Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 7 juli 2003, 15:04   #61
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elle
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Met deze posting, Elle, sla je de nagel op de kop!

Daarom ben ik ook zo'n tegenstander van het steeds opnieuw binnenhalen van gehersenspoelde importbruiden: op die manier blijven de nieuwe moeders hun kinderen van jongsaf aan hun kinderen terug hersenspoelen en is het praktisch onmogelijk om een kentering te laten plaatsvinden.

Daarin zoek ik ook de oorzaak van het "identiteitsverlies" van tweede/derde generatie inwijkelingen: Ze ZIEN en ze WETEN dat hetgeen hen is INGEPRENT niet klopt! Maar psychologisch gezien kunnen ze dat nit verwerken!

En d�*�*r moeten de Europese regeringen toch ooit eens een oplossing voor zien te vinden.
Correct!!
Citaat:
"Voeg er nog de "bible belt", KluKluxKlan en Opus Dei aan toe en dan krijg je inderdaad een interessant artikel over Christelijk (geïnspireerd) fanatisme."
Citaat:
Gehersenspoeld of hersengespoeld?
Wat denk je dan over die 75% ( vijfenzeventig procent!) Eigen Volk Vlamingen die hun kroost naar het vrij onderwijs sturen (en dan nog liefst op internaat!!)? Ooit al eens op de trein Brugge Kortrijk of de bus Antwerpen Turnhout gezeten, een maandagmorgen of een vrijdagnamiddag? Over de massas die naar Scherpenheuvel en Banneux trekken? Over de nog grotere massas in Lourdes en Santiago de Compostella? Is d�*t géén hersenspoeling? Duiveluitdrijvingen?...Geen collectieve verbijstering?? Mormonen die je om 8 uur 's morgen uit je bed bellen op zondag om je te "bekeren", is d�*t normaal? Zouden jullie d�*t van islamieten verdragen?
Zie dan toch eens in dat kristendom, judaïsme en islam gewoon drie sektes zijn van die ene monotheïstische godsdienst uit de Dode Zeerollen! Elk met een paar andere accenten, d�*t wel..
Citaat:
Neem nu maar gewoon het idee van het bestaan van kloosters en abdijen, waar meisjes (en jongens!)voor hun volwassenheid geestelijk én lichamelijk in opgesloten werden( en nog worden, om er NOOIT MEER uit te komen, dan tussen 6 planken, of met "schande voor de familie",lijkt jullie dat niet VEEL erger dan het dragen van een sluier?
Mij wel...

Het idee van internaten waar kinderen van hun 6 tot hun 18 gewoon worden opgesloten om ze een "kristelijke opvoeding" te geven, grootste deel van de kosten betaald door de belastingbetaler, is d�*t niet gewoon aberrant?
Mochten er islamietische internaten bestaan, hoe zouden jullie d�*n niet roepen en tieren? (en terecht)
Maar van het kristendom vinden we dat normaal, want de ganse maatschappij is daarmee gehersenspoeld!
Van "die anderen" kunnen we veel minder erg niet aanvaarden, volgens jullie!
Gelijk welke godsdienst gaat ALTIJD samen met hersenspoeling. Akkoord om tegen godsdienstwaanzin te keer te gaan, je zal me mee op de eerste rij vinden, maar zo selectief als het hier geschreven wordt zou het belachelijk zijn, [size=4]mocht het niet zo duidelijk tégen één minderheidsgroep in de bevolking gericht zijn.[/size] Voor de oorlog waren het de joden, nu de moslims...

Neem toch eens aan dat die ganse anti-islamhetze vanuit het zwartblok vertrekt, eventueel met steun vanwege de CIA (kijk maar naar die site van faithfreedom die hier overal wordt aangeprezen: voel je d�*�*r geen CIA-geld achter? IK WEL!!
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2003, 15:34   #62
dutch
Provinciaal Statenlid

dutch's schermafbeelding

Standaard

Eindeloos applaus voor Circe en Elle ...
De essentie van het probleem blootgelegd!
Niks met racisme of dicriminatie te zien, gewoon alles te zien met menselijkheid...

Dutch
In islam erft een vrouw slechts de helft van wat haar broer krijgt
dutch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2003, 15:51   #63
Babeth
Gouverneur

Babeth's schermafbeelding

Standaard

Ach Filosoof, dat ik op een nonnen-kostschool zat heeft niets met godsdienst te maken gehad maar alles met een alleenstaande vader die ploegendienst deed en op geen enkele andere manier zijn 3 kinderen kon opvoeden. Het heeft hem dan ook handenvol geld gekost.
Veel ouders sturen hun kinderen liever naar Christelijke scholen omdat daar nog discipline van de kinderen wordt gevraagd. Het is wel veelzeggend dat menige Marrokaanse vader in Vilvoorde zjin dochters liever naar de Virgo Fidelis stuurt dan naar de stedelijke school.

En van die hersenspoeling die u hier aanhaalde zijn wij ons eindelijk aan het verlossen !!! Het is toch normaal dat we dan ook de hersenspoeling bji andere culturen en godsdiensten herkennen en daar iets aan willen doen ? Ik heb nog meisjes gekend bij ons in 't straat (toen woonde ik in Nederland !) die van hun vader niet naar school mochten en die met de meest belachelijke smoesjes thuisgehouden werden. Ongeletterd is domgehouden en domgehouden zal niet weerspannig zijn. Vreselijk toch ?

In ieder geval blijf ik van mening dat, als je een levensbeschouwing of godsdienst ten alle prijze wilt verdedigen, je dan ook de werken terzake moet gelezen hebben en je de ideeën en mores eigen gemaakt moet hebben. Ik probeer dat tenminste, zodat ik weet waarover ik spreek.
En u ?
Oud 7 juli 2003, 16:30   #64
Elle
Provinciaal Statenlid

Elle's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Elle
Standaard

Ik vond filsoof zijn posting nogal verwarrend, maar als ik het goed begrijp word ik als anti-islamitisch voorgesteld. Ja, juist. Maar om volledig te blijven: ik ben anti-religieus in het algemeen.
Mijn anti-islamitische houding heeft dan ook niets met racisme te maken!
Oud 7 juli 2003, 20:17   #65
Pat
Parlementslid

Pat's schermafbeelding

Standaard

Filosoof wil enkel een collage maken van verschillende meningen die hier geuit werden en daardoor aantonen dat het qua hersenspoeling net zo erg gesteld is bij de Christelijke als de Islamitische als enig andere religie. Historisch gezien heeft hij gelijk met diens verschil dat de kerk gedwongen wordt (dit al sinds de renaissance) tot meer en meer toegevingen (noem het emancipatie) aan de maatschappelijke evolutie. Uiteraard zijn hier en daar kleine groepjes fanatieke Christenen die zich Isoleren van de hoofdstroom en die koppig blijven vasthouden aan de oude kerk.

Tegelijkertijd stond de Islam letterlijk stil sinds het einde van de Arabische gouden eeuw. Toen Napoleon in 1798, na eeuwen van isolement, voet aan wal zette in de buurt van Alexandrië was dit het begin van 'the clash of the cultures' dus het moderne conflict tussen het Midden Oosten en het Westen waar we nu midden inzitten. Sindsdien zit de Islam in een identiteitscrisis waardoor er stromingen ontstaan 'back to base'.

Voor filosoof: Het was inderdaad traditie (en voorbeeldig) om een zoon naar de abdij te sturen maar uiteindelijk je kan niemand dwingen om priester te worden laat staan een celibatair leven te leiden. Ik ben daar het levende bewijs van (een doordenkertje ).
Oud 7 juli 2003, 20:28   #66
Elle
Provinciaal Statenlid

Elle's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Elle
Standaard

Thanks Pat, voor uw duidelijke posting!! Soms ben ik nogal traag van begrip ...
Oud 8 juli 2003, 12:57   #67
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Nog een andere bedenking die ik gemaakt hebt bij het idee van de "islamitische persoonlijkheid" is het gegeven dat mensen die verslaafd raken aan sigaretten, alcohol etc. daar enigszins een genetische aanleg toe zouden hebben. Dit wil zeggen, of je al dan niet (snel) toegeeft aan verslaving zou met je aangeboren persoonlijkheid te maken hebben.

Het viel me op dit forum op dat degenen die vurige verdedigers zijn van de islam gewoonlijk ook felle verdedigers zijn van het legaliseren van drugs.

Zou het nu niet kunnen dat onze vriend Karl Marx het zo'n 150 jaar geleden onbewust bij het rechte einde had, toen hij stelde "godsdienst is de opium van het volk"?

Is het misschien niet toevallig dat een partij die de felste verdediger is van de verspreiding van de islam in Europa, namelijk Agalev, tegelijk ook de liberalisering van de drugs in België heeft weten te bekomen?

Zou het met andere woorden niet kunnen dat bepaalde mensen gemakkelijker hun toevlucht zoeken tot vlucht uit de werkelijkheid, hetzij door zich over te geven aan drugs, hetzij door zich over te geven aan bewegingen die een irrationele wereldbeschouwing promoten?

De drugsverslaafden en -gebruikers zien dan in de islamieten stille bondgenoten, omdat ze aanvoelen dat die stakkers net als zij ook niet anders kunnen dan zich 'over te geven'.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2003, 13:21   #68
dutch
Provinciaal Statenlid

dutch's schermafbeelding

Standaard

Zo had ik het nog nooit bekeken Darwin

Ik denk dat de "zielsverwantschap" van islamisten en links-groen niet verder gaat dan het samen aanvoelen van "underdog-schap".
Daarbuiten is het zeker ieder voor zich.

Allez, 'k ben weg, heb een vliegtuig dat op mij staat te wachten
Zal mij hier vanuit zonniger (stikwarme zelfs) oorden wel laten horen, als de censuur van moslimmania het toelaat wel te verstaan.

Dutch
In islam erft een vrouw slechts de helft van wat haar broer krijgt
dutch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2003, 14:07   #69
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pat
Filosoof wil enkel een collage maken van verschillende meningen die hier geuit werden en daardoor aantonen dat het qua hersenspoeling net zo erg gesteld is bij de Christelijke als de Islamitische als enig andere religie. Historisch gezien heeft hij gelijk met diens verschil dat de kerk gedwongen wordt (dit al sinds de renaissance) tot meer en meer toegevingen (noem het emancipatie) aan de maatschappelijke evolutie. Uiteraard zijn hier en daar kleine groepjes fanatieke Christenen die zich Isoleren van de hoofdstroom en die koppig blijven vasthouden aan de oude kerk.

Tegelijkertijd stond de Islam letterlijk stil sinds het einde van de Arabische gouden eeuw. Toen Napoleon in 1798, na eeuwen van isolement, voet aan wal zette in de buurt van Alexandrië was dit het begin van 'the clash of the cultures' dus het moderne conflict tussen het Midden Oosten en het Westen waar we nu midden inzitten. Sindsdien zit de Islam in een identiteitscrisis waardoor er stromingen ontstaan 'back to base'.

Voor filosoof: Het was inderdaad traditie (en voorbeeldig) om een zoon naar de abdij te sturen maar uiteindelijk je kan niemand dwingen om priester te worden laat staan een celibatair leven te leiden. Ik ben daar het levende bewijs van (een doordenkertje ).
Citaat:
Pat,
1) De Kerk werd idd met véél moeite sinds de Renaissance naar een tweederangsrol teruggedwongen, maar laat niet af: Na de val van het Ijzeren gordijn werden zowel in Polen als in de oostelijke Länder van Duitsland weer een abortusverbod ingevoerd. Probleem is dus wel dat bvb de CDU in Duitsland,onze koninklijke familie en de paus zeer dicht aanleunen bij die fundamentalistische stromingen...
2) De hevige verdediging van Babeth voor de vrije (eigenlijk onvrije) scholen is een mooi voorbeeld van hersenspoeling: Mijn ganse familie komt uit officiële scholen en iedereen heeft een universitair diploma gehaald.

3) De arabische wereld heeft idd. lang stil gestaan, maar waarom? Een niet aflatende oorlog tegen islamietische landen in het ganse Middellandse Zeebekken, waar Byzantium,Venetië, Firenze en Spanje de handelswegen naar het oosten wilden veroveren en een dor onvruchtbaar hinterland dat
economisch geen ruimte liet aan economische ontwikkelling, omwille van de barre levensomstandigheden: mensen kunnen zich pas aan cultuur interesseren als de noodzakelijke materiële behoeften sinds geruime tijd vervuld zijn, wat in arabische landen nog steeds alleen maar het geval is in Sadi-Arabië en de Golfstaten (sinds +1974.
De kolonizatie van deArabische wereld heeft voor en nadelen gehad: een voordeel is de invoering van europese rechtsprincipes in de Maghreb, een nadeel is de verstoring van een natuurlijke evolutie naar een moderne maatschappij en het bevestigen van 1000 jaar oude anti-Europese beeldvorming.
Fundamentalisme heeft dat in de 19° eeuw niet veel uitgelokt, tenzij de opstand van de Mahdi, waar kenmerken van fundamentalisme in te vinden zijn. De "bloei" van het fundamentalisme gaat terug tot de afghaanse oorlog , toen de US in het fundamentalisme een handige bondgenoot vonden om de USSR te hinderen in hun steun aan een proggressieve regering in dat land: Pakistan, Bin Laden en Alqaeida werden met $$ en wapens overspoeld, mèt het beoogde effect. Dat n�* die oorlog de Mujaheddin, samengeraapt uit het onderproletariaat van de moslimlanden en dan opgeleid in de medressas in Pakistan terugkeerden naar hun moederlanden was over het hoofd gezien door de leerlingtovenaars van de CIA. Hun regeringen, die wèl wisten wat voor vlees ze in de kuip hadden, gaven hen niet de door hen verhoopte heldenverering, waarop de fundamentalisten zich politiek organizeerden (bvb het FIS in Algerije) en in de ganse arabische wereld voor onrust zorgde.

4)Dat jij aan het kloosterleven ontsnapt bent is een geluk voor jou, maar niet iedereen heeft dat geluk gehad. Gewoon het idee dat islamieten hier iets dergelijks zouden organizeren zou een golf van verontwaardiging opwekken, of niet??
Oud 8 juli 2003, 14:52   #70
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Filosoof, in verband met je internaten, waar 75% van de vlamingen hun kinderen in zouden opsluiten:

over welke periode van de geschiedenis heb je het?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2003, 15:39   #71
Babeth
Gouverneur

Babeth's schermafbeelding

Standaard

En ik verdedig "vrije scholen" helemaal niet ! Ik ben alleen door omstandigheden tijdens de jaren '70 in zo'n kostschool terechtgekomen (en ik heb trouwens 2 universitaire diploma's, n�*h) en ik haalde ook aan dat heel wat ouders (waaronder Moslims) vinden dat er op een "vrije school" meer discipline heerst en de leerlingen beter begeleid worden dan op een rijksschool. Sorry hoor, het is niet omdat ik dat aanhaal dat ik zelf ook die mening heb, ik wou gewoon iets illustreren.
En wat die hersenspoeling betreft... Waar ? Wanneer ? Hoe ?
Oud 8 juli 2003, 19:53   #72
Pat
Parlementslid

Pat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Citaat:

Pat,
1) De Kerk werd idd met véél moeite sinds de Renaissance naar een tweederangsrol teruggedwongen, maar laat niet af: Na de val van het Ijzeren gordijn werden zowel in Polen als in de oostelijke Länder van Duitsland weer een abortusverbod ingevoerd. Probleem is dus wel dat bvb de CDU in Duitsland,onze koninklijke familie en de paus zeer dicht aanleunen bij die fundamentalistische stromingen...
Da's juist wat u daar schrijft, maar in het Oostblok zit het communisme daar wel iets voor tussen. Het Christelijk conservatisme dat u omschrijft gaat terug tot in de jaren '30, in de jaren '40 werd het Polen ea ingelijfd bij het Communistische Oostblok. De pro-Amerikaanse reflexen en de heropleving van het Christendom zijn reacties tegen een halve eeuw van onderdrukking. De Oosterse kerken zijn zoiezo al een pak conservatiever.

De Von Saksen Coburgers hebben inderdaad 'iets' met Opus Dei.

De Paus is een relikwie, daar zijn zelfs de meeste Rooms Katholieken hier in België het mee eens. Er wordt terechte kritiek geuit op Popie Jopie, ook vanuit Roomse hoek.

Citaat:
2) De hevige verdediging van Babeth voor de vrije (eigenlijk onvrije) scholen is een mooi voorbeeld van hersenspoeling: Mijn ganse familie komt uit officiële scholen en iedereen heeft een universitair diploma gehaald.
De vrije scholen leveren kwalitatief goed onderwijs maar dat religieus kantje is er inderdaad teveel aan. Ook ik heb daarom gemeenschapsonderwijs gevolgd. Recentelijk had ik een gesprek (met een forumlid) over dat vrij onderwijs . Tot mijn grote verbazing ging het er op die school veel vrijer aan toe dan ik vermoedde.

Citaat:
3) De arabische wereld heeft idd. lang stil gestaan, maar waarom? Een niet aflatende oorlog tegen islamietische landen in het ganse Middellandse Zeebekken, waar Byzantium,Venetië, Firenze en Spanje de handelswegen naar het oosten wilden veroveren en een dor onvruchtbaar hinterland dat
economisch geen ruimte liet aan economische ontwikkelling, omwille van de barre levensomstandigheden: mensen kunnen zich pas aan cultuur interesseren als de noodzakelijke materiële behoeften sinds geruime tijd vervuld zijn, wat in arabische landen nog steeds alleen maar het geval is in Sadi-Arabië en de Golfstaten
U maakt er wel een potje van, u wil er zelfs Maslov bijhalen tegen alle logica in. Indien uw redenering over Maslov juist zou zijn, hoe kunt u dan de gouden eeuw (een periode van openheid en wetenschappelijke ontwikkeling) verklaren? Mohammed heeft, met behulp van de krijgerscultus "Islam" Arabië veroverd waarna hij zich richtte op andere gebieden. Hij is het die een eerste aanval geopend had op Byzantium, zonder succes trouwens. De gouden eeuw is er ondermeer gekomen door de vele kennis die in handen is gevallen na de verovering van het verzwakte Babylonië (de bakermat van onze beschaving) en ook door verovering van gebieden gedomineerd door hindu's (waar de algebra vandaan komt). De gebieden die in handen vielen van de Islam zijn juist die gebieden waar voordien grote beschavingen tot bloei kwamen.

U vergeet ook te vertellen over de bezetting van Wenen, de aanvallen op Roemenië en de invallen van de Moren tot in midden Frankrijk. Daartegenover staan dan de kruistochten: De eerste kruistocht was een reactie op de pesterijen van Moslims op bedevaarders rond Byzantium. Die eerste kruistocht was tevens het startsein voor de volgende kruistochten om het heilige land te veroveren en de heilige plaatsen te bezetten. De kruisvaarders bezetten maar een fractie van de Arabische wereld. Na die bezetting werden de kruisvaarders met succes terug de middellandse zee ingejaagd onder leiding van Saladin.

Daarop volgden eeuwen van bewust isolationisme: Eerst weigerde Byzantium hulp te bieden aan Oosterse christenen die belaagd werden in de Islamitische gebieden. Toen Konstantinopel zelf onder vuur lag (en viel), negeerde Europa de Byzantijnse hulpkreten. Europa was veeleer gefocust op het nieuwe continent (Amerika). Het is pas in 1798 dat Napoleon een einde maakt aan dat isolationisme door op Arabisch grondgebied te landen met in zijn kielzog de Britten.

Citaat:
(sinds +1974.
De kolonizatie van deArabische wereld heeft voor en nadelen gehad: een voordeel is de invoering van europese rechtsprincipes in de Maghreb, een nadeel is de verstoring van een natuurlijke evolutie naar een moderne maatschappij en het bevestigen van 1000 jaar oude anti-Europese beeldvorming.
Fundamentalisme heeft dat in de 19° eeuw niet veel uitgelokt, tenzij de opstand van de Mahdi, waar kenmerken van fundamentalisme in te vinden zijn. De "bloei" van het fundamentalisme gaat terug tot de afghaanse oorlog , toen de US in het fundamentalisme een handige bondgenoot vonden om de USSR te hinderen in hun steun aan een proggressieve regering in dat land: Pakistan, Bin Laden en Alqaeida werden met $$ en wapens overspoeld, mèt het beoogde effect. Dat n�* die oorlog de Mujaheddin, samengeraapt uit het onderproletariaat van de moslimlanden en dan opgeleid in de medressas in Pakistan terugkeerden naar hun moederlanden was over het hoofd gezien door de leerlingtovenaars van de CIA. Hun regeringen, die wèl wisten wat voor vlees ze in de kuip hadden, gaven hen niet de door hen verhoopte heldenverering, waarop de fundamentalisten zich politiek organizeerden (bvb het FIS in Algerije) en in de ganse arabische wereld voor onrust zorgde.
Toen Napoleon in Egypte landde hadden de Mamelukken geen schijn van kans tegen de Fransen. De kolonisatie maakte trouwens een einde aan de slavenhandel die verder duurde tot in de 20e eeuw (slavenhandel wordt aangemoedigd in de Koran) Tot zover uw ‘natuurlijke evolutie naar een moderne maatschappij’.

Zoek vervolgens maar eens op wanneer het Wahabisme onstaan is. De Engelsen hebben trouwens handig gebruik gemaakt van de neo - fundamentalistische stroming binnen de Islam om de bevolking te onderdrukken.

Voor wat betreft Afghanistan: de CIA heeft inderdaad meegeholpen aan het ‘kweken’ van Moslimstrijders en Martelaren. Lees hier: http://emperors-clothes.com/news/abc.htm Dit artikel handelt over miljoenen schoolboeken die tijdens de sovjet oorlog in Aghanistan werden uitgedeeld aan scholieren. De boekjes bevatten gewelddadige prenten en verzen uit de koran die oproepen tot geweld en heilige oorlog. De CIA wist blijkbaar wel waar het om draait in de Islam . Het effect van dit soort acties kennen we ondertussen. Overigens worden de koranscholen gefinancierd door de Saoudi’s en ook door giften van liefdadigheidsinstellingen. Het is een vorm van gratis onderwijs voor de armen. Die scholen onderwijzen slechts één vak: het memoriseren van de Koran in het Arabisch + interpretatie van de verzen.

Citaat:
4)Dat jij aan het kloosterleven ontsnapt bent is een geluk voor jou, maar niet iedereen heeft dat geluk gehad. Gewoon het idee dat islamieten hier iets dergelijks zouden organizeren zou een golf van verontwaardiging opwekken, of niet??
Niet ik ben “ontsnapt” aan het kloosterleven. Ontsnapt is trouwens een fout woord, het is daar geen gevangenis dus als ge geen zin hebt om priester te worden, dan trapt ge het daar gewoon af.
Oud 9 juli 2003, 00:29   #73
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Filosoof, in verband met je internaten, waar 75% van de vlamingen hun kinderen in zouden opsluiten:

over welke periode van de geschiedenis heb je het?
Circe,
Jje verdraait mijn woorden! DIT staat er:
Citaat:
Wat denk je dan over die 75% ( vijfenzeventig procent!) Eigen Volk Vlamingen die hun kroost naar het vrij onderwijs sturen (en dan nog liefst op internaat!!)?
75 % die hun kroost naar het vrij onderwijs sturen is NIET 75% die hun kinderen in internaten opsluiten!! liefst internaat, d�*t wel, maar daar houden de gepeperde extrafacturen van de nonnekes of paterkes op het einde (of begin) van de maand gelukkig (voor hun kinderen) heel wat mensen tegen...
Oud 9 juli 2003, 06:47   #74
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Circe,
Jje verdraait mijn woorden! DIT staat er:
Citaat:
Wat denk je dan over die 75% ( vijfenzeventig procent!) Eigen Volk Vlamingen die hun kroost naar het vrij onderwijs sturen (en dan nog liefst op internaat!!)?
75 % die hun kroost naar het vrij onderwijs sturen is NIET 75% die hun kinderen in internaten opsluiten!! liefst internaat, d�*t wel, maar daar houden de gepeperde extrafacturen van de nonnekes of paterkes op het einde (of begin) van de maand gelukkig (voor hun kinderen) heel wat mensen tegen...

Wacht eens.... hoeveel % van de ouders stuurt hun kinderen effectief op internaat? Minder dan 10, minder dan 5 %? Maar ú weet wel dat eigenlijk een veel groter aantal hun kinderen liefst op internaat zou willen sturen ("d�*t wel"). En uit welke wetenschappelijke studie haalt u die cijfers? Of bent u er zo eentje die uit zijn duim zuigt 'wat de mensen willen'? (dit is een retorische vraag ).
BTW, bent u Blokker dat u het over Eigen Volk Vlamingen heeft?
En uw verwijzing naar de nonnekes of paterkes, heeft u die uit de Urbanus-strips? Of bent u ergens in de jaren 1950 ingevroren en pas recent, misschien door de opwarming van de aarde, weer tot leven gekomen? In dat geval: welkom in het ontkerstende Vlaanderen van 2003!
Oud 9 juli 2003, 07:53   #75
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Het verschil tussen islamofoben zoals jij en anderzijds mensen zoals Wanne en Co (zet mij daar ook maar bij) is dat wij naar een wereld streven waar iedereen recht heeft op leven, gelijke rechten en een menswaardig bestaan.
Wel, dat is allemaal mooi en lovenswaardig. Alleen getuigt het van een ongelooflijke lichtzinnigheid: de islam wil immers geen wereld waar ieder gelijke rechten heeft, maar naar een totale beheersing waarbij niet-moslims de duimen moeten leggen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2003, 08:08   #76
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daarop volgden eeuwen van bewust isolationisme: Eerst weigerde Byzantium hulp te bieden aan Oosterse christenen die belaagd werden in de Islamitische gebieden.
Onjuist. Byzantium heeft altijd getracht de door de Arabieren veroverde gebieden weer onder haar heerschappij te brengen (en voerde tevens een voortdurende oorlog met haar erfvijand Perzië). Maar het was zo dat bepaalde van die oosterse christenen het Byzantijns bestuur helemaal niet genegen waren: ik denk hierbij aan de Kopten bijvoorbeeld.

Citaat:
Toen Konstantinopel zelf onder vuur lag (en viel), negeerde Europa de Byzantijnse hulpkreten.
Onjuist. Als gevolg van de Unie van Ferrara werd er een volledig contingent Italiaanse troepen naar de Stad gestuurd. O.m. de Venetianen zullen een heel belangrijke rol spelen bij de laatste verdediging van Constantinopel.

Citaat:
Europa was veeleer gefocust op het nieuwe continent (Amerika).
Hallo? De ontdekking van Amerika gebeurt slechts een halve eeuw later... Waarom kwam er zo weinig hulp vanuit West-Europa? De zaak is veel eenvoudiger dan dat: de twee machtige staten van die tijd, Frankrijk en Engeland, waren in een leven-op-dood-oorlog met elkaar betrokken (de Honderdjarige Oorlog eindigt ook pas 1453).
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2003, 09:53   #77
Pat
Parlementslid

Pat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Daarop volgden eeuwen van bewust isolationisme: Eerst weigerde Byzantium hulp te bieden aan Oosterse christenen die belaagd werden in de Islamitische gebieden.
Onjuist. Byzantium heeft altijd getracht de door de Arabieren veroverde gebieden weer onder haar heerschappij te brengen (en voerde tevens een voortdurende oorlog met haar erfvijand Perzië). Maar het was zo dat bepaalde van die oosterse christenen het Byzantijns bestuur helemaal niet genegen waren: ik denk hierbij aan de Kopten bijvoorbeeld.

Citaat:
Toen Konstantinopel zelf onder vuur lag (en viel), negeerde Europa de Byzantijnse hulpkreten.
Onjuist. Als gevolg van de Unie van Ferrara werd er een volledig contingent Italiaanse troepen naar de Stad gestuurd. O.m. de Venetianen zullen een heel belangrijke rol spelen bij de laatste verdediging van Constantinopel.

Citaat:
Europa was veeleer gefocust op het nieuwe continent (Amerika).
Hallo? De ontdekking van Amerika gebeurt slechts een halve eeuw later... Waarom kwam er zo weinig hulp vanuit West-Europa? De zaak is veel eenvoudiger dan dat: de twee machtige staten van die tijd, Frankrijk en Engeland, waren in een leven-op-dood-oorlog met elkaar betrokken (de Honderdjarige Oorlog eindigt ook pas 1453).
Het is net dat stukje geschiedenis dat ik letterlijk gehaald heb uit een CANVAS documentairereeks over de belegering van Constantinopel. Blijkbaar moet ik historische documentaires met een korreltje zout nemen.
Oud 9 juli 2003, 12:34   #78
Strop
Lokaal Raadslid

Strop's schermafbeelding

Standaard

Het probleem met de Islam ligt niet aan de geloofspunten, die verschillen over het algemeen niet veel met die van de christenen.

Het ligt aan het feit dat de Koran als het woord van God gezien wordt. En in dat woord van God staat toevallig dat de Islam met het zwaard verspreid mag worden. Dat is een tegenstrijdigheid daar de Islam (net als het Christendom) een vredelievende godsdienst is. Let wel, ik zeg godsdienst. Vaak worden acties van de vertegenwoordigers ervan gezien als daden typerend ervoor.

Het Christendom heeft er eeuwen over gedaan om enige erkenning te krijgen. De Islamieten zijn onmiddellijk begonnen met het veroveren van zoveel mogenlijk gebieden. In 753 AD stonden ze al halverwege Frankrijk (Slag bij Poitiers) en werden daar een halt toegeroepen. Dat is nog geen 100 jaar om een groot deel van West-Europa te veroveren/brandschatten. Toch worden de kruistochten vaak als argument aangevoerd om de 'bloeddorstigheid' van de Christenen te bewijzen. De kruistochten waren aanvankelijk een verdediging van onze cultuur (plus een veroveringsdrang/winstbejag die de mens nu eenmaal eigen is) tegen een binnenvallend leger.

Laat ik even terug komen op de Christen fanatici. De persoon die de eerste aanslag pleegde op de WTC mag dan wel een fanatieke gelovige geweest zijn, Hitler was ook vegetariër. En vegetariërs hebben , dacht ik ,een fanatiek respect voor alle leven? Zijn daarom alle vegetariërs Nazi? Neen! Die man gebruikte (mis-) zijn geloof als reden voor die aanslag, net als die zotten die leren vliegen hebben en succes hadden.

Verzet begint met jezelf een vraag te stellen, en die dan aan iemand anders stellen.

Geen Vlaams geld meer voor Wallonië
Strop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2003, 13:23   #79
filosoof
Banneling

Standaard

Sato,
Ik heb 35 jaar lang mijn collegas horen zuchten dat ze liever hun zoon /dochter bij " de broeders" (god weet waar), in ' 't "Graf" (luguber wel) of in 't "Hart"zouden "zetten", maar dat nu de vrije school al veel te duur was, ik heb de rekeningen gezien..., omdat ze me die lieten zien, om hun klachten kracht bij te zetten...d�*t gaat niet over paterkes en nonnekes uit Urbanusstrips..ik heb ze weten telefoneren met "broeder-econoom", over die rekeningen, Ik heb ze nog zo fier weten zijn dat ze zo duur betaalden voor "het beste onderwijs (vertaal: puur witte scholen) voor hun kinderen", die dan toch buisden dikwijls...
Dat zijn géén toestanden uit de jaren 50. Ik heb de maandagmorgen en vrijdagavondtreinen en bussen met die internaatskinderen genomen, een 5 jaar geleden..ik heb ook de (gesponsorde of vanuit een overtuiging vertekkende) studies gelezen die regelmatig opduiken in de vlaamse katholieke pers, en waarin staat dat gemengd onderwijs toch zoveel slechter is voor de kinderen. Verwacht ze maar weer in de pers voor augustus...
Dat ontkerstende Vlaanderen waar je het over hebt bestaat wel degelijk in een zekere mate (ik heb de lege kerken in gans Europa gezien, tot in Spanje en Italië toe), maar er zijn nog véél mensen die, zéker als het op onderwijs aankomt, die stap niet kunnen, durven of willen zetten: zo'n 75% is het marktaandeel van het "vrij onderwijs" en de "markettingafdeling" in de Guimardstraat draait op volle toeren.

BTW:Toen ik vorig jaar in november in Tunesië was heb ik de scholen zien uitgaan: gemengd...behalve de katholieke elitescholen in Tunis...(want die zijn er daar ook)
Oud 9 juli 2003, 13:48   #80
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Het verschil tussen islamofoben zoals jij en anderzijds mensen zoals Wanne en Co (zet mij daar ook maar bij) is dat wij naar een wereld streven waar iedereen recht heeft op leven, gelijke rechten en een menswaardig bestaan.
Wel, dat is allemaal mooi en lovenswaardig. Alleen getuigt het van een ongelooflijke lichtzinnigheid: de islam wil immers geen wereld waar ieder gelijke rechten heeft, maar naar een totale beheersing waarbij niet-moslims de duimen moeten leggen.
En d�*�*r draait het hem om inderdaad!

En zie nu maar - ieder voor zichzelf - hoe we ondertussen evolueren:

- in katholieke uniformscholen EISEN moslims dat ze een aparte status krijgen (hoofddoek)
- in andere scholen met vrije kledingvoorschriften EISEN dat ze een aparte status krijgen (hoofddoek) zelfs als is er een verbod op hoofddeksel
- voor het slachten van dieren EISEN moslims dat ze een aparte status krijgen (rituele slachtingen)
- voor werkomstandigheden EISEN moslims dat ze een aparte status krijgen (gebedsruimten op het werk)
- voor bejaardentehuizen EISEN moslims dat ze een aparte status krijgen (aparte islamitische bejaardentehuizen)
- voor scholing EISEN moslims dat ze een aparte status krijgen (specieke onderwijs in de taal van het thuisland --> zie Nederland met de OALT klassen, ook voorstel van Freya)
- voor ontspanning EISEN moslims dat ze een aparte status krijgen (zwembadenuren enkel toegelaten voor moslimsen)
- voor gezondheidszorg EISEN ze hun aparte status : eigen artsen (zie Nederland, daar willen de moslim-psychologen hun moslim patienten al op kosten van de belastingbetaler kunnen nareizen naar Marokko, want hun patienten zouden daar trauma's kunnen oplopen!!!!!!!)
- enz.....

In Nederland zijn ze al wat gekker dan hier in Vlaanderen, so be it! (die OALT klassen hebben we (nog) niet, aparte geneesheren ook (nog) niet denk ik...

Het gaat hem hier enkel over EISEN, niet over hetgeen al is toegegeven.

Niets mis met EISEN of aanvragen of voorstellen.
Wat me stoort is de APARTHEIDSRETHORIEK in diezelfde EISEN!

En daar heeft Jan Van den Berghe dus zijn "pointe" in!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be