Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 27 september 2005, 22:23   #61
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm
Ik vind ook dat ze eens aan de macht moeten komen in Antwerpen, ze zullen een ander nog slechter beleid voeren denk ik, gebaseerd op hun programma althans. Maar inderdaad het huidige stadsbestuur in Antwerpen zijn een zootje incompetenten die de stad geruïneerd hebben. Maar ik denk dat een Oostenrijks scenario zeer waarschijnlijk is, het VB stort in elkaar zodra mensen doorhebben dat hun toverformules niet werken.

Het is te hopen dat het wel werkt en dat ze het goed doen, in ieders belang. De enige reden dat er hier nog geen grote rellen van misnoegde burgers zijn uitgebroken is m.i. dat het VB de woede kanaliseert.

Als het VB het verknoeit zullen de multikul spanningen pas écht losbarsten. Dan is er immers zelfs geen greintje hoop meer. Of dacht je soms dat die ontgoochelde VB kiezers vervolgens terug braaf SP-A,VLD of CD&V zullen stemmen?
Rr00ttt is offline  
Oud 27 september 2005, 22:33   #62
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Khonnor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt
Het is te hopen dat het wel werkt en dat ze het goed doen, in ieders belang. De enige reden dat er hier nog geen grote rellen van misnoegde burgers zijn uitgebroken is m.i. dat het VB de woede kanaliseert.

Als het VB het verknoeit zullen de multikul spanningen pas écht losbarsten. Dan is er immers zelfs geen greintje hoop meer. Of dacht je soms dat die ontgoochelde VB kiezers vervolgens terug braaf SP-A,VLD of CD&V zullen stemmen?
Dat is toch wel een heel pessimistisch beeld hoor....
In Oostenrijk of Nederland is dit toch ook niet gebeurd, toen extreem rechts daar uiteen spatte na een regeringsdeelname?
Khonnor is offline  
Oud 27 september 2005, 22:36   #63
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Jonas Elossov's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Breydel
Iets anders als "snotneuzen" trekt de L.S.P ook niet aan... Liefst diegene met lang ongewassen haar, een skateboardje en een okergéél gebit met de stevigheid van een gebombardeerd Chinees Kerkhof...
Ik ken zo ongeveer alle jongeren binnen LSP en ik denk dat er geen enkele skateboarder tussen zit eerlijk gezegd, en buiten meisjes ken ik er ook geen handvol met lang haar, dus uw cliché-beeld lijkt niet te kloppen...
Oud 27 september 2005, 22:38   #64
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor
In Oostenrijk of Nederland is dit toch ook niet gebeurd, toen extreem rechts daar uiteen spatte na een regeringsdeelname?
Jij noemt het pessimistisch? Ik noem het realistisch, ik denk dat je geen enkel besef hebt van hoe groot de onvrede onder delen van de bevolking wel is.

Door een mening te verbieden of een probleem onder de mat te vegen verdwijnt die mening of dat probleem niet. Enkel de (gedwongen) opgekropte woede neemt toe.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Rr00ttt on 27-09-2005 at 23:41
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Jij noemt het pessimistisch? Ik noem het realistisch, ik denk dat je geen enkel besef hebt van hoe groot de onvrede onder delen van de bevolking wel is.

Door een mening te verbieden of een probleem onder de mat te vegen verdwijnt die mening of dat probleem niet. Enkel de (gedwongen) opgekropte woede neemt toe.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
Jij noemt het pessimistisch? Ik noem het realistisch, ik denk dat je geen enkel besef hebt van hoe groot de onvrede onder delen van de bevolking wel is.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 27 september 2005 om 22:41.
Rr00ttt is offline  
Oud 28 september 2005, 06:32   #65
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Door een mening te verbieden of een probleem onder de mat te vegen verdwijnt die mening of dat probleem niet. Enkel de (gedwongen) opgekropte woede neemt toe.
Helemaal mee eens.
Oud 28 september 2005, 17:16   #66
napoleondegrote
Banneling

Standaard

Citaat:

Dit lijkt me de enig juiste analyse te zijn.[edit]
[size=1]After edit by napoleondegrote on 28-09-2005 at 18:16
Reason:

Citaat:

Dit lijkt me de enig juiste analyse te zijn.[/size]

Citaat:

Dit lijkt me de enig juist analyse te zijn.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door napoleondegrote : 28 september 2005 om 17:16.
napoleondegrote is offline  
Oud 28 september 2005, 17:31   #67
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Exact wat ik er over denk.

Hebben de voorstanders van een snelle ineenstorting van een Belang-college of -regering al eens gedacht aan de gevolgen in de publieke opinie? Wat zal er na komen? Waar gaan die miljoen kiezers naartoe gaan?

Ziedaar een beangstigende idee.

Egidius
Egidius is offline  
Oud 28 september 2005, 17:34   #68
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De situatie in die landen is dan ook onvergelijkbaar met de onze. Bovendien is de regering Balkenende al praktisch van bij haar aantreden de onpopulairste uit de Nederlandse geschiedenis. Een goeie 20 pct steun, als ik het goed voorheb. En op de achtergrond is Geert Wildiers zich zeer geduldig aan het opwarmen, en maakt Nederland zich op om als eerste Europese land na Zwitserland ernstige vormen van directe democratie in te voeren. Hoe denk je dat de volgende verkiezingen daar zullen aflopen?

Egidius
Egidius is offline  
Oud 28 september 2005, 18:01   #69
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Ik denk persoonlijk niet dat het VB zal "instorten". Daarvoor lijkt de interne tucht mij te groot.

ik zie wel de volgende evolutie:
1. alle socio-culturele subsidies van de stad voor "multiculturele projecten" worden afgeschaft ;
2. de OCMW krijgt opdracht (subtiel) te discrimineren;
3. de Antwerpse politie wordt omgetoverd tot een para-militaire eenheid (ze kunnen aan Johan Demol vragen hoe dat moet) die specifiek op allochtonen gericht wordt;
4. de stad discrimineert (weer op subtiele wijze), bv. bij toelatingen voor bepaalde (multiculturele) evenementen.

Hierdoor worden de spanningen "tussen gemeenschappen" opgedreven, tot de bom natuurlijk barst. De rest laat ik aan jullie verbeelding over.
Oud 28 september 2005, 18:36   #70
napoleondegrote
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila
Ik denk persoonlijk niet dat het VB zal "instorten". Daarvoor lijkt de interne tucht mij te groot.

1. alle socio-culturele subsidies van de stad voor "multiculturele projecten" worden afgeschaft ;
3. de Antwerpse politie wordt omgetoverd tot een para-militaire eenheid (ze kunnen aan Johan Demol vragen hoe dat moet) die specifiek op allochtonen gericht wordt;
4. de stad discrimineert (weer op subtiele wijze), bv. bij toelatingen voor bepaalde (multiculturele) evenementen.

Hierdoor worden de spanningen "tussen gemeenschappen" opgedreven, tot de bom natuurlijk barst. De rest laat ik aan jullie verbeelding over.
En waarop baseert u deze nonsens?
napoleondegrote is offline  
Oud 28 september 2005, 18:50   #71
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door napoleondegrote
En waarop baseert u deze nonsens?
Op het programma van het VB (misschien niet de letter, wel de geest), op wat in Schaarbeek is gebeurd tijdens het bewind van Nols en Demol, en op de ervaringen met de FN-burgemeesters in Frankrijk.

Voldoende? (zoveel te beter indien ik mij vergis).
Oud 28 september 2005, 19:12   #72
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Punt 1 lijkt me niet meer dan logisch. Pure geldverspilling. Niet enkel multi-culturele projecten, maar veel van de zaken die tegenwoordig als 'cultuur' door het leven gaan verdienen dan ook geen eurocent subsidie.

Punt 2: ik zou hopen dat er eerst eens 'grote kuis' wordt gehouden binnen de rangen van het ocmw zélf. Er zijn de publiek bekende schandalen, maar ik heb sterk de indruk dat ook grote delen van het (vastbenoemde) korps puur profitariaat zijn (volop gesteund door de vakbonden). Ik ken een leidinggevende v/e ocmw kantoor te antwerpen. Een gedeelte van zijn personeel (allen vastbenoemd) brengt zijn dagen door met zonnen, terrasjes doen, algemene ontspanning enz. Maar werken? No way. Hij heeft negatieve evaluaties gemaakt maar ondertussen het signaal gekregen van de vakbonden de zaak (in zijn eigen belang) verder ongemoeid te laten.

Punt 3: dat er een zero-tolerantie beleid zou komen kan enkel toegejuicht worden. Spijtig genoeg kan je met politie alleen niets oplossen als je er geen efficient justitieel apparaat achter hebt. Daar zullen zij niet veel aan kunnen veranderen.

Punt 4: als u met 'discrimineert' bedoelt 'stopt met hen onder de subsidies te bedelven' hebt u ongetwijfeld gelijk. Ook dat kan enkel toegejuicht worden, dat geld kan veel beter besteed worden.
Rr00ttt is offline  
Oud 28 september 2005, 19:19   #73
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Khonnor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Punt 1 lijkt me niet meer dan logisch. Pure geldverspilling. Niet enkel multi-culturele projecten, maar veel van de zaken die tegenwoordig als 'cultuur' door het leven gaan verdienen dan ook geen eurocent subsidie.
Een VB'er en cultuur, het zal nooit iets worden. Hun hoogste idee van cultuur is de nieuwste "Top Tuning" compilatie.

Citaat:
Punt 2: ik zou hopen dat er eerst eens 'grote kuis' wordt gehouden binnen de rangen van het ocmw zélf. Er zijn de publiek bekende schandalen, maar ik heb sterk de indruk dat ook grote delen van het (vastbenoemde) korps puur profitariaat zijn (volop gesteund door de vakbonden). Ik ken een leidinggevende v/e ocmw kantoor te antwerpen. Een gedeelte van zijn personeel (allen vastbenoemd) brengt zijn dagen door met zonnen, terrasjes doen, algemene ontspanning enz. Maar werken? No way. Hij heeft negatieve evaluaties gemaakt maar ondertussen het signaal gekregen van de vakbonden de zaak (in zijn eigen belang) verder ongemoeid te laten.
Deel van Personeel van OCMW = profitariaat. Dat is zo in alle sectoren. Ik werk in de bancaire sector, alwaar bepaalde vakbondsdélégés ook geen klop uitsteken.
Wat schandalen betreft, 99,9% van dat "verloren" geld in Antwerpen is teruggevonden. Verkeerd geboekt. En de fouten die gebeurd zijn liggen eerder bij de ziekenhuizen dan het OCMW.

Citaat:
Punt 3: dat er een zero-tolerantie beleid zou komen kan enkel toegejuicht worden. Spijtig genoeg kan je met politie alleen niets oplossen als je er geen efficient justitieel apparaat achter hebt. Daar zullen zij niet veel aan kunnen veranderen.
Ja ja, zero tolerantie zal alles oplossen... *zucht* Jullie willen zo ongeveer alles bestraffen wat jullie niet leuk vinden.

Citaat:
Punt 4: als u met 'discrimineert' bedoelt 'stopt met hen onder de subsidies te bedelven' hebt u ongetwijfeld gelijk. Ook dat kan enkel toegejuicht worden, dat geld kan veel beter besteed worden.
Zie punt 1
Khonnor is offline  
Oud 28 september 2005, 19:57   #74
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dikke nonsens.
Enfin, dat 'subtiel', bedoel ik.
Oud 28 september 2005, 20:54   #75
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Politiek = oorlog met andere middelen. Kill or be killed!
Zijn er dan niet alleen maar verliezers in een oorlog? Neem nu jezelf, Heinz. Lieten de Russen je geen poepie ruiken te Koersk?

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline  
Oud 29 september 2005, 08:23   #76
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6
Zijn er dan niet alleen maar verliezers in een oorlog? Neem nu jezelf, Heinz. Lieten de Russen je geen poepie ruiken te Koersk?
?? Guderian voerde geen bevel in de slag om en rond Koersk. Hij was toen inspecteur van de pantservoertuigen of zoiets. Hij was wel verantwoordelijk voor het wederopbouwen van een reserve panzer-eenheden, waardoor het offensief van Koersk mogelijk werd maar hij heeft niets te maken met het verloop van Koersk. Guderian voerde voor het laatst bevel over operationele eenheden in januari 1942 of zo denk ik. Koersk dat is in 1943.[edit]
[size=1]After edit by Kaal on 29-09-2005 at 09:23
Reason:

Citaat:
?? Guderian voerde geen bevel in de slag om en rond Koersk. Hij was toen inspecteur van de pantservoertuigen of zoiets. Hij was wel verantwoordelijk voor het wederopbouwen van een reserve panzer-eenheden, waardoor het offensief van Koersk mogelijk werd maar hij heeft niets te maken met het verloop van Koersk. Guderian voerde voor het laatst bevel over operationele eenheden in januari 1942 of zo denk ik. Koersk dat is in 1943.[/size]

Citaat:
?? Guderian voerde geen bevel in de slag om en rond Koersk. Hij was toen inspecteur van de pantservoertuigen of zoiets. Hij was wel verantwoordelijk voor het wederopbouwen van een reserve panzer-eenheden, waardoor het offensief van Koersk mogelijk werd maar hij heeft niets te maken met het verloop van de offensief zelf. Guderian voerde voor het laatst bevel over operationele eenheden in januari 1942 of zo denk ik. Koersk dat is in 1943.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Kaal : 29 september 2005 om 08:23.
Kaal is offline  
Oud 29 september 2005, 19:15   #77
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal
?? Guderian voerde geen bevel in de slag om en rond Koersk. Hij was toen inspecteur van de pantservoertuigen of zoiets. Hij was wel verantwoordelijk voor het wederopbouwen van een reserve panzer-eenheden, waardoor het offensief van Koersk mogelijk werd maar hij heeft niets te maken met het verloop van Koersk. Guderian voerde voor het laatst bevel over operationele eenheden in januari 1942 of zo denk ik. Koersk dat is in 1943.
Duitse SS generaals waren nooit echt mijn forte. De jouwe, ogenschijnlijk wel. Vanwaar die fascinatie ?

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline  
Oud 29 september 2005, 22:09   #78
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Duitse SS generaals waren nooit echt mijn forte. De jouwe, ogenschijnlijk wel. Vanwaar die fascinatie ?

Guderian was geen SS generaal. Die zat gewoon bij de Wehrmacht.
Rr00ttt is offline  
Oud 29 september 2005, 22:09   #79
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Als ze het in Antwerpen al verpesten dan is de rest van België tenminste gespaard, want stel dat ze in Vlaanderen incontournable worden, dat betekent de splitsing van België en enorme constitutionele onzekerheid betreffende Brussel, wat België als geheel maar ook Vlaanderen zeker niet ten goede zal komen. Wat na het Vlaams Blok komt eens ze het verpest hebben? Waarom zouden ze niet terugkeren naar de vroegere partijen (zoals in Oostenrijkof Nederland) of een nieuwe partij (bvb. zoals de Linkspartei in Duitsland)?

de redenen om aan te nemen dat het VB zal mislukken is dat hun programma niet realistisch is, meer dan 25% van de Antwerpenaren, in sommige wijken 70%, is buitenlander, dus een oplossing die migranten buitensluit zal nog grotere problemen opleveren en nog meer verwaarlozing van sommige wijken.
De enige mogenlijkheid dat ze het wel goed doen is als ze hun racisme even vergeten en zich concentreren op "orde en wet", wat op stadsvlak inderdaad wel mogelijk is. In dat geval zullen ze echter een deel van hun racistische achterban verliezen. Maar dan nog zal het moeilijk zijn Antwerpen te doen herleven zonder de migranten erbij te betrekken.
tomm is offline  
Oud 29 september 2005, 22:34   #80
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Als ze het in Antwerpen al verpesten dan is de rest van België tenminste gespaard, want stel dat ze in Vlaanderen incontournable worden, dat betekent de splitsing van België en enorme constitutionele onzekerheid betreffende Brussel, wat België als geheel maar ook Vlaanderen zeker niet ten goede zal komen. Wat na het Vlaams Blok komt eens ze het verpest hebben? Waarom zouden ze niet terugkeren naar de vroegere partijen (zoals in Oostenrijkof Nederland) of een nieuwe partij (bvb. zoals de Linkspartei in Duitsland)?
Omdat u er verkeerdelijk van uitgaat dat met een eventueel falen van het VB ook de problemen zullen verdwijnen. Dat is gewoon een absurde redenering.

De oostenrijkse situatie ken ik niet, maar u hebt duidelijk niet veel contacten met Nederlanders als u denkt dat daar alles peis en vree is.

De algemene teneur die ik van nederlanders hoor mbt migratie is 'sorry jongens, maar vol is vol'. En algemeen heb ik de indruk dat de gemoederen nu wel enigszins bedaard zijn, maar als de moslimfundi's nog eens 'huishouden' er veel ergere dingen dan een nachtelkijk brandje in een moskee zullen gebeuren.

Bovendien zijn 'traditionele' nederlandse partijen bijlange na niet zo aangebrand als het hoopje crapuul dat wij hier hebben. Van 'cordon sanitaires' hebben ze daar nog nooit gehoord.

Citaat:
de redenen om aan te nemen dat het VB zal mislukken is dat hun programma niet realistisch is, meer dan 25% van de Antwerpenaren, in sommige wijken 70%, is buitenlander, dus een oplossing die migranten buitensluit zal nog grotere problemen opleveren en nog meer verwaarlozing van sommige wijken.
Wanneer 70% van een wijk migrant is, kan men niet meer spreken van migratie maar enkel termen als 'kolonisatie' of 'volksverhuizing' hanteren.

En daar valt beslist vanalles tegen te doen. Te beginnen met het uitzetten van alle illegalen, en het weigeren van alle migranten die door andere ocmw's in antwerpen gedumpt worden.

Citaat:
De enige mogenlijkheid dat ze het wel goed doen is als ze hun racisme even vergeten en zich concentreren op "orde en wet", wat op stadsvlak inderdaad wel mogelijk is. In dat geval zullen ze echter een deel van hun racistische kan men niet meer spre achterban verliezen. Maar dan nog zal het moeilijk zijn Antwerpen te doen herleven zonder de migranten erbij te betrekken.
Pfft. Ik denk dat orde en wet al heel veel van de redenen voor dat 'racisme' zou wegnemen.[edit]
[size=1]After edit by Rr00ttt on 29-09-2005 at 23:41
Reason:

Citaat:
Omdat u er verkeerdelijk van uitgaat dat met een eventueel falen van het VB ook de problemen zullen verdwijnen. Dat is gewoon een absurde redenering.

De oostenrijkse situatie ken ik niet, maar u hebt duidelijk niet veel contacten met Nederlanders als u denkt dat daar alles peis en vree is.

De algemene teneur die ik van nederlanders hoor mbt migratie is 'sorry jongens, maar vol is vol'. En algemeen heb ik de indruk dat de gemoederen nu wel enigszins bedaard zijn, maar als de moslimfundi's nog eens 'huishouden' er veel ergere dingen dan een nachtelkijk brandje in een moskee zullen gebeuren.

Bovendien zijn 'traditionele' nederlandse partijen bijlange na niet zo aangebrand als het hoopje crapuul dat wij hier hebben. Van 'cordon sanitaires' hebben ze daar nog nooit gehoord.

Citaat:
Wanneer 70% van een wijk migrant is, kan men niet meer spreken van migratie maar enkel termen als 'kolonisatie' of 'volksverhuizing' hanteren.

En daar valt beslist vanalles tegen te doen. Te beginnen met het uitzetten van alle illegalen, en het weigeren van alle migranten die door andere ocmw's in antwerpen gedumpt worden.

Citaat:
De enige mogenlijkheid dat ze het wel goed doen is als ze hun racisme even vergeten en zich concentreren op "orde en wet", wat op stadsvlak inderdaad wel mogelijk is. In dat geval zullen ze echter een deel van hun racistische kan men niet meer spre achterban verliezen. Maar dan nog zal het moeilijk zijn Antwerpen te doen herleven zonder de migranten erbij te betrekken.
Pfft. Ik denk dat orde en wet al heel veel van de redenen voor dat 'racisme' zou wegnemen.[/size]

Citaat:

De enige mogenlijkheid dat ze het wel goed doen is als ze hun racisme even vergeten en zich concentreren op "orde en wet", wat op stadsvlak inderdaad wel mogelijk is. In dat geval zullen ze echter een deel van hun racistische achterban verliezen. Maar dan nog zal het moeilijk zijn Antwerpen te doen herleven zonder de migranten erbij te betrekken.[/quote][/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 29 september 2005 om 22:41.
Rr00ttt is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be