![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() Volgens mijn bron is alles rusig verlopen. Bubbels komen de boel terug wat opblazen omdat de tegenaktie van Voorpost op meer symphatie kon rekenen bij omstaanders. En ben eerder geneigd om deze mensen te geloven dan u, u bent nl. niet om een leugentje meer of minder verlegen he hansje
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Europees Commissaris
|
![]() Talrijke toeristen worden in antwerpen in diverse talen rondgeleid :
ook de esperantisten ontvangen dikwijls franstalige samideanoj en leiden deze in de internacia lingvo rond. Gaat mijn goede vriend Pelgrim de data van deze evenementen aan zijn andere vrienden van Voorpost doorspelen om deze aktiviteiten te komen verstoren met leeuwenvlaggen ?
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als het om een Belgicistische manifestatie gaat wel. Als het om de Esperanto-zaak gaat dan ga ik zelfs mee op stap.
![]() |
![]() |
#66 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Geen Frans in Antwerpen.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Ambiorix : 20 september 2005 om 15:43. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() "Geen toerisme in Antwerpen." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heel wat flaminganten zijn trouwens ook tegen het Engels taalimperialisme.
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
|
![]() Citaat:
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2. Dat weet ik wel. "E-post" in plaats van "e-mail", "webstek" in plaats van "webiste". Persoonlijk gebruik ik altijd de engelse termen. Maar ja, ik ben ook geen flamingant. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
|
![]() Citaat:
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2: Er bestaan verschillen in gradatie, maar voor een zwart-wit denker is dat uiteraard onbegrijpelijk.
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
|
![]() Citaat:
Sommige nederlandstaligen denken ook zo (de puristen). Dit heeft niets te maken met al dan niet flamingant zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Konden die Franstaligen -ongetwijfeld "goeie belgen"- dan geen Nederlands? ![]() Nu zie je wat de bedoeling is van al die middeleeuwse belgicistische clubjes: Franstaligen naar Vlaanderen krijgen. ![]() ![]() Ach bubbels toch, probeer het anders nog eens met Wilmots ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1. Het merendeel van de mensen waren Vlamingen, maar omdat het nu eenmaal de Waalse feestdag was werd de rondleiding - door een Vlaming - in het Frans gedaan. Misschien wat ongelukkig, gezien de taalgevoeligheden hier, maar goed daar beslist de BUB uiteraard niet over. Verder worden dagelijks tientallen rondleidingen in het Frans gegeven aan Waalse en buitenlandse toeristen. Verbied dat en bye bye toerisme. ![]() 2. Franstaligen naar Vlaanderen krijgen? Inderdaad, maar uw insinuatie slaat werkelijk nergens op. Bplus wil de Franstaligen op een positieve manier kennis laten maken met Vlaanderen en wil de Vlamingen op een positieve manier kennis laten met de Walen door hun feestdag in Antwerpen te vieren. Hetzelfde werd overigens reeds twee keer in Namen gedaan voor de Vlaamse feestdag. De hele dag stond toen in het teken van Vlaanderen en tientallen Vlamingen kwamen vanuit Vlaanderen naar Namen. Is BPlus dan plots een Vlaamse imperialistische organisatie? Uw redenering slaat dus nergens op. 3. Bplus-actie, slimme, Bplus. PS: Zo gefrustreerd ineens, Zeno (jaja nu gaat ge beginnen over hoe grappig wij wel zijn hé. laat maar, we kennen dat.)? Zenuwen voor het nieuwe academiejaar? |
|
![]() |
![]() |