Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 juni 2003, 21:01   #61
::Marginaal::
Lokaal Raadslid

::Marginaal::'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door democratsteve
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ::Marginaal::

Natuurlijk zal niet iedereen die drugs gebruiken als ze toegelaten zijn, ma de drugs zal alleszins veel gemakkelijker verkrijgbaar zijn. Die drempel is alleszins al weg. Door het te verbieden toont de overheid dat het gevaarlijke middelen zijn die niet zomaar kunnen verhandeld worden. Medicamenten zijn ook drugs en die kun je ook niet overal verkrijgen als het gevaarlijk is in grote doses? Dat is toch maar normaal. Andere geneesmiddelen die ongevaarlijk zijn kun je wel zo verkrijgen. Stel je voor dat antibiotica overal zomaar te verkrijgen is, weet jij wel hoeveel mensen dat zouden misbruiken uit gemak? Onze resistentie zou pijlsnel afnemen. Dat kan dus geen verantwoordelijk beleid zijn. In complexe samenlevingen moeten dergelijke maatregelen eenmaal genomen worden. Je moet je dit echt eens afvragen hoor kerel. Je refereerde daarjuist zelfs alleen naar cannabis. My God, kerel? je zegt dat je onderzoek hebt gedaan? er bestaat veel meer dan cannabis ze ! Cannabis is voor mietjes vergeleken bij sommige middelen. Je visie getuigt van een gebrek aan verantwoordelijkheidszin. De DEA doet goed werk en als jij in je "onderzoek" elementen tegengekomen bent die op overtuigende wijze tegen de DEA pleiten, dan moet je me die hier eens laten horen.

Alles wat uit de VS komt is slecht voor jou, das de echte verklaring voor jouw "war-on-drugs"-paranoia. En whooo de Amerikanen durven bespioneren (ze zijn echt de enigen die dat doen hoor ) .
Ten tweede beweer ik nergens dat drugs zomaar overal te verkrijgen moeten zijn. Zoals u terecht stelt is dat nu ook niet het geval met bepaalde medicamenten.
Hoe stelt u zich het toelaten van alle drugs dan voor?
Oud 24 juni 2003, 22:16   #62
democratsteve
Minister-President

democratsteve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door democratsteve
Citaat:

Natuurlijk zal niet iedereen die drugs gebruiken als ze toegelaten zijn, ma de drugs zal alleszins veel gemakkelijker verkrijgbaar zijn. Die drempel is alleszins al weg. Door het te verbieden toont de overheid dat het gevaarlijke middelen zijn die niet zomaar kunnen verhandeld worden. Medicamenten zijn ook drugs en die kun je ook niet overal verkrijgen als het gevaarlijk is in grote doses? Dat is toch maar normaal. Andere geneesmiddelen die ongevaarlijk zijn kun je wel zo verkrijgen. Stel je voor dat antibiotica overal zomaar te verkrijgen is, weet jij wel hoeveel mensen dat zouden misbruiken uit gemak? Onze resistentie zou pijlsnel afnemen. Dat kan dus geen verantwoordelijk beleid zijn. In complexe samenlevingen moeten dergelijke maatregelen eenmaal genomen worden. Je moet je dit echt eens afvragen hoor kerel. Je refereerde daarjuist zelfs alleen naar cannabis. My God, kerel? je zegt dat je onderzoek hebt gedaan? er bestaat veel meer dan cannabis ze ! Cannabis is voor mietjes vergeleken bij sommige middelen. Je visie getuigt van een gebrek aan verantwoordelijkheidszin. De DEA doet goed werk en als jij in je "onderzoek" elementen tegengekomen bent die op overtuigende wijze tegen de DEA pleiten, dan moet je me die hier eens laten horen.

Alles wat uit de VS komt is slecht voor jou, das de echte verklaring voor jouw "war-on-drugs"-paranoia. En whooo de Amerikanen durven bespioneren (ze zijn echt de enigen die dat doen hoor ) .
Ten tweede beweer ik nergens dat drugs zomaar overal te verkrijgen moeten zijn. Zoals u terecht stelt is dat nu ook niet het geval met bepaalde medicamenten.
Hoe stelt u zich het toelaten van alle drugs dan voor?
U verwacht nu toch niet van mij dat ik in een paar regeltjes een hele drugswetgeving kan uiteenzetten. Bovendien heb ik niet de pretentie te denken dat IK zou kunnen. Ik wil alleen maar aanhalen dat daarover uiteraard ernstig moet gedebatteerd worden.
Alleen, zo'n debat is vandaag gewoon nog niet mogelijk in Belgie.
In Nederland wel.
Kijk, en dat meen ik echt: iedereen, in elk land, zou eens moeten gaan kijken en luisteren in Nederland. Ik bedoel, zonder vooroordelen, objectief de cijfers en resultaten vergelijken met alle andere landen ter wereld. Je zal verbaasd zijn over wat je allemaal te weten komt.
Want wees eens eerlijk, kan er mij iemand één voorbeeld geven van een zinnig drugsdebat dat ooit is gevoerd in de media? Is nog nooit gevoerd in Belgie. De publieke kennis van drugs en drugsbestrijding is erg pover in Vlaanderen. De schuld daarvan ligt niet bij de burger, maar bij de media, om bovenvermelde reden.

Los van dit alles ben ik bang dat de War on Drugs het fatale breekpunt tussen de VS en Europa zal betekenen.
De voortekenen zijn volop aanwezig. Ze laten duidelijk hun ongenoegen blijken over de gevoerde Europese politiek. En nu gaan ze hun War on Drugs ook op Europees grondgebied voeren. Met andere woorden, iets wat hier nog geen probleem is, gaan zij bestrijden.
En de manier waarop..... ? Die resultaten zijn gekend. Nergens ter wereld is er meer drugscriminaliteit en verslaving als in de VS.
En nu gaan zij eens vertellen hoé Europa zijn beleid tav drugs moet voeren. D�*t zal de uiteindelijke druppel zijn, in de relaties tussen de VS en Europa. En neem maar van mij aan dat de Amerikanen rekenen dat dit wel eens een burgeroorlog in Europa zou kunnen uitlokken.
Sommige Europese landen zullen vòòr de Amerikaanse aanpak kiezen, anderen zullen zeggen, zijn jullie gek? Amerika gaat diegenen die voor hen kiezen "steunen" in hun War on Drugs. Ze zullen niet aarzelen die landen op te zetten tegen hun buurlanden die "the anemy" zijn.
Sommigen zullen het afdoen als doemdenken, maar anderen zijn ervan overtuigd dat we die richting opgaan.
Het geweld én de tolerantie ervoor in de samenleving van vandaag, valt niet te ontkennen. Ik vrees dat we afstevenen op een katastroof van formaat.
Oud 24 juni 2003, 22:36   #63
::Marginaal::
Lokaal Raadslid

::Marginaal::'s schermafbeelding

Standaard

[quote="democratsteve"][quote="::Marginaal::"][quote="democratsteve"]
Citaat:
Het geweld én de tolerantie ervoor in de samenleving van vandaag, valt niet te ontkennen. Ik vrees dat we afstevenen op een katastroof van formaat.
daarmee dat we de Amerikanen hier mogen afknallen...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be