![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Ik stem voor het Vlaams Blok [size=6]zonder enig partijpolitiek belang[/size]. Integendeel, ik steek er nog eigen centen in, en enig materieel of persoonlijk voordeel heb ik niet. Anderen bekomen vaak een job via politieke weg, ik daarentegen moet juist opletten om deze niet te verliezen omdat ik Vlaams Blokker ben. [size=6]Het zal mij worst wezen door wiens toedoen: [/size]- Vlaandereren onafhankelijk wordt. - De criminaliteit kan ingedijkt worden - Aan elk gedachtegoed dat maatschappelijk ontwrichtend werkt, een halt wordt toegeroepen. - Wij Vlamingen in Vlaanderen baas worden En zeg, wat betreft dat stemmenverlies aan de NVA die zogezegd de Vlaamse Onafhakelijkheid op de eerste plaats stelt: wij sidderen en beven van jullie 3,3% ![]() Moesten onze mandatarissen zoveel in het nieuws mogen komen dan Geert, dan zou je ons wat dat betreft niet horen klagen. Om de haverklap krijgt hij een forum. Het is mij een raadsel dat jullie niet hoger scoren. |
||
![]() |
![]() |
#62 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Dat Dewinter migranten veralgemeent tot Ali Baba's, getuigt van weinig respect!!! Dat islamieten ALLEMAAL parasieten zijn, getuigt eveneens van weinig respect. Dit, beste Duym, is rascistisch aan het Vlaams Blok!!! OK? |
|
![]() |
![]() |
#63 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
En opnieuw, miljoenen islamieten zijn bleekscheten. Wat heeft een misprijzen t.o.v. de islam met racisme te maken? De migranten waar we momenteel het meest last van hebben zijn bleekscheten (zoals ik) van het Oostblok. Is dat nu jouw antwoord op mijn vraag waarom jullie niets met ons te maken willen hebben omdat wij racisten en fascisten zijn. ![]() [size=6]Arme en zielige NVA.[/size] |
||
![]() |
![]() |
#64 |
Gouverneur
|
![]() Als je in betogingen "islamieten, parasieten" roept, dan bedoel je ze allemaal, aangezien je veralgemeent. Want je bedoelt: islamieten zijn parasieten. En niet: er zijn islmamieten die parasieten zijn!!!
Dat is rascisme en daar ben ik radicaal tegen. Uw respect is ver te zoeken. Ik behoud het mijne..... Aan u om uit te maken wie het verst zal raken, Vriendelijke groeten, VL |
![]() |
![]() |
#65 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Jouw manier van mensen te beoordelen en te veralgemenen staat op dezelfde voet dat diegenen die zeggen alle Marokkanen profiteurs zijn, of dat alle Marokkanen zijn criminelen zijn, en louter vanuit de vaststelling dat er onder hen inderdaad heel wat criminelen te vinden zijn. Uw respect is louter een schertsvertoning. De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet. Maar in die schijnheiligheid trapt geen kiezer. |
|
![]() |
![]() |
#66 |
Burger
|
![]() Kijk Duym, zonder de grote woorden uit de kast te halen van racist of fascist.
Ik heb het hier al een paar keer gesteld: een partij is voor mij een instrument. Dus geen doel op zich. Een instrument die het beste mijn politieke prioriteit kan verwezenlijken, of toch alvast in die richting sturen. Mijn prioriteit is een onafhankelijk Vlaanderen. Dat dit, zoals ook in het verleden bleek, in stappen moet blijven gebeuren, is duidelijk. Al zou ik liever morgen wakker worden in een Vlaamse staat, realisme noopt mij tot stapsgewijs denken. Nu is het voor mij wel zonneklaar dat uw partij, niets bijdraagt tot het dichter brengen van mijn politieke prioriteit. Integendeel. Het VB geeft belgicisten en de machten die gebaat zijn bij dit Belgisch status quo alle argumenten in handen, om het Vlaamsnationalisme te verwijten van navelstarende intollerante bekrompenheid. De gekende VB- thema's, zorgen daar wel voor. Het is zeer mooi om hier te komen beweren dat het VB, Vlaamse onafhankelijkheid, in hun programma staan heeft, maar wanneer het kiesvee moet aangesproken worden, moet men soms met een vergrootglas naar dit punt zoeken. Het gaat dus niet op, om (alweer) de pers te betichten van éénzijdige berichtgeving over VB-standpunten. Dat het VB in deze zin evolueerde is des te jammer, want het VB had andere onstaansredenen. Dat deze evolutie, van het Vlaamsnationalisme weg, ook zijn schandalige bijverschijnselen heeft, bewees de Johan De Mol klucht, waar een notoir belgicist met Front De La Jeunesse verleden, als electoraal instumentje binnengehaald werd. Of de vrijage met een STAATSnationalist Le Pen, wat nogmaals bewees waar de prioriteit ligt bij het VB. Duidelijk niet het Vlaams VOLKSnationalisme. enz. Deze gegevens: a) argumenten aandragen voor belgicisten, om de Vlaamse beweging te stigmatiseren b) de Vlaamse onafhankelijkheid op het achterplan plaatsen bij verkiezingspropaganda c) Het volksnationalisme overboord gooien, door conservatief maatschappelijk thema's te laten primeren. zijn voor mij voldoende, om het VB niet alleen als onproduktief voor mijn politieke prioriteit te klasseren, maar bovendien nog contraproductief en schadelijk voor de rechtvaardige eis van het Vlaamse volk om zelfbestuur. Bij deze is het noodzakelijk dat elke VB-er zich deze vraag stelt: "Wat is mijn politieke prioriteit?" -Is dit het vreemdelingen-assiel-veiligheids en dergelijke thema? OF -Is dit de Vlaamse autonomie-eis. Indien het laatste antwoord, is het allesbehalve aangewezen om VB-er te zijn. Indien het eerste antwoord, kan men zich de vraag stellen of het VB, wel oplossingen aandraagt door steeds op het probleem te wijzen, en deze maatschappelijk discussie nog verder te polariseren. |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jammer dat jij dat niet ziet, Duympje. Je meent het immers vast goed. ![]() |
|
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En de eenzame belgicist uit Aalst, blijft dapper in zijn belgische vuistje lachen.
![]() Of neen. Ik lach eigenlijk heel apert. ![]() ![]() ![]() Gelukkig maar dat die 15% vb-ers en 5% nv-a'ers niet teveel aan hetzelfde zeel trekken. Met 20% saam zou het warm worden onder mijn fraaie roze belgische kontjeeeeeee!
![]() |
#69 | |
Burger
|
![]() Citaat:
De discussie gaat over welk INSTRUMENT het meest geschikt is om uw België, verder naar de geschiedenisboeken te verwijzen. Mocht het u nog niet opgevallen zijn, er is slechts 1(of hier in het beste geval 2) belgicist(en) nodig om de neuzen in dezelfde richting te krijgen. Dit is misschien wel het probleem, te weinig unitaristen, die nog zo een hoog fossiel-gehalte hebben om ervoor uit te komen. Bij deze een oproep: Meer Belgicisten-unitaristen, om de politieke prioriteit-keuze van zowel VB-ers als N-VA-ers klaar en duidelijk en vooral gemakkelijker te maken. ![]() |
|
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Blijven hopen dus dat Superstaaf "het niet begrepen heeft". 8)
Mij lijkt hij anders te verstandig om wat dan ook niet te begrijpen. ![]() Zou hij geen afspraak kunnen hebben met de verantwoordelijken van deze site om ze wat levendiger en interessanter te maken? ![]() Sinds zijn aantreden zijn er immers niet alleen heel wat nieuwe forumgebruikers toegestroomd, de discussies zijn zo gevat, spritueel, leuk, én blijven bovendien zo correct en beschaafd dat velen ook blijven. Als dit de goede manier is om de forumdeelnemers van iets bewust te maken dan kan ik dat alleen maar toejuichen ![]() Bedankt Superstaaf en LEVE VLAANDEREN! |
![]() |
![]() |
#71 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb mijn reet nog maar gelicht of de vlamingen hakken weer vrolijk op mekaar in. 8) Een nog schrijnender voorbeeld is het forum van Politicsinfo.net Als je ziet hoe nv-a'ers en vb'ers mekaar daar verbaal naar het leven staan. Die hebben gewoon geen neus meer om in dezelfde richting te wijzen. Alle neuzen zijn daar al lang afgebeten. ![]() Hier hebben de meeste nv-a'ers en blokkkers nog het fatsoen om beleefd te blijven en tamelijk proper te argumenteren. Ooit vallen hier ook de maskers, en dan zal deze éne echte trouwe verdediger des vaderlands 'zegepralend grijnzen op vijands trillend lijk' ![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#72 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Een foutje: éne echte trouwe verdediger des vaderlands. Vlaanderen heeft veel meer verdedigers dan die éne verdediger die je bedoelt en dat trillend lijk van België, dat zijn nu enkel nog stuiptrekkingen... |
|
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zeer zeker ![]() Alhoewel deze éne al voor tien telt. ![]() Aan de activiteitsgraad te zien op dit forum vraag ik me soms af of het er geen tien zijn die elkaar afwisselen. De inhoud is echter zo consequent, identiek en euh...provocatief dat dit mij onmogelijk lijkt. ![]() Neen, ik zie in de verste verte geen Moi of Patriot nadoen wat Superstaaf doet. Of het echter voldoende zal zijn de schoonvader van zijn aanbeden Mathilde, zijn dubieuze belgische "vrijheid" en zijn financiële rechten nog een levenlang te kunnen veilig stellen is zeer de vraag. 8) |
|
![]() |
![]() |
#74 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En terwille van welke betere redenen zijn Moi en Superstaaf daar tegen?
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarnaast durven ze al eens het wanbestuur erbijsleuren, hierbij dapper vergetend dat het de vlamingen zelf zijn die het rattennest van de federale staat hebben helpen op poten zetten. De VU met nonkel Hugo op kop. Eveneens verliezen ze uit het oog hoe belabberd de reeds gesplitste overheden hun bureaucratische molen aan de gang houden. Hierbij nog maar eens verwijzen naar het ter ziele gegane Copernicusproject. Enkel de sullige voorbereidende enquete, waar een of ander reclamebureau uit de politiek vriendenkring wel een grijpstuiver zal aan overgehouden hebben zag het daglicht. Het e-government lijkt verder af dan ooit. En dat in een era waar jongetjes van 12 complete netwerken voor papa & mama op poten zetten.............. ![]() Het enige argument dat steevast komt bovendrijven is inderdad: "Ze pakken mijn centekes af, de stoute Walen!" Erg. Heel erg.
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vraag me ernstig af waar die bewezen transfers (want zelfs toegegeven door Waalse politici die steevast hameren op de SOLIDARITEIT in dit land) dan naartoe gaan.
![]() Wel een zeer vreemde solidariteit als je het mij vraagt. Normaal gezien zou die solidariteit de ontvanger vooruit moeten helpen. En nog normaler zou het wezen dat er iets, als vanzelfsprekend, tegenover zou worden geplaatst. Dank u, zeggen bijvoorbeeld inplaats van de tekenbeten die van de overkant komen. ![]() Het normaalste van al zou echter zijn dat de Vlamingen die twee voorwaarden normaal zouden vinden... ![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Dat hier Vlaamsnationalisten de onwerkzaamheid van België en de nefaste invloed van dit onding voor zowel de toekomst van Vlamingen en Walen illustreren, daar wordt ook gemakshalve over gekeken. Dat hier Vlaamsnationalisten aantonen welke, allesbehalve sociaalvoelende, belangengroepen de plaatselijke belgiëminnaar(s) hier verdedigen als onwetende nuttige instrumentjes, is ook te negeren. Kortom al wat niet in hun kraam past van het onzinnige argument "ze pakken onze centjes af" valt blijkbaar in een belgicistische "blinde vlek". Zucht ![]() Mocht de "copy-paste" techniek niet zo drammerig overkomen, een mens kon hier dagelijks zijn eigen reply's meermaals kopieëren om deze steeds wederkerende verwijtjes uit belgicistische hoek te counteren. Al vrees ik dat het nog zinloos zou zijn, voor sommigen. |
|
![]() |
![]() |
#79 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Ik denk dat ik je toch eens duidelijk moet maken hoe gedreven het Vlaams Blok is in zijn strijd voor Vlaanderen. Voortaan krijg je dagelijks vers van de VB pers, te lezen wat de Belgisch gezinde pers verzwijgt. Brussel, 07/11/2002 VLAAMSE RETORIEK VAN CD&V EN GROUWELS BLIJKEN PURE LEUGENS TE ZIJN GROUWELS STEMT TEGEN MOTIES TOT VERWERPING TAALWETOVERTREDINGSAKKOORD Naar aanleiding van een door hem eerder gehouden interpellatie in het Vlaams Parlement over de schandalige hernieuwing van het Taalhoffelijkheidsakkoord dienden Vlaams en Brussels Volksvertegenwoordiger Dominiek Lootens en Vlaams Volksvertegenwoordiger Luk Van Nieuwenhuysen (Vlaams Blok) een motie in waarin de Vlaamse regering werd gevraagd om protest aan te tekenen tegen dit ongrondwettelijke taalwetovertredingsakkoord, en om het overlegcomité samen te roepen teneinde de nodige juridische stappen te ondernemen om de betrokken Omzendbrieven door de Raad van State te laten vernietigen. Groot was de verbazing toen bleek dat mevrouw Grouwels (CD&V), die naar buiten uit toch zo graag de mond vol heeft van de belangen van de Brusselse Vlamingen, zonder enig schaamtegevoel TEGEN deze motie stemde. Nu kan men argumenteren dat mevrouw Grouwels en de CD&V dit deden om het Cordon Sanitaire in stand te houden; maar niets is minder waar. Ook een gelijkaardige motie van de N-VA werd door Grouwels en co weggestemd. Het moge duidelijk zijn dat de grote woorden van de CD&V en Grouwels, wanneer het gaat over de belangen van de Brusselse Vlamingen, niet meer zijn dan holle woorden die moeten camoufleren dat de CD&V in de eerste plaats nog steeds een belgicistische partij is, en die wat betreft Brussel keer op keer capituleert voor de dictaten van het FDF om Jos Chabert toch maar op zijn ministerstoeltje te kunnen houden. We herinneren er aan dat op 20 juli l.l. mevrouw Grouwels zich in de krant De Standaard nog zeer vernietigend uitliet over het Taalwetovertredingsakkoord. Allemaal holle retoriek, zo blijkt nu. Het mag nu wel voor eens en altijd geweten zijn dat de Vlaamse retoriek van Grouwels - een retoriek die ze bezigt wanneer het haar goed uitkomt - niets meer is dan een schandalige camouflage en pure leugens. In bijlage vindt U de tekst van de motie van Dominiek Lootens en Luk Van Nieuwenhuysen, die door Grouwels en co werd verworpen. Stijn Hiers Fractiesecretaris Vlaams Blok Brussels Hoofdstedelijk Gewest |
|
![]() |
![]() |
#80 |
Burger
|
![]() Dat is allemaal zeer leuk Duym, ik mag dan binnen de korste keren een koerswijziging ontwaren, waarbij het VB zich profileert naar het kiesvee toe,als konsekwent Vlaamsstrijdbaar.
We zullen het wel rap genoeg merken als de VB-propaganda-in -grote-oplage voor de komende verkiezingen onze bussen vult. We zijn benieuwd. ![]() |
![]() |