Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 september 2005, 11:09   #61
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Waarom maak jij geen verschil tussen mensen die op vakantie gaan en mensen die zich hier vestigen?

Ikzelf leerde zelfs een tijdje Turks en ben nochtans maar één keer in Istanbul geweest.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Knuppel on 07-09-2005 at 12:10
Reason:
--------------------------------

Waarom maak jij geen verschil tussen mensen die op vakantie gaan en mensen die zich hier vestigen?

Ikzelf leerde zelfs een tijdje Turks en ben nochtans maar één keer in Istanbul geweest.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Ikzelf leerde zelf een tijdje Turks en ben maar één keer in Istanbul geweest.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Knuppel : 7 september 2005 om 11:10.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2005, 12:11   #62
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel

Ikzelf leerde zelfs een tijdje Turks en ben nochtans maar één keer in Istanbul geweest.
Ben je gewoon wat aan het jennen.
Oud 7 september 2005, 12:44   #63
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Pak het liever positief aan als je door de mand valt en doe zoals de partij waar jij lid van bent.
Noem het niet 'jennen' maar 'een grapje'.
Oud 7 september 2005, 15:39   #64
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard gm10: weddenschapje?

gm10:In dat opzicht deed zelfs Belgie het niet slecht met Congo. Geen gebrek aan respect, hoor, maar je moet een kat een kat noemen.

Beste gm10, laten we een weddenschap afsluiten:

Jij gaat naar Congo, gaat midden in een dorp staan en roept daar heel hard dat je Belg bent;

Ik ga naar Indonesië, ga midden in een dorp staan en roep daar heel hard dat ik Nederlander ben.

Vraag: Wie van ons wordt gastvrij onthaald en komt levend terug?
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2005, 16:11   #65
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre
gm10:In dat opzicht deed zelfs Belgie het niet slecht met Congo. Geen gebrek aan respect, hoor, maar je moet een kat een kat noemen.

Jij gaat naar Congo, gaat midden in een dorp staan en roept daar heel hard dat je Belg bent;

Ik ga naar Indonesië, ga midden in een dorp staan en roep daar heel hard dat ik Nederlander ben.

Allebei natuurlijk, wat voor racistische opmerking is dat.
Oud 7 september 2005, 16:12   #66
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Pak het liever positief aan als je door de mand valt en doe zoals de partij waar jij lid van bent.
Noem het niet 'jennen' maar 'een grapje'.
Neen ik noem het jennen.
Oud 7 september 2005, 16:21   #67
Hertog van Gelre

Standaard

gm10: Allebei natuurlijk, wat voor racistische opmerking is dat.

Het is geen opmerking maar een vraag en ik zie niet in wat racisme hiermee te maken heeft.
Oud 7 september 2005, 16:30   #68
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
gm10: Allebei natuurlijk, wat voor racistische opmerking is dat.

Het is geen opmerking maar een vraag en ik zie niet in wat racisme hiermee te maken heeft.
Euh, blijkbaar verwacht jij dat Congolezen zomaar iemand zullen vermoorden. Zeg je dat over Nederlanders ook? Ziehier de Hollandse breeddenkenden!
Oud 7 september 2005, 16:39   #69
Hertog van Gelre

Standaard draaii, draai, draai

gm10: Euh, blijkbaar verwacht jij dat Congolezen zomaar iemand zullen vermoorden. Zeg je dat over Nederlanders ook? Ziehier de Hollandse breeddenkenden!

O, je bedoelt 't zo? Wat een omkering. Nou nee, dat verwacht ik dus niet.
Niet zomaar iemand.

Ik bedoelde dat 'de belgen' en de 'belgische' koning nogal aardig hebben huisgehouden in de Congo. Dit als reactie op jouw opmerking dat België het beter heeft gedaan met de Congo dan Nederland met Indonesië.

U moet zich natuurlijk wel herinneren wie er is begonnen met schimpen, heh.
Oud 7 september 2005, 16:52   #70
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
gm10: Euh, blijkbaar verwacht jij dat Congolezen zomaar iemand zullen vermoorden. Zeg je dat over Nederlanders ook? Ziehier de Hollandse breeddenkenden!

O, je bedoelt 't zo? Wat een omkering. Nou nee, dat verwacht ik dus niet.
Niet zomaar iemand.

Ik bedoelde dat 'de belgen' en de 'belgische' koning nogal aardig hebben huisgehouden in de Congo. Dit als reactie op jouw opmerking dat België het beter heeft gedaan met de Congo dan Nederland met Indonesië.

U moet zich natuurlijk wel herinneren wie er is begonnen met schimpen, heh.
Haha goede poging. Maar het blijft opmerkelijk dat je de congolezen als een bende moordenaars beschouwt. Je veronderstelt toch niet hetzelfde als een Duitser in een Nederlands dorp roept dat hij Duits is?
Oud 7 september 2005, 18:16   #71
Hertog van Gelre

Standaard

Nu niet meer. Maar hij had dat in 1946 bijvoorbeeld niet in Putten moeten doen.
Oud 7 september 2005, 20:31   #72
Stef Leeuwenhart
Staatssecretaris

Stef Leeuwenhart's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Allebei want de Congolezen spreken Frans en verstaan je dus niet, ze hebben dat geleerd van hun vroegere kolonisator La Belgique.

België profileert zich altijd in het buitenland als franstalig, het is dan ook vanaf zijn onstaan al fransdol geweest. De taalmeerderheid wordt weggemoffeld en het bestaan ervan is door veel buitenlanders niet geweten. De meeste denken dat La Belgique eentalig frans is.
Stef Leeuwenhart is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2005, 20:32   #73
Stef Leeuwenhart
Staatssecretaris

Stef Leeuwenhart's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10
Haha goede poging. Maar het blijft opmerkelijk dat je de congolezen als een bende moordenaars beschouwt. Je veronderstelt toch niet hetzelfde als een Duitser in een Nederlands dorp roept dat hij Duits is?
Dat moet je inderdaad niet doen na een voetbalinterland tussen beide landen.
Stef Leeuwenhart is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2005, 20:39   #74
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stef Leeuwenhart
Allebei want de Congolezen spreken Frans en verstaan je dus niet, ze hebben dat geleerd van hun vroegere kolonisator La Belgique.

België profileert zich altijd in het buitenland als franstalig, het is dan ook vanaf zijn onstaan al fransdol geweest. De taalmeerderheid wordt weggemoffeld en het bestaan ervan is door veel buitenlanders niet geweten. De meeste denken dat La Belgique eentalig frans is.
Het uithangbord van een land is de hoofdstad. En aangezien Vlamingen weigeren te wonen in Brussel is dit zelfbeklag eerder irritant dan wat anders.
Oud 7 september 2005, 20:56   #75
Egidius

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het uithangbord van een land is de hoofdstad. En aangezien Vlamingen weigeren te wonen in Brussel is dit zelfbeklag eerder irritant dan wat anders.
Eerder beweerde je dat Vlaanderen voor Brussel niets wou doen. Ik bracht je op de hoogte van de klacht van Maingain, dat de VDAB tegenwoordig al tweederde van de jobs in Brussel aanbiedt. Toen werd je stil.

Nu heb je je sprookje lichtjes aangepast: de Vlamingen zouden niet in Brussel willen wonen. Wel, ik kan je vertellen dat de inwijking uit Vlaanderen tegenwoordig groter is dan die uit Wallonië.

Al maak ik me geen illusies dat je je favoriete cliché gaat aanpassen aan de feiten...

Egidius
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2005, 20:58   #76
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Eerder beweerde je dat Vlaanderen voor Brussel niets wou doen. Ik bracht je op de hoogte van de klacht van Maingain, dat de VDAB tegenwoordig al tweederde van de jobs in Brussel aanbiedt. Toen werd je stil.
Dat zegt mij iets. Het is echter niet mijn aard om stil te vallen, ik zal met iets anders bezig geweest zijn. Misschien vond ik je post niet interessant, dat kan ook.

Citaat:
Nu heb je je sprookje lichtjes aangepast: de Vlamingen zouden niet in Brussel willen wonen. Wel, ik kan je vertellen dat de inwijking uit Vlaanderen tegenwoordig groter is dan die uit Wallonië.

Al maak ik me geen illusies dat je je favoriete cliché gaat aanpassen aan de feiten...

Egidius
Cijfers aub?
Oud 7 september 2005, 21:45   #77
Egidius

Standaard

Citaat:
Dat zegt mij iets. Het is echter niet mijn aard om stil te vallen, ik zal met iets anders bezig geweest zijn. Misschien vond ik je post niet interessant, dat kan ook.
Het zal het laatste wel geweest zijn.
Ik kan me levendig inbeelden dat je het weinig interessant vind als je favoriete kanker-clicheetjes onderuit gehaald worden. En dan nog door de grote manitou van de francofonie himself.

Citaat:
Cijfers aub?
Gelezen in de krant.
Zie ook www.woneninbrussel.be

Egidius
Oud 7 september 2005, 21:48   #78
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het zal het laatste wel geweest zijn.
Ik kan me levendig inbeelden dat je het weinig interessant vind als je favoriete kanker-clicheetjes onderuit gehaald worden. En dan nog door de grote manitou van de francofonie himself.
Onzin, Maingain is een marginale dorpsgek. Hoewel ik niet weet wat een manitou is, ik ben niet zo goed in Frans.

Citaat:

Gelezen in de krant.
Zie ook www.woneninbrussel.be

Egidius
Egidius, het is laat. Kan je niet specifieker zijn?
Oud 7 september 2005, 21:56   #79
Egidius

Standaard

Citaat:
Onzin, Maingain is een marginale dorpsgek. Hoewel ik niet weet wat een manitou is, ik ben niet zo goed in Frans.

Hahaha, die is goed.
Nu, Maingain mag dan een dorpsgek zijn, daarom zijn zijn cijfers over de aangeboden jobs in Brussel nog niet fout. Vergeet niet dat zijn partij onder zijn leiding in de federale en Brusselse regeringen zit.

Citaat:
Egidius, het is laat. Kan je niet specifieker zijn?
Ik heb dat artikel niet bijgehouden.
Als ik het weervind, post ik het hier, OK?

Egidius
Oud 7 september 2005, 22:05   #80
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hahaha, die is goed.
Nu, Maingain mag dan een dorpsgek zijn, daarom zijn zijn cijfers over de aangeboden jobs in Brussel nog niet fout. Vergeet niet dat zijn partij onder zijn leiding in de federale en Brusselse regeringen zit.
Daar zitten bepaalde Vlaamse politici in ook die er niet thuishoren. Maar maingain is een idioot, laat dit duidelijk zijn. Jouw bewijsmateriaal is wel anecdotisch, maar toch ook bemoedigend.

Citaat:
Ik heb dat artikel niet bijgehouden.
Als ik het weervind, post ik het hier, OK?

Egidius
cheers

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be