Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Bekijk resultaten enquête: Moslims en Katholieken? Gaat het samen?
Ja tuurlijk , wat is dat nu voor een domme vraag? 14 29,17%
Ja 7 14,58%
Nee 6 12,50%
Nee, en het zal nooit lukken 21 43,75%
Aantal stemmers: 48. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 31 maart 2006, 19:19   #61
Braveheart
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Vreemd dat je je niet identificeert met het Westen. Je klinkt voor 95% als een Nederlander, en voor 5% als een moslim
Sorry rund, maar ik snap niet wat je hiermee bedoelt. Waarom zou ik me met het westen moeten identificeren? Waar is dat goed voor?

Laatst gewijzigd door Braveheart : 31 maart 2006 om 19:19.
Braveheart is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2006, 19:37   #62
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Braveheart Bekijk bericht
Sorry rund, maar ik snap niet wat je hiermee bedoelt. Waarom zou ik me met het westen moeten identificeren? Waar is dat goed voor?
Ik bedoel: je denkt dat je hier de grote moslim uithangt, maar voor ons klinkt gewoon je als de zoveelste irritante lawaaierige hollander van op de camping , inclusief blond haar en sproeten.

Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 31 maart 2006 om 19:38.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2006, 19:33   #63
Braveheart
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Ik bedoel: je denkt dat je hier de grote moslim uithangt, maar voor ons klinkt gewoon je als de zoveelste irritante lawaaierige hollander van op de camping , inclusief blond haar en sproeten.
Nou misschien ben ik dat ook, maar zolang jij mij irritant vindt, doe ik mijn werk tog goed
Oud 1 april 2006, 20:07   #64
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Braveheart Bekijk bericht
Darwin ik snap niet zo goed hoe jij bij ''800 jaar geleden'' komt, en ik snap ook niet hoe jij bij ''1000 jaar'' komt. Weet je wat lees dit maar eens goed door vriend.

Het Ottomaanse Rijk en Europa
De overheersing van de Balkan en een deel van de rest van Oost-Europa vormt een belangrijk hoofdstuk in de Europese geschiedenis. Rond 1345 staken zij bij de Dardanellen over naar Europa. Langzaam maar zeker rukten de Ottomanen verder in Europa op. Onder sultan Murad I veroverden zij gebieden in Macedonië, Bulgarije en Servië, waarmee ze een zeer sterke aanwezigheid in Europa kregen. Sofia werd in 1385 veroverd, Thessaloniki in 1387, later werd ook Albanië veroverd. In de 15e eeuw gingen de veroveringen door, meer gebieden in onder andere Servië werden veroverd en in 1453 viel de Byzantijnse hoofdstad Constantinopel, die als Istanbul de nieuwe hoofdstad van het Ottomaanse Rijk werd. Zelfs in Italië hadden zij in 1480 voor korte tijd een basis in Otranto.

In 1529, en in 1683 opnieuw, stonden de Turken voor de poorten van Wenen, en dat is een feit dat grote indruk heeft gemaakt op de Europeanen. Na het beleg van Wenen werd de opmars van de Ottomanen in Europa gestuit. Het was de Poolse koning Jan III Sobieski die de Ottomanen bij Wenen versloeg. Aan deze gebeurtenis wordt ook vandaag de dag nog zeer vaak gerefereerd. Lange tijd werden de Ottomanen door mensen in Europa gezien als bedreiging voor het voortbestaan van het christendom, zelfs zodanig dat er diverse kruistochten tegen werden georganiseerd. Langzaam maar zeker werden meer gebieden van Europa terugveroverd. Doordat zij alle landen in het oostelijke Middellandse Zeegebied verenigden verkregen de Turken een monopolie op de handel tussen Europa en Azië. De Venetiaanse handelaren die voorheen via de Levant handel voerden met India en China kregen daardoor hoge prijzen opgelegd op handelswaar zoals peper. De specerijen werden letterlijk peperduur. Dit leidde tot het zoeken naar alternatieve routes over zee naar de Indische specerijengebieden en andere grote ontdekkingsreizen waardoor Amerika werd ontdekt. De handel verschoof daardoor van Venetië en Genua eerst naar Lissabon en later naar Amsterdam en Londen. Het Ottomaanse Rijk kwam daarmee buiten de handelsroutes te liggen, hoewel het nog wel de Venetiaanse kolonies Cyprus (1571) en Kreta (1669) veroverde. De kolonisatie van andere delen van de wereld leidde uiteindelijk tot het einde van de macht van de Ottomanen in Europa.

En voor het geval je het nog niet wist Darwin, het Ottomaanse Rijk was een Islamitisch Rijk
Enkel op militair gebied stelden ze nog wat voor. En de Ottomanen moesten hun kanonnen dan nog laten maken in het westen...

Zo rond 1200 leefde er ene Al Ghazali en waren de grootste groepen bewoners van de islamrijken geïslamiseerd. Ghazali vond gefilosofeer maar niks en was het symbool voor de verstening van de islamwereld sindsdien.

De moslims zijn als levende fossielen die uit een tijdmachine komen gewandeld. Net als hun kleren lijken ook hun hersens helemaal versteend en verstard. Het is nog een wonder dat ze niet met kamelen door onze straten zeulen.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2006, 20:13   #65
Braveheart
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin Bekijk bericht
Enkel op militair gebied stelden ze nog wat voor. En de Ottomanen moesten hun kanonnen dan nog laten maken in het westen...

Zo rond 1200 leefde er ene Al Ghazali en waren de grootste groepen bewoners van de islamrijken geïslamiseerd. Ghazali vond gefilosofeer maar niks en was het symbool voor de verstening van de islamwereld sindsdien.

De moslims zijn als levende fossielen die uit een tijdmachine komen gewandeld. Net als hun kleren lijken ook hun hersens helemaal versteend en verstard. Het is nog een wonder dat ze niet met kamelen door onze straten zeulen.

Hahahahaaa ik viel zo wat van mijn stoel. Kom Darwin je moet me niet zo hard laten lachen. Het westen had niet eens kanonen. Hoe willen ze dat dan maken, in Godsnaam? Waarom denk je dat het ottomaanse rijk zo succesvol was? Jongen jij bakt duidelijk nix van history, dus voortaan ssssshhht.
Oud 1 april 2006, 23:24   #66
redwasp
Staatssecretaris

redwasp's schermafbeelding

Standaard

assalaam alaikum,

lieve darwin, welk boek van imam al ghazali heb je zelf gelezen om hier te beweren dat deze denker een verstening inluidde. zelfs zijn boek tegen de filosofen (misleidende titel) is geen verstening, het is gewoon een oproep om hopeloos gespeculeer op te geven. wat dat betreft zit hij min of meer op één lijn met wittgenstein (zij het op heel andere bases).

ik zou dus graag je bronnen kennen.

slm,

redwasp
redwasp is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be