![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#62 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Is die Hans echt wel advocaat? Die weet bijna haast van niks!
![]() |
![]() |
#63 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#64 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() Enig nadeel en verschil met een rechtszaak: hier is geen rechter, dus het gaat altijd maar verder en verder waardoor we soms wel in herhaling moeten vallen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() [size=1]Edit:[/size]
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jong N-VA'er : 24 september 2005 om 21:51. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Oorspronkelijk bericht door Hans1 Waarom zouden we ons tegenspreken? Het persbericht werd vrijdag van de site verwijderd. Ik heb het zelf gecontroleerd. Technisch gezien kan het wel zijn dat om één of andere reden die ik niet ken, een tekst op sommige schermen blijft hangen. Ik geloof dat Yann dat bedoelt. Maar ik ben maar jurist en geen informaticus. ![]() Oorspronkelijk bericht door Yann Er is een fout gebeurd bij het updaten (oud bestand gekopieerd naar de server) zodoende dat het betreffende bericht gewist werd. Mijn excuses daarvoor! [edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door daiwa : 24 september 2005 om 22:47. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
- U antwoordt ook niet waarom u niet meer tijd besteedt aan 1. uw klanten en 2. makkelijker te overtuigen individuen. - Bovendien dient het tot niets in de politiek om te proberen "overtuigen". Wie denkt u te overtuigen in een debat met andere politici? (buiten dan het publiek, maar dat is hier dus niet aanwezig). - Als u mensen leugenaars noemt, die al eindeloos veel meer dan u hebben gestudeerd op de Vlaamse ontvoogding en het fenomeen België, dan bent u gewoon grof want u komt niet verder dan hun argumenten te ontkrachten met een simpel "welles-nietes". Waarmee ik hier niet wil zeggen dat er hier geen onwaarheden worden verkondigd door sommigen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Afijn, om terug te komen op m'n vorige opmerking. U stelt advocaat te zijn. Indien dat zo is hebt u ongetwijfeld een cursus belgisch publiek recht en staatsrecht gehad. Indien u zo'n cursus hebt gehad, dan moet u weten hoe en waarom men van het unitaire belgië is geëvolueerd naar het huidige federale bestel. Of niet soms? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Banneling
|
![]() Inderdaad, het hoe en waarom van dat systeem dat op maat gemaakt is van de politici, dat ken ik en dat is nu juist het probleem, Guderian. Je hebt er zoals gewoonlijk weer geen snars van begrepen.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Aha, het wordt interessant. Dus de federalisering is er volgens jou gekomen omwille van de belangen van de politici en niet omwille van de bestaande politieke, culturele en economische problemen. Ik mag er dus van uit gaan dat u belgië zou besturen zonder politici, aangezien die laatsten dus niet deugen?!? ![]() [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Guderian : 25 september 2005 om 20:12. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Van de Cauter is weer met de noorderzon verdwenen... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Banneling
|
![]() Dat is het 'm nu juist. Die tweeledigheid werd geschapen door diezelfde politici aangevoerd door taalextremisten. De splitsing van de media in 1960 zit daar voor veel tussen. U kent het gezegde: hoe meer men splitst, hoe meer verschillen men creëert en hoe meer verschillen men creëert, hoe meer men splitst.
Voor de B.U.B. is die taalapartheid echter geen fataliteit. In Zuid-Afrika is de apartheid ook afgeschaft. In Polen is het communisme afgeschaft. Het is zeker niet te laat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zie evenwel niet in hoe de totstandkoming van de BRT en RTB tot een politieke tweeledigheid heeft moeten leiden. De opperbubbel brengt daarvoor niet de minste argumentatie of feiten naar voor. Het is gewoon zwemmen in het luchtledige bij die man. Trouwens, de facto waren er bij het NIR al twee omroepen: er waren immers toen al de Vlaamse en Franstalige uitzendingen met ieder z'n eigen programmatieverantwoordelijken en eigen uitzendingen. Er waren in de naoorlogse periode geen tweetalige NIR-uitzendingen. 't Wordt dringend tijd dat Hans I le Grand eens het aanbevelingsrapport van de Commissie-Harmel leest. Dan zal hij inzien dat het niets te maken heeft met machtsgeile politici. Binnenkort moet ik toch weer eens naar de universiteitsbibliotheek van Kortrijk en dan zal ik mij de moeite nemen de interessante passages te kopiëren en hier te plaatsen. Indien de stelling "hoe meer men splitst, hoe meer verschillen men creëert" waar is, dan is het totaal onbegrijpelijk dat diezelfde Hans I le Grand een staatskundige indeling als het federaal federalisme en/of de provinciale decentralisatie voorstaat. Immers, hoe meer de bevoegdheden door plaatselijke instellingen worden beheerd, hoe meer verschillen er kunnen optreden. Hans I le Grand toont zich hier weer eens niet van zijn meest logische kant.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 28 september 2005 om 15:58. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
2) Wie zegt, aparte uitzendingen, zegt aparte kijkers, dus in se "apartheid". Daaruit kunnen zeer zeker verschillen groeien. Immers, wanneer twee mensen gescheiden gaan leven en geen contact meer hebben met elkaar, is de kans zeer groot dat ze ook verschillend gaan denken en leven. 3) Ik huiver van de gedachte mij op UW passages te moeten baseren. Dat "Harmel"-rapport is een politiek rapport. U kent mijn houding t.o.v. traditionele politici. Ik denk er niet veel goeds van. Maar ik zie met belangstelling uw geschriften tegemoet in de hoop dat u toch zo eerlijk zal zijn (ijdele hoop) dat u alles citeert en juist zoals het is. 4) De B.U.B. wenst unitarisme met provinciale decentralisatie en geen provinciaal federalisme. Ik heb niets tegen verschillen op voorwaarde dat men geen beleid voert dat ze vergroot. Door uitvoerende bevoegdheden te verlenen aan de provincies blijft men nog altijd mooi in het kader van nationale wetten. Daar zie ik geen probleem omdat er nu eenmaal ondergeschikte besturen moeten bestaan (provincies en gemeenten) voor een efficiënt beheer dicht bij de burger. |
|
![]() |
![]() |