![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Minister-President
|
![]() Ik weet wat een goede besparing zou zijn: de politici niet meer betalen
![]()
![]() |
#62 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Nu is die maatregel te laat. Dus ofwel een kapitalisatiestelsel voor de pensioenen(België deed met zijn staatsschuld in feite het omgekeerde), ofwel kinderen aanmoedigen(nu te laat), ofwel migranten aantrekken én ze tewerkstellen. Die laatste is de enige optie die nog telt. Hoe vroeger we ermee starten hoe beter, want bij die migranten mag je ook op 2 jaar inactiviteit rekenen. Wat het milieu betreft: ik vind dat je overdrijft als je zegt dat Vlaanderen de meest vervuilde regio ter wereld is. Ik stel voor dat je vrijwillig in Mexico City ofzo gaat wonen. Het Vlaamse milieu is momenteel zo vervuild dat de levensverwachting nergens hoger is, en de kost om proper water te maken nergens zo laag ligt. Ok, je hebt een aantal kritische plaatsen, zoals de sahara in Lommel, maar dat zijn restanten uit het verleden. Door technologie is de industrie nu een pak schoner. In Londen wonen trouwens veel meer mensen dan in Vlaanderen op een veel kleiner oppervlak.
![]() |
![]() |
#63 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
De drie grootste 'werkgevers' van het land. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Want als Politiekers hebben immigranten niet genoeg stemmenronselarij, en als ambetantenaar te weinig kwalificatie.
![]() |
#66 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
1) er niet genoeg mee valt te verdienen 2) niemand het initiatief neemt om ze te ontwikkelen Nochtans zijn er veel mensen die graag onder zo'n omstandigheden willen werken, want die zijn nog altijd vele malen beter dan in hun thuisland.
![]() |
![]() |
#67 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik ben benieuwd wat jouw oplossing daarvoor is.
![]() |
![]() |
#68 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als hij zijn fabriek hier houdt, en goedkope werkkrachten mág aantrekken, zal hij hier blijven. Meer zelfs, er zullen wellicht bedrijven aangetrokken worden. Daarnaast, die migranten consumeren ook, en zorgen op die manier ook de jobs die ze niet zelf doen.
![]() |
![]() |
#69 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Meer volk, blank of bruin hebben we daarvoor niet nodig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
2. Wat moet je ontwikkelen? Ik heb gestudeerd voor dit, ik voor dat, iets anders doe ik niet. Dus verplichten is een noodzaak, nog vreemden binnenlaten is een afgang. Wij moeten eerst zorgen dat het HIER terug draait, en dan kunnen we onze nek uitsteken om ergens anders te gaan steunen en helpen. Dus de slogan van het Blok is juist, eerst hier en dan ginder. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Hoeveel jobs zijn er tekort in de binnenscheepvaart? Mensen zijn té lui geworden, nemen geen initiatief meer om geld te verdienen. Ik ben zelf in Togo geweest, je kan niet geloven hoe creatief mensen daar zijn om aan werk te komen. Uiteraard heeft de werkloosheidsval er hier ook iets mee te maken. Dus werkloosheidsuitkering om laag + de optie om een deel te behouden als je werk zoekt zou al iets doen. Maar zelfs dan blijf je met een enorm inactieve bevolking. Want momenteel is maar 10% van de actieve bevolking werkloos. Als zij allemaal zouden werken is de totale groei aan welvaart steeds veel kleiner dan 10% (ik schat 2 �* 5). Totaal onvergelijkbaar dus met de extra welvaart die zou moeten gecreëerd worden om de pensioenen te betalen.
![]() |
![]() |
#73 |
Minister-President
|
![]() Alle migranten, die op het moment in België zijn en goed, heel goed, geïntigreerd zijn mogen onmidellijk beginnen werken. De rest
![]() En tegelijk trekken we ook migranten aan om naar hier te komen en degene die geen nederlands kunnen ![]() Grof, maar de enigste oplossing.
![]() |
#74 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |