![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Is vreemdelingenangst van VB een geestesziekte? | |||
ja: dat denk ik zelf ook |
![]() ![]() ![]() |
16 | 19,75% |
neen: dat denk ik zelf niet |
![]() ![]() ![]() |
65 | 80,25% |
Aantal stemmers: 81. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Banneling
|
![]() Overigens is het voor Feremans onduidelijk of het nu vreemdelingenangst dan wel vreemdelingenhaat is, geen synoniemen in ek geval.
Afijn, de afkeer/wantrouwen/voorzichtigheid voor het vreemde is de meest natuurlijke reactie. Het zijn dus in feite de multicul-lobbyisten die een psychische afwijking vertonen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Men moet openstaan voor nieuwe dingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Mannekes en Meiskes,
Momenteel loopt er een rechtszaak, ingespannen mr feremans tegen z'n ouders. Hij eist de onmiddellijke vervanging van zn voornaam door mohammed ! In geval van een bevredigende uitspraak kan hij onmiddellijk aan de slag als nachtwaker bij de firma remmery ! Mag ik een oproep lanceren aan de zaakvoerder om mohammed feremans van een internetaansluiting te voorzien zodat wij niet verstoken moeten blijven van zijn verhelderende berichten, dat zou zonde zijn ! Mijn dank is groot, Noorman |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
-ofwel een hele dag ericferemans beluisteren op het SPIRIT-sportevenement -ofwel met een belgicist naar keus, een toast op de koning uitbrengen en dan de kist sjampanje verder oplazeren.
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |||||||||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Buiten de terechte opmerkingen van Guderian en SS, die opmerkten dat ik bij de vraagstelling het had over een vreemdelingenANGST en in de titel van de topic over vreemdelingenHAAT is hier niemand over gevallen.
De vraag is: moet angst voor het onbekende wel noodzakelijkerwijze tot haat aanleiding geven? Is dat noodzakelijk? Is dat wenselijk? Kan men daar beter tegen in gaan, en moet dat genezen worden? Moet men de angst wegnemen of het voorwerp van de angst? Is de angst te overwinnen? Wij praten inderdaad niet graag over angsten, fobieën, psychoses. Omdat dit pijn doet. Zowel bij degenen die ze ondervindt als degenen die er mee worden geconfronteerd. Het is pijnlijk om hebben en pijnlijk om waar te nemen. Waarom is iemand gek? Waarom doet hij niet normaal? Wat mankeert die eigenlijk? Het zijn bangelijke vragen. Indien men het zelf zitten heeft vindt men het natuurlijk "normaal". Iemand die hoogtevrees heeft, vliegangst vind de gekken die zomaar voor de lol in een pretpark op een roetsjbaan gaan zitten getikt en wie graag de wereld rondvliegt een massochist. Soms wordt het voor de betrokkene ook duidelijk dat hij iets heeft: iemand met pleinangst kan de deur niet meer uit, verliest elk contact en zijn werk. Die gaat naar de psychiater en vraagt uiteindelijk om hulp. Hebben racisten en xenofoben hulp nodig? Zijn ze gevaarlijk? Hoe behandel je dat? Is dat misschien normaal en zijn de multiculturalisten gevaarlijk gek (Guderian suggereert dat!). Er is daar een mopje over: Een brave Nederlander rijdt met de auto naar België. Hij zet de vrt verkeersradio aan, zoals het een brave Nederlander die naar België rijdt betaamt. Plots hoort hij "Opgelet, er is een spookrijder gesignaleerd op de autostrade van Breda naar Antwerpen, houdt rechts en vertraag!". Hij kijkt enigzins verwaand zijn vrouw aan en zegt heur:" Eén spookrijder? Nou moe! Hier in België zijn er wel duizend spookrijders!". Guderian zegt zelf dat het normaal is om angst te hebben voor het onbekende. Ik dien dit te beamen. Het onbekende jaagt angst aan en terecht. Moesten onze voorouders elk dier dat ze tegenkwamen zijn gaan aaien als rasechte Gaia leden dan zou het mensdom nu geklasseerd staan als botten, aangetroffen in de holen van Beren, in de vlaktes waar sabeltijgers en wilde grote katten op mensen jaagden. Het is eerder verstandig om een pasje opzij te zetten als je een vreemde gozer tegenkomt die raar doet dan hem een klopje op de schouder te geven. Ik kan daar zeker inkomen. Ik heb heilige bewondering voor missionarissen die met een kruisteken in aanslag tegen de speren van de mau mau stam optrokken, je moet daar serieus lef voor hebben en ik ben er van overtuigd dat de grootste hoop in de pot is gevlogen. Ik zou zelf gewacht hebben tot ze over email beschiken of een forum om ze te gaan bekeren. Anderzijds: ik vind mensen die pak en zak nemen, hun familie, vrienden en kennissen in de steek laten om in een andere streek te gaan werken om hun gezin het beter te laten hebben straffe gasten. Om dan alleen in een totaal nieuwe beschaving terecht te komen, met mensen die niet veel gewoon zijn en alleen hun eigen parochie kennen, die je scheef bekijken en denken dat je een soort bandiet bent dat zijn vrouw afklopt, bommen maakt als hobby, lui bent en vuil en graag in getto's woont en liever in een kruipkot zonder wc en water woont en daar een fortuin voor betaalt dan in een villa. Dat zijn toch mensen met veel geduld en doorzettingsvermogen. Beseffen dat je aan de zelfkant leeft van een rijke wereld, met je eigen kinderen die je als mislukkeling beschouwen omdat zij zich wel snel hebben aangepast aan de nieuwe cultuur en een proper job hebben, en dat allemaal ondergaan omdat je wil dat zij het beter hebben: chapeau. Ik heb al gedacht: als zij geen Vlaams kennen zal ik maar een paar woorden arabisch leren om ze eens te feliciteren met hun geduld en hun vriendelijkheid. Zodat ik eens "selem" kan zeggen, desnoods "selem alaikoem" om hun te laten zien dat ik geen boerke ben. Maar ze spreken eigenlijk veel beter Vlaams en Frans dan ik ooit arabisch ga kunnen leren. Ik apprecieer ook dat ze niet met een croissant in aanslag mij willen bekeren tot een of ander islamfractie. Ik heb ze dat eerlijk gezegd nog nooit bij iemand weten doen. Ze vragen mij wel wat de gewoonte is in Belgie over van alles en nog wat en passen zich daar snel bij aan zonder veel gemopper. Ik denk dat angst voor het onbekende een natuurlijke reflex is. Maar zo zijn er nog. De kop inslaan van mensen die je onder je voeten geven is er zo nog een. Ik ken een paar leraars van op de lagere school, zelf van de middelbare school, die ik nu, meer dan veertig jaar nadien nog eens een serieuze oplawaai zou willen verkopen. En een paar werkgevers, een paar collega's van op het werk. En dan hou ik me in want eigenlijk zou ik ze graag zachtjes roosteren. Maar dat doet een mens niet he? En een paar vriendinnen die me ontgoochelden, wat ik die allemaal heb toegewenst ! Maar je wordt wijzer en weet dat wij wel de emoties hebben van Neanderthalers, nog genen van uit de tijd van de Eburonen, de Aduatiekers of de Galliers maar dat dit niet erg goed uitkomt in de tijd van het strafwetboek van Napoleon de grote, waar we nog altijd mee zitten. Onze spontane emoties zijn noch in het verkeer, noch in de politiek, noch in onze omgang met buren en medemensen erg dienstig wanneer we in een file terechtkomen of wanneer we gaan onderhandelen over het beëindigen van de kernbewapening. En onze angsten tegenover andere mensen, die er anders uitzien of een andere cultuur hebben zijn misschien begrijpelijk maar zullen we moeten met onze hersenen aanpakken, niet met onze hormonen, die in werking komen als we iets nieuws zien, iets anders. Ik begrijp die mensen wel die bang zijn. Maar ik begrijp ook dat ze fout zijn. Iemand die te snel rijdt, een De Decker en een Walter Grootaers versta ik maar al te goed. Moest ik durven ik reed driehonderd op de autostrade. Maar ik hou me in. Ik ga dan ook langer leven en met meer benen rondstappen op het einde dan zij. En vreemde culturen zijn eigenlijk niet alleen "vreemd": zij zijn ook interessant. Zij hebben ons ook nog iets te leren, ik vind tadjien nog altijd beter dan hutsepot. Ik vind waterpijpen gezonder. Maar alcohol drink ik hier, op aarde, en niet in de hemel zoals zij. Maar hun profeet heeft gelijk dat alcohol aanzet tot ruzie, en dat je het daarom best niet op de aarde drinkt. Sommige van hun ideeën zijn wel goed maar moeilijk vol te houden. Zoals bij ons huwelijkstrouw van de katholieken. Maar zeg dat verdomd niet tegen mijn vrouw ! Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door ericferemans : 15 augustus 2005 om 08:34. |
|||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Europees Commissaris
|
![]() Het is duidelijk dat de angst de haat vooraf gaat. Overigens : het begint reeds bij de dialecten/de tongval. Ik kende zo Limburgers die in een klein dorp in West Vlaanderen gingen wonen en daar terug zijn moeten gaan verhuizen, omdat ze als "vreemdelingen " behandeld werden...
Kurt Vonnegut's zoon Mark leed aan een gesstesziekte en is met pillen genezen die hem "terug in de maatschappij integreerden" - art aan K.V de bedenking ontlokte wat indien de maatschappij verziekt is.. bv. een maatschappij waarin Joden als "untermenschen" beschouwd en behandeld worden en iemand die dat nals onaanvaardbaar ziet met dergelijke pillen behandeld wordt zodat hij als normaal in deze normale maatschappij geïntegreerd wordt ? Het antwoord op die vraag lijkt inmiddels wel gegeven in een zgn. "tweelingenexpoeriment"- voor WO II werd er een ééneiige tweeling gescheiden, waarvan er één in >Nazi-Duitsland opgroeide en een andere in de VS (om de paradox kompleet te maken werd die bovendien door een joodse familie opgevoed). De ene groeide inderdaad op tot een fanatieke Nazi en de andere was vervuld van democratische principes. Hier bleek slechts uit dat genetisch gezien deze 2ling gewoon begiftigd was met volgzame en gezagsgetrouwe genen... Wat bij mij dan de persoonlijke bedenking doet oprijzen dat mensen die in onze maatschappij fascistische/nazi sympathieën hebben en dus tegen de bestaande stroom in gaan in een dergelijke maatschappij waarschijnlijk ook tegen de stroom ingaan en bijgevolg daar onmiddelijk in een concentratiekamp zouden verdwijnen. Een beetje zoals de fundamentalistische moslims die naar "free speech europe" moeten verkassen omdat ze in hun eigen overheersende moslimlanden stante pede in de gevangenis zouden geraken. Tot zover psychologische bedenkingen bij het maatschappelijk/politieke probleem "multiculturaliteit" dat we toch zullen moeten oplossen.
![]() |
#69 | |||||||
|
![]() [size=3]Hoe racisme, haat en geweld genezen
[/size] Margaret Paul, PhD Dezen onder ons die onderweg zijn geweest om de gekwetste aspecten van onszelf te genezen weten dat een van de gebreken waaronder wij leiden wanneer we ons in een angstige bui bevinden leidt tot een gevoel van superioriteit of inferioriteit tegenover anderen. Omdat het verwonde gedeelte van ons gebaseerd is op de primaire schaamtegevoelens die maken dat we ons ongeschikt, afwijkend, defect, onbelangrijk enz. voelen; Dat we achterstaan op de anderen. Om te compenseren voor deze vervelende gevoelens en ons ertegen te beschermen kunnen we het bestaan hiervan ontkenen en ons begeven in de andere richting: "ik ben beter dan de anderen". Dit kan onder verschillende vormen: - Ik ben beter dan anderen omdat ik meer geld heb - Ik ben beter omdat ik dunner, sexyer, mooier ben - Ik ben beter omdat ik een betere auto heb - Ik ben een beter dan vrouwen omdat ik een man ben (of omgekeerd) - Ik ben beter dan homo’s omdat ik een hetero ben Racisme komt op de proppen wanneer verkeerde overtuigingen over het beter zijn dan anderen gaat over ras of godsdienst Al deze verkeerde overtuigingen over het minderwaardig idee dat we van onszelf vormen, komen voort uit angst en een sterk verlangen om deze angst niet langer te voelen. Haat, en het geweld dat er uit voortvloeit zijn altijd een bescherming tegen het angstgevoelen, diep in een onbewust gedeelte van ons verwonde zelf, dat we minderwaardig zijn. Zoals ik het zie zijn racisten mensen die wuiven met een vaandel waarop staat: “Ik voel me grondig minderwaardig, onzeker, angstig, mislukt. Ik ben bang dat iemand dit zou weten, dus ik ga deze gevoelens van minderwaardigheid verstoppen door te doen alsof ik beter ban dan anderen. Dit beschermt mij van het gevoel hoe mislukt ik me in feite voel" Hitler, die in zijn jeugd leed onder kindermishandeling en zijn sterke zelfhaat voor een gedeelte van hemzelf dat joods was, illustreert op extreme wijze waar ik over praat [/size][edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door ericferemans : 15 augustus 2005 om 10:05. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat denkt ge van :
Wij zijn beter, omdat de anderen met alle geweld naar ons willen komen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |||||
|
![]() Citaat:
Wij zijn er beter van geworden dat we de anderen met geweld van hun bezittingen hebben ontdaan, hun beschavingen hebben ontwricht, hun grondstoffen hebben gestolen, hun beste werkkrachten als slaven of als gastarbeiders hebben geïmporteerd? Of zijn we alleen maar uit fundamentalistisch katholicisme naar Afrika, Amerika, India, China, Australië getrokken? Om er te kerstennen? Of brachten we goud, specerijen, slaven, olie, uranium, kobalt, ijzererts, zilver, koffie, rubber, cacao, zilver, koper, mangaan mee terug?[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door ericferemans : 15 augustus 2005 om 11:09. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is een rechtstaat onwaardig! Non bis in idem!!!
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Totaal fout. Trouwens, Ferremans heeft niet een geheel gelijklopende mening als ondergetekende, integendeel.
Pelgrim [post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post] Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door. Thai bedreigt mij fysiek Vlaams belangers dwepen met Hitler |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
We laten beide wel meer van ons horen misschien, kan zijn.
Pelgrim [post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post] Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door. Thai bedreigt mij fysiek Vlaams belangers dwepen met Hitler |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Mag ik u ook melden dat ik zelden tot nooit de woorden links en rechts gebruik, tenzij ik iemand citeer ? (maw, ik kom er zelf niet mee aandraven)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |||||||
|
![]() Citaat:
Totaal fout. Trouwens, Pelgrimforever heeft niet een geheel gelijklopende mening als ondergetekende, integendeel.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door ericferemans : 15 augustus 2005 om 11:37. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens grondstoffen, zijn gewoon handelswaar, niet meer of niet minder. Deze worden verkocht aan de hoogstbiedende, en niemand verplicht ze om te verkopen. En slaven worden niet meer geimporteerd, doch zijn met geen stokken buiten te houden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |||
Gouverneur
|
![]() .[edit]
.Universele Verklaring van de rechten van de Mens opgenomen onder artikel 19: "Eenieder heeft het recht op vrijheid van mening en van uiting van zijn mening, wat het het recht insluit NIET VERONTRUST te worden omwille van zijn meningen en het recht door om het even welk uitdrukkingsmiddel en zonder inachtneming van grenzen, inlichtingen en ideeën op te zoeken, te ontvangen en te verspreiden" Goedkeuring en publicatie Belgisch Staatsblad 31 maart 1949 ![]() Laatst gewijzigd door joske : 15 augustus 2005 om 12:16. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Gouverneur
|
![]() Lees eens goed wat hieronder staat.
.Universele Verklaring van de rechten van de Mens opgenomen onder artikel 19: "Eenieder heeft het recht op vrijheid van mening en van uiting van zijn mening, wat het het recht insluit NIET VERONTRUST te worden omwille van zijn meningen en het recht door om het even welk uitdrukkingsmiddel en zonder inachtneming van grenzen, inlichtingen en ideeën op te zoeken, te ontvangen en te verspreiden" Goedkeuring en publicatie Belgisch Staatsblad 31 maart 1949 ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |