![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wat er volgens mij in de eerste plaats moet gedaan worden is de honderden mensen die nog in hun huizen zitten en op hun daken oppikken met boten en helikopters (en als het kan ook de huisdieren) ...
Het zijn inderdaad vooral zwarte Amerikanen die nog in de stad zijn achtergebleven omdat ze geen geld hadden om de stad te verlaten of omdat ze geen auto hadden om te vertrekken. Ik hoop trouwens ook dat, en ik hoop ook dat niemand dit verkeerd interpreteert, de huisdieren ook worden meegenomen. Natuurlijk niet ten koste van een mens natuurlijk! Maar je kan die beesten toch niet achterlaten. :-s Bovendien is er in de hogergelegen gebieden in de buurt van de getroffen gebieden één en al chaos omdat iedereen eten en drinken pikt enzo heb ik zonet gehoord. Er heerst de wet van de sterkste in die gebieden en de politie is nog zo vriendelijk om een geweer op je te richten als je steelt ... Terwijl die mensen maar één keuze hebben: eigenlijk twee ... stelen of verhongeren. Met andere woorden: er heerst voedseletekort in verschillende delen op dit moment!! Bovendien stel ik mij de vraag ... Die dijken zijn gebroken. New Orleans ligt een fameus stuk onder de zeespiegel ... Hoe groot is de kans dat het gered zal worden? Zal het gered worden? Welke mogelijkheden hebben we daarvoor? Geen toch? De dijken terug opbouwen, misschien wat hoger tot het enkele jaren nadien opnieuw gebeurt ... ? Bovendien had ik toen ik het nieuws zag heel erg de indruk dat dit een soort day after tomorrow scenario was dat waarheid wordt. Zelfs met alles erop en eraan: er zwemmen al aligators in de stad ... Er liggen boten die op het water liggen in de stad enzovoort ... Het deed me denken aan wat ons in de toekomst nog te wachten kan staan ... Een deel van Amerika zou sowieso het eerst zijn door de orkanen daar ... maar in Nederland zit men eigenlijk ongeveer met hetzelfde probleem binnenkort... En in zovele andere delen van de wereld ... Ik denk dat we ons dringend moeten realiseren dat dit niet de eerste noch de laatste keer zal zijn dat dit gebeurt ...
![]() |
![]() |
#62 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#63 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | ||
Banneling
|
![]() Nu gaan het Amerikaans leger eens mensen HELPEN, dat komt ook niet veel voor maar ja het zijn Amerikanen die verzuipen dan trekken ze hun ogen wel open. Amerika verdient geen hulp van ons, als ze nu zelf ook eens wat meer aan de problemen aan de wereld deden (met de hulp van Amerika zou er veel ellende en armoede op de wereld verholpen kunnen worden) maar i.p.v de wereld de helpen maken ze hem naar de kapot. Van mij zal een Amerikaan nooit een euro krijgen ik zou wel willen bijdragen aan *KNIP* zullen we daar geen inzamelactie voor houden wie doet er mee???
![]() ![]() ![]() [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Peter Johan : 1 september 2005 om 21:42. Reden: Oproep tot geweld |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Dat waren toch die stoute Amerikanen met hun stoute schepen niet ? Allee, en ga nu maar terug op je computer spelen met je Che Guevara t-shirtje aan.
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Vervotte zou toch echt dringend werk moeten maken om de wachtlijsten van de psychiatrische instellingen in te korten... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [size=2]Gezien de Amerikanen de reputatie hebben om voor charitatieve acties veel meer geld te geven dan de Europeanen , kun je ervan uitgaan dat er bovenop de miljarden die Bush heeft beloofd, meer dan genoeg geld zal binnenstromen om de slachtoffers te helpen.[/size]
[size=4]Artiesten slaan handen in elkaar voor Katrina-slachtoffers[/size] ![]() Green Day, Usher, rapper Ludacris en Alicia Keys gaan de slachtoffers van de orkaan Katrina op hun manier helpen. De artiesten hebben hun medewerking al toegezegd aan drie concerten in Amerikaanse steden waar de opbrengst volledig naar de slachtoffers van Katrina gaat. Op 10 september zijn er concerten in New York, Los Angeles en Nashville die live op de kabelzenders MTV, VH1 en CMT worden uitgezonden. Ook de Dave Matthews Band, Rob Thomas, John Mellencamp en Chester Bennington van Linkin Park werken mee aan het project. De opbrengsten gaan integraal naar het Amerikaanse Rode Kruis. Viacom, het moederbedrijf van MTV, heeft intussen 1 miljoen dollar geschonken aan het Amerikaanse Rode Kruis. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#71 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |||||
|
![]() Citaat:
Ik was al vol spanning aan het lezen en aan't kijken wat ze zouden doen:hoeveel geld zouden ze geven? Zouden ze geld geven of natura zoals eten, tenten enzomeer? Maar neen hoor ... ze gaan zingen en zo hopen dat de Amerikanen geld in 't laatje brengen ... Jesus ... 'Een bijdrage brengen op hun manier' noemen ze het dan ... inderdaad ja. Viacom geeft dan weer wel het goede voorbeeld. ![]() [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 1 september 2005 om 16:10. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Meent u dat? :-s
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
|
![]() Citaat:
Maar kunnen ze zo'n stad nog redden dan denk je?
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kon ook moeilijk anders gezien ze quasi voor ieder land een paar schepen hebben liggen om ze in de gaten te houden. Mocht er in Cuba iets gebeuren dan denk ik dat de kans ook vrij groot is dat zij er eerst bij zullen zijn, niet?[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door solidarnosc : 1 september 2005 om 17:17. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Gouverneur
|
![]() Pollycorrect heeft volledig gelijk met zijn stelling. De nationaliteit van de slachtoffers, in dit geval Amerikanen zou geen rol mogen spelen. Dood is dood en we spreken over een ramp voor vele mensen. Ik krijg soms kippevel als ik zie hoe de linkse pers en de vervlakking van ons onderwijs gezorgd heeft voor een houding die op zijn zachtst gezegd anti democratisch is.
De Amerikanen hebben inderdaad fouten gemaakt, maar het zijn wel zij die altijd en overal de kastanjes uit het vuur hebben mogen halen als het verkeerd ging. Dat begon tijdens de tweede wereldoorlog tegen het fascisme, over de koude oorlog die ons voor de zegeningen van het communisme bespaard heeft, opnieuw tegen het moorddadige servisch nationalisme van Milosevitch, de dictatuur van Sadam. Het westen houdt zich meestal ver van enige nuttige daden en beperkt zich tot kritiek op uncle sam. Het zal je maar overkomen om als inwoner van Saint Louis je have en goed kwijt te geraken en belaagd te worden door verwilderde negers en alligators. (grapje)
![]() |
#79 |
|
![]() Die yanks krijgen geen 1 cent van mij
![]() |
#80 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|