![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Europees Commissaris
|
![]() Dus laten we maar blij zijn dat de Vlamingen toen gewonnen hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Banneling
|
![]() Dan spraken we nu mss idd allemaal Frans. En dan!? We hadden nooit wat anders gekend in dat geval
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het is een feit dat de opbouw van de Vlaamse Leeuw analoog is met die van de Marseillaise! Op de site van Vlaams Blok Zoersel noemen ze het met een mooi woord de "dur-mollcombinatie". http://www.vlaamsblokzoersel.org/html/vlaamse_leeuw.htm
![]() |
![]() |
#66 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De contradictie (en inconsequentie) die er in uw 2posts schuilde, spreekt boekdelen, zeker daar u dit niet toe wenst te geven!
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of waarom moet heel 'België' (lees Vlaanderen) opnieuw tweetalig worden voor de BUB? Hier volgt een voorbeeldje van de 'tweetaligheid' die de BUB voor ogen heeft. Onderstaande gebeurde in het luxe restaurant dat 'La Fourchette' heet. Neen, niet in Frankrijk, Brussel of Wallonië maar in Neder-over-Heembeek. De Franstalige titel van het restaurant was voor ons geen probleem. Met de eentalig, franstalige menukaart begon het echter. Daarna volgde manifeste onwil om ook maar één woord Nederlands te spreken en toen ik niet als vanzelfsprekend overschakelde op het frans werd de vrouw des huizes uitermate hooghartig en arrogant. Wij, drie personen, zijn dan zonder één cent van ons Vlaamse geld te spenderen buitengegaan. 'Ooooooooooooooh wat een schande van die onverdraagzame Vlaemsch-nationalisten', hoor ik de BUBBers al denken! Het mooiste komt echter nog: De persoon die mij uitnodigde voor een dineetje was een partijslaafje van Bert Anciaux en woonde zelf in Neder-over-Heembeek, net als zijn broodheer trouwens. Zijn eerste reactie was op het 'Frans' overschakelen want: 'dit w�*s nu eenmaal zo in het Brusselse' en 'daar moet je nu eenmaal mee leven'. Ja wadde! Knuppel leefde daar dus niet mee en weigerde te eten. Zoals ik al zei, uiteindelijk heeft geen van ons drie daar een cent gespendeerd. Komaan BUBbers! Val aan!
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dat zou gewoon ideaal zijn, als heel België Frans sprak. Al dat communautair gezever van de baan.
![]() JVDB, de Vlaamse Leeuw vertoont analogie met de Marseillaise, leer er maar mee leven... ![]()
![]() |
#71 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die moet tweetalig zijn! Eentalige menu-kaarten, en enkel Frans willen spreken, kan niet door de beugel in het Nederlandstalige gebied van een tweetalig land. Wat ik wel belachelijk vind, Knuppel, is dat je waarschijnlijk ook zou protesteren als er TWEEtalige menukaarten waren (cfr. de carrefour ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen moet u mij nog altijd even uitleggen wat die gelijkenis met de Marseillaise nu eigenlijk is (u verwijst naar een webstek van het Vlaams Blok, maar voor de rest weet u blijkbaar gewoon niet waarover het gaat). En zoals al eerder gezegd: het ging hier over de tekst van de Vlaamse Leeuw, niet over de muziek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
JVDB, Idd, ik weet niet wat een dur-mollcombinatie is, moet dat dan? Bovendien interesseer ik mij niet zo aan dat Vlaams kattegejank als u. Misschien kunt u me nog iets bijleren? ![]()
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik dacht trouwens dat muziek universeel was en bijgevolg niet viel onder uw laagdunkende omschrijving van "kattegejank". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Nee maar ik stoor mij daar ook niet aan hoor. Voor mijn part mag de Vlaamse Leeuw zelfs op Le chant des Wallons gebaseerd zijn. Zolang de Flaminganten maar niet beweren dat het HUN eigenste volkslied is.
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het verband is muzikaal en dat hebt u eerder geïllustreerd, maar uiteindelijk had dit niets met de eigenlijke discussie te maken. Hoe sommigen dus wel eventjes heel selectief kunnen wezen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |