Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 september 2005, 00:35   #61
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riksken
Zo hoort het ook.

de rest zal voor morgen zijn. Heb buiten dit forum nog een sociaal leven ook.
Naai ze, buster.
vooral jezelf geen vragen stellen, gewoon bevelen opvolgen
allee fort ...veel plezier met je piket lopen
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2005, 00:44   #62
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn
Achterblijven bij wie? Er is bijna geen enkel land ter wereld waar dit wettelijk is.
voor het huwelijk zijn dat :

Nederland, België, Canada, Spanje, Massachusetts en sinds 7 september blijkbaar ook Californië
je moet ergens beginnen he ...
Oud 10 september 2005, 06:29   #63
Riksken
Parlementslid

Riksken's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha
vooral jezelf geen vragen stellen, gewoon bevelen opvolgen
allee fort ...veel plezier met je piket lopen
Voor de goede orde. Ben een gewoon burger. Dusdanig ben je maar wat uit uw nek aant kletsen.
Oud 10 september 2005, 08:45   #64
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door radicaal

gauw nog wat reklame maken
Grappig, de flaminganten mobiliseren om mee te doen aan een Franstalige manifestatie.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2005, 08:52   #65
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Grappig, de flaminganten mobiliseren om mee te doen aan een Franstalige manifestatie.
Er staat nochtans "grande manifestation européenne" .........

terzijde : wat is het BUB-standpunt tav homoadoptie ?
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2005, 09:11   #66
bartje
Minister-President

Standaard

En er zullen nog landen volgen ondanks alle protesten zal de meerderheid het toch halen, een meerderheid die toch voor is!

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2005, 09:18   #67
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
voor het huwelijk zijn dat :

Nederland, België, Canada, Spanje, Massachusetts en sinds 7 september blijkbaar ook Californië
je moet ergens beginnen he ...
Ten eerste gaat het hier over adoptie en niet over het huwelijk. In hoeveel landen is er al wettelijke homo-adoptie?
Ten tweede is uw info verkeerd. In Californië is het niet wettelijk, de gouverneur heeft zijn veto gesteld tegen het wetsontwerp. En in Massachusetts is de vraag vooral hoe men via legistieke weg de uitspraak van een rechter gaat tenietdoen.
Overigens dacht ik dat het huwelijk ook in Denemarken geregeld was, maar ik kan me vergissen.
In iedergeval betekent dit dat de overweldigende meerderheid van de beschaafde wereld hier niet achter staat. Van "achterblijven" door België kan dus geen sprake zijn.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2005, 09:23   #68
bartje
Minister-President

Standaard

Het homohuwelijk zal er met de tijd in meer en meer landen komen en België kan niet achterblijven nu ze één van de pioneers zijn van het homohuwelijk moeten ze dat ook zijn voor de adoptie; België heeft daar toch wel een voortrekkersrol op te spelen!

Oud 10 september 2005, 09:26   #69
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Het frappeert mij telkens dat het antiflamingantische front het steeds en steeds weer zo moeilijk heeft met het feit dat wij flaminganten er geen enekel moeite mee hebben om ons van het (overigens prachtige) frans te bedienen...
Ik daarentegen vind het helemaal niet vreemd dat jij je bedient van het (ook mooi wegens mijn moedertaal) nederlands....hetwelke je, ondanks de lamentabele inhoud, trouwens behoorlijk gebruikt....waarvoor mijn complimenten......

De taal van Mollière is een prachtige taal en dan heb ik het nog geeneens over de geschiedenis die ze ademt...van mij verdient ze zeker haar plaats als wereldtaal...
Maar dat wil niet zeggen dat een taal, hoe prachtig ook, mag gebruikt worden als imperialistisch wapen hé Hans...
(A propos: ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe de andere bubbeltrutjes jou aanspreken: Ance?...want Hans is zo Nazi vind je niet?)

http://en.wikipedia.org/wiki/Hans_Kammler

Of hoe bekrompen men kan zijn door iemand het gebruik van een internationale taal te willen ontzeggen wegens poitieke redenen...
Oud 10 september 2005, 17:51   #70
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje
En er zullen nog landen volgen ondanks alle protesten zal de meerderheid het toch halen, een meerderheid die toch voor is!
En hoe weet jij dat er een meerderheid is? Door een peiling of was er een referendum?
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2005, 17:54   #71
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ten eerste gaat het hier over adoptie en niet over het huwelijk. In hoeveel landen is er al wettelijke homo-adoptie?
Ten tweede is uw info verkeerd. In Californië is het niet wettelijk, de gouverneur heeft zijn veto gesteld tegen het wetsontwerp. En in Massachusetts is de vraag vooral hoe men via legistieke weg de uitspraak van een rechter gaat tenietdoen.
Overigens dacht ik dat het huwelijk ook in Denemarken geregeld was, maar ik kan me vergissen.
In iedergeval betekent dit dat de overweldigende meerderheid van de beschaafde wereld hier niet achter staat. Van "achterblijven" door België kan dus geen sprake zijn.
Inderdaad. In Californie zal Schwarzenegger zijn veto stellen omdat een meerderheid van het volk in een referendum tegen was en hij dus gewoon de wil van het volk uitvoert en in Massachussets komt er een bindende volksraadpleging waardoor de wet wellicht zal afgeschoten worden.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2005, 18:20   #72
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn
En hoe weet jij dat er een meerderheid is? Door een peiling of was er een referendum?
Ik denk dat in het verleden al genoeg peilingen uitgemaakt hebben dat een meederheid VOOR het homoHUWELIJK is, de adoptie is ongeveer 50-50 maar dat zal ook veranderen.

Oud 10 september 2005, 18:21   #73
bartje
Minister-President

Standaard

Och ja er waren 3000 betogers, heb daarnet die CD&V'er gehoord, toen ik hem hoorde praten had ik al genoeg van... wij zijn daar van overtuigd, wel wij zijn overtuigd van eht tegendeel!

Oud 10 september 2005, 21:38   #74
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door verzetstrijder666
Op zaterdag 10 en 17 september betogen verscheidene verenigingen tegen het adoptierecht voor holebi's. De laatste zou gepland staan als een Europese betoging.

In de NAR (ik weet niets van andere initiatieven) roept men op om op beide dagen om 14.30u te verzamelen om een tegenbetoging in te zetten. Deze zaterdag aan de Schuman-ingang van het Jubelpark en de week daarop aan het Justitiepaleis. (Tweemaal te Brussel dus.) Iedereen is dus welkom!!!
Mobiliseer nu!!!!!!
Of holebis nu adoptierecht krijgen of niet, dat is nu echt iets dat mij TOTAAL NIET KAN SCHELEN.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2005, 21:56   #75
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riksken
Voor de goede orde. Ben een gewoon burger. Dusdanig ben je maar wat uit uw nek aant kletsen.
héhé ...voor de goede orde ... waar haal je het dat ik je voor beroeps hou ?
Oud 10 september 2005, 22:08   #76
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ten eerste gaat het hier over adoptie ....
daar heb je gelijk volledig gelijk in .. waarvoor m'n excuses

doch dat huwelijk was hier reeds aangehaald als vergelijkbare problematiek
wat die info betreft .... kan best wat je zegt... deze komt van wikipedia dacht ik..
en over homoadoptie heb ik al helemaal geen info

wat dat achterblijven betreft hangt het maar van af welke criteria je gebruikt...[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by praha on 10-09-2005 at 23:12
Reason:
--------------------------------

Citaat:

wat die info betreft .... kan best wat je zegt... deze komt van wikipedia dacht ik..

wat dat achterblijven betreft hangt het maar van af welke criteria je gebruikt...[/size]

[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:

wat die info betreft .... kan best wat je zegt... deze komt van wikipedia dacht

wat dat achterblijven betreft hangt het maar van af wat je criteria zijn...[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door praha : 10 september 2005 om 22:12.
Oud 10 september 2005, 22:10   #77
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler
Het frappeert mij telkens dat het antiflamingantische front het steeds en steeds weer zo moeilijk heeft met het feit dat wij flaminganten er geen enekel moeite mee hebben om ons van het (overigens prachtige) frans te bedienen...
Ik daarentegen vind het helemaal niet vreemd dat jij je bedient van het (ook mooi wegens mijn moedertaal) nederlands....hetwelke je, ondanks de lamentabele inhoud, trouwens behoorlijk gebruikt....waarvoor mijn complimenten......

De taal van Mollière is een prachtige taal en dan heb ik het nog geeneens over de geschiedenis die ze ademt...van mij verdient ze zeker haar plaats als wereldtaal...
Maar dat wil niet zeggen dat een taal, hoe prachtig ook, mag gebruikt worden als imperialistisch wapen hé Hans...
(A propos: ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe de andere bubbeltrutjes jou aanspreken: Ance?...want Hans is zo Nazi vind je niet?)

http://en.wikipedia.org/wiki/Hans_Kammler

Of hoe bekrompen men kan zijn door iemand het gebruik van een internationale taal te willen ontzeggen wegens poitieke redenen...
Ik dacht dat u zou spreken over een schending van de taalwet omdat het een betoging in Brussel betreft, maar u laat die zotternij over aan VDB waarschijnlijk.
Oud 10 september 2005, 22:11   #78
Riksken
Parlementslid

Riksken's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
héhé ...voor de goede orde ... waar haal je het dat ik je voor beroeps hou ?
Waarom betrekken jij en je vriendje Jampie dan militairen in de discussie? Bladvulling mss? Als je denkt mij met zulke opmerkingen op stang te jagen moet ik je andermaal teleurstellen. In de loop der jaren wordt een mens daar imuum aan en komt het eerder graapig over. Volgende keer beter, buster.
Oud 10 september 2005, 22:11   #79
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door radicaal
Er staat nochtans "grande manifestation européenne" .........

terzijde : wat is het BUB-standpunt tav homoadoptie ?
De B.U.B. neemt geen ethische standpunten in. Zo staat dat in onze statuten. Elk lid is vrij daar zijn of haar mening over te hebben.
Oud 10 september 2005, 22:13   #80
Grellig
Minister

Grellig's schermafbeelding

Standaard

Persoonlijk houd ik niet van betogen.Maar holebi's moeten maar eens begrijpen dat de natuur ze geen kinderen gunt.Wat een mens in zijn slaapkamer doet is zijn zaak,als er geen kinderen van verder komen dan is het maar zo.

Kinderen worden verwekt in man-vrouw relatie en niet in een man-man vrouw-vrouw relatie.Its simple like that.

Novalis
Grellig is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be