Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 september 2005, 15:01   #61
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Wat een gelul toch. Brussel is een enclave in Vlaanderen. Een speelballetje dus. Als we willen kunnen we Brussel uitknijpen, droogleggen, isoleren,... De reden waarom die Franstalige Brusselaars een grote mond kunnen opzetten is omdat de Vlaamse politici mietjes zijn die niet zeggen waar het op staat, uiteraard als gevolg van het ondemocratisch particratisch parlementarisme.
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2005, 15:26   #62
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10
Echt, dit soort pesterijen maakt me nijdig,
Het soort pesterijen van Brusselse "ministers" die Vlaanderen willen verhinderen van zich samen met Brussel te presenteren, maar er geen probleem mee hebben om wel samen met Wallonië een site op te zetten onder de naam www.belgie-toerisme.net? Och, mij maakt het al lang niet meer nijdig, we leven al een eeuw met dit soort racistisch gedoe van sommige Franstalige Brusselaars. Ze doen zich nog wat lastig, maar aan de evolutie kunnen ze niets meer veranderen.

Egidius
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2005, 15:27   #63
Egidius

Standaard

Citaat:
Visitflanders.be zal dan maar een site over Belgie zijn ook
maar die gevoeligheden zou jij als rasechte NEderlander niet snappen, Dimitri
www.belgie-toerisme.net is een site over Brussel en Wallonië, opgezet en betaald door de Communauté Française de Belgique.

De Vlamingen waren gewoon sneller met het registreren van domeinnamen als www.visitbrussels.be, en daar kunnen de keffertjes niet tegen. Kijk overigens ook eens op www.visitbelgium.be.

Egidius[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Egidius on 17-09-2005 at 16:29
Reason:
--------------------------------

Citaat:
www.belgie-toerisme.net is een site over Brussel en Wallonië, opgezet en betaald door de Communauté Française de Belgique.

De Vlamingen waren gewoon sneller met het registreren van domeinnamen als www.visitbrussels.be, en daar kunnen de keffertjes niet tegen. Kijk overigens ook eens op www.visitbelgium.be.

Egidius[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

Egidius[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Egidius : 17 september 2005 om 15:29.
Oud 17 september 2005, 18:49   #64
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius

Egidius
Geen stress, ik heb al vaker moeten uitleggen waarom VisitBelgium enkel over Noord-Belgie gaat. Geen mens die dat snapt, en enkel een zure flamingant die denkt dat hij hiermee goede punten scoort.

Maar ja, dit is natuurlijk het soort gluiperige strategie waarvoor Vlaanderen niet terugdeinst. De confrontatie durven ze niet aan, maar achter de rug zijn ze natuurlijk wel bereid om profiteren.
Oud 17 september 2005, 18:51   #65
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het soort pesterijen van Brusselse "ministers" die Vlaanderen willen verhinderen van zich samen met Brussel te presenteren, maar er geen probleem mee hebben om wel samen met Wallonië een site op te zetten onder de naam www.belgie-toerisme.net? Och, mij maakt het al lang niet meer nijdig, we leven al een eeuw met dit soort racistisch gedoe van sommige Franstalige Brusselaars. Ze doen zich nog wat lastig, maar aan de evolutie kunnen ze niets meer veranderen.

Egidius
nog maar eens, dit is anders
hetgeen ik mee vergelijk is visitflanders dat over belgie gaat - wat zou je daarvan vinden?
Oud 17 september 2005, 18:52   #66
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Wat een gelul toch. Brussel is een enclave in Vlaanderen. Een speelballetje dus. Als we willen kunnen we Brussel uitknijpen, droogleggen, isoleren,... De reden waarom die Franstalige Brusselaars een grote mond kunnen opzetten is omdat de Vlaamse politici mietjes zijn die niet zeggen waar het op staat, uiteraard als gevolg van het ondemocratisch particratisch parlementarisme.
daar is die rare kwibus weer
Oud 17 september 2005, 18:54   #67
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant
Daar lijkt het inderdaad op. Je kan protesteren tegen provocaties maar blijkbaar is, in de ogen van sommigen, het protesteren tegen een provocatie zélf, óók al een provocatie.

Het hilarische aan dat soort kritiek is dan nog, dat uit de berichten van gm10 hierboven duidelijk op te maken valt dat hij zelfs niet wist dat Brussel wel degelijk de Vlaamse hoofdstad is.
Als je mijn posten er eens op naleest zal je wel vaker mijn verwarring lezen inzake deze. Vlaanderen kiest voor een hoofdstad die helemaal die hoofdstedelijke functie niet wil. Over het Vlaamse eergevoel gesproken .
Oud 17 september 2005, 18:57   #68
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
België WORDT gepromoot via visitflanders. Derde keer.
Aha vertel. Een of andere link die niemand ziet?
Oud 17 september 2005, 19:00   #69
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door instromaniac
Waarom moet men zoiets als provocatie aanvoelen? Het zegt al genoeg vind ik dat men er zich zo aan stoort dat Vlaanderen zich promoot via haar hoofdstad. Dat ze dan eens stoppen met zagen en het boeltje splitsen, er zijn belangrijker zaken om zich mee bezig te houden als politicus dan een onnozele domeinnaam.
Trouwens, als het zo zit, als men niet wil dat Vlaanderen profiteert van de voordelen van Brussel, dan moeten de Franstaligen ook niet meer profiteren van de voordelen van Vlaanderen. Gedaan transfers, gedaan Belgisch dit en Belgisch dat (wordt Vlaams of Waals).
Wist jij trouwens dat de luchthaven van Charleroi zichzelf promoot als "Brussels South"? Wat daarmee?
Euh, dat vind ik een handige zet. Maar dat is het punt niet. Vlaanderen doet alsof Brussel het hare is, wat arrogant en best wel lomp is. Charleroi, een stad, maakt enkel gebruik van een geografische nabijheid, en beweert helemaal niet dat Brussel bij Charleroi hoort.
Oud 17 september 2005, 19:14   #70
CHW
Burgemeester

CHW's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je mijn posten er eens op naleest zal je wel vaker mijn verwarring lezen inzake deze. Vlaanderen kiest voor een hoofdstad die helemaal die hoofdstedelijke functie niet wil. Over het Vlaamse eergevoel gesproken .
Voor één keer zijn we het eens. Ik vind al van in het begin dat Vlaanderen een regering in ballingschap heeft; Mechelen is the place to be.
CHW is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2005, 19:26   #71
Dimitri

Standaard

Citaat:
Aha vertel. Een of andere link die niemand ziet?
Ik heb 'm nochtans gisteren al gegeven: kies op de beginpagina van VisitFlanders/VisitBrussels voor English en bij land voor United States of voor Rest of the World (werkt ook bij andere talen trouwens) en je wordt doorgestuurd naar de website VisitBelgium.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2005, 19:49   #72
Egidius

Standaard

Citaat:
nog maar eens, dit is anders
hetgeen ik mee vergelijk is visitflanders dat over belgie gaat - wat zou je daarvan vinden?
Ik hoor je niet over www.belgie-toerisme.net. Is dat niet "profiteren" dan? Of is dat nog iets anders?

Egidius
Oud 17 september 2005, 19:53   #73
Egidius

Standaard

Citaat:
Vlaanderen doet alsof Brussel het hare is, wat arrogant en best wel lomp is.
Pfff.... wat is daar lomp aan? Wallo-Brux stelt zich wel voor als "België". Alsof heel België bij hen hoort.

Egidius
Oud 17 september 2005, 19:54   #74
Egidius

Standaard

Citaat:
Ik heb 'm nochtans gisteren al gegeven: kies op de beginpagina van VisitFlanders/VisitBrussels voor English en bij land voor United States of voor Rest of the World (werkt ook bij andere talen trouwens) en je wordt doorgestuurd naar de website VisitBelgium.
Dan wel www.visitbelgium.com, een gezamenlijk initiatief van de Vlaamse en Franstalige toeristische diensten.
Maar kijk eens naar www.visitbelgium.be.

Egidius[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Egidius on 17-09-2005 at 20:56
Reason:

Citaat:
Dan wel www.visitbelgium.com, een gezamenlijk initiatief van de Vlaamse en Franstalige toeristische diensten.

Egidius[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
En die leidt je stante pede naar de website van... ?

Egidius[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Egidius : 17 september 2005 om 19:56.
Oud 17 september 2005, 20:00   #75
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Heel wat Brusselse ouders zijn nochtans zeer gelukkig dat de Vlaamse Gemeenschap zich uitstrekt tot Brussel en daar zorgt voor Vlaamse scholen (goed voor zo'n 30% van de Brusselse schoolbevolking), universiteiten en hogescholen, theaters, gemeenschapscentra, enz.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2005, 20:01   #76
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn
Heel wat Brusselse ouders zijn nochtans zeer gelukkig dat de Vlaamse Gemeenschap zich uitstrekt tot Brussel en daar zorgt voor Vlaamse scholen (goed voor zo'n 30% van de Brusselse schoolbevolking), universiteiten en hogescholen, theaters, gemeenschapscentra, enz.
Er zijn ook scholen in Deerlijk, tot algemene tevredenheid van de Deerlijkenaars. Misschien moet Deerlijk tot hoofdstad van Vlaanderen worden uitgeroepen.
Oud 17 september 2005, 20:02   #77
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Pfff.... wat is daar lomp aan? Wallo-Brux stelt zich wel voor als "België". Alsof heel België bij hen hoort.

Egidius
Ofwel snap je het niet, ofwel doe je alsof. In beide gevallen is het niet de moeite om mijn zaterdag er aan op te offeren.
Oud 17 september 2005, 20:03   #78
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
licht mij eerst de uitspraak toe waartoe deze discussie leidde
hoe kan brussel de hoofdstad van het vlaamse gewest zijn, als het niet eens tot dat gewest behoort? is brugge de hoofdstad van oost-vlaanderen?
U hebt eerder al gedemonstreerd niet veel af te weten van de Belgische instellingen. Brussel is de hoofdstad van de Vlaamse Gemeenschap. En institutioneel behoort Brussel wel degelijk tot de Vlaamse Gemeenschap, net zoals het tot de Franse Gemeenschap behoort.
Toerisme is trouwens een gemeenschapsbevoegdheid en niet een gewestbevoegdheid. Het Brussels Hoofdstedelijk Gewest is NIET bevoegd voor toerisme.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2005, 20:03   #79
Dimitri

Standaard

Citaat:
Schande! Dat adres komt de Franstalige Gemeenschap toe. Wat een brutaliteit van de Vlamingen!
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2005, 20:04   #80
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik hoor je niet over www.belgie-toerisme.net. Is dat niet "profiteren" dan? Of is dat nog iets anders?

Egidius
Dat is al even belachelijk!

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be