Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 juni 2003, 13:19   #61
kirie
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pink Terror
Komt ons land positief naar voren door Amerikaanse criminelen gerust te laten, maar Israëlische niet?
ah zo en wie bedoel je nu ?
kirie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2003, 14:15   #62
Pink Terror
Provinciaal Gedeputeerde

Pink Terror's schermafbeelding

Standaard

Er is een heel gedoe geweest omdat België Sharon vervolgde. De Amerikaanse criminelen die vervolgd zouden worden hier zijn bijv. Bush senior en Generaal Franks. Volgens de woorden van Rumsfeld.
Oud 18 juni 2003, 14:55   #63
kirie
Burger

Standaard

Er moeten volgens mij geen van allen vervolgd worden, noch sharon noch Franks en anderen.
Al die vervolgingen zijn politiek getinte acties die enkel het land in een negatief daglicht stellen.
Straks , als men zo doorgaat met die spellekes, kan hier niemand nog gerust komen zonder de kans opgepakt te worden.
Oud 18 juni 2003, 16:34   #64
Pink Terror
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Daar gaat de hele discussie over
De Amerikaantjes zijn bang dat ze niet meer naar België kunnen komen zonder opgepakt te worden...
Dat zegt op zich al genoeg over het criminaliteitsgehalte van de Amerikaanse 'diplomaten'.
Oud 18 juni 2003, 16:45   #65
kirie
Burger

Standaard

ik denk dat dit alleen maar iets zegt over het gehalte tijdsverlies.
Denkt nu iemand dat op grond van deze aanklachten met deze wet in ons land er ook maar 0.1 % kans is dat zo iemand effectief wordt veroordeeld ?
Neen, het vervelende is dat men iemand kan aanhouden, vasthouden en dat ontregelt elke vorm van normaal contact en diplomatie.
Wie heeft daar baat bij ? Niemand.
Oud 18 juni 2003, 16:46   #66
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Amerikaantjes zijn bang dat ze niet meer naar België kunnen komen zonder opgepakt te worden...
Dat zegt op zich al genoeg over het criminaliteitsgehalte van de Amerikaanse 'diplomaten'.
Zullen we u eens oppakken en in Indonesie berechten omdat er iemand een joint heeft gerookt en die heeft uitgedaan in uw asbak?

We zullen alvast brieven beginnen schrijven met Amnesty en hopen dat ge de doodstraf niet krijgt.
Oud 18 juni 2003, 16:57   #67
Pink Terror
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Tom, jij bent zeker een Piss Pink Off-offensief gestart? Tis goed aan 't lukken alleszins! Proficiat!

ten eerste: je kan honderden burgerslachtoffers opzettelijk doden (of noemen ze dat Collateral Damage?) of een jointje paffen nauwelijks vergelijken...
Wat ik gewoon zie is dat er een moedige instantie eindelijk probeert een beetje gerechtigheid te krijgen...het is natuurlijk een feit dat de wet nu al zódanig aangepast is (wat de Amerikanen maar niet lijken te snappen) dat je niets effectief meer kan ondernemen. Het is ook nooit mijn strijd geweest om de NAVO hier te houden, verre van. Ik reageer enkel op de houding van de Amerikanen. Net zoals ze al hun soldaten vrijgesteld hebben van het Internationaal gerechtshof, gebeurt nu hetzelfde...

ten tweede: hoor ik daar een denigrerende houding tegenover onschuldige mensen redden van de doodstraf? I certainly hope not...Of ik haal mijn bazooka uit!
Oud 18 juni 2003, 17:02   #68
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De amerikaantjes hebben wel gezegd dat ze niet zouden terugdijnzen wanneer een hunner soldaten voor een tribunaal komt te staan, om deze met militair geweld te bevrijden.
En ze houden woord!
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2003, 17:26   #69
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tom, jij bent zeker een Piss Pink Off-offensief gestart? Tis goed aan 't lukken alleszins! Proficiat!
ten eerste: je kan honderden burgerslachtoffers opzettelijk doden (of noemen ze dat Collateral Damage?) of een jointje paffen nauwelijks vergelijken...
Vanuit onze optiek zeker niet, maar voor de Indonesiers wordt je op dezelfde manier bestraft.
Wat ik gewoon zie is dat er een moedige instantie eindelijk probeert een beetje gerechtigheid te krijgen...het is natuurlijk een feit dat de wet nu al zódanig aangepast is (wat de Amerikanen maar niet lijken te snappen) dat je niets effectief meer kan ondernemen. Het is ook nooit mijn strijd geweest om de NAVO hier te houden, verre van. Ik reageer enkel op de houding van de Amerikanen. Net zoals ze al hun soldaten vrijgesteld hebben van het Internationaal gerechtshof, gebeurt nu hetzelfde...
Dat is helemaal geen instantie om gerechtigheid te krijgen. Dat is een politiek instrument dat misbruikt wordt door een aantal klojos van de PVDA die op die manier het land destabilizeren. Voor internationale gerechtigheid moet er een internationaal gerechtshof komen, lobbie liever voor een acceptatie van Den Haag en werk door de Amerikaanse bezwaren ertegen. Zo 'onheus' zijn die bezwaren ook niet hoor.
ten tweede: hoor ik daar een denigrerende houding tegenover onschuldige mensen redden van de doodstraf? I certainly hope not...Of ik haal mijn bazooka uit!
Onschuldigen redden van de doodstraf is een nobel gegeven. Ge vergist u schromelijk. Ik ben voor het afschaffen van de doodstraf om die ene onschuldige op 10,000 die ertussen zit te redden. Ik zie u echter liever niet opgepakt worden en de doodstraf krijgen omdat ge een joint gepaft hebt en Indonesie beslist heeft dat ze universele jurisdictie moeten hebben. Het was een parodietje over het waarom de genocidewet niet kan zonder de nodige internationale verdragen. Het is alle juridische gekheid op een stokje. Trek maar snel je Burka aan, want anders gaan ze u komen oppakken om in Iran een pak zweepslagen in ontvangst te nemen.
Citaat:

still love me?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be