, a non-issue -- the Romantic conception of the "innocent child" had not yet been arrived at. [See for discussion James R Kincaid, Child-Loving: The Erotic Child and Victorian Culture ( Routledge, NY, 1992), pp. 120-133, and notes.] Precocity was in fact recognized in the medieval period: "[...] Hostiensis reminded his readers that the real criterion of readiness for marriage was sexual capacity; a girl who was able and willing to consummate a sexual union was fit for marriage, whatever her chronological age, and boys who were fit for sex were likewise capable of contracting marriage. (Brundage, p.434] [Hostiensis was Henry of Segusio, Cardinal bishop of Ostia, d. 1271]

De volledige tekst is op onderstaande link te vinden.
http://www.thedigitalfolklife.org/childmarriage.htm

Laatst gewijzigd door Ke Nan : 4 oktober 2004 om 10:06.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2004, 10:43   #75
kermit
Vreemdeling

Standaard

Je zegt dat er verschillende middelen zijn om op te treden tegen gedwongen huwelijken. Ik zou zeggen dan probeer eens iemand te helpen die het overkomen is. Je wordt van het kastje naar de muur gestuurd. Overal verwijzen ze je door. Het lijkt er net op alsof niemand durft te helpen. Het probleem moet velen malen groter zijn dan gedacht wordt zeker als de slachtoffers weten dat ze geen hulp kunnen verwachten.

Citaat:
Ik denk dat men eerst en vooral een onderscheid dient te maken tussen geregelde huwelijken en gedwongen huwelijken. Ik ken meerdere mensen die zeggen aan hun ouders: "zoek me een goede vrouw en als we goed met elkaar kunnen opschieten dan huwen we mss wel". Daar heb ik geen probleem mee. Wat betreft gedwongen huwelijken dient men idd krachtdadig op te treden. er zijn mogelijkhden te over maar ik heb nu geen zin meer om zoveel te typen. Er bestaan hier zeker internetsites over. Met een beetje politieke wil is dit mogelijk maar... opgelet dat men geen huwelijken verbiedt die niet gedwongen zijn maar verboden worden louter en alleen om racisitische redenen.
Oud 4 oktober 2004, 10:59   #76
denkende mens
Partijlid

Standaard

beter voorkomen dan genezen, maar ik geef toe dat het een delicaat en moeilijk probleem is. er zijn mensen nodig die veel intelligenter zijn dan mij om dit probleem op te lossen. Wat we zeker niet mogen proberen is deze problematiek aan te pakken zonder de betreffende gemeenschap aan te spreken. Zij weet vaak het best hoe het probleem het best dient aangepakt te worden.
Oud 4 oktober 2004, 11:15   #77
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Tja Denkende mens
Volgens mijn gegevens- de Koran en de Hadith, was Mohamed al verslingerd aan Aïcha wanneer ze 6 was, maar dat haar vader de boot afhield tot ze wat ouder was, en het huwelijk werd geconsumeerd op het moment het lichaam een duidelijk signaal gaf dat het vruchtbaar werd. Namelijk na de eerste menstruatie.

Maar ja, zeden zijn plaats tijd en cultuurbepaald.
maar er is ook zo een andere regel.
Citaat:
When in Rome, do like the Romans.
Oud 4 oktober 2004, 11:17   #78
kermit
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
beter voorkomen dan genezen, maar ik geef toe dat het een delicaat en moeilijk probleem is. er zijn mensen nodig die veel intelligenter zijn dan mij om dit probleem op te lossen. Wat we zeker niet mogen proberen is deze problematiek aan te pakken zonder de betreffende gemeenschap aan te spreken. Zij weet vaak het best hoe het probleem het best dient aangepakt te worden.
Hoe wil je dit voorkomen? De vrouw die ik toevallig ken is als gevolg ervan helemaal overstuur. Van de familie hoeft ze geen hulp te verwachten en van de overheid ook niet dus wat heeft ze voor opties? Zij had dit niet kunnen voorkomen. Dit kan pas voorkomen worden als de overheid laat zien dat ze het probleem serieus nemen en ouders afschrikken. Nu kan het vrijwel ongestraft en zonder risico want de risisco's liggen bij het slachtoffer. Triest is het wel.
Oud 4 oktober 2004, 11:50   #79
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door denkende mens
Dit huwelijk is ook niet uit sexuele motieven voltrokken, maar uit politieke. Aangezien Aisha de dochter was van zijn trouwste megezel Abu Bakr, en ze zo, behalve door de vriendschap, ook door familiebanden waren verbonden. De profeet is later ook namelijk met de dochter van zijn andere trouwe megezel Omar getrouwd, toen deze weduwe was geworden, waarschijnlijk om dezelfde redenen
Ik verricht hier even wat onderzoek in de SAHIH hadiths:

BUKHARI:

Volume 8, Book 73, Number 151:

Narrated 'Aisha:

I used to play with the dolls in the presence of the Prophet, and my girl friends also used to play with me. When Allah's Apostle used to enter (my dwelling place) they used to hide themselves, but the Prophet would call them to join and play with me. (The playing with the dolls and similar images is forbidden, but it was allowed for 'Aisha at that time, as she was a little girl, not yet reached the age of puberty.) (Fateh-al-Bari page 143, Vol.13)

Volume 5, Book 58, Number 234:

Narrated Aisha:

The Prophet engaged me when I was a girl of six (years). We went to Medina and stayed at the home of Bani-al-Harith bin Khazraj. Then I got ill and my hair fell down. Later on my hair grew (again) and my mother, Um Ruman, came to me while I was playing in a swing with some of my girl friends. She called me, and I went to her, not knowing what she wanted to do to me. She caught me by the hand and made me stand at the door of the house. I was breathless then, and when my breathing became Allright, she took some water and rubbed my face and head with it. Then she took me into the house. There in the house I saw some Ansari women who said, "Best wishes and Allah's Blessing and a good luck." Then she entrusted me to them and they prepared me (for the marriage). Unexpectedly Allah's Apostle came to me in the forenoon and my mother handed me over to him, and at that time I was a girl of nine years of age.

Volume 5, Book 58, Number 236:

Narrated Hisham's father:

Khadija died three years before the Prophet departed to Medina. He stayed there for two years or so and then he married 'Aisha when she was a girl of six years of age, and he consumed that marriage when she was nine years old.

Volume 7, Book 62, Number 64:

Narrated 'Aisha:

that the Prophet married her when she was six years old and he consummated his marriage when she was nine years old, and then she remained with him for nine years (i.e., till his death).

Volume 7, Book 62, Number 65:

Narrated 'Aisha:

that the Prophet married her when she was six years old and he consummated his marriage when she was nine years old. Hisham said: I have been informed that 'Aisha remained with the Prophet for nine years (i.e. till his death)." what you know of the Quran (by heart)'

SAHIH MUSLIM:

Chapter 10: IT IS PERMISSIBLE FOR THE FATHER TO GIVE THE HAND OF HIS DAUGHTER IN MARRIAGE EVEN WHEN SHE IS NOT FULLY GROWN UP

Book 008, Number 3309:
'A'isha (Allah be pleased with her) reported: Allah's Messenger (may peace be upon him) married me when I was six years old, and I was admitted to his house at the age of nine. She further said: We went to Medina and I had an attack of fever for a month, and my hair had come down to the earlobes. Umm Ruman (my mother) came to me and I was at that time on a swing along with my playmates. She called me loudly and I went to her and I did not know what she had wanted of me. She took hold of my hand and took me to the door, and I was saying: Ha, ha (as if I was gasping), until the agitation of my heart was over. She took me to a house, where had gathered the women of the Ansar. They all blessed me and wished me good luck and said: May you have share in good. She (my mother) entrusted me to them. They washed my head and embellished me and nothing frightened me. Allah's Messenger (, may peace be upon him) came there in the morning, and I was entrusted to him.

Book 008, Number 3310:
'A'isha (Allah be pleased with her) reported: Allah's Apostle (may peace be upon him) married me when I was six years old, and I was admitted to his house when I was nine years old.

Book 008, Number 3311:
'A'isha (Allah be pleased with her) reported that Allah's Apostle (may peace be upon him) married her when she was seven years old, and he was taken to his house as a bride when she was nine, and her dolls were with her; and when he (the Holy Prophet) died she was eighteen years old.

+++++++++++++++++++++++++

Sunan Abu Dawud:

Book 41, Number 4915:
Narrated Aisha, Ummul Mu'minin:

The Apostle of Allah (peace_be_upon_him) married me when I was seven or six. When we came to Medina, some women came. according to Bishr's version: Umm Ruman came to me when I was swinging. They took me, made me prepared and decorated me. I was then brought to the Apostle of Allah (peace_be_upon_him), and he took up cohabitation with me when I was nine. She halted me at the door, and I burst into laughter.

Book 41, Number 4917:
Narrated Aisha, Ummul Mu'minin:

When we came to Medina, the women came to me when I was playing on the swing, and my hair were up to my ears. They brought me, prepared me, and decorated me. Then they brought me to the Apostle of Allah (peace_be_upon_him) and he took up cohabitation with me, when I was nine.

-------------------

Aisha's vader had weldegelijk bezwaren tegen het huwelijk, maar zie, daar kwam de engel Gabriel die aan Mohamed op slag een visioen gaf waardoor Allah liet weten dat het allemaal wel mocht:

Sahih Bukhari:

Volume 5, Book 58, Number 235:

Narrated 'Aisha:

That the Prophet said to her, "You have been shown to me twice in my dream. I saw you pictured on a piece of silk and some-one said (to me). 'This is your wife.' When I uncovered the picture, I saw that it was yours. I said, 'If this is from Allah, it will be done."

[font=Arial]Sahih Bukhari 7.18
Narrated 'Ursa:
The Prophet asked Abu Bakr for 'Aisha's hand in marriage. Abu Bakr said "But I am your brother." The Prophet said, "You are my brother in Allah's religion and His Book, but she (Aisha) is lawful for me to marry."

Nochtans: (Sahih Bukhari) zei de profeet ook wel eens:

Volume 5, Book 57, Number 8:

Narrated Ibn 'Abbas:

The Prophet said, "If I were to take a Khalil, I would have taken Abu Bakr, but he is my brother and my companion (in Islam)."

[/font]

Zou denkende mens me nu ook de BRONNEN van zijn onderzoek even kunnen mededelen?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 4 oktober 2004 om 12:20.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2004, 12:27   #80
denkende mens
Partijlid

Standaard

de hadiths die je hanteert hebben niet dezelfde waarde als de koran. De koran werd neergeschreven in de tijd van de profeet van de moslims terijl de hadiths verhalen zijn die door mensen eeuwen later werden neergeschreven. Heel veel moslims geloven dat het merendeel van de hadiths niet te vertrouwen zijn aangezien vol tegenstrijdigheden zitten ( lees www. monotheist.nl) Tuurlijk kan je dus een religie onderuithalen als je bronnen gebruikt die niemand vertrouwt.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be