![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
EENDRACHT MAAKT MACHT * EINIGKEIT MACHT STARK * L'UNION FAIT LA FORCE - Sport, Opium van en voor het Volk - Even ter herrinering: de meerderheid in een democratie is 50+1 op 100. Het VB haalt in VL ongeveer 25 op 100 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Gouverneur
|
![]() Het onderwijs:
Toffe noot zo even tussendoor. Een Waalse leerkracht verdient meer dan haar/zijn Vlaamse collega, ze heeft gemiddeld 25% minder kinders in haar klasje zitten én ze mag 4 a 5 jaar sneller op pensioen. EN TOCH slagen die Walen erin hun onderwijs naar de kloten te helpen, het zal wel weer de schuld zijn van de Vlaming waarschijnlijk... NU... bij wie ligt de schuld werkelijk? Vakbonden en PS, geen van beiden durft NEE te zeggen tegen de eisen van het onderwijzend personeel in Wallonië, DUS... meer verdiensten voor personeel (dat het al een kwart minder zwaar heeft dan de Vlaamse collegas) en minder fondsen voor materiaal en projecten. Schrijf verdiensten toe aan wie ze toekomen... Het FAILLIET van WALLONIË heeft niets met Vlaanderen te maken, het zit hem in de PS en ja-geknik wanneer je NEE moet knikken. Van de moment dat de PS één keer NEE zegt én NEE doet tov zijn volkske, is de moment dat Wallonië aan zijn genezingsproces is begonnen... geen moment eerder, hoeveel miljarden we er ook in pompen Die leuze: eendracht maakt macht... leg die eens uit in het Zuiden van het land
![]() |
#64 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik wil nu niet oppervlakkig doen ofzo, maar voor mij maakt het nu niet echt zoveel uit of waar ik woon nu 'belgie' of 'vlaanderen' heet. Ik zou het ergens wel jammer vinden, maar als we de communautaire problemen echt niet op een volwassen manier kunnen oplossen dan is dat maar zo. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Bovendien splitste men zaken die het splitsen niet waard waren. Als men echt splitste omdat er problemen waren omwille van de taal, dan is onderwijs en bepaalde afdelingen van cultuur nog te begrijpen. Maar laat ons eerlijk zijn; geluidsnormen op taalbasis splitsen is waanzin. En we zien wat er van komt hé. Idem voor openbaar vervoer. De busmaatschappijen zijn op taalbasis georganiseerd. Waarom? Wat verbeterde dit aan de dienstverlening? Niets.
EENDRACHT MAAKT MACHT * EINIGKEIT MACHT STARK * L'UNION FAIT LA FORCE - Sport, Opium van en voor het Volk - Even ter herrinering: de meerderheid in een democratie is 50+1 op 100. Het VB haalt in VL ongeveer 25 op 100 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
NET DOOR DE SPLITSING VAN HET ONDERWIJS DAT DERGELIJKE WANTOESTANDEN ONTSTAAN ZIJN EN GEDIJEN. ZOWEL VLAAMSE ALS WAALSE SEPARATISTEN EISTEN DE SPLITSING ZODAT ZE KONDEN DOEN WAT ZE WILDEN. VLAANDEREN IS BAAS VAN ZIJN ONDERWIJS MAAR DE CONSEQUENTIE IS DAT HET ZICH NIET T E MOEIEN HEEFT IN HET WAALSE. SPLITSINGEN CREEREN NET DERGELIJKE VERSCHILLEN IN PLAATS VAN ZE OP TE LOSSEN. SPLITSINGEN LEIDEN NET TOT DERGELIJKE WANTOESTANDEN.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als u er niet toe in staat bent uw stellingen te staven, stop dan met in dit topic te posten.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ík niet in staat mijn stellingen te staven??? Pretentie, ik het het al eerder gezegd, u hebt veel pretentie.[edit] [size=1]Edit:[/size]
EENDRACHT MAAKT MACHT * EINIGKEIT MACHT STARK * L'UNION FAIT LA FORCE - Sport, Opium van en voor het Volk - Even ter herrinering: de meerderheid in een democratie is 50+1 op 100. Het VB haalt in VL ongeveer 25 op 100 Laatst gewijzigd door A : 14 september 2005 om 19:08. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
2. Je draait oorzaak en gevolg om. Het is nochtans bijzonder eenvoudig, laat ik het even overlopen... I. Verschllende visies in Vlaanderen en Wallonië. II. Federalisering onderwijs. III. Eigen beleid. IV. Vlaams onderwijs is succesvol, Franstalig zakt weg. Nu, zit de oorzaak dan in stap II? Nee, natuurlijk niet, die zit in III. Het zijn niet de splitsingen op zich die problemen veroorzaken, maar het beleid dat aan beide zijden van de taalgrens verschillend gevoerd wordt. Je kan inderdaad, zoals de BUB wil, de 'problemen' de nek omwringen door niet te splitsen, maar daarmee doe je niets anders dan ze wegstoppen. Onderhuids zijn en blijven er spanningen die door minstens één van beide zijden als frustrerend ervaren worden. Als het Franstalige onderwijs achterloopt op het Vlaamse, is dat niet de verantwoordelijkheid, noch de schuld van de Vlaamse Gemeenschap, maar enkel en alleen van de bevoegde ministeries. In een ruimer opzicht is de BUB-oplossing niets anders dan het creëren van een hele reeks Potemkin-dorpen, dorpen die er van buitenaf mooi en idyllisch zijn, maar in feite niet meer dan bordkartonnen facades, bedoeld om de tsaar een goed gevoel te geven en de werkelijkheid verborgen te houden.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. Laatst gewijzigd door ossaert : 14 september 2005 om 20:01. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Het is inderdaad niet de fout van de VL gemeenschap. dat zeg ik ook niet. Ik stel gewoon dat de VL gemeenschap zich daar niet mee te moeien heeft. Het onderwijs is gesplitst, ieder mag nu doen in zijn speeltuin wat hij wil. Echter, VL-nationalisten doen niets liever dan in de andere speeltuin te gaan kijken en er over te klagen. Deze vlieger gaat trouwens voor heel wat gevallen op. Die verschillende visies zijn bovendien eigenlijk verschillende visies van individuen, welke taal ze ook spreken. Dat hebben de verschillende hervormingen intern in het onderwijs, in welke gemeenschap ook, al laten zien. Nu, als we er van uit gaan dat omwille van verschillende visies alles gesplitst moet worden, dan kunnen we morgen Vlaanderen ook weer splitsen want in West-Vlaanderen heeft men misschien wel een andere visie op onderwijs (misshcien wensen daar sommigen meer aandacht voor het eigen dialect) dan in Antwerpen, (waar men gezien zijn internationale contacten misschien liever Engels meer aandacht geeft) etc. Er wordt dus niets omgedraaid. De invalshoek, of beter het vertrekpunt is anders.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
|
![]() Citaat:
Ik wacht.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
EENDRACHT MAAKT MACHT * EINIGKEIT MACHT STARK * L'UNION FAIT LA FORCE - Sport, Opium van en voor het Volk - Even ter herrinering: de meerderheid in een democratie is 50+1 op 100. Het VB haalt in VL ongeveer 25 op 100 Laatst gewijzigd door A : 16 september 2005 om 12:22. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
De boel is nu gesplitst maar de rust is toch nog niet weergekeerd. nee, want VL-nationalisten blijven morren. Nu zelfs over een onderwijs systeem waar ze, zoals ze zelf eerst voor gezorgd hebben, niets in te botten hebben. Jouw miniem anders zijn is alweer jouw mening. Volgens mij is er wel een anders zijn en wel degelijk een cultuur en menatliteitsverschil. Heb ik zelf al genoeg meegemaakt met West-Vlamingen.
|
![]() |
![]() |