Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 juni 2003, 21:16   #61
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Zonder Dewinter te willen verdedigen (ik vertrouw hem voor geen haar), maar waar is die uitspraak in zijn eigen woorden? De Morgen (overigens helemaal niet de grootste vriend van Fille) kan dan wel zeggen "Filip heeft gezegd dat...", de manier waarop zulke uitspraken soms verdraaid worden en een eigen leven gaan leiden, vind ik allesbehalve. Vooral in de strijd tegen het Blok wordt niet op een leugentje meer of minder gekeken. Het zou mij helemaal niet verwonderen mocht Dewinter die uitspraak effectief gedaan hebben, maar zolang het blijft bij "hij verklaarde ooit dat...", hecht ik daar weinig waarde aan.
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2003, 21:35   #62
de metser
Banneling

de metser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Zonder Dewinter te willen verdedigen (ik vertrouw hem voor geen haar), maar waar is die uitspraak in zijn eigen woorden? De Morgen (overigens helemaal niet de grootste vriend van Fille) kan dan wel zeggen "Filip heeft gezegd dat...", de manier waarop zulke uitspraken soms verdraaid worden en een eigen leven gaan leiden, vind ik allesbehalve. Vooral in de strijd tegen het Blok wordt niet op een leugentje meer of minder gekeken. Het zou mij helemaal niet verwonderen mocht Dewinter die uitspraak effectief gedaan hebben, maar zolang het blijft bij "hij verklaarde ooit dat...", hecht ik daar weinig waarde aan.
Als u het citaat in twijfel trekt neem dan eens contact op met Karel van den Broeck van De Morgen.

Verder schrijft u “de manier waarop zulke uitspraken soms verdraaid worden en een eigen leven gaan leiden”. Heeft u Philipe Dewinter al eens bezig gehoord in de gemeenteraad van Antwerpen…? De koning van de ‘waar rook is, is vuur’ methode!!

Niet dat serieuze mensen hun daartoe moeten laten verleiden natuurlijk. Ik citeer hier alvast uit een krant. Bij mijn weten heeft Philipe Dewinter niet gereageerd op dit artikel. Nog met een lezersbrief, nog met een rechtzetting.
de metser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2003, 21:43   #63
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de metser
[size=6] Zijn naam is niet ‘Filipe’ zoals hij schrijft maar ‘Philipe’ (te Frans?). Hij is nooit journalist geweest, zoals hij nog altijd in zijn cv op de website van het Vlaams Parlement volhoudt (hij werkte ooit als avondmedewerker bij Het Volk, waar hij koffie moest zetten en telexen moest afscheuren). Hij is ook geen kandidaat in de politiek en sociale wetenschappen. Hij legde nooit zijn examens af.[/size]
Ah ja, een leugentje meer of minder, wie ligt daar nog wakker van bij het Vlaams BLok?
Oud 23 juni 2003, 22:35   #64
percloride
Provinciaal Gedeputeerde

percloride's schermafbeelding

Standaard

ja, dat is de hamvraag, wie ligt er nog wakker van het Vlaams Blok ?

Ik weet wie er nog wakker ligt van het Vlaams Blok, niet alleen een zekere ThePiano maar gans het belgisch systeem, en ze hebben reden om wakker te blijven !
percloride is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2003, 22:59   #65
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Verder schrijft u “de manier waarop zulke uitspraken soms verdraaid worden en een eigen leven gaan leiden”. Heeft u Philipe Dewinter al eens bezig gehoord in de gemeenteraad van Antwerpen…? De koning van de ‘waar rook is, is vuur’ methode!!

Niet dat serieuze mensen hun daartoe moeten laten verleiden natuurlijk. Ik citeer hier alvast uit een krant. Bij mijn weten heeft Philipe Dewinter niet gereageerd op dit artikel. Nog met een lezersbrief, nog met een rechtzetting.
Ik twijfel er niet aan dat Filip zulke uitspraken durft doen. Maar dat is geen reden voor de zichzelf "democratisch" noemende tegenstanders om tot op het zelfde lage peil te zakken. Let op, ik beweer hier niet dat De Morgen in dit geval zo tewerk gegaan is. Mogelijk hebben ze het bij het rechte eind. Maar ik heb het gevoel dat de meeste media en de meeste "traditionele" partijen al lang niet meer moeten onderdoen voor het blok wat betreft sloganeske praat, leugens, censuur, ... En gezien die tegenstanders van het Blok zichzelf desondanks toch zo graag "democratisch" en "verdraagzaam" noemen en zich opwerpen als de beschermers van onze vrije samenleving, stoort zulk hypocriet gedrag mij mateloos...
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2003, 23:00   #66
de metser
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door percloride

Ik weet wie er nog wakker ligt van het Vlaams Blok, niet alleen een zekere ThePiano maar gans het belgisch systeem, en ze hebben reden om wakker te blijven !
U weet blijkbaar veel.

Maar ik (en vele andere met mij) ook. Daarom dienen 'wij' inderdaad wakker te blijven.
Een demagogische partij als het Vlaams Blok dient argwanend gevolgd te worden.

Wie zijn boodschap tracht te verdoezelen, heeft dan ook méér dan recht op een flinke frons van de wenkbrauwen!
Oud 24 juni 2003, 00:49   #67
thePiano

Standaard

Citaat:

Don't worry, wij blijven wakker 8)
Oud 24 juni 2003, 02:18   #68
George
Staatssecretaris

George's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

Als het blok nog eens zoveel zachter word al snet voor de laatste verkiezingen is er geen discussie meer over de schrijfwijze van "Filip", dan wordt het Mohamed Dewinter.
Maarja, dat interesseerd mijn eigenlijk niet, zo'n idioote topics leveren toch niets op al begrijp ik wel waar het hem om te doen is.
Zoals de meesten wel weten ben ik ook geen fan van het Blok. Uit hetgeen ik enkele jaren geleden heb gelezen op hun site, uit hetgeen ik steeds heb kunnen afleiden uit de uitspraken van de top, en in de veronderstelling dat hun kiezers het hier en daar toch eens zijn kan ik enkel besluiten dat enige vorm van racisme niet vreemd is aan deze mensen maar soit. Hun programma is helemaal aangepast en we gaan natuurlijk voort op het heden. Een brave moslim mag tegenwoordig blijven, nen drugsverslaafde word geholpen en de avondklok zou niet meer voor iedereen en overal gelden. Dat neemt niet weg dat ik volgens het blok niet over dezelfde rechten zou mogen beschikken moest ik homo zijn, dat ik thuis niet rustig een jointje mag roken en dat ik mijn leiden niet mag beëindigen zolang ik nog geld heb om mij in leven te houden. Als je waardig wil sterven kun je maar beter geen geld hebben. Dit laatste word ongetwijfeld ontkent, als abnormaal aanzien, of onder de noemer "alles kan en alles mag" geplaatst. Daar kom je ook niet verder als een welles nietes spelletje.
Wat voor mij echter het grootste verchil maakt tussen het Blok en een andere partij is dat ze ondanks de aanpassingen in hun programma nog steeds en zeer duidelijk te kennen geven dat ze geen duimbreed willen toegeven. Hiermee geven ze aan dat ze niet bereid zijn om rekening te houden met de kiezers van andere partijën. Net zoals het betreurenswaardig is dat het Blok door het cordon maar in beperkte mate zijn kiezers kan bevredigen zou ik het zeer betreurenswaardig vinden moest het Blok zelfs met 51% van de stemmen die andere 49% gewoon negeren zoals ze beloven. Het democratische aan dergelijke stellingname ontgaat mij. Nu weet ik wel dat niet iedereen voorstander is van een democratie en dat je hier in het westen dan automatisch terecht komt bij de extremen. Er valt natuurlijk wel iets te zeggen voor een totalitair regime, dat heeft ook z'n voordelen maar als gewone burger moet ge dan wel veel geluk hebben met uw leider of leiders. Al bij al geef ik toch de voorkeur aan een vorm van democratie en vermits het Blok dat niet zo ziet kan ik die partij niet zien als een andere partij. Tot voor de vorige verkiezingen kon ik zelfs nog enig respect opbrengen voor hun standvastigheid maar daar is nu ook geen sprake meer van in het programma, enkel nog in de toegeefelijheid en het programma lokt de kiezer maar om mee te regeren dien je rekening te houden met allle kiezers.
George is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2003, 09:19   #69
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Touché!

Dit is waarschijnlijk de enige noemenswaardige posting onder dit onderwerp.

De rest is allemaal niets.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2003, 11:28   #70
De Knut
Minister

De Knut's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mieke 79

Hey, ook grappig om weten. Hoe noemt Mieke Vogels eigenlijk int echt dan?
Maria Vogels - De Winter. Geboren op 20 april.
De Knut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2003, 16:22   #71
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mieke 79
Op de website van het blok staat ook altijd 'Filip'. Wie verloochent nu zijn eigen naam gewoon om de Vlaamsheid wat te benadrukken?

Steve????? Stevaert???????
Neen ROBERT!
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2003, 16:27   #72
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
Citaat:
hij verklaarde ooit aan de krant ‘De Morgen’ dat de onafhankelijkheid van Vlaanderen er nooit via parlementaire weg zou komen.
Is dat echt waar? Ik zou geld geven voor dat artikel
Hoeveel!!

Allé, voor u is ’t gratis. Info komt uit onderstaand artikel van de krant De Morgen. Er wordt in verwezen naar een ander artikel dat ik niet in mijn bezit heb. Contacteer daarom De Morgen of raadpeeg hun zéér uitgebreide website op www.demorgen.be
Je zal wel merken dat ik er voor mijn topic férm uit geleend heb; zonder bronvermelding.

Dewinter & Jahjah,

Philipe Dewinter begint steeds meer op Abouh Jahjah te lijken en omgekeerd. Gisteren “onthulde” de voorman van het Vlaams Blok triomfantelijk dat de leider van de Arabische-Europese-liga in het vorige leven nog een Hezbollah strijder is geweest.Hij zou dat in 1995 zelf verklaard hebben Tijdens zijn procedure om erkend te worden als politiek vluchteling. Voor Dewinter is het nu duidelijk: Jahjah moet zijn Belgische nationaliteit (die hij kreeg na een huwelijk) inleveren omdat hij “staatsgevaarlijk” is en een “gevaar” voor de democratie betekent.
Welnu. Volgens de Belgische administratie, die de asielaanvraag van Jahjah destijds onderzocht, verkondigde de man teveel tegenstrijdigheden. Zijn verhaal, als zou hij Hezbollah-strijder geweest zijn maar nadien Libanon moest verlaten omdat hij door diezelfde Hezbollah ter dood was veroordeeld, zou bijna zo goed als zeker een verzinsel zijn. Hij werd daarom nooit erkend als politiek vluchteling.
Philipe Dewinter moet dat toch allemaal herkennen. Hij liegt al járen over zijn verleden. Tegenwoordig loopt hij in maatpak rond, maar vroeger was hij een te duchten vechtersbaas die er niet voor terugschrikte “linkse ratten” in elkaar te slaan. Zijn naam is niet ‘Filipe’ zoals hij schrijft maar ‘Philipe’ (te Frans?). Hij is nooit journalist geweest, zoals hij nog altijd in zijn cv op de website van het Vlaams Parlement volhoudt (hij werkte ooit als avondmedewerker bij Het Volk, waar hij koffie moest zetten en telexen moest afscheuren). Hij is ook geen kandidaat in de politiek en sociale wetenschappen. Hij legde nooit zijn examens af.
Als hij zijn eigen redenering volgt, moet hij ook zijn Belgische nationaliteit teruggeven. De partij van Dewinter ijvert immers voor het afschaffen van België. Als dát niet staatsgevaarlijk is. Ooit verklaarde hij aan De Morgen dat de onafhankelijkheid van België er niet zou komen via parlementaire weg. Een gevaar voor de democratie is hij dus ook al. Waar wacht Verwilghen op om Dewinter in de boeien te slaan en het land uit te zetten? Misschien kan hij dan politiek asiel aanvragen in Libanon.

Karel van den Broeck (bijgedachte; De Morgen woendag 9 oktober 2002.)

En waarom niet Wilfried Martens oppakken. Hij riep "geef ons wapens".
Met zulk gezeik maakt U het Blok groter.

Het verschil is er steeds. Wanneer iemand van het Blok het naar voor brengt is het negatief. Maar wanneer steve het naar voor brengt is het positief. Bullshit
Oud 24 juni 2003, 16:39   #73
de metser
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
Wapens zoals in middelen. Een metafoor, snap je?

Citaat:
Het verschil is er steeds. Wanneer iemand van het Blok het naar voor brengt is het negatief. Maar wanneer steve het naar voor brengt is het positief. Bullshit
Als u het woord 'Bullshit' had weggelaten was de stelling perfect.
Nu helaas niet.

Hetgeen het Blok naar voor brengt is niet per defintie negatief, de vraag is echter steeds weer: "wat willen ze verbergen". Duidelijkheid is nu niet bepaald hun sterkste kant hé.
Oud 24 juni 2003, 16:41   #74
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
Wapens zoals in middelen. Een metafoor, snap je?

Citaat:
Als u het woord 'Bullshit' had weggelaten was de stelling perfect.
Nu helaas niet.

Hetgeen het Blok naar voor brengt is niet per defintie negatief, de vraag is echter steeds weer: "wat willen ze verbergen". Duidelijkheid is nu niet bepaald hun sterkste kant hé.

De mensen van het Blok zijn niet zo paranoia dat ze steeds denken wat gaan ze verbergen. Wat is de achterliggende agenda. Jullie lezen te veel spionage romans!
Oud 24 juni 2003, 16:45   #75
de metser
Banneling

Standaard

Geen misdaadromans. Wél veel lectuur over het VB. Soms zelfs interne nota's. Zéér interessant!!
Oud 24 juni 2003, 17:50   #76
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Geen misdaadromans. Wél veel lectuur over het VB. Soms zelfs interne nota's. Zéér interessant!!
En ook veel verzinsels zeker?
Oud 24 juni 2003, 17:54   #77
thePiano

Standaard

Citaat:
Citaat:
Is het dan onze schuld dat wij veel kennis hebben over het Vlaams Blok en dat jij er de ballen van afweet?

Ga eens bij jezelf te rade waarom je zo slecht op de hoogte bent, maar verwijt ons niet aldoor dat we zitten te liegen en te verzinnen terwijl je duidelijk niet eens de moeite doet (niet WILT doen) om jezelf beter te informeren.

In feite zou je ons een dikke dankuwel moeten bezorgen, om het werk dat WIJ doen in JOUW plaats.
Oud 24 juni 2003, 17:59   #78
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:
Citaat:
Is het dan onze schuld dat wij veel kennis hebben over het Vlaams Blok en dat jij er de ballen van afweet?

Ga eens bij jezelf te rade waarom je zo slecht op de hoogte bent, maar verwijt ons niet aldoor dat we zitten te liegen en te verzinnen terwijl je duidelijk niet eens de moeite doet (niet WILT doen) om jezelf beter te informeren.

In feite zou je ons een dikke dankuwel moeten bezorgen, om het werk dat WIJ doen in JOUW plaats.
Nen dikke dankuwel omdat U mij nog meer sterkt in hetgene ik zeker weet. U fantaseert, U liegt en U weet er de ballen van. U moet bij Slangen gaan werken. En bij Verhofstadt, die staan ook te liegen dat het gedrukt staat.
En ii vind het Vlaams Blok een eerlijke partij. Nog gene ene veroordeelt voor diefstal. En wat meer is . Ze zeggen wat ik denk.
Oud 24 juni 2003, 18:23   #79
thePiano

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:
Citaat:

Nen dikke dankuwel omdat U mij nog meer sterkt in hetgene ik zeker weet. U fantaseert, U liegt en U weet er de ballen van. U moet bij Slangen gaan werken. En bij Verhofstadt, die staan ook te liegen dat het gedrukt staat.
En ii vind het Vlaams Blok een eerlijke partij. Nog gene ene veroordeelt voor diefstal. En wat meer is . Ze zeggen wat ik denk.
Allez Fernand, ge hebt genoeg kansen gehad en niet benut. Genoeg met m'n voeten gerammeld nu, ik ga eerst een stukske eten en dan zie ik wel of er nog iemand overblijft om de draad weer op te nemen.

Ps: het kan natuurlijk ook zijn, dat je alles wat wij hier uitbrengen over het VB dat je integraal achter die standpunten van hen staat. Maar maak het ons dan gemakkelijk en zeg dat dan gewoon, we zullen daar niet boos om zijn zelle menneke, we zijn meer gewoon
Oud 24 juni 2003, 18:34   #80
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Allez Fernand, ge hebt genoeg kansen gehad en niet benut. Genoeg met m'n voeten gerammeld nu, ik ga eerst een stukske eten
maw een paar flessen gin in zijn keelgat gieten!

Citaat:
en dan zie ik wel of er nog iemand overblijft om de draad weer op te nemen.
zucht! en als er niemand is zal hem wel voor de 100ste keer een van zijn lultopics bovenhalen!

Citaat:
Ps: het kan natuurlijk ook zijn, dat je alles wat wij hier uitbrengen over het VB dat je integraal achter die standpunten van hen staat. Maar maak het ons dan gemakkelijk en zeg dat dan gewoon, we zullen daar niet boos om zijn zelle menneke, we zijn meer gewoon
bespaar ons dat! nog meer van die gefrustreerde oud-nationalisten a la piano!!!
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be