Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 augustus 2005, 21:23   #61
panzer
Provinciaal Gedeputeerde

panzer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Het christendom is net als het jodendom en de islam een abrahamitische woestijngodsdienst. Vroeger was er al eens een familieruzie tussen die christenen en joden, nu zijn ze weer koek en ei. Maar ze hebben wel nog allebei ruzie met nonkel islam.
Pfff, wat een argument. Laat het geloof toch ieder voor zich beslissen. Ik vind in groep over een vureke zitten springen nu ook niet direct veel diepgang hebben. Toch respecteer ik het Germaanse 'heidendom', hoewel het mijn ding helemaal niet is. Indien je in niets gelooft is dat ook uw zaak. Voor mijn part mag je zelf best in Allah geloven, zo lang je het Vlaams stratenbeeld niet bevuild met moskeeën.
Oud 22 augustus 2005, 21:39   #62
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door panzer
Pfff, wat een argument. Laat het geloof toch ieder voor zich beslissen. Ik vind in groep over een vureke zitten springen nu ook niet direct veel diepgang hebben. Toch respecteer ik het Germaanse 'heidendom', hoewel het mijn ding helemaal niet is. Indien je in niets gelooft is dat ook uw zaak. Voor mijn part mag je zelf best in Allah geloven, zo lang je het Vlaams stratenbeeld niet bevuild met moskeeën.
hoe kan het hedendaags Vlaams stra(a)t(en)beeld nog meer bevuild worden dan het als is ?
bovendien is zo'n moskee in architectonisch opzicht veel knapper dan die gedrochten die men her en der overal in vlaanderen neerpoot
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2005, 21:40   #63
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

maar daar ging het jou 'm niet over vermoed ik
Oud 22 augustus 2005, 22:39   #64
panzer
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Neen, daar ging het me inderdaad niet om. Ik kan zeker Islamitische bouwkunst respecteren. Alleen liever niet in mijn achtertuin. En zoals u waarschijnlijk wel weet gaat deze discussie veel verder dan bouwkunst.
Oud 22 augustus 2005, 22:45   #65
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha
hoe kan het hedendaags Vlaams stra(a)t(en)beeld nog meer bevuild worden dan het als is ?
Zelfverachting is een wezenlijk kenmerk van progressieve politiek correctheid;

Waarom zouden jaarlijks vele honderdduizenden toeristen van over heel de wereld Brugge en andere vlaamse steden bezoeken?
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2005, 22:48   #66
Musketo
Banneling

Musketo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kuisvrouw
Ja, leuk, ons eigen ondergang te gemoet.
Decadentie is wrs hetgeen dat het westerse overheersing ten val zal brengen.
Decadentie maakt ons veel zwakker dan idealisten zoals in het moslimextremisten.
Laten we wat meer naar de paus luisteren, oude waarde blijven respecteren, ...
Naar de Paus luisteren? Mens, ik schiet me nog liever door de kop dan me tot dat niveau van leven te verlagen.
Musketo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2005, 23:09   #67
Apocalyps
Minister

Apocalyps's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Decadentie maakt ons veel zwakker dan idealisten zoals in het moslimextremisten.
Laat die Paus maar latijnse toverspreuken brabbelen en allerlei allang weerlegde onzin en flauwekul uitkramen., in Europa doet toch ook niemand wat de Paus zegt?, een enkele zot uitgezonderd, daarom hebben we het ook zo goed, en is onze levensverwachting zo hoog.
Oud 23 augustus 2005, 01:47   #68
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Zelfverachting is een wezenlijk kenmerk van progressieve politiek correctheid;

Waarom zouden jaarlijks vele honderdduizenden toeristen van over heel de wereld Brugge en andere vlaamse steden bezoeken?
tjee zelfverachting ... slaat bij deze op niks he
wie is hier nu effe pc als het in z'n kraam past
jij ontkent hier duidelijk het schrijnende straatbeeld, niet ik

je noemt daar wat op
Brugge en andere vlaamse steden
je hebt het blijkbaar over die enkele plekjes die zogoed als openlucht musea zijn geworden
waar we terecht trots op mogen zijn ( het had anders niet veel gescheeld of we hadden niets meer )
maar +90% van heel de Vlaamse ruimtelijke ordening trekt op geen fluit
Oud 23 augustus 2005, 01:53   #69
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Zelfverachting is een wezenlijk kenmerk van progressieve politiek correctheid
btw zo'n loze uitspraken ( al voel ik me zelf helemaal niet geroepen ) vereisen op z'n minst dat ge de correlatie ervan aantoont
Oud 23 augustus 2005, 01:55   #70
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
terug naar de handschrobber en bruine zeep ipv de stofzuiger, swiffer en natte doekjes
Oud 23 augustus 2005, 01:56   #71
jjohanvdb
Gouverneur

jjohanvdb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwarte Spion
We zijn weeral goed bezig met het afbreken van het Katholieke geloof!!!

Maaaaaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr....

De Islam......

Eeen verrijking meneer! Een prachtig geloof meneer! Ja, de Islam is het van het!!!

Ga eens allemaal spelen!
Fascisten kunnen niet lezen! Er werd niet over katholieken gesproken, wél over godsdiensten in het algemeen!
Oud 23 augustus 2005, 01:57   #72
jjohanvdb
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Soultaker83
Elke vorm van religie is stom en gevaarlijk want 85 % van alle oorlogen zijn begonnen door geloof. Mensen zijn bang voor de dood en willen eeuwig leven. En religies maken daar misbruik van om hun eigen rijk te maken. Het beste zou zijn alle soorten van religie verbieden. De wereld zou een stuk gelukkiger zijn
Je bent nog die andere Kerken vergeten, die van de Naties en van "les imbéciles heureux qui sont nés quelque part!"
Oud 23 augustus 2005, 01:59   #73
jjohanvdb
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Pfff, wat een argument. Laat het geloof toch ieder voor zich beslissen. Ik vind in groep over een vureke zitten springen nu ook niet direct veel diepgang hebben. Toch respecteer ik het Germaanse 'heidendom', hoewel het mijn ding helemaal niet is. Indien je in niets gelooft is dat ook uw zaak. Voor mijn part mag je zelf best in Allah geloven, zo lang [size=7]je[/size] het Vlaams stratenbeeld niet [size=7]bevuild[/size] met moskeeën.
Ik vind dat jouw spellingsfouten (je bevuilD) dit forum bevuilen.
Oud 23 augustus 2005, 05:35   #74
Sundancer
Lokaal Raadslid

Standaard

In Afrika, Zuid-Amerika en Azië doen die kaloten nu precies hetzelfde zoals hier in de 19e eeuw, die arme sukkelaars dom houden en hen de hemel beloven als ze maar braaf zijn en als "goede katholiek" sterven terwijl hun corrupte leiders ongestoord verder hun zakken kunnen vullen en waarschijnlijk gul die kaloten steunen.
Sundancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2005, 06:56   #75
panzer
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Musketo
Naar de Paus luisteren? Mens, ik schiet me nog liever door de kop dan me tot dat niveau van leven te verlagen.
Waar wacht je op?? !!!

Komaan!!
Oud 23 augustus 2005, 06:59   #76
panzer
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
terug naar de handschrobber en bruine zeep ipv de stofzuiger, swiffer en natte doekjes
U verwart ethisch-morele principes met zuiver materiële dingen. Ik weet niet zeker of u wel weet waarover u spreekt (typt).[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by panzer on 23-08-2005 at 08:10
Reason:
--------------------------------

Citaat:
U verwart ethisch-morele principes met zuiver materiële dingen. Ik weet niet zeker of u wel weet waarover u spreekt (typt).[/size]

[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
U verwart ethisch-morele principes met zuiver materiële dingen. Ik weet niet zeker of wel weet waarover u spreekt (typt).[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door panzer : 23 augustus 2005 om 07:10.
panzer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2005, 07:06   #77
panzer
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jjohanvdb
Ik vind dat jouw spellingsfouten (je bevuilD) dit forum bevuilen.
Allé bravo. Je hebt een spellingsfout gevonden. Proficiat. Heb je nu voor jezelf de indruk dat je wat intelligenter bent overgekomen.

En wat heb je hiermee nu bereikt qua argumentatie??

Juist, nul punten!!!
Oud 24 augustus 2005, 20:22   #78
waarnemer
Burgemeester

Standaard

Ssssss
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven
Zalig
Ssssst.
waarnemer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2005, 23:26   #79
waarnemer
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door max4westland
Mits de juiste Paus en radicaal kerkelijk beleid, zou de katholieke kerk nochtans een handig middel zijn om een dam op te werpen tegen de decadentie uit de JewSA en de opkomende Islam in Europa.
Ja waarom ook niet? Eerst die boeken weggooien om vervelende vragen over de inhoud daarvan te voorkomen. En dan de priesters omscholen. Maar het logo kunnen we houden. Kan op de uniformen komen.

Tenslotte, in de middeleeuwen had de paus ook een leger en eigen staten. Hij heeft nog opgeroepen tot de kruistochten. Op basis van leugens, maar het doel... En sommige islamieten denken ook dat hun religie een land is dat ze moeten verdedigen. Dit idee overnemen moet de oplossing zijn.
Oud 25 augustus 2005, 23:44   #80
waarnemer
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Mijn beste, ik was tijdens de bewuste toespraak op Mariënfeld. Ik was daar als overtuigd Katholiek en voelde mij helemaal niet beledigd door de Paus, ondanks het feit dat ik op het Vlaams Belang heb gestemd, en dat in de toekomst opnieuw zal doen

Hoe dikwijls moet ik het nog uitleggen:
Welja, mijn beste, hoe doe je dat? Zowel het VB als de Paus zijn mediatoestanden, maar, als overtuigd Katholiek, hoe combineer je "bemin uw naaste als uzelf" en "eigen volk eerst"? En wat doe je met de VB propaganda die eigenlijk maar twee boodschappen heeft, namelijk angst en woede?

Citaat:
Ik stel het nogmaals: Ik respecteer een Turk die zijn cultuur uitbouwt in Turkije.
En hoe vind je dat respect terug in de termen als "vuilbakgemeenschap" (http://forum.politics.be/showthread.php?t=12416) en in zovele andere uitspraken die we in de foldertjes van het VB hebben gelezen?

Citaat:
Ik, (en het Vlaams Belang denk ik) haten geen vreemde culturen
Het is misschien minder belangrijk wat het VB percies denkt. Niet alleen omdat alles nu juridisch gescreend wordt voor het buitengaat, maar vooral omdat die mening eigenlijk niet te bepalen is. Een partij heeft een mozaiek van meningen van zijn leiders en zijn leden Zelfs in hun weinig democratische structuur. Maar kijk wat de uitwerking is van het VB op de mensen .Kijk hier alleen in het forum, zelfs alleen in deze threat.

Citaat:
Maar ik heb geen grijn respect voor een Turk die hier komt wonen en hier zijn cultuur verder gaat uitbouwen door Pita-bars te openen,
Je verbod op pita-bars lijkt me helemaal wereldvreemd. De mensen eten dat graag. West-Europa heeft konstant cultuurelementen uit andere werelddelen ingevoerd. Of dacht je dat tulpen in Nederland in de natuur groeien? Zou het westen dat niet gedaan hebben waren ze nu een totaal onbelangrijk en achtergesteld hoekje geweest. Met deze uitspraak bevestig je weer de alombekende link tussen vreemdelingenhaat en het VB. De link die er niet zou zijn. Welk gebod was dat weer?

Ondanks de propaganda is heel de wereld vol van samenlevende kulturen. Kijk toch eens rond. Vraag het de volgende keer na als je nog eens in het buitenland bent. Of heb je een voorbeeld uit de bijbel waarin Jezus iemand terecht wees omdat hij niet het cultureel korrecte gerecht maakte?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be