Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 september 2005, 10:01   #61
/\|cazar
Banneling

/\|cazar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone
Om het allemaal in perspectief te plaatsen:
klopt natuurlijk niet, in recente editie van nat. geographic stond volledig het tegendeel, alsook de reden ervoor: wijziging van de golfstroom door opwarming aarde ( vertraagt, daardoor blijft er meer energie ginder, meer warmte in het water, meer stormen ), bovendien werd een verandering van de mediane trajecten van die beestjes vastgesteld, volledig in correlatie met de veranderde energiemodellen voor dat gebied.
/\|cazar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2005, 10:03   #62
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Djiezes
Dus je wordt nog arrogant ook?
Voor je hier komt onzin vertellen van horen zeggen, zou je beter eens een gedegen wetenschappelijk boek hierover lezen of toch tenminste wat leren over de geschiedenis van de aarde.

Je moet leren kristisch te denken ipv alles klakkeloos te aanvaarden wat ze je voorlezen.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2005, 10:03   #63
/\|cazar
Banneling

/\|cazar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
Ik laat mij niets meer wijsmaken door wetenschappers die eerder politiek denken dan wetenschappelijk.

Wat ga je er trouwens aan doen ? In het westen minder olie verbruiken ? Je zal de andere landen snel deze vermindering zien teniet doen gaan.

In de beginperiode van de klimaatwijzigingen sprak men van een verhoging van de temperatuur in West-Europa. Helaas lag niemand hier van wakker, zodus heeft men maar iets nieuw uitgevonden, een rampscenario zoals Jules Verne het zou voorspeld hebben om toch maar de aandacht te krijgen.
het westen zal wel vanzelf minder olie verbruiken ...

euh ...

west europa moet zich wel degelijk zorgen maken, de golfstroom is meetbaar aan het verzwakken, ... zou hier wel eens Siberisch koud kunnen worden ...

joepie, terug elfstedentocht
/\|cazar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2005, 10:06   #64
Djiezes
Europees Commissaris

Djiezes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik laat mij niets meer wijsmaken door wetenschappers die eerder politiek denken dan wetenschappelijk.

Wat ga je er trouwens aan doen ? In het westen minder olie verbruiken ? Je zal de andere landen snel deze vermindering zien teniet doen gaan.

In de beginperiode van de klimaatwijzigingen sprak men van een verhoging van de temperatuur in West-Europa. Helaas lag niemand hier van wakker, zodus heeft men maar iets nieuw uitgevonden, een rampscenario zoals Jules Verne het zou voorspeld hebben om toch maar de aandacht te krijgen.
Die andere landen hebben Kyoto tenminste nog geratificeerd. Lees de laatste regel van je handtekening nog eens, en vervang dan het woordje "maatschappij" door "planeet"...
Djiezes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2005, 10:11   #65
Geertje

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Die andere landen hebben Kyoto tenminste nog geratificeerd. Lees de laatste regel van je handtekening nog eens, en vervang dan het woordje "maatschappij" door "planeet"...
Ik ben niet tegen het verdrag van Kyoto Maar ik geloof niet in de doemscenario's van sommige wetenschappers. Het Kyoto-akkoord is noodzakelijk om de algemene vervuiling aan te pakken.
Oud 23 september 2005, 10:22   #66
Djiezes
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik ben niet tegen het verdrag van Kyoto
Dat heb ik ook niet gezegd.

Citaat:
Maar ik geloof niet in de doemscenario's van sommige wetenschappers.
Dat is je volste recht. En ik hoop van harte dat je gelijk hebt, maar ik vrees er voor...

Er was tot voor kort ook niemand die de doemscenario's omtrent New Orleans geloofde. Die zijn nochtans wél uitgekomen.
Oud 23 september 2005, 10:35   #67
Geertje

Standaard

Citaat:
Dat heb ik ook niet gezegd.

Dat is je volste recht. En ik hoop van harte dat je gelijk hebt, maar ik vrees er voor...

Er was tot voor kort ook niemand die de doemscenario's omtrent New Orleans geloofde. Die zijn nochtans wél uitgekomen.
Natuurrampen kunnen altijd en overal voorkomen maar zijn onvoorspelbaar wanneer ze plots zullen opduiken.

Wie beweert dat hij dat allemaal kan voorspellen is in mijn ogen een leugenaar die goedkoop de aandacht wil trekken op zijn eigen persoon.
Oud 23 september 2005, 10:38   #68
Djiezes
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Natuurrampen kunnen altijd en overal voorkomen maar zijn onvoorspelbaar wanneer ze plots zullen opduiken.

Wie beweert dat hij dat allemaal kan voorspellen is in mijn ogen een leugenaar die goedkoop de aandacht wil trekken op zijn eigen persoon.
Er zijn elk jaar van juni tot november orkanen in die regio (hurricane season)! Hoezo onvoorspelbaar?
Oud 23 september 2005, 10:40   #69
Geertje

Standaard

Citaat:
Er zijn elk jaar van juni tot november orkanen in die regio (hurricane season)! Hoezo onvoorspelbaar?
Ik bedoel dan met wat de orkaan juist gaat teweegbrengen. Dat de zon meer schijnt in de zomer dan in de winter, dat weten we dus al langer.
Oud 23 september 2005, 10:47   #70
Djiezes
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik bedoel dan met wat de orkaan juist gaat teweegbrengen.
Daarvoor hebben ze de schaal van Saffir-Simpson. En een hoop satellieten...

http://www.nhc.noaa.gov/aboutsshs.shtml[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Djiezes on 23-09-2005 at 11:49
Reason:
--------------------------------

Citaat:

http://www.nhc.noaa.gov/aboutsshs.shtml[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
Daarvoor hebben ze de schaal van Saffir-Simpson. En een hoop satellieten...[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Djiezes : 23 september 2005 om 10:49.
Oud 23 september 2005, 10:49   #71
Geertje

Standaard

Citaat:
Ah, je wist perfect wat Katrina ging brengen ? En nu weet je ook al hoe Rita gaat aflopen.
Oud 23 september 2005, 10:53   #72
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben niet tegen het verdrag van Kyoto Maar ik geloof niet in de doemscenario's van sommige wetenschappers. Het Kyoto-akkoord is noodzakelijk om de algemene vervuiling aan te pakken.
Kyoto is een verdrag dat stelt dat we allemaal een inspanning zullen leveren, teneinde samen een super-wapen te gebruiken om een of ander, met staal bepanserd, titanen-monster te doden, waarvan we niet eens zeker weten dat het wel bestaat.

Klinkt mooi... Alleen is dat super-wapen een ordinaire naald.

Met andere woorden, kyoto = één grote grap om salon-ecologisten(zijn meestal dom en ongeïnformeerd) op hun paard te krijgen.

En dat om 2 redenen:

=> Men is er hoe langer hoe meer van overtuigd dat onze industrie toch niet zo'n grote bijdrage heeft geleverd tot de CO² in de atmosfeer, maar dat dit eerder te wijten is aan natuurlijke cylci. In dat geval is kyoto niets waard.

=> Als we, in klassieke opvatting, toch veronderstellen dat onze industrie de voornaamste boosdoener is, dan is kyoto een belachelijk povere maatregel, en een tragisch geval van too little, too late. In deze opvatting is het zelfs zo dat als we vandaag nog alle industrieën zouden sluiten(=totaal onhaalbaar), we nog een gestage opwarming zullen zien voor minstens de komende decennia.
Oud 23 september 2005, 10:55   #73
Djiezes
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ah, je wist perfect wat Katrina ging brengen ?
Neen, dat wist ik niet en dat heb ik ook nooit beweerd! Maar ieder weldenkend mens kon uit de gegevens die op voorhand bekend waren afleiden dat Katrina mogelijk catastrofaal ging zijn.

Citaat:
En nu weet je ook al hoe Rita gaat aflopen.
Ik heb geen glazen bol. Maar ze gaan daar niet kunnen zeggen dat ze het niet hebben zien aankomen...[edit]
[size=1]After edit by Djiezes on 23-09-2005 at 11:59
Reason:

Citaat:
Ah, je wist perfect wat Katrina ging brengen ?
Neen, dat wist ik niet en dat heb ik ook nooit beweerd! Maar ieder weldenkend mens kon uit de gegevens die op voorhand bekend waren afleiden dat Katrina mogelijk catastrofaal ging zijn.

Citaat:
Ik heb geen glazen bol. Maar ze gaan daar niet kunnen zeggen dat ze het niet hebben zien aankomen...[/size]

Citaat:
Ah, je wist perfect wat Katrina ging brengen ? En nu weet je ook al hoe Rita gaat aflopen.

Citaat:
Ik heb geen glazen bol. Maar ze gaan daar niet kunnen zeggen dat ze het niet hebben zien aankomen...[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Djiezes : 23 september 2005 om 10:59.
Oud 23 september 2005, 11:03   #74
Geertje

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Kyoto is een verdrag dat stelt dat we allemaal een inspanning zullen leveren, teneinde samen een super-wapen te gebruiken om een of ander, met staal bepanserd, titanen-monster te doden, waarvan we niet eens zeker weten dat het wel bestaat.

Klinkt mooi... Alleen is dat super-wapen een ordinaire naald.

Met andere woorden, kyoto = één grote grap om salon-ecologisten(zijn meestal dom en ongeïnformeerd) op hun paard te krijgen.

En dat om 2 redenen:

=> Men is er hoe langer hoe meer van overtuigd dat onze industrie toch niet zo'n grote bijdrage heeft geleverd tot de CO² in de atmosfeer, maar dat dit eerder te wijten is aan natuurlijke cylci. In dat geval is kyoto niets waard.

=> Als we, in klassieke opvatting, toch veronderstellen dat onze industrie de voornaamste boosdoener is, dan is kyoto een belachelijk povere maatregel, en een tragisch geval van too little, too late. In deze opvatting is het zelfs zo dat als we vandaag nog alle industrieën zouden sluiten(=totaal onhaalbaar), we nog een gestage opwarming zullen zien voor minstens de komende decennia.
Ik kan je grotendeels volgen en zelfs gelijk geven. Maar ik zie Kyoto ook als een motivatie om de vervuiling wereldwijd aan te pakken.
Oud 23 september 2005, 11:05   #75
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je overschat de intelligentie van de mensheid. Toen Tsjernobyl was ontploft, vond bijna niemand het belangrijk om hier in het Westen binnenshuis te blijven en onmiddelijk alle groenten/fruit/buitenstaande dieren te vernietigen, ondanks dat dit alles was gebombardeerd met allerhande onstabiele deeltjes.

De russen vonden het eerst niet eens nodig om de mensen in de buurt van die reactor te evacueren, en toen ze dit toch uiteindelijk deden omdat de eerste mutanten uit de grond gekropen kwamen, zijn ze een bos verder een heel dorp uit de grond beginnen bouwen, om dan achteraf vast te stellen dat ook dit dorp niet ver genoeg van de site was.

Nochtans wisten ze toen ook al hoe gevaarlijk radioactiviteit kon zijn.

Toen de cokes toren van marly in de fik stond (en dat is toch van "onze" tijd, nietwaar), vond ook niemand het belangrijk om de mensen te waarschuwen. Ondanks dat iedereen die er in de buurt woont, nu een equivalent-lichaamsvervuiling heeft van iemand die z'n heel leven lang zwaar gerookt heeft.

Om het in de Linkse gouvernante haar woorden te zeggen: "Die cokes torens zijn niet gevaarlijker dan roken....

Journalist: Maar vele mensen roken niet.
Gouvernante: Haha, ik wel."

Oud 23 september 2005, 11:41   #76
Djiezes
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Je overschat de intelligentie van de mensheid.
Blijkbaar wel.
Oud 23 september 2005, 11:44   #77
Salmon L.A.
Parlementsvoorzitter

Salmon L.A.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja, ik geloof niet in de bijbel of de linkse dogma's dat het einde van de wereld nabij is. Sorry hoor, ik ben nu eenmaal een optimist.
Zijn de getuigen van Jehova ook links? Dat zijn de belangrijkste verkondigers van het nakende "einde van de wereld"?[edit]
[size=1]After edit by Salmon L.A. on 23-09-2005 at 12:44
Reason:

Citaat:
Tja, ik geloof niet in de bijbel of de linkse dogma's dat het einde van de wereld nabij is. Sorry hoor, ik ben nu eenmaal een optimist.
Zijn de getuigen van Jehova ook links? Dat zijn de belangrijkste verkondigers van het nakende "einde van de wereld"?[/size]

Citaat:
Zijn de getuigen van Jehova ook links? Dat zijn de belangrijkste verkondigers van het nakende einde van de wereld?[/size]
[/edit]
"Het is goed dat er nog wat fascisme in het Vlaams Belang overblijft. Al was het maar om te verhinderen dat die liberalen en andere postjesjagers de partij zouden degraderen tot een gewone salonfahige centrumrechtse partij."

Laatst gewijzigd door Salmon L.A. : 23 september 2005 om 11:44.
Salmon L.A. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2005, 11:51   #78
Geertje

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salmon L.A.
Zijn de getuigen van Jehova ook links? Dat zijn de belangrijkste verkondigers van het nakende "einde van de wereld"?
Ik zeg "of", en geef gewoon enkele voorbeelden. De getuigen van Jehova behoren eveneens tot de schizofrene groep die het einde van de wereld voorspellen. En er zijn er nog verschillende.
Oud 23 september 2005, 11:51   #79
Salmon L.A.
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone
Ik geloof ook niet in doemscenario's.

Maar die vind je toch evengoed bij rechts?

Neem nu alle doemscenario's rond de "multicul".
Of de NWO-onzin in de VS, die vooral in extreem-rechtse hoek te vinden is.

Uiteraard is dit ook een discussie rond woordgebruik. Als je alles wat je niet aanstaat "links" noemt, dan heb je gelijk.
Maar het is wel handig wanneer termen een algemeen aanvaarde betekenis hebben.
Ha die Firestone!
Heb je mijn threads rond deze problematiek al gelezen? Ik onthul hier de ware aard van deze natuurrampen en leid eruit af dat de Illuminati moeilijke tijden beleven:
- http://forum.politics.be/showthread.php?t=40805
- http://forum.politics.be/showthread.php?t=39493

Maar helaas is er weinig reactie van de courante believers. (Misschien omdat ik geen Engelse videotapes gebruikt heb?)
"Het is goed dat er nog wat fascisme in het Vlaams Belang overblijft. Al was het maar om te verhinderen dat die liberalen en andere postjesjagers de partij zouden degraderen tot een gewone salonfahige centrumrechtse partij."
Oud 23 september 2005, 11:55   #80
Salmon L.A.
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2
De VS gaat eerder de natuur van de kaart vegen.
Het statement van de week.
En de Prijs voor pertinentie.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be