![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#62 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#63 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Alles wat ik er schrijf is na te gaan op de site van het VB. de veronderstelling dat alle vrouwen carrièrevrouwen zouden zijn mag in de kast blijven. |
||
![]() |
![]() |
#64 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Persoonlijk vind ik stellingen als: 'je mag kiezen hoor.' en 'in praktijk moeten we wel stellen dat het eerder de vrouwen zijn.', toch wel duidelijk maken wat het Vlaams Blok wil. Het zegt het misschien niet expliciet, maar het komt er wel op neer... zo'n beetje tussen de regels. (Maar ja, tussen de regels lezen, dat is een irritante vrouwelijke eigenschap zeker? ![]()
![]() |
#65 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#66 | ||||
|
![]() Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
#67 |
|
![]() Hoe het Blok het ook allemaal mag uitleggen, het blijft een feit dat het Blok niks moet hebben van vrouwen die opduiken op plaatsen waarvan zij denken dat die aan mannen toebehoren.
De ganse doctrine van vrouwen terug naar de haard wordt verknipt doorgegeven. Die vrije keuze is natuurlijk nep. Maar hoe je verkoop je zoiets aan de Ideale Vlaming volgens het VB anno 2003? Niet gemakkelijk en dat weet het Blok ook, dat enerzijds het stempubliek moet blijven aanboren, en dat bestaat uit de helft vrouwen, en anderzijds toch haar conservatief standpunt wil doordrukken maar niet de geëmancipeerde vrouwen tegen zich in het harnas wil jagen. Dus speelt het Blok het op de zachte manier, maar het doel blijft hetzelfde. A. Het opvoedersloon zal in de praktijk aan de moeders worden uitgereikt, want ondanks de vrije keuze van de partners, weten we allemaal goed genoeg wie na haar dagtaak, de tweede job van het huishouden op zich neemt. Het is gewoon een open deur intrappen: de vrouwen thuis. B. Om daar nog een extra accent aan te geven (het VB noemt dat een meerwaarde voor de positie v/d vrouw) is het toeknnen v/h zogenaamde meervoudig stemrecht. Vrouwen zouden in regel meerdere stemmen krijgen in verhouding tot het kindertal. Een vrouw met vijf koters zou dus ZES keer mogen stemmen. C. Dan zijn er de vele signalen vanuit eerdere congressen en aparte statements van bekende Blokkers. Zoals dit bv over het huwelijk uit het programma: "Het monogame, zo onverbreekbaar mogelijke, voor kinderen openstaande en geïnstitutionaliseerde huwelijk is dé samenlevingsvorm die op een volledige en evenwichtige manier normering geeft aan het persoonlijk en sociaal leven van de mens in onze beschaving. Wanneer echter feitelijke evoluties afwijken van dit model, met o.m. het welig tierende fenomeen van de successieve polygamie (trouwen-scheiden-trouwen-scheiden), het ongehuwd samenwonen of andere permissieve samenlevingsvormen, dan nog doet dit niets af aan de intrinsieke waarde van het huwelijksinstituut." De anti-vrouw propaganda draait op volle toeren zoals blijkt uit volgende programmacitaten: - "Door de toenemende beroepsactiviteit bij de vrouwen zal het aantal kinderen wellicht nog meer afnemen" - "Het blijkt dat thuiswerkende vrouwen meer kinderen hebben of er meer wensen " Enz.... dat ze bij het Vlaams Blok maar eens proberen hun Anke Vdm weer aan de haard te krijgen ![]()
#68 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
#69 | |||||
Minister
|
![]() Citaat:
btw: ik heb (nog) geen man, maar indien dit zo was, zou ie 'ik hou van je' zoveel mogen zeggen als ie wil... of meer zelfs ![]()
![]() |
#70 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uiteraard degene die een huishoudster als een goedkope werkkracht beschouwen om hun eigen huishoudelijk werk te verrichten. Dat diezelfde vrouwen na gedane dagtaak ook nog eens hun eigen huishoudelijke taken moeten vervullen laten ze daarbij wijselijk buiten beschouwing. Wanneer die vrouwen een opvoedersloon krijgen zullen ze niet meer verplicht zijn een tweede taak te verrichten om hun gezinsbudget enigszins op te krikken. Piano, wie doet uw huishoudelijk werk waar u zo graag minachtend over doet. |
|
![]() |
![]() |
#72 |
Banneling
|
![]() Ik had hier twee dagen geleden een vraagje bij geplaatst, maar ik zie dat de WWW (woeste wilde wisser) weeral langsgekomen is. (Gegarandeerd 100% onafhankelijk?????)
|
![]() |
![]() |
#73 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Wat is er gewist?? |
|
![]() |
![]() |
#74 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
#75 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Men haalt op deze manier mensen van de arbeidsmarkt, die nadien niet meer inzetbaar zullen zijn en men gaat hen daar dan nog eens voor vergoeden ook. Bovendien zal dit waarschijnlijk helemaal niet leiden tot een enorme stijging van het geboortecijfer (dit laatste kan ik wel niet staven, maar het tegendeel is natuurlijjk ook niet te bewijzen)
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |
![]() |
#76 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Piano, wie doet uw huishoudelijk werk waar u zo graag minachtend over doet." |
|||
![]() |
![]() |
#77 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De mensen die men van de arbeidsmarkt haalt zijn dus lager geschoolden, er zijn werklozen genoeg om hun plaatsen in te nemen. Onbetaalbaar volgens u ? Het kost tenslotte niet veel meer dan de werklozensteun die wegvalt doordat de werkloze een baan gevonden heeft. Het geboortecijfer kan wel degelijk stijgen. Ik hoor wel eens meer verhalen van grootouders waarvan hun kind vraagt om voor en eventueel kleinkind te zorgen. Bij een negatief antwoord komt het kind er niet wegens onbetaalbare kinderopvang. Ik kan het evenmin bewijzen als u. ![]() |
||
![]() |
![]() |
#78 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Maar ik ben eindelijk bijna student-af... joepie...
![]() |
#79 |
Banneling
|
![]() [size=7]Dat ze alexandra colen aan de haard zetten.
Colen horen thuis bij een haard [/size] |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |