Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 september 2005, 15:39   #61
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal
Misschien in jouw signatuur?
Welja, waar zie je daar haat in? Twee liedjes (één over nationalistische politieke gevangenen en één die zegt dat de VSA de pot op kan), een verwijzing naar VJW en een afbeelding van geboeide handen.
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2005, 15:43   #62
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Welja, waar zie je daar haat in? Twee liedjes (één over nationalistische politieke gevangenen en één die zegt dat de VSA de pot op kan),
Dat is een uiting van liefde, dan?

Egidius
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2005, 15:51   #63
Guderian
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Dat is een uiting van liefde, dan?

Egidius
Neen, maar ook geen haat. Tussen liefde en haat is er nog een zeer wijde grijze zone. Zeg nu nog eens dat ik verstrikt ben in zwart-wit extremisme!
Oud 6 september 2005, 15:58   #64
Egidius

Standaard

Citaat:
Neen, maar ook geen haat. Tussen liefde en haat is er nog een zeer wijde grijze zone. Zeg nu nog eens dat ik verstrikt ben in zwart-wit extremisme!
Volgens mij wijst "fuck the USA" op haat.

Egidius
Oud 6 september 2005, 19:18   #65
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat lijkt sterk op een van die flauwe excuses die het decadent links gespuis in de mond neemt als ze in het nauw gedreven worden.
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2005, 09:26   #66
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik denk nu plots aan iets. De "zaak Dutroux" of zo iets. Monumentale blunders en beijzen van ineptheid, niemand afgetreden. Naar Belgische normen zal Bush pas moeten aftreden indien de regering per ongeluk de dijken laat ontploffen nadat New Orleans eindelijk werd drooggelegd.

PS
Hallo Egidius !
_________

Vergeet het maar, die vergelijking. Dutroux is peanuts in vergelikjking met het geklungel van Bush en zijn administratie.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2005, 13:04   #67
Guderian
Banneling

Standaard

Citaat:
Volgens mij wijst "fuck the USA" op haat.

Egidius
Volgens mij niet. Indien er zou staan "death to the USA" of zo, dan wel.
Oud 9 september 2005, 13:15   #68
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2
_________

Vergeet het maar, die vergelijking. Dutroux is peanuts in vergelikjking met het geklungel van Bush en zijn administratie.
Heb jij rond die periode (zaak Dutroux) wel in België geleefd?
Oud 9 september 2005, 17:02   #69
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens mij niet. Indien er zou staan "death to the USA" of zo, dan wel.
Ja, aan Fuck Guderian bijvoorbeeld neem jij absoluut geen aanstoot.
Oud 9 september 2005, 17:43   #70
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Nu nog de fundamentalistische islamisten. Die hebben reeds een partnerschap met extreem links.
Als de nazisten ook meedoen, dan zijn ze ineens allemaal vriendjes, en kunnen wij (de mainstream) gewoon voortdoen. Een keer een beetje naar links, een keer een beetje naar rechts, maar centrum voor altijd. Kwestie van onze voorspoed niet weg te geven aan extremisten.
Als jij jezelf centrum vindt, waarom verkoop je dan zoveel extremistische praat ? En Bush is ook centrum zeker ?
Jampie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2005, 09:42   #71
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Heb jij rond die periode (zaak Dutroux) wel in België geleefd?
______

In Amerika is alles veel groter dan bij ons.
Hun rampen ook.
Oud 10 september 2005, 10:27   #72
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
______

In Amerika is alles veel groter dan bij ons.
Hun rampen ook.
Ik heb het over het falen van de overheid, niet over de gevolgen ervan. Als jij denkt dat de mankementen van onze politie/gerecht die tijdens de zaak Dutroux aan het licht kwamen kinderspel zijn tov de mankementen in de VS nav Katrina, dan vraag ik me af of je wel in Belgie leeft. Ooit van de witte mars gehoord? Waarom hebben die 500.000 gemanifesteerd? Omdat zij het erg vonden wat er gebeurd was. Heel heel erg. En Dehaene vond het ook heel heel erg, Wist je dat hij die dag vreesde voor een volksopstand?
Oud 12 september 2005, 09:23   #73
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb het over het falen van de overheid, niet over de gevolgen ervan. Als jij denkt dat de mankementen van onze politie/gerecht die tijdens de zaak Dutroux aan het licht kwamen kinderspel zijn tov de mankementen in de VS nav Katrina, dan vraag ik me af of je wel in Belgie leeft. Ooit van de witte mars gehoord? Waarom hebben die 500.000 gemanifesteerd? Omdat zij het erg vonden wat er gebeurd was. Heel heel erg. En Dehaene vond het ook heel heel erg, Wist je dat hij die dag vreesde voor een volksopstand?
_______

Dutroux is in de wereld niet richtinggevend. Bush wel.
Oud 22 september 2005, 08:37   #74
Salmon L.A.
Parlementsvoorzitter

Salmon L.A.'s schermafbeelding

Standaard

Nieuwe slag in voorbereiding!
Vermits de Amerikanen er maar niet toe overgaan om Georges Bush tot ontslag te dwingen, heb ik met enkele companen wier naam ik uiteraard niet te grabbel gooi, een nieuwe orkaan op de USA losgelaten.
Het schatje heet Rita ("toevallig" heet mijn moeder ook zo).
Het is de bedoeling dat nu de homeground van de president rechtstreeks getroffen wordt.
Eens kijken of dat lukt.

Volg de komende uren en dagen (al) de media!

(zie ook: http://forum.politics.be/showthread.php?t=39493)
"Het is goed dat er nog wat fascisme in het Vlaams Belang overblijft. Al was het maar om te verhinderen dat die liberalen en andere postjesjagers de partij zouden degraderen tot een gewone salonfahige centrumrechtse partij."
Salmon L.A. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2005, 08:47   #75
Egidius

Standaard

Citaat:
De Witte Mars had revolutionair potentieel, dat was duidelijk te voelen op straat.

Dehaene en het establishment wisten dat en hebben direct ingegrepen. Nog voor de mars vertrok, was al met de ouders afgesproken dat ze na afloop Dehaene zouden ontmoeten voor een PR-sessie. Dehaene presenteerde daar meteen zijn programma om aan de eisen tegemoet te komen, en dat kwam samen met het verslag van de mars in de avondjournaals. Weg de opstand!

Je kon het op voorhand weten dat het zo zou lopen. Bij het eindpunt van de Mars, op de Baraplaats, verwachtte iedereen de ouders te zien of te horen spreken. Maar het podium was leeg, de ouders zaten al bij Dehaene. Op dat moment was duidelijk dat het establishment gewonnen had.

Egidius
Oud 22 september 2005, 08:50   #76
Egidius

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salmon L.A.
Vermits de Amerikanen er maar niet toe overgaan om Georges Bush tot ontslag te dwingen,
De arrogantie...
Een paar linkse correctelingen uit Europa vinden dat zij het recht hebben de leider te kiezen van 200 miljoen Amerikanen.

Tssss..., jullie zijn me de democraten wel, zeg.

Egidius
Oud 22 september 2005, 15:58   #77
Salmon L.A.
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
De arrogantie...
Een paar linkse correctelingen uit Europa vinden dat zij het recht hebben de leider te kiezen van 200 miljoen Amerikanen.

Tssss..., jullie zijn me de democraten wel, zeg.

Egidius
Uw gevoel voor humor verdient soms een schop onder zijn achterste.
"Het is goed dat er nog wat fascisme in het Vlaams Belang overblijft. Al was het maar om te verhinderen dat die liberalen en andere postjesjagers de partij zouden degraderen tot een gewone salonfahige centrumrechtse partij."
Oud 22 september 2005, 17:46   #78
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Bij het eindpunt van de Mars, op de Baraplaats, verwachtte iedereen de ouders te zien of te horen spreken. Maar het podium was leeg, de ouders zaten al bij Dehaene. Op dat moment was duidelijk dat het establishment gewonnen had.

Egidius
Hebben ze dat dan niet gedaan? Ik dacht dat ze op het podium gekomen waren. Toen ik eindelijk op de Baraplaats geraakte was er niemand maar ik zat eerder in de staart van de stoet.

Het is hoe dan ook zo dat indien de ouders tot opstand hadden geroepen, dat die opstand er ook gekomen zou zijn. Ik was mentaal klaar. En veel mensen die dag ook.

Ik werkte toen in het parlement en het is daar dat ik vernomen heb dat de regering heel die dag haar hart heeft vastgehouden. De schrik voor het volk is nog lang blijven hangen wat toen Dutroux later ontsnapte was het in het parlement paniek. Pure paniek.
Oud 22 september 2005, 17:48   #79
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
_______

Dutroux is in de wereld niet richtinggevend. Bush wel.
Voor zijn buitenlands beleid wel, ja. Maar het gaat hier over zijn binnenlands beleid. En dat is uitsluitend de zaak van de Amerikanen.
Oud 23 september 2005, 09:52   #80
Salmon L.A.
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Hebben ze dat dan niet gedaan? Ik dacht dat ze op het podium gekomen waren. Toen ik eindelijk op de Baraplaats geraakte was er niemand maar ik zat eerder in de staart van de stoet.

Het is hoe dan ook zo dat indien de ouders tot opstand hadden geroepen, dat die opstand er ook gekomen zou zijn. Ik was mentaal klaar. En veel mensen die dag ook.

Ik werkte toen in het parlement en het is daar dat ik vernomen heb dat de regering heel die dag haar hart heeft vastgehouden. De schrik voor het volk is nog lang blijven hangen wat toen Dutroux later ontsnapte was het in het parlement paniek. Pure paniek.
Ik zat ongeveer in het midden van de betoging en ik heb de ouders op het podium aan het Baraplein gezien en een deel van hun toespraken gehoord. Een van de bevrijde meisjes (ik denk dat het Laetitia was) stond trouwens ook op het podium - zeer ontroerend allemaal.

De enige valse noot was het ontbreken van de naam van het Marokkaans-Brusselse meisje Loubna Benaïssa op het grote bord naast het podium, waarop alle slachtoffers van Dutroux, Nihoul en consoorten stonden vermeld (en waar iedereen zijn bloemen kon neerleggen).
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be