Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 september 2005, 15:16   #61
Riksken
Parlementslid

Riksken's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Mensen stalken noemt u een "schitterende actie"?

Hoe laag kan men nog vallen?
Stalken

Volgens mijn bron is alles rusig verlopen. Bubbels komen de boel terug wat opblazen omdat de tegenaktie van Voorpost op meer symphatie kon rekenen bij omstaanders.

En ben eerder geneigd om deze mensen te geloven dan u, u bent nl. niet om een leugentje meer of minder verlegen he hansje
Oud 20 september 2005, 15:23   #62
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Maak u geen zorgen. Ik moet heel diep kijken in het dal, dus ik kan nog wel even doorgaan tot ik op BUB niveau ben.
Oud 20 september 2005, 15:23   #63
Djiezes
Europees Commissaris

Djiezes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe puberaal bent u wel niet...
Wat is dat voor achterlijke zever?
Hanske, misschien eens een cursus discussietechnieken gaan volgen, want die quotes van hierboven tonen alleen maar aan dat je hele lange tenen hebt...
Djiezes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2005, 15:33   #64
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Talrijke toeristen worden in antwerpen in diverse talen rondgeleid :

ook de esperantisten ontvangen dikwijls franstalige samideanoj en leiden deze in de internacia lingvo rond. Gaat mijn goede vriend Pelgrim de data van deze evenementen aan zijn andere vrienden van Voorpost doorspelen om deze aktiviteiten te komen verstoren met leeuwenvlaggen ?
Oud 20 september 2005, 15:35   #65
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Als het om een Belgicistische manifestatie gaat wel. Als het om de Esperanto-zaak gaat dan ga ik zelfs mee op stap.
Oud 20 september 2005, 15:42   #66
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Geen Frans in Antwerpen.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Ambiorix on 20-09-2005 at 16:43
Reason:
--------------------------------

Geen Frans in Antwerpen.[/size]

[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Ambiorix on 20-09-2005 at 16:42
Reason:

[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

geweldloze vrijheid van meningsuiting

Dat heb ik ook ergens gehoord na de Yzerwake[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Ambiorix : 20 september 2005 om 15:43.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2005, 15:45   #67
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix
Geen Frans in Antwerpen.
Dan kan je ook zeggen : "Geen Engels in Antwerpen." En hetzelfde met al die andere talen. Met misschien een gevolg daarvan die je ook wil : geen toerisme meer in Antwerpen...........
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2005, 15:48   #68
Djiezes
Europees Commissaris

Djiezes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geen Frans in Antwerpen.
En geen Antwerps in Tongeren!
Djiezes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2005, 15:57   #69
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Djiezes
Hanske, misschien eens een cursus discussietechnieken gaan volgen, want die quotes van hierboven tonen alleen maar aan dat je hele lange tenen hebt...
Of een groot observatie- en synthesevermogen.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2005, 16:17   #70
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Geen Frans in Antwerpen.

"Geen toerisme in Antwerpen."
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2005, 16:24   #71
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
Dan kan je ook zeggen : "Geen Engels in Antwerpen." En hetzelfde met al die andere talen. Met misschien een gevolg daarvan die je ook wil : geen toerisme meer in Antwerpen...........
Er is een verschil tussen een paar toeristen en een structureel taalimperialisme.

Heel wat flaminganten zijn trouwens ook tegen het Engels taalimperialisme.
Oud 20 september 2005, 16:28   #72
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Voorpost verstoort Franstalige rondleiding door Antwerpen

Leden van de Vlaams-nationalistische groepering Voorpost hebben zondagmiddag in Antwerpen een rondleiding van een Franssprekende gids verstoord. Ze vonden het niet kunnen dat de man in het Frans een rondleiding gaf in een Vlaamse stad.

Vandaag viert Wallonië feest. B-plus, een groep met zowel Vlamingen, Walen als Brusselaars, vierde deze dag symbolisch in een pand aan de Keizerstraat in Antwerpen. Er stond ook een wandeling in de Antwerpse binnenstad op de agenda. De gids sprak voor de gelegenheid Frans, maar dit was niet naar de zin van een dertigtal leden van Voorpost dat lucht gekregen had van het gebeuren.

Voorpost verstoorde het gebeuren met vlaggen van de Vlaamse Leeuw en luidkeels geroep en gezang. De onruststokers deelden ook pamfletten uit waarin ze pleiten voor de scheiding van Vlaanderen en Wallonië. Er stond ook in dat België op barsten staat. Tevens meldden ze dat de strijd nog niet gestreden is en dat de Waalse Haan op Waals grondgebied hoort.

De politie kwam ter plaatse om de rust te herstellen. De leden van Voorpost zongen nog één keer de Vlaamse Leeuw en vertrokken dan weer.

Bron: HLN
Nu zijn we al 'uitschot', wel wel. Binnenkort nog 'parasieten op het gezonde organisme van de belgische maatschappij'?
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2005, 16:29   #73
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Er is een verschil tussen een paar toeristen en een structureel taalimperialisme.(1)

Heel wat flaminganten zijn trouwens ook tegen het Engels taalimperialisme.(2)
1. En hoe zie je het verschil?
2. Dat weet ik wel. "E-post" in plaats van "e-mail", "webstek" in plaats van "webiste". Persoonlijk gebruik ik altijd de engelse termen. Maar ja, ik ben ook geen flamingant.
Oud 20 september 2005, 16:31   #74
van Maerlant

Standaard

Citaat:
2. Dat weet ik wel. "E-post" in plaats van "e-mail", "webstek" in plaats van "webiste". Persoonlijk gebruik ik altijd de engelse termen. Maar ja, ik ben ook geen flamingant.
Niet enkel flaminganten gebruiken die benamingen. Ooit al van 'puristen' gehoord? Als Fan van Frankrijk zou u die toch moeten kennen?
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
Oud 20 september 2005, 16:34   #75
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant
Niet enkel flaminganten gebruiken die benamingen. Ooit al van 'puristen' gehoord? Als Fan van Frankrijk zou u die toch moeten kennen?
Ja, ik zie wat u bedoelt. Maar ik gebruik altijd de engelse termen. Waarom zou ik "pure Franstalige termen" gebruiken? Dat heeft volgens mij geen zin.
Oud 20 september 2005, 16:38   #76
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
1: Als die toeristen op hun vliegtuig stappen zijn ze weg. De kapitalistische bedrijven zijn hier echter langdurig, hebben enorm veel politiek en sociaal gewicht en voeren een actieve verengelsing door. Net als de bourgeoisie en de adel lange tijd hebben gedaan met het Frans.
2: Er bestaan verschillen in gradatie, maar voor een zwart-wit denker is dat uiteraard onbegrijpelijk.
Oud 20 september 2005, 16:53   #77
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Ja, ik zie wat u bedoelt. Maar ik gebruik altijd de engelse termen. Waarom zou ik "pure Franstalige termen" gebruiken? Dat heeft volgens mij geen zin.
Mijn connotatie met de fransen berustte op het feit dat de franse liever zouden sterven dan een vreemd woord over te nemen.
Sommige nederlandstaligen denken ook zo (de puristen). Dit heeft niets te maken met al dan niet flamingant zijn.

Oud 20 september 2005, 19:30   #78
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Voorpost verstoort Franstalige rondleiding door Antwerpen

Leden van de Vlaams-nationalistische groepering Voorpost hebben zondagmiddag in Antwerpen een rondleiding van een Franssprekende gids verstoord. Ze vonden het niet kunnen dat de man in het Frans een rondleiding gaf in een Vlaamse stad.

Vandaag viert Wallonië feest. B-plus, een groep met zowel Vlamingen, Walen als Brusselaars, vierde deze dag symbolisch in een pand aan de Keizerstraat in Antwerpen. Er stond ook een wandeling in de Antwerpse binnenstad op de agenda. De gids sprak voor de gelegenheid Frans, maar dit was niet naar de zin van een dertigtal leden van Voorpost dat lucht gekregen had van het gebeuren.

Voorpost verstoorde het gebeuren met vlaggen van de Vlaamse Leeuw en luidkeels geroep en gezang. De onruststokers deelden ook pamfletten uit waarin ze pleiten voor de scheiding van Vlaanderen en Wallonië. Er stond ook in dat België op barsten staat. Tevens meldden ze dat de strijd nog niet gestreden is en dat de Waalse Haan op Waals grondgebied hoort.

De politie kwam ter plaatse om de rust te herstellen. De leden van Voorpost zongen nog één keer de Vlaamse Leeuw en vertrokken dan weer.

Bron: HLN
Ocharme

Konden die Franstaligen -ongetwijfeld "goeie belgen"- dan geen Nederlands?

Nu zie je wat de bedoeling is van al die middeleeuwse belgicistische clubjes: Franstaligen naar Vlaanderen krijgen.

Ach bubbels toch, probeer het anders nog eens met Wilmots
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2005, 19:38   #79
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ah ja? Dus, als ik uw redenering volg, ook geen Nederlands op de Vlaamse feestdag? Een beetje serieus blijven, aub. De voertaal in Wallonië is het Frans en niet die dialecten waarover u het hebt.
Waals, Picardisch, Lorrain, Champenois, Letzeburgs,... zijn talen, en geen dialecten van het Frans. Net zoals het Nederlands een taal is, en geen dialect van het Duits.
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2005, 19:44   #80
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!
Ocharme

1. Konden die Franstaligen -ongetwijfeld "goeie belgen"- dan geen Nederlands?

2. Nu zie je wat de bedoeling is van al die middeleeuwse belgicistische clubjes: Franstaligen naar Vlaanderen krijgen.

3. Ach bubbels toch, probeer het anders nog eens met Wilmots
Zeg manneke zijt gij achterlijk ofzo?

1. Het merendeel van de mensen waren Vlamingen, maar omdat het nu eenmaal de Waalse feestdag was werd de rondleiding - door een Vlaming - in het Frans gedaan. Misschien wat ongelukkig, gezien de taalgevoeligheden hier, maar goed daar beslist de BUB uiteraard niet over. Verder worden dagelijks tientallen rondleidingen in het Frans gegeven aan Waalse en buitenlandse toeristen. Verbied dat en bye bye toerisme.

2. Franstaligen naar Vlaanderen krijgen? Inderdaad, maar uw insinuatie slaat werkelijk nergens op. Bplus wil de Franstaligen op een positieve manier kennis laten maken met Vlaanderen en wil de Vlamingen op een positieve manier kennis laten met de Walen door hun feestdag in Antwerpen te vieren. Hetzelfde werd overigens reeds twee keer in Namen gedaan voor de Vlaamse feestdag. De hele dag stond toen in het teken van Vlaanderen en tientallen Vlamingen kwamen vanuit Vlaanderen naar Namen. Is BPlus dan plots een Vlaamse imperialistische organisatie?
Uw redenering slaat dus nergens op.

3. Bplus-actie, slimme, Bplus.

PS: Zo gefrustreerd ineens, Zeno (jaja nu gaat ge beginnen over hoe grappig wij wel zijn hé. laat maar, we kennen dat.)? Zenuwen voor het nieuwe academiejaar?
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be