![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het is te hopen dat het wel werkt en dat ze het goed doen, in ieders belang. De enige reden dat er hier nog geen grote rellen van misnoegde burgers zijn uitgebroken is m.i. dat het VB de woede kanaliseert. Als het VB het verknoeit zullen de multikul spanningen pas écht losbarsten. Dan is er immers zelfs geen greintje hoop meer. Of dacht je soms dat die ontgoochelde VB kiezers vervolgens terug braaf SP-A,VLD of CD&V zullen stemmen? |
|
![]() |
![]() |
#62 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
In Oostenrijk of Nederland is dit toch ook niet gebeurd, toen extreem rechts daar uiteen spatte na een regeringsdeelname? |
|
![]() |
![]() |
#63 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
#64 | |||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Door een mening te verbieden of een probleem onder de mat te vegen verdwijnt die mening of dat probleem niet. Enkel de (gedwongen) opgekropte woede neemt toe.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 27 september 2005 om 22:41. |
|||||
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#66 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door napoleondegrote : 28 september 2005 om 17:16. |
|||||
![]() |
![]() |
#67 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Hebben de voorstanders van een snelle ineenstorting van een Belang-college of -regering al eens gedacht aan de gevolgen in de publieke opinie? Wat zal er na komen? Waar gaan die miljoen kiezers naartoe gaan? Ziedaar een beangstigende idee. Egidius |
|
![]() |
![]() |
#68 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Egidius |
|
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk persoonlijk niet dat het VB zal "instorten". Daarvoor lijkt de interne tucht mij te groot.
ik zie wel de volgende evolutie: 1. alle socio-culturele subsidies van de stad voor "multiculturele projecten" worden afgeschaft ; 2. de OCMW krijgt opdracht (subtiel) te discrimineren; 3. de Antwerpse politie wordt omgetoverd tot een para-militaire eenheid (ze kunnen aan Johan Demol vragen hoe dat moet) die specifiek op allochtonen gericht wordt; 4. de stad discrimineert (weer op subtiele wijze), bv. bij toelatingen voor bepaalde (multiculturele) evenementen. Hierdoor worden de spanningen "tussen gemeenschappen" opgedreven, tot de bom natuurlijk barst. De rest laat ik aan jullie verbeelding over.
#70 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voldoende? (zoveel te beter indien ik mij vergis).
![]() |
#72 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Punt 1 lijkt me niet meer dan logisch. Pure geldverspilling. Niet enkel multi-culturele projecten, maar veel van de zaken die tegenwoordig als 'cultuur' door het leven gaan verdienen dan ook geen eurocent subsidie. Punt 2: ik zou hopen dat er eerst eens 'grote kuis' wordt gehouden binnen de rangen van het ocmw zélf. Er zijn de publiek bekende schandalen, maar ik heb sterk de indruk dat ook grote delen van het (vastbenoemde) korps puur profitariaat zijn (volop gesteund door de vakbonden). Ik ken een leidinggevende v/e ocmw kantoor te antwerpen. Een gedeelte van zijn personeel (allen vastbenoemd) brengt zijn dagen door met zonnen, terrasjes doen, algemene ontspanning enz. Maar werken? No way. Hij heeft negatieve evaluaties gemaakt maar ondertussen het signaal gekregen van de vakbonden de zaak (in zijn eigen belang) verder ongemoeid te laten. Punt 3: dat er een zero-tolerantie beleid zou komen kan enkel toegejuicht worden. Spijtig genoeg kan je met politie alleen niets oplossen als je er geen efficient justitieel apparaat achter hebt. Daar zullen zij niet veel aan kunnen veranderen. Punt 4: als u met 'discrimineert' bedoelt 'stopt met hen onder de subsidies te bedelven' hebt u ongetwijfeld gelijk. Ook dat kan enkel toegejuicht worden, dat geld kan veel beter besteed worden. |
|
![]() |
![]() |
#73 | ||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wat schandalen betreft, 99,9% van dat "verloren" geld in Antwerpen is teruggevonden. Verkeerd geboekt. En de fouten die gebeurd zijn liggen eerder bij de ziekenhuizen dan het OCMW. Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enfin, dat 'subtiel', bedoel ik. ![]()
![]() |
![]() |
#75 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
|
|
![]() |
![]() |
#76 | |||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Kaal : 29 september 2005 om 08:23. |
|||||
![]() |
![]() |
#77 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
|
|
![]() |
![]() |
#78 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Guderian was geen SS generaal. Die zat gewoon bij de Wehrmacht. |
|
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
de redenen om aan te nemen dat het VB zal mislukken is dat hun programma niet realistisch is, meer dan 25% van de Antwerpenaren, in sommige wijken 70%, is buitenlander, dus een oplossing die migranten buitensluit zal nog grotere problemen opleveren en nog meer verwaarlozing van sommige wijken. De enige mogenlijkheid dat ze het wel goed doen is als ze hun racisme even vergeten en zich concentreren op "orde en wet", wat op stadsvlak inderdaad wel mogelijk is. In dat geval zullen ze echter een deel van hun racistische achterban verliezen. Maar dan nog zal het moeilijk zijn Antwerpen te doen herleven zonder de migranten erbij te betrekken. |
|
![]() |
![]() |
#80 | |||||||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De oostenrijkse situatie ken ik niet, maar u hebt duidelijk niet veel contacten met Nederlanders als u denkt dat daar alles peis en vree is. De algemene teneur die ik van nederlanders hoor mbt migratie is 'sorry jongens, maar vol is vol'. En algemeen heb ik de indruk dat de gemoederen nu wel enigszins bedaard zijn, maar als de moslimfundi's nog eens 'huishouden' er veel ergere dingen dan een nachtelkijk brandje in een moskee zullen gebeuren. Bovendien zijn 'traditionele' nederlandse partijen bijlange na niet zo aangebrand als het hoopje crapuul dat wij hier hebben. Van 'cordon sanitaires' hebben ze daar nog nooit gehoord. Citaat:
En daar valt beslist vanalles tegen te doen. Te beginnen met het uitzetten van alle illegalen, en het weigeren van alle migranten die door andere ocmw's in antwerpen gedumpt worden. Citaat:
Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 29 september 2005 om 22:41. |
|||||||||
![]() |