Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 september 2005, 22:17   #61
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Nogal een club waar bubbel Yanneman bij was... 't Eerst wat ons werd duidelijk gemaakt over de Codex, was juist dat het een stuk van onszelf was. Iedereen liet dan ook heel wat aantekeningen erop zetten. De mijne staat ook volgekrabbeld. Als is het exemplaar beduimeld, toch hou ik het bij: het is immers een mooie herinnering aan m'n studententijd. Zeker niet om weg te gooien!
Mijn herinneringen zitten vooral in mijn hoofd, en het zijn er mooie hoor!
Oud 6 september 2005, 22:19   #62
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Het Vlaams, zoals de flaminganten het vereisen van een studentenclub, is de laatste tijd heel ver zoek!
Wat "vereisen" wij dan wel? En wat is dat dan wel "het Vlaams"? Of het ver zoek is, is nog maar de vraag. Dat is in ieder geval niet zo bij de traditionele studentenclubs. Een aantal daarvan waren/zijn trouwens nooit politiek Vlaamsgezind, maar wel gewoon Vlaams. Zonder meer.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2005, 22:19   #63
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een Codex is veel meer dan dat. Blijkbaar heeft u dat dus nooit goed begrepen. Of werd het nooit door jullie praeses uitgelegd.
Toch wel Janneman. Ik heb er lange tijd veel zorg voor gedragen.

Bovendien ben ik zelf praeses geweest. Dus ik zal het wel weten.
Oud 6 september 2005, 22:20   #64
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mijn herinneringen zitten vooral in mijn hoofd, en het zijn er mooie hoor!
Ongetwijfeld houdt u foto's dan ook niet bij: herinneringen zitten in uw hoofd.

Ahaaaaaaaaaa! Nu weten we waarom we heel zelden echt sprekende foto's van de bubbelsmurfenbijeenkomsten te zien krijgen: "Het zit immers allemaal in hun hoofd"!

Alweer een mysterie verklaard!
Oud 6 september 2005, 22:21   #65
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toch wel Janneman. Ik heb er lange tijd veel zorg voor gedragen.
Blijkbaar op een bepaald moment toch niet meer...
Oud 6 september 2005, 22:23   #66
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Even dit naar de volgende bladzijde brengen:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix
Yann, nogmaals: gelieven een foto te posten of tenminste een link te plaatsen naar de 50 MAN TELLENDE HERDENKING..

Uiteraard moet u hier afdruipen. En uit pure frustratie een willekeurige Vlaamsnationalistische vereniging 'afbreken' ? hihi. zielig zelfs hoor.
De belgicistische studentenbewegingen, d�*e zijn natuurlijk in volle opgang hé. Jong, energiek, maar toch niet echt.. talrijk?
http://forum.politics.be/showpost.ph...4&postcount=50
Oud 6 september 2005, 22:24   #67
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Het Vlaams, zoals de flaminganten het vereisen van een studentenclub, is de laatste tijd heel ver zoek!

Wat dacht je dan van deze?

Citaat:
Het belgicistische, ultra-katholieke G-Catholique bijvoorbeeld, in Gent een geïsoleerd clubje van een 20-tal Franskiljons, de meeste studenten kennen hen zelfs niet eens.
Oud 6 september 2005, 22:24   #68
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Man wat kan jij zeiken zeg. Natuurlijk wel, maar niet dat het zo laat zou worden. Afijn, de 30ste ben ik er, je weet waar me te vinden.
Wat laat? Hoe laat was de IJzerwake gedaan misschien? Om twee uur 's nachts?
Oud 6 september 2005, 22:26   #69
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Even dit naar de volgende bladzijde brengen:

http://forum.politics.be/showpost.ph...4&postcount=50
Gelieve foto's te tonen van de IJzerwake waarop je 2000 man of meer kan tellen.
Oud 6 september 2005, 22:30   #70
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Men is weer van het onderwerp aan het afwijken. Het onderwerp dat luidt: het KVHV komt met amper 25 man naar de IJzerwake, en kent het Rodenbachlied niet meer (kan het zelfs niet eens correct schrijven).

Wat denken de Vlaams-nationalisten daarvan?

Tot morgen.
Oud 6 september 2005, 22:33   #71
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Men is weer van het onderwerp aan het afwijken. Het onderwerp dat luidt: het KVHV komt met amper 25 man naar de IJzerwake, en kent het Rodenbachlied niet meer (kan het zelfs niet eens correct schrijven).

Wat denken de Vlaams-nationalisten daarvan?

Tot morgen.

neenee, als er iemand de discussie ontwijkt ben jij het, want opeens grijp je terug naar bericht 1, namelijk je openingsbericht.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2005, 22:33   #72
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gelieve foto's te tonen van de IJzerwake waarop je 2000 man of meer kan tellen.
Daarvoor is een luchtfoto noodzakelijk. Maar wij hebben een onverdachte bron, nl. de VRT. Die stelde eerst dat er 2000 man aanwezig waren om dat later in een tweede artikel bij te stellen tot 4500 man...

Voor de rest wachten we met spanning af op die foto waarop de vijftig bubbels en bubbelaanhangers te zien zijn (en daar is heus geen luchtfoto voor nodig).
Oud 6 september 2005, 22:41   #73
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Als je alleen al bekijkt hoeveel tijd en energie de Vlaams-nationalisten besteden aan het bekampen van de B.U.B.'ers op dit forum, weet je al waar het in België naartoe gaat. De toekomst ziet er heerlijk unitair uit.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Hans1 on 06-09-2005 at 23:42
Reason:
--------------------------------

Als je alleen al bekijkt hoeveel tijd en energie de Vlaams-nationalisten besteden aan het bekampen van de B.U.B.'ers op dit forum, weet je al waar het in België naartoe gaat. De toekomst ziet er heerlijk unitair uit.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Als je alleen al bekijkt hoeveel tijd en energie de Vlaams-nationalisten besteden aan het bekampen van de B.U.B.'ers op dit forum, weet je al waar het in België naartoe gaat. De toekomst ziet er heerlijk unitair uit.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Hans1 : 6 september 2005 om 22:42.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2005, 22:43   #74
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Als je alleen al bekijkt hoeveel tijd en energie de Vlaams-nationalisten besteden aan het bekampen van de B.U.B.'ers blbla
zei de BUB'er wiens partijgenoot zojuist de KVHV aanviel

sjonge sjonge
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2005, 07:17   #75
CHW
Burgemeester

CHW's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Als je alleen al bekijkt hoeveel tijd en energie de Vlaams-nationalisten besteden aan het bekampen van de B.U.B.'ers op dit forum, weet je al waar het in België naartoe gaat. De toekomst ziet er heerlijk unitair uit.
Wat doen de Bubbers eigenlijk buiten dit forum? En ja, ik ben al op uw site geweest.
CHW is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2005, 09:15   #76
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Wat dacht je dan van deze?
Ik ken die club niet, maar ze heeft net zoveel bestaansrecht als de Vlaams-nationale.

De club waarvan ik voorzitter was, bestond vooral uit leden die ten zuiden van Mechelen kwamen zoals bv. een deel van Overijse. Het waren allemaal Vlamingen die de Vlaams-nationalistische onzin in hun streek meer dan beu waren, en die tijdens studentikoos vertier van dergelijke onzin wilden gespaard blijven.

Desalniettemin waren er zelfs enkele flaminganten lid! Tijdens mijn voorzitterschap ging ik dus een stapje verder, en verbood de leden ook de Vlaamse Leeuw mee te zingen op andere cantussen.
Oud 7 september 2005, 09:21   #77
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix
zei de BUB'er wiens partijgenoot zojuist de KVHV aanviel

sjonge sjonge
Aanviel?

Ik citeer gewoon een tekst van hun site.
Oud 7 september 2005, 09:30   #78
Betweter
Parlementslid

Betweter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ken die club niet, maar ze heeft net zoveel bestaansrecht als de Vlaams-nationale.

De club waarvan ik voorzitter was, bestond vooral uit leden die ten zuiden van Mechelen kwamen zoals bv. een deel van Overijse. Het waren allemaal Vlamingen die de Vlaams-nationalistische onzin in hun streek meer dan beu waren, en die tijdens studentikoos vertier van dergelijke onzin wilden gespaard blijven.

Desalniettemin waren er zelfs enkele flaminganten lid! Tijdens mijn voorzitterschap ging ik dus een stapje verder, en verbood de leden ook de Vlaamse Leeuw mee te zingen op andere cantussen.
Waarom geef je gewoon de naam van je club niet? Schrik dat je leugens gaan uitkomen?
Oud 7 september 2005, 09:35   #79
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Betweter
Waarom geef je gewoon de naam van je club niet? Schrik dat je leugens gaan uitkomen?
Leer eens lezen man. Ik heb die hierboven al gegeven. Je mag u altijd gaan bevragen in café De Prof, te Mechelen: Koning Albertplein.
Oud 7 september 2005, 09:46   #80
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Het wordt nog leuker....

Ik zou net als Jan Vanden Berghe graag eens de naam van die studentenclub weten waar jij zogezegd lid van was.

Het Vlaamse studentenleven is namelijk tot in haar diepste vezels verbonden met de Vlaamse strijd (Rodenbach, Mon de Goeyse,Jef Vanden Eynde,...). Jaarlijks is er in Gent bijvoorbeelde massacantus van het zgn SK waar tientallen clubs aan deelnemen met in totaal meer dan 2000 studenten. Daar wordt de Vlaamse Leeuw gezongen en andere Vlaamse liederen. Het KVHV is zelfs niet aangesloten bij dat SK maar heeft een eigen koepelwerking, GSK, dat eveneens de Vlaamse Leeuw en andere Vlaamse liederen zingt op hun bijeenkomsten!
Kent u het bestaan van een zwarte codex?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be