Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 september 2005, 16:15   #61
Doffer
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Twanne
Ik zal het niet zo extreem stellen als Schoofzak, maar ook al komt een kind uit een man en een vrouw, dat betekent nog niet dat twee mannen of twee vrouwen een kind niet samen kunnen opvoeden. Er zijn wel meerdere soorten gezinnen in België die niet aan het 'man-vrouw-kinderen' principe voldoen. Moeten de kinderen die daar wonen dan weggehaald worden?
Er bestaan trouwens de facto reeds homo-koppels in België met kinderen zonder dat die daarom door de beide ouders werden geadopteerd. Het is juridisch beter voor het kunt om dit wettelijk toe te laten, een betere bescherming aan het kind geven.
Dus nog eens: wat zijn gegronde en rationele argumenten om te stellen dat homo-koppels geen kinderen mogen adopteren (lees: samen kinderen mogen opvoeden)?
Laat een kind a.u.b. zoveel mogelijk opgroeien in zijn natuurlijk milieu. Dat is daar waar het werd verwekt.
Al het andere is zoeken naar een verantwoording voor een onnatuurlijk gedrag!
Oud 11 september 2005, 16:22   #62
LA'er
Provinciaal Gedeputeerde

LA'er's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Apocalyps
???

Wat is me dit nu voor een flutargument? Dus alle mensen die 1 a 2 keer per jaar eens graag de clown uithangen mogen geen kinderen adopteren?
Dat is helemaal geen flutargument, de manier waarop ze dat doen, dat telt. Als ze voor iets ijveren dat mijn inziens toch wel iets serieus is en dan op zo'n manier. Dat is niet meer ludiek te noemen, dat is gewoon het in het belachelijke trekken.
Oud 11 september 2005, 16:26   #63
Twanne
Provinciaal Gedeputeerde

Twanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LA'er
Dat wil zeggen dat het een bende clowns zijn die zo ijveren voor het recht op adoptie terwijl ze zich zo onnozel en onverantwoord gedragen. Hebt u kinderen? Zou u die toevertrouwen aan zulke type's?
God seg, ik ken wel meer mensen die zich als clowns gedragen en perfect heterosexueel zijn. Maar dat wil daarom niet zeggen dat ze geen zin voor verantwoordelijk hebben. Trouwens, niet alle homo-sexuelen gaan naar de Gay-Parade, mogen die dan wel kinderen adopteren van jou?
Twanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2005, 16:27   #64
LA'er
Provinciaal Gedeputeerde

LA'er's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
God seg, ik ken wel meer mensen die zich als clowns gedragen en perfect heterosexueel zijn. Maar dat wil daarom niet zeggen dat ze geen zin voor verantwoordelijk hebben. Trouwens, niet alle homo-sexuelen gaan naar de Gay-Parade, mogen die dan wel kinderen adopteren van jou?
Goede vraag, simpel antwoord: NEE
Oud 11 september 2005, 16:29   #65
Twanne
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Dat klopt, maar vergelijk het met het risico op AIDS bij homo's en dat daarom deze geweerd worden bij bloed-geef-actie's van het Rode Kruis. Het is een feit dat het risico bij deze groep zoveel groter is, zoals het risico veel groter is voor het kind om er psychisch onder te lijden als ze worden opgevoed in een gezin met twee ouders van hetzelfde geslacht.

Hoe denk dat de klasgenootjes zullen reageren als iemand onder hun twee mama's of twee papa's heeft? Als je nu al ziet hoe bekrompen en zelfs op een zieke manier sommige mensen denken over holebi's.

U hebt gelijk dat voor een kind het niet goed is om op te groeien in een éénoudergezin, maar we moeten die kromme situaties toch niet gaan uitbreiden naar nog meer kinderen die psychisch zullen lijden.
Hoeveel ouders kent u die AIDS hebben en dit hebben overgedragen op kinderen? Ik geen enkele. En ik zie dan ook niet in wat een verhoogd risico op AIDS te maken heeft met adoptie.
En aan uw reactie blijkt inderdaad dat men nogal bekrompen is in onze gebieden wanneer het gaat om gedrag dat niet "gewoon" is[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Twanne on 11-09-2005 at 17:33
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Dat klopt, maar vergelijk het met het risico op AIDS bij homo's en dat daarom deze geweerd worden bij bloed-geef-actie's van het Rode Kruis. Het is een feit dat het risico bij deze groep zoveel groter is, zoals het risico veel groter is voor het kind om er psychisch onder te lijden als ze worden opgevoed in een gezin met twee ouders van hetzelfde geslacht.

Hoe denk dat de klasgenootjes zullen reageren als iemand onder hun twee mama's of twee papa's heeft? Als je nu al ziet hoe bekrompen en zelfs op een zieke manier sommige mensen denken over holebi's.

U hebt gelijk dat voor een kind het niet goed is om op te groeien in een éénoudergezin, maar we moeten die kromme situaties toch niet gaan uitbreiden naar nog meer kinderen die psychisch zullen lijden.
Hoeveel ouders kent u die AIDS hebben en dit hebben overgedragen op kinderen? Ik geen enkele. En ik zie dan ook niet in wat een verhoogd risico op AIDS te maken heeft met adoptie.
En aan uw reactie blijkt inderdaad dat men nogal bekrompen is in onze gebieden wanneer het gaat om gedrag dat niet "gewoon" is[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

Hoeveel ouders kent u die AIDS hebben en dit hebben overgedragen op kinderen? Ik geen enkele. En ik zie dan ook niet in wat een verhoogd risico op te maken heeft met adoptie.
En aan uw reactie blijkt inderdaad dat men nogal bekrompen is in onze gebieden wanneer het gaat om gedrag dat niet "gewoon" is[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Twanne : 11 september 2005 om 16:33.
Oud 11 september 2005, 16:29   #66
Twanne
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Awel, waarom niet?

In het natuurlijke milieu? (komt van Doffer)
Weet u wel hoe achterhaald het argument 'natuurlijk' wel niet is? In een natuurlijk milieu geldt het recht van de sterkste, vindt u dat dat ook moet toegepast worden in onze Maatschappij? In een natuurlijk milieu zou de mens aan incest doen...[edit]
[size=1]After edit by Twanne on 11-09-2005 at 17:32
Reason:

Citaat:
Awel, waarom niet?

Weet u wel hoe achterhaald het argument 'natuurlijk' wel niet is? In een natuurlijk milieu geldt het recht van de sterkste, vindt u dat dat ook moet toegepast worden in onze Maatschappij? In een natuurlijk milieu zou de mens aan incest doen...[/size]

[size=1]After edit by Twanne on 11-09-2005 at 17:31
Reason:

Citaat:
Awel, waarom niet?

Weet u wel hoe achterhaald het argument 'natuurlijk' wel niet is? In een natuurlijk milieu geldt het recht van de sterkste, vindt u dat dat ook moet toegepast worden in onze Maatschappij?[/size]

Citaat:
Awel, waarom niet?[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Twanne : 11 september 2005 om 16:32.
Oud 11 september 2005, 16:36   #67
Apocalyps
Minister

Apocalyps's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat klopt, maar vergelijk het met het risico op AIDS bij homo's en dat daarom deze geweerd worden bij bloed-geef-actie's van het Rode Kruis. Het is een feit dat het risico bij deze groep zoveel groter is,
Al een geluk dat Hetero-Aids minder gevaarlijk is voor kinderen... wat een bekrompenheid!
Citaat:
zoals het risico veel groter is voor het kind om er psychisch onder te lijden als ze worden opgevoed in een gezin met twee ouders van hetzelfde geslacht.
Moet bij heteroseksuelen de kinderwens niet wijken voor de psychologische rechten van het kind? Of (nogmaals) zijn die sowieso beter gewaarborgd bij hetero's? Zo ja, waarom? Kan dat aangetoond worden? En zoniet, vanwaar dan het onderscheid?

Citaat:
Hoe denk dat de klasgenootjes zullen reageren als iemand onder hun twee mama's of twee papa's heeft?
De school is een vormende omgeving, maar tegelijk ook een zeer wreed en zelfs misvormend milieu. Als kinderen niet gepest worden omdat ze twee vaders of twee moeders hebben, dan worden ze misschien wel gepest omdat ze scheel kijken, een bril dragen, een beugel hebben, ros haar hebben en te mager te dik of vreemdeling zijn.

Citaat:
Als je nu al ziet hoe bekrompen en zelfs op een zieke manier sommige mensen denken over holebi's.
Dan moeten we maar op deze bekrompen mensen hun vingers tikken.

Citaat:
Bestaan er studies die dat aantonen?
Oud 11 september 2005, 16:36   #68
LA'er
Provinciaal Gedeputeerde

LA'er's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Awel, waarom niet?

Weet u wel hoe achterhaald het argument 'natuurlijk' wel niet is? In een natuurlijk milieu geldt het recht van de sterkste, vindt u dat dat ook moet toegepast worden in onze Maatschappij? In een natuurlijk milieu zou de mens aan incest doen...
Ik heb het niet gehad over natuurlijk en onnatuurlijk. Homo zijn zit in de genen en is duw volgens mij een natuurlijk verschijnsel, zoals dat dduidelijk is aan getoont in het gedrag van sommige apengemeeschappen waar zich ook homosexuele relatie's voor doen. Alhoewel men natuurlijk een mens niet gelijk kan stelen aan een aap, geeft dit aan dat het weldegelijk een natuurlijk verschijnsel is.
Oud 11 september 2005, 16:38   #69
LA'er
Provinciaal Gedeputeerde

LA'er's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En aan uw reactie blijkt inderdaad dat men nogal bekrompen is in onze gebieden wanneer het gaat om gedrag dat niet "gewoon" is
Als u net iets beter leest, dan ziet u dat iik het niet heb over de AIDS op zich maar over de factor risicobepaling. Het risico dat kinderen zullen opgroeien in een holebi gezin en erna er psychologisch zullen onder lijden is groter dan in een heterogezin
Oud 11 september 2005, 16:39   #70
LA'er
Provinciaal Gedeputeerde

LA'er's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bestaan er studies die dat aantonen?
Bestaan er die het tegendeel bewijzen?
Oud 11 september 2005, 16:42   #71
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En aan uw reactie blijkt inderdaad dat men nogal bekrompen is in onze gebieden wanneer het gaat om gedrag dat niet "gewoon" is
Met die kans moet je rekening houden. Het zal zeker het eerste geval niet zijn.

Bij het minste bloed-bloed contact heb je prijs, ook al is het de moderne trend dat totaal te minimaliseren. Stel dat het kindje zich van tandenborstel vergist bijvoorbeeld, of eens speelt met één van de papa's scheergerief. HiV is geen lachtertje.
Oud 11 september 2005, 16:44   #72
Apocalyps
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doffer
Laat een kind a.u.b. zoveel mogelijk opgroeien in zijn natuurlijk milieu. Dat is daar waar het werd verwekt.
Al het andere is zoeken naar een verantwoording voor een onnatuurlijk gedrag!
?

En wat moet er dan gebeuren met de kinderen waarbij de ouders door een of andere oorzaak er niet zijn?
Oud 11 september 2005, 16:47   #73
Apocalyps
Minister

Standaard

Citaat:
Volgens mij wel, ik zal deze straks hier eventjes voor je neerpatsen.
Oud 11 september 2005, 16:50   #74
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
?

En wat moet er dan gebeuren met de kinderen waarbij de ouders door een of andere oorzaak er niet zijn?
Er zijn veel meer jonge heteroseksuele koppels die graag een kindje zouden willen adopteren, dan dat er adoptie-kinderen zijn in Vlaanderen.
Oud 11 september 2005, 16:51   #75
Twanne
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Aah, op deze opmerking zat ik te wachten:
wist u namelijk dat er een roze olifant rond pluto draait die achtervolgd wordt door een grijze muis? Bewijs maar eens dat ik ongelijk heb.

Wat bedoel ik nu met deze uitspraak: als u zegt dat kinderen die opgevoed worden door homosexuelen een groter ricico hebben op psychologische aandoeningen, dan bent U degene die dat moet bewijzen. Wij moeten het tegendeel niet bewijzen.[edit]
[size=1]After edit by Twanne on 11-09-2005 at 17:52
Reason:

Citaat:
wist u namelijk dat er een roze olifant rond pluto draait die achtervolgd wordt door een grijze muis? Bewijs maar eens dat ik ongelijk heb.

Wat bedoel ik nu met deze uitspraak: als u zegt dat kinderen die opgevoed worden door homosexuelen een groter ricico hebben op psychologische aandoeningen, dan bent U degene die dat moet bewijzen. Wij moeten het tegendeel niet bewijzen.[/size]

Citaat:
wist u namelijk dat er een roze olifant rond pluto draait die achtervolgd wordt door een grijze muis? En zolang u het tegendeel niet kan bewijzen, heb ik gelijk.

Wat bedoel ik nu met deze uitspraak: als u zegt dat kinderen die opgevoed worden door homosexuelen een groter ricico hebben op psychologische aandoeningen, dan bent U degene die dat moet bewijzen. Wij moeten het tegendeel niet bewijzen.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Twanne : 11 september 2005 om 16:52.
Oud 11 september 2005, 16:54   #76
Twanne
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Met die kans moet je rekening houden. Het zal zeker het eerste geval niet zijn.

Bij het minste bloed-bloed contact heb je prijs, ook al is het de moderne trend dat totaal te minimaliseren. Stel dat het kindje zich van tandenborstel vergist bijvoorbeeld, of eens speelt met één van de papa's scheergerief. HiV is geen lachtertje.
Ok, het kan, maar dan moeten alle adoptie-ouders op AIDS getest worden, want ook heterosexuelen kunnen het HIV virus oplopen. Het is een goed argument (het eerste dat ik hier zie staan), maar het gevaar kan omzeild worden, vermeden door testen.
Oud 11 september 2005, 16:58   #77
Apocalyps
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Er zijn veel meer jonge heteroseksuele koppels die graag een kindje zouden willen adopteren, dan dat er adoptie-kinderen zijn in Vlaanderen.
Waarom zij wel en de homo's en lesbiennes niet? Er zijn ook heel veel holebi's die graag een kind willen adopteren. Is die wens niet legitiem, omdat men toevallig seksueel en/of relationeel tot zijn eigen geslacht wordt aangetrokken?
Oud 11 september 2005, 16:59   #78
Apocalyps
Minister

Standaard

Ik moet eventjes weg tot ziens.
Oud 11 september 2005, 17:00   #79
Twanne
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Waarom zij wel en de homo's en lesbiennes niet? Er zijn ook heel veel holebi's die graag een kind willen adopteren. Is die wens niet legitiem, omdat men toevallig seksueel en/of relationeel tot zijn eigen geslacht wordt aangetrokken?
een afwijking waar ze bovendien zelf niet aan kunnen doen of ze niet gekozen hebben
Oud 11 september 2005, 17:28   #80
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ok, het kan, maar dan moeten alle adoptie-ouders op AIDS getest worden, want ook heterosexuelen kunnen het HIV virus oplopen. Het is een goed argument (het eerste dat ik hier zie staan), maar het gevaar kan omzeild worden, vermeden door testen.
heteroseksuele koppels die een aanvraag indienen worden hier ook op gecontroleerd. + wordt hun verleden onder de loep genomen, hun werk, hun financiele toestand, hun kunne dan kind op te voeden, enzoverder.

Een kind die in een adoptiegezin wordt geplaatst is bijna zeker om in een liefdevol, jong en gezond gezin terecht te komen.

Veel gezinnen voelen zich geroepen, slechts weinigen uitverkoren.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be