![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Fokpremies(kindergeld) afschaffen | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
6 | 21,43% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
22 | 78,57% |
Aantal stemmers: 28. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar dat is ook zo een onderwerp waar je lang kan over discussieren!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
en je laatste opmerking? waarom zouden we dan in godsnaam met het vingertje gaan wijzen naar mensen die geen kinderen willen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het verheugd me dan ook te lezen dat onze standpunten niet helemaal onverzoenbaar zijn. Ja, ik ben voorstander van een zo groot MOGELIJKE vrijheid. Ja, ik vind ook dat ook arme mensen kinderen mogen krijgen. In dat opzicht zou een relatief hoge premie voor een eerste kind nog kunnen. Zo kunnen ook de minder begoeden ook nog gehoor geven aan hun kinderwens. Naarmate er meer kinderen/koppel komen zou er toch een afbouw aan subsidiering moeten komen. Hoezeer ik iedereen 10 en meer kinderen/koppel wil gunnen als dit hun wens is, denk ik dat het voor de wereld, de mensen en al wat leeft gewoonweg niet haalbaar is. Als je dit niet gelooft reken maar eens uit op welke aantallen ons dit theoretisch brengt na drie generaties (10kinderen per koppel dus hé). Theoretish want in de praktijk zal het nooit kunnen (masale sterfte). En dat is toch niet waar we naar streven hoop ik. Eigenlijk vertrekken we denk ik allebei vanuit hetzelfde principe. Liefde voor het leven. Bij jou leidt dit naar vooral geen rem zetten op het ontstaan van leven. Dat hierdoor miljoenen een hongerdood of ander onfraais zullen meemaken schijn je er te willen bijnemen. Ik opteer ook voor zoveel MOGELIJK mensen het leven te gunnen, maar met het verlangen dat het een kwaliteitsvol leven zou zijn. En dit kan beter met minder grote aantallen dan we momenteel zijn. Sommigen zien hierin egoïsme. Maar is het niet veeleer egoïstisch, om in drang om je eigen verlangens te bevredigen mensen op de wereld te zetten, die later een leven tegemoet moeten gaan dat vnl een aneenrijgen van miserie is? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Minister
|
![]() Citaat:
en om een kindje te maken moet je wel met twee zijn ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() ik denk eerlijk dat we nu een andere discussie aan het voeren zijn, de topic was fokpremies afschaffen. Volgens mij wordt er in België weinig gefokt . hebben mensen hier niet gemiddeld 2, ietske kind? Ik volg je wel waar je pleit voor een evenwicht tussen eigen verlangen en de noden van de wereld en de gemeenschap. Ik ben wel bang van al die modetrends in onze visie op die dingen. Elke paar decennia worden er ons andere visies voorgeschoteld als "de grote waarheid' die dan nadien blijkt een grote flater te zijn. China zit nu vb. met een waanzinnig tekort aan vrouwen omdat ze zo hard ingrepen in de kinderwens en dit in een samenleving waar de voorkeur voor mannelijke nakomelingen nu eenmaal erg overheersend was. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Hoe meer kinderen je hebt, hoe meer toelage je hiervoor krijgt. We zitten momenteel zelfs niet eens met een liniaire toename, maar exponentiële (of hoe noemen ze zo iets - bij elk bijkomend kind wordt de vergoeding of tegemoetkoming nog groter) Ik denk dat het al een stap in de goede richting zou zijn om hiermee te breken (zie ook mijn vorige post). Qua modetrends ed: club van Rome waarschuwt al langere tijd toch? Zie ook maar waar ongeremde voortplanting ons gebracht heeft. Energievoorraden, probleem Grondstoffen, probleem Milieu, probleem Spanningen tussen etnieën, godsdiensten en volkeren, probleem Ik beweer niet dat de bevolkingsexplosie de enige oorzaak is van deze problemen, maar als ze een invloed heeft, dan is het duidelijk een negatieve invloed in deze. Een betere verdeling van de aardse goederen zou ook reeds een deel van de voornoemde problemen kunnen verhelpen. Toch is een betere verdeling geen structureel afdoende maatregel. Bepalen aan hoeveel mensen de aarde een goed en gezond bestaan kan garanderen en vervolgens naar dit aantal streven is dit wel. Vandaar mijn pleidooi ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | ||
Minister-President
|
![]() Oh ja, ingrijpen in het aantal meisjes of jongens vind ik ook geen goede maatregel uiteraard.
Was trouwens ook niet de officiële politiek van China dacht ik. Veeleer een cultuursgegeven waarin aan een jongen een hogere waarde werd toegekend dan aan een meisje. Hierdoor viel er al eens een meisje na de geboorte per ongeluk op de grond ![]() Dit soort van zaken wordt hier voor alle duidelijkheid niet bepleit.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door satiper : 25 september 2005 om 13:53. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Banneling
|
![]() blanke landen houden hun bevolking in evenwicht TENZIJ er migranten wonen die om lekker te parasieteren op de sociale zekerheid zich als konijnen gaan gedragen.. Ik denk dat er in Belgie meer vreemden geboren worden dan Belgen. Telkens als ik een zwangere vrouw op straat zie is het meestal een bruine..
over de 3de wereld zeg ik ffkes niks. Door kindergeld te betalen helpt met het Westen te verbruinen |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik weet dat dit eigenlijk een te ongenuanceerde uitspraak is. Een uitwijden hierover zou ons echter te ver off topic leiden. De kern van de boodschap is dat een gemeenschap best niet in enkele generaties overspoelt wordt met een andere visie. En dat gevaar zit er toch wel wat aan te komen (zie ook recente geschiedenis Servië). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
we zijn al archaisch bezig als we ons nog de tijd van toen herinneren ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Bij andere is het vaak veel minder duidelijk en kan je je mening dan ook maar best met het grootst mogelijke voorbehoud formuleren. Met hetgeen vet staat kan ik best akkoord, mss goed om daarmee te besluiten ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uiteindelijk worden wij nu toch ook maar in een bepaalde richting gebrainwasht, en trachtten de brainwashers ons in deze stroom te leiden, nog erger, ons ervan te overtuigen dat het de enige zaligmakende is. |
|
![]() |
![]() |