![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Eindeloos applaus voor Circe en Elle ...
De essentie van het probleem blootgelegd! Niks met racisme of dicriminatie te zien, gewoon alles te zien met menselijkheid... Dutch
http://www.faithfreedom.org http://dutch.faithfreedom.org/forum islamisme is een waanzinnige, fascistische cultus en gematigde islam is hun paard van Troje In islam erft een vrouw slechts de helft van wat haar broer krijgt |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Gouverneur
|
![]() Ach Filosoof, dat ik op een nonnen-kostschool zat heeft niets met godsdienst te maken gehad maar alles met een alleenstaande vader die ploegendienst deed en op geen enkele andere manier zijn 3 kinderen kon opvoeden. Het heeft hem dan ook handenvol geld gekost.
Veel ouders sturen hun kinderen liever naar Christelijke scholen omdat daar nog discipline van de kinderen wordt gevraagd. Het is wel veelzeggend dat menige Marrokaanse vader in Vilvoorde zjin dochters liever naar de Virgo Fidelis stuurt dan naar de stedelijke school. En van die hersenspoeling die u hier aanhaalde zijn wij ons eindelijk aan het verlossen !!! Het is toch normaal dat we dan ook de hersenspoeling bji andere culturen en godsdiensten herkennen en daar iets aan willen doen ? Ik heb nog meisjes gekend bij ons in 't straat (toen woonde ik in Nederland !) die van hun vader niet naar school mochten en die met de meest belachelijke smoesjes thuisgehouden werden. Ongeletterd is domgehouden en domgehouden zal niet weerspannig zijn. Vreselijk toch ? In ieder geval blijf ik van mening dat, als je een levensbeschouwing of godsdienst ten alle prijze wilt verdedigen, je dan ook de werken terzake moet gelezen hebben en je de ideeën en mores eigen gemaakt moet hebben. Ik probeer dat tenminste, zodat ik weet waarover ik spreek. En u ?
![]() |
#64 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik vond filsoof zijn posting nogal verwarrend, maar als ik het goed begrijp word ik als anti-islamitisch voorgesteld. Ja, juist. Maar om volledig te blijven: ik ben anti-religieus in het algemeen.
Mijn anti-islamitische houding heeft dan ook niets met racisme te maken!
![]() |
#65 |
Parlementslid
|
![]() Filosoof wil enkel een collage maken van verschillende meningen die hier geuit werden en daardoor aantonen dat het qua hersenspoeling net zo erg gesteld is bij de Christelijke als de Islamitische als enig andere religie. Historisch gezien heeft hij gelijk met diens verschil dat de kerk gedwongen wordt (dit al sinds de renaissance) tot meer en meer toegevingen (noem het emancipatie) aan de maatschappelijke evolutie. Uiteraard zijn hier en daar kleine groepjes fanatieke Christenen die zich Isoleren van de hoofdstroom en die koppig blijven vasthouden aan de oude kerk.
Tegelijkertijd stond de Islam letterlijk stil sinds het einde van de Arabische gouden eeuw. Toen Napoleon in 1798, na eeuwen van isolement, voet aan wal zette in de buurt van Alexandrië was dit het begin van 'the clash of the cultures' dus het moderne conflict tussen het Midden Oosten en het Westen waar we nu midden inzitten. Sindsdien zit de Islam in een identiteitscrisis waardoor er stromingen ontstaan 'back to base'. Voor filosoof: Het was inderdaad traditie (en voorbeeldig) om een zoon naar de abdij te sturen maar uiteindelijk je kan niemand dwingen om priester te worden laat staan een celibatair leven te leiden. Ik ben daar het levende bewijs van (een doordenkertje ![]()
![]() |
#66 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Thanks Pat, voor uw duidelijke posting!! Soms ben ik nogal traag van begrip
![]()
![]() |
#67 |
Banneling
|
![]() Nog een andere bedenking die ik gemaakt hebt bij het idee van de "islamitische persoonlijkheid" is het gegeven dat mensen die verslaafd raken aan sigaretten, alcohol etc. daar enigszins een genetische aanleg toe zouden hebben. Dit wil zeggen, of je al dan niet (snel) toegeeft aan verslaving zou met je aangeboren persoonlijkheid te maken hebben.
Het viel me op dit forum op dat degenen die vurige verdedigers zijn van de islam gewoonlijk ook felle verdedigers zijn van het legaliseren van drugs. Zou het nu niet kunnen dat onze vriend Karl Marx het zo'n 150 jaar geleden onbewust bij het rechte einde had, toen hij stelde "godsdienst is de opium van het volk"? Is het misschien niet toevallig dat een partij die de felste verdediger is van de verspreiding van de islam in Europa, namelijk Agalev, tegelijk ook de liberalisering van de drugs in België heeft weten te bekomen? Zou het met andere woorden niet kunnen dat bepaalde mensen gemakkelijker hun toevlucht zoeken tot vlucht uit de werkelijkheid, hetzij door zich over te geven aan drugs, hetzij door zich over te geven aan bewegingen die een irrationele wereldbeschouwing promoten? De drugsverslaafden en -gebruikers zien dan in de islamieten stille bondgenoten, omdat ze aanvoelen dat die stakkers net als zij ook niet anders kunnen dan zich 'over te geven'. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Zo had ik het nog nooit bekeken Darwin
![]() ![]() ![]() Ik denk dat de "zielsverwantschap" van islamisten en links-groen niet verder gaat dan het samen aanvoelen van "underdog-schap". Daarbuiten is het zeker ieder voor zich. Allez, 'k ben weg, heb een vliegtuig dat op mij staat te wachten ![]() Zal mij hier vanuit zonniger (stikwarme zelfs) oorden wel laten horen, als de censuur van moslimmania het toelaat wel te verstaan. Dutch
http://www.faithfreedom.org http://dutch.faithfreedom.org/forum islamisme is een waanzinnige, fascistische cultus en gematigde islam is hun paard van Troje In islam erft een vrouw slechts de helft van wat haar broer krijgt |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Filosoof, in verband met je internaten, waar 75% van de vlamingen hun kinderen in zouden opsluiten:
over welke periode van de geschiedenis heb je het?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Gouverneur
|
![]() En ik verdedig "vrije scholen" helemaal niet ! Ik ben alleen door omstandigheden tijdens de jaren '70 in zo'n kostschool terechtgekomen (en ik heb trouwens 2 universitaire diploma's, n�*h) en ik haalde ook aan dat heel wat ouders (waaronder Moslims) vinden dat er op een "vrije school" meer discipline heerst en de leerlingen beter begeleid worden dan op een rijksschool. Sorry hoor, het is niet omdat ik dat aanhaal dat ik zelf ook die mening heb, ik wou gewoon iets illustreren.
En wat die hersenspoeling betreft... Waar ? Wanneer ? Hoe ?
![]() |
#72 | ||||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
De Von Saksen Coburgers hebben inderdaad 'iets' met Opus Dei. De Paus is een relikwie, daar zijn zelfs de meeste Rooms Katholieken hier in België het mee eens. Er wordt terechte kritiek geuit op Popie Jopie, ook vanuit Roomse hoek. Citaat:
Citaat:
U vergeet ook te vertellen over de bezetting van Wenen, de aanvallen op Roemenië en de invallen van de Moren tot in midden Frankrijk. Daartegenover staan dan de kruistochten: De eerste kruistocht was een reactie op de pesterijen van Moslims op bedevaarders rond Byzantium. Die eerste kruistocht was tevens het startsein voor de volgende kruistochten om het heilige land te veroveren en de heilige plaatsen te bezetten. De kruisvaarders bezetten maar een fractie van de Arabische wereld. Na die bezetting werden de kruisvaarders met succes terug de middellandse zee ingejaagd onder leiding van Saladin. Daarop volgden eeuwen van bewust isolationisme: Eerst weigerde Byzantium hulp te bieden aan Oosterse christenen die belaagd werden in de Islamitische gebieden. Toen Konstantinopel zelf onder vuur lag (en viel), negeerde Europa de Byzantijnse hulpkreten. Europa was veeleer gefocust op het nieuwe continent (Amerika). Het is pas in 1798 dat Napoleon een einde maakt aan dat isolationisme door op Arabisch grondgebied te landen met in zijn kielzog de Britten. Citaat:
Zoek vervolgens maar eens op wanneer het Wahabisme onstaan is. De Engelsen hebben trouwens handig gebruik gemaakt van de neo - fundamentalistische stroming binnen de Islam om de bevolking te onderdrukken. Voor wat betreft Afghanistan: de CIA heeft inderdaad meegeholpen aan het ‘kweken’ van Moslimstrijders en Martelaren. Lees hier: http://emperors-clothes.com/news/abc.htm Dit artikel handelt over miljoenen schoolboeken die tijdens de sovjet oorlog in Aghanistan werden uitgedeeld aan scholieren. De boekjes bevatten gewelddadige prenten en verzen uit de koran die oproepen tot geweld en heilige oorlog. De CIA wist blijkbaar wel waar het om draait in de Islam . Het effect van dit soort acties kennen we ondertussen. Overigens worden de koranscholen gefinancierd door de Saoudi’s en ook door giften van liefdadigheidsinstellingen. Het is een vorm van gratis onderwijs voor de armen. Die scholen onderwijzen slechts één vak: het memoriseren van de Koran in het Arabisch + interpretatie van de verzen. Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#73 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Jje verdraait mijn woorden! DIT staat er: Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wacht eens.... hoeveel % van de ouders stuurt hun kinderen effectief op internaat? Minder dan 10, minder dan 5 %? Maar ú weet wel dat eigenlijk een veel groter aantal hun kinderen liefst op internaat zou willen sturen ("d�*t wel"). En uit welke wetenschappelijke studie haalt u die cijfers? Of bent u er zo eentje die uit zijn duim zuigt 'wat de mensen willen'? (dit is een retorische vraag ![]() BTW, bent u Blokker dat u het over Eigen Volk Vlamingen heeft? ![]() En uw verwijzing naar de nonnekes of paterkes, heeft u die uit de Urbanus-strips? Of bent u ergens in de jaren 1950 ingevroren en pas recent, misschien door de opwarming van de aarde, weer tot leven gekomen? In dat geval: welkom in het ontkerstende Vlaanderen van 2003!
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | ||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#78 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Het probleem met de Islam ligt niet aan de geloofspunten, die verschillen over het algemeen niet veel met die van de christenen.
Het ligt aan het feit dat de Koran als het woord van God gezien wordt. En in dat woord van God staat toevallig dat de Islam met het zwaard verspreid mag worden. Dat is een tegenstrijdigheid daar de Islam (net als het Christendom) een vredelievende godsdienst is. Let wel, ik zeg godsdienst. Vaak worden acties van de vertegenwoordigers ervan gezien als daden typerend ervoor. Het Christendom heeft er eeuwen over gedaan om enige erkenning te krijgen. De Islamieten zijn onmiddellijk begonnen met het veroveren van zoveel mogenlijk gebieden. In 753 AD stonden ze al halverwege Frankrijk (Slag bij Poitiers) en werden daar een halt toegeroepen. Dat is nog geen 100 jaar om een groot deel van West-Europa te veroveren/brandschatten. Toch worden de kruistochten vaak als argument aangevoerd om de 'bloeddorstigheid' van de Christenen te bewijzen. De kruistochten waren aanvankelijk een verdediging van onze cultuur (plus een veroveringsdrang/winstbejag die de mens nu eenmaal eigen is) tegen een binnenvallend leger. Laat ik even terug komen op de Christen fanatici. De persoon die de eerste aanslag pleegde op de WTC mag dan wel een fanatieke gelovige geweest zijn, Hitler was ook vegetariër. En vegetariërs hebben , dacht ik ,een fanatiek respect voor alle leven? Zijn daarom alle vegetariërs Nazi? Neen! Die man gebruikte (mis-) zijn geloof als reden voor die aanslag, net als die zotten die leren vliegen hebben en succes hadden.
![]() |
#79 |
Banneling
|
![]() Sato,
Ik heb 35 jaar lang mijn collegas horen zuchten dat ze liever hun zoon /dochter bij " de broeders" (god weet waar), in ' 't "Graf" (luguber wel) of in 't "Hart"zouden "zetten", maar dat nu de vrije school al veel te duur was, ik heb de rekeningen gezien..., omdat ze me die lieten zien, om hun klachten kracht bij te zetten...d�*t gaat niet over paterkes en nonnekes uit Urbanusstrips..ik heb ze weten telefoneren met "broeder-econoom", over die rekeningen, Ik heb ze nog zo fier weten zijn dat ze zo duur betaalden voor "het beste onderwijs (vertaal: puur witte scholen) voor hun kinderen", die dan toch buisden dikwijls... Dat zijn géén toestanden uit de jaren 50. Ik heb de maandagmorgen en vrijdagavondtreinen en bussen met die internaatskinderen genomen, een 5 jaar geleden..ik heb ook de (gesponsorde of vanuit een overtuiging vertekkende) studies gelezen die regelmatig opduiken in de vlaamse katholieke pers, en waarin staat dat gemengd onderwijs toch zoveel slechter is voor de kinderen. Verwacht ze maar weer in de pers voor augustus... Dat ontkerstende Vlaanderen waar je het over hebt bestaat wel degelijk in een zekere mate (ik heb de lege kerken in gans Europa gezien, tot in Spanje en Italië toe), maar er zijn nog véél mensen die, zéker als het op onderwijs aankomt, die stap niet kunnen, durven of willen zetten: zo'n 75% is het marktaandeel van het "vrij onderwijs" en de "markettingafdeling" in de Guimardstraat draait op volle toeren. BTW:Toen ik vorig jaar in november in Tunesië was heb ik de scholen zien uitgaan: gemengd...behalve de katholieke elitescholen in Tunis...(want die zijn er daar ook) ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En zie nu maar - ieder voor zichzelf - hoe we ondertussen evolueren: - in katholieke uniformscholen EISEN moslims dat ze een aparte status krijgen (hoofddoek) - in andere scholen met vrije kledingvoorschriften EISEN dat ze een aparte status krijgen (hoofddoek) zelfs als is er een verbod op hoofddeksel - voor het slachten van dieren EISEN moslims dat ze een aparte status krijgen (rituele slachtingen) - voor werkomstandigheden EISEN moslims dat ze een aparte status krijgen (gebedsruimten op het werk) - voor bejaardentehuizen EISEN moslims dat ze een aparte status krijgen (aparte islamitische bejaardentehuizen) - voor scholing EISEN moslims dat ze een aparte status krijgen (specieke onderwijs in de taal van het thuisland --> zie Nederland met de OALT klassen, ook voorstel van Freya) - voor ontspanning EISEN moslims dat ze een aparte status krijgen (zwembadenuren enkel toegelaten voor moslimsen) - voor gezondheidszorg EISEN ze hun aparte status : eigen artsen (zie Nederland, daar willen de moslim-psychologen hun moslim patienten al op kosten van de belastingbetaler kunnen nareizen naar Marokko, want hun patienten zouden daar trauma's kunnen oplopen!!!!!!!) - enz..... In Nederland zijn ze al wat gekker dan hier in Vlaanderen, so be it! (die OALT klassen hebben we (nog) niet, aparte geneesheren ook (nog) niet denk ik... Het gaat hem hier enkel over EISEN, niet over hetgeen al is toegegeven. Niets mis met EISEN of aanvragen of voorstellen. Wat me stoort is de APARTHEIDSRETHORIEK in diezelfde EISEN! En daar heeft Jan Van den Berghe dus zijn "pointe" in!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
||
![]() |
![]() |