![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
Bekijk resultaten enquête: Tot welke godsdient/religie behoort u? (maak onderscheid atheïsme/vrijzinnigheid!) | |||
Christendom |
![]() ![]() ![]() |
5 | 11,90% |
Katholicisme |
![]() ![]() ![]() |
10 | 23,81% |
Anglicanisme |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Ortodoxe Kerk |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Protestantisme |
![]() ![]() ![]() |
2 | 4,76% |
Hindoeïsme |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,38% |
Islam |
![]() ![]() ![]() |
3 | 7,14% |
Geen enkele, ik ben vrijzinnig |
![]() ![]() ![]() |
2 | 4,76% |
Geen enkele, ik ben atheïst |
![]() ![]() ![]() |
11 | 26,19% |
Natuurgodsdienst |
![]() ![]() ![]() |
3 | 7,14% |
Een filosofie zoals het Boedhisme,... |
![]() ![]() ![]() |
3 | 7,14% |
Een andere godsdienst (Grieks, Romeins,...) |
![]() ![]() ![]() |
2 | 4,76% |
Aantal stemmers: 42. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
|
![]() Citaat:
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() [quote=Grellig]
Citaat:
En daarvoor moet je niet echt gelovig zijn want die keten dat is een feit, die keten bestaat echt.....
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik geef toe, ik weet het niet, maar ik denk eerder van niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
|
![]() Citaat:
Hierbij behoudt de yogi echter steeds een etherische levensband of 'melkachtige sliert' met het eigen lichaam. Wanneer bij de fysieke verbreking het levenselement (ziel) terug opgaat in het Al, hangt het naar 't schijnt af van de bewustheid des persoons op het moment van het overlijden, dat bepaalt of een ziel al dan niet terugkeert naar een volgend aards leven. Wie met onbevredigde verlangens sterft (bv naar liefde, geld, macht enz), zou dan later opnieuw geboren worden, in een nieuwe poging tot voldoening ervan of tot we voldoende geleerd hebben van het reilen en zeilen in ons leven. Hier komt de universele karmawet om het hoekje kijken, dat het totale saldo aan voorbije ervaringen, het handelen in ons huidige en toekomstige leven bepaalt. Het individu dat bewust is van zijn 'oorspronkelijke oorsprong' terwijl hij/zij sterft, verblijft dan 'voor altijd' in de bron van het eeuwige Zijn of nirwana. Reden waarvoor Boeddhisten zich ter begeleiding op hun sterfbed laten voorlezen uit het Tibetaanse Dodenboek, dat handelt over de fasen en ervaringen op en na het moment van overlijden, opgetekend na talloze bijna-dood ervaringen van hun voorgangers. Hier blijven of daar terugkeren, thats the question. ![]() Het leven is een les en tegelijk ook een lange voorbereiding op de grote en ultieme overstap, die de dood wordt genoemd. Vreugde en pijn maken deel uit van die lessen. En door erover na te denken en wellicht te kunnen concluderen dat het natuurlijk verlangen naar geluk en de evenredige afkeer van leed, de factoren zijn die onze 'bewustheid' in en na dit leven bepalen. Wie zich aldus in dit leven bewust wil worden, over waar het in wezen om draait, is dus alvast op de goeie weg, welke (om-)weg hij/zij hier ook voor neemt, ain't that so dear labyrinth ? Ciao ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |||||||||||||||||||||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() [quote=Diego Raga]
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
niet echt leuk maar wel waar. Het is vooral een lange aanvaarding van iets dat onvermijdelijk is. Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. Laatst gewijzigd door labyrinth : 25 augustus 2005 om 21:56. |
|||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | ||
Gouverneur
|
![]() In België zijn op dit ogenblik volgende Erediensten erkend:
-de katholieke -de protestantse -de Anglicaanse -de orthodoxe -de Joodse -de islamitische Het merkwaardige is dat al die erediensten één en dezelfde God eren. Wij betalen met zijn allen voor die erediensten. Het zou mij verwonderen dat die God de wereld uit de chaos heeft geschapen. Hij lijkt meer aanleg te hebben om de chaos te creëren. Men noemt hem Jahweh, Allah en God. Zou de naam kassa-kassa niet beter passen in de Belgische context?[edit] [size=1]Edit:[/size]
Leterme: het splitsen van BHV kost vijf minuten politieke moed. Wat zit achter die uitspraak? Antwoord op 21 juli 2008. Laatst gewijzigd door Karel Hendrik : 26 augustus 2005 om 05:50. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En er zijn hier in België een hoop jobs mee gemoeid dus zullen ze alles liever laten zoals het is dan de richtingen proberen samen te mengen.
![]() |
![]() |
#71 |
Gouverneur
|
![]() De kern van de zaak is voor mij dat een aantal gelovigen menen te weten wat hun God bedoelt en wil. Die wil of bedoeling willen zij dan opdringen aan andere mensen die er niets mee te maken hebben. Nemen wij maar het voorbeeld van Boudewijn die weigerde de abortuswet te tekenen.
Wel voor mij lijkt uit de geschiedenis minstens bewezen dat zij het verkeerd voor hebben en dat blijkt reeds voldoende uit de ingrijpende verschillen die er zijn in de erediensten van die ene God uit het Midden-Oosten. Van mij mag iedereen in God geloven maar niemand heeft het recht te zeggen wat God nu eigenlijk wil. Al die varianten van de eredienst voor die ene ware God hebben in de geschiedenis één zaak gemeen: zij hebben allemaal een niet te miskennen bloedspoor nagelaten. En dat is er voor mij teveel aan.
![]() |
#72 |
Minister
|
![]() [quote=Grellig]van Maerlant,effe een vraagje.
Waarom plaats je Boeddhisme onder "een filosofie"?Naar mijn inziens is elke godsdienst een filosofie,zowel het Christendom,Islam,Hindoeïsme en ga zo maar verder. Of je moet de wonderen letterlijk interpreteren en de genezingswonderen van Jezus geloven.[/QUOTE]Bush wil zelfs dat dat zo onderwezen wordt in de USA, het creationisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Bij de gelovigen en hun respectievelijke religieuze leiders ligt het spijtig genoeg anders. Dikwijls willen ze niet aanvaarden dat ze allen slechts een deel zijn van die spiritualiteit en claimen ze vaak de exclusiviteit van het universele. Als God bestaat is hij universeel en heeft hij nog een subploeg.... Wat ik niet begrijp is dat hij die subploeg tegen elkaar laat opkomen. Zou God een voetballiefhebber zijn ? Of erger..... een arenaliefhebber ? Ik blijf alvast geloven dat God eerder liefde is. God is Happy Time ! ![]() Als je zegt : ' het is goddelijk '..... dan moet je toch meestal lachen is het niet ?[edit] [size=1]Edit:[/size]
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. Laatst gewijzigd door labyrinth : 26 augustus 2005 om 08:40. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Je kan er natuurlijk ook tijd door verliezen als je gehaast bent en je kan er zelfs je weg door verliezen...... Ik weet nog altijd waar mijn weg ligt Raga..... ![]() Enfin, ik weiger tenminste niet een omweg te doen ...... en begin niet dadelijk te vloeken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Al uw gekronkel nu, dat kan mij niet veel schelen, u weet dat ik gelijk heb, u dient dit dan ook te aanvaarden. Vanaf dit moment staat u ook op de "negeerlijst" wegens betwerig, koppig,en niet in staat de wil op te brengen iets bij te leren. - Nello |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]()
Al uw gekronkel nu, dat kan mij niet veel schelen, u weet dat ik gelijk heb, u dient dit dan ook te aanvaarden. Vanaf dit moment staat u ook op de "negeerlijst" wegens betwerig, koppig,en niet in staat de wil op te brengen iets bij te leren. - Nello |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |