![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() De maandelijkse kosten die een gezin of alleenstaande maakt komen vooral van huishuur, gas- en elektriciteit, telefoon, vervoer en voeding. Als de regering een realistische plan heeft om het de mensen gemakkelijker te maken, dan juich ik het toe! Het zal wel niet voor niets 93 stemmen gehaald hebben...
Aangezien het Vlaams Blok er niet voor gestemd heeft, heb ik er nog meer vertrouwen in. Zij zien de regering liever mislukken dan dat ze op handen gedragen worden. Ze zouden op zagen ook een belasting moeten zetten... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Degenen die wel correct betalen worden dan later wel gestraft door de energieprijzen te verhogen. Ah ja, de centen moeten ergens vandaan komen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En geef mij het adres van Uw baas, zal U komen vervangen. Dan mag U mijn GSM hebben en een hond. Dan zijn wij beiden tevreden. ![]() En voor ik dopte, heb ik ook gewerkt en een levensstandaard opgebouwd. Het zijn niet alleen hooggeschoolden die hun levensstandaard willen behouden. Ook laaggeschoolden willen dat. En dopper wordt U niet omdat U het zo graag wilt, Maar omdat de economie niet goed werkt. Met de groeten van 600.000 INGESCHREVEN doppers ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Stempelgeld zou moeten afgeschaft worden en iedereen krijgt het leefloon, vrij aan te vullen door eigen initiatief. Ik weet ook wel dat niet alle 600.000 doppers profiteurs zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Dat vind ik dan een positieve manier van herverdelen. Het is incorrect om diegenen die meer geld hebben (bv. een hoger loon waarop ze zowieso al meer belast worden) nogeens "stiekem" op allerlei andere manieren meer te belasten... Op den duur ben je wel erg dom dat je wil gaan werken!
![]() |
![]() |
#66 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En het kwam zo toch over ofdat die 600.000 en veel meer; profiteurs waren! ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
"Ik weet ook wel dat niet alle 600.000 doppers profiteurs zijn." Dus mag je ze niet allemaal straffen voor iets wat maar een klein groepje uithaalt. Misschien moet je eens een praatje maken met mensen (met een gezin) die ongewild zonder werk zitten en dus (voorlopig) afhankelijk zijn van het stempelgeld. Men moet tegenwoordig al 1/3 van de inkomsten besteden aan huishuur en met jouw initiatief zal het al snel 1/2 worden! Ik herinner mij nog een zelfstandige (een vrouw van rond de 40 met een eigen kledingszaak) die mij vertelde dat ze door de concurrentie haar zaak moest sluiten, en ze hield amper het hoofd boven water. Ze was dan ook blij dat ze nog kon overstappen naar het stempelgeld, want ze zou anders in moeilijkheden komen. Zoals je wel weet gaat men iemand van 40 niet zo snel in dienst nemen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Persoonlijke ervaring qua stempelen enzo.
Babeth is chronisch ziek, maar voor dat deze vaststelling er was moest ze werk zoeken, in haar hoge opleidings niveau geen werk.....En voor lagere baantjes was ze te duur.Of was de vakbond al lastig aan het doen. Ikzelf ben all round technicus. Dinsdag laatstleden werd me een ontslag "aangeboden" om 16u30, om 17u15 had ik al ander werk. 't is dus meer een kwestie van de juiste opleiding en de juiste contacten.
![]() |
#69 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Niet wat je kent is belangrijk, maar wie je kent is belangrijk. (Citaat van iemand met levenservaring.) (ook de goede partijkaart kan belangrijk zijn!) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | ||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | ||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
1) iedereen een comfortabel (maar geen luxueus) leven kan leiden zonder daarvoor te MOETEN werken. De maatschappij moet er maar voor zorgen dat mensen zich in hun werk kunnen ontplooien. Concreet zou iedereen recht hebben op: - "gratis" voedselcheques - "gratis" basisvoorzieningen (bv. minimale hoeveelheid electriciteit, zoals nu wordt voorgesteld) - "gratis" vrijetijdscheques (bv. voor cultuur) Dit ligt volledig in het verlengde van de Universele Mensenrechten. 2) steeds meer de grenzen opengezet worden voor "vreemdelingen". We zullen dus om de toestroom te beperken moeten investeren in de ontwikkeling van achtergestelde landen en eerlijke prijzen moeten betalen die rekening houden met de socio-ecologische "kost". 3) bepaalde activiteiten gestimuleerd worden (vb. cultuur) en andere onttrokken aan het winst- en nutsdenken (vb. onderwijs). 4) mensen (via pers en onderwijs) weerbaar gemaakt worden tegen consumptiedenken. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Gevolg: mensen MOETEN eigenlijk nog steeds gaan werken (omdat de maatschappij geld moet hebben om het uit te delen), maar de verdeling gebeurt wel redelijker en onafhankelijk van dat arbeidsethos.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Laten we een stap terug in de tijd doen, en dan opnieuw aan ruilhandel doen. Ik wil je wagen hebben en ik geef je er twee pakjes suiker voor. akkoord? ![]() Ik vind wat kevin zegt niet slecht, indien het financieel haalbaar is. Als het +- 90 stemmen zou halen én het Vlaams Blok is er tegen, dan is het zéker haalbaar. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Aan de andere kant is de verdeling eerlijker en zullen mensen minder moeten werken, want wat verdwijnt is het arbeidsethos én het consumptiegedrag. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En Moby ik wil best met u in discussie gaan, maar wanneer u zich in een discussie mengt, gelieve het dan op een ernstige wijze te doen, want nu weet ik niet of u uw commentaar serieus bedoelde of niet. Als het een serieuze post was dan moet ik u toch enigszins teleurstellen, want moest de ruilhandel opnieuw ingevoerd worden, dan zou u toch iets meer dienen te geven in ruil voor een wagen dan uw 2pakjes boter. En u moet mij toch eens uitleggen waarom u het systeem van Kevin goed en haalbaar acht?
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | ||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
En dat belet ons niet om aan het kapitaal te "knabbelen". ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() Ik vind dat er best een basispakket mag zijn, zodat de "armste" burgers tijdens moeilijke tijden tóch de belangrijkste voorzieningen behouden. Dat zou de armoede enigszins wegwerken. Mensen die het minimumloon en zij die geen dak meer boven hun hoofd hebben, zouden die pakket graag zien aankomen, denk ik. Of dat haalbaar is kunnen wij niet bepalen, omdat we ook niet over alle cijfers beschikken. Daarom verwees ik naar die stemming, die enkel groen licht kan geven als het ook daadwerkelijk mogelijk is. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
En Kevin nu moet u mij toch u systeem (is het trouwens volledig door uzelf bedacht?) eens ten gronde uitleggen, want ik denk dat ik het niet meer zo goed snap: ? - Mensen moeten werken - Ze mogen zelf kiezen hoe lang en hoe hard - De staat neemt hen hun geld af - De staat verdeelt dit geld over de ganse bevolking onafhankelijk van de prestaties - U (/de staat) bepaalt wat goed is voor de mensen en waar ze hun tijd en geld aan moeten besteden - De mensen moeten volledig vrij zijn en de staat mag zich niet inlaten met het privé leven van de mensen - ................... Ik zou zeggen, weet 1st zelf wat u wil, werk de contradicties weg en leg het eens duidelijk uit en dan moet u mij eens zeggen of u het realistisch acht dat u dit ooit tot werkelijkheid zou kunnen maken, wanneer u reeds zelf zegt: Citaat:
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ik herken mijn eigen visie niet in wat u zegt...
De staat stelt doelstellingen voorop (die ik heb opgesomd in een van mijn voorgaande reacties). Dat is prioritair. Pas als die doelstellingen zijn verwerkelijkt, mag de markt vrijgelaten worden. Mensen moeten werken om de staat van geld te voorzien, maar die staat moet het arbeidsethos wel breken. Dat is niet in strijd met elkaar, want de staat staat borg voor de reële (!) behoefte, waarbij dus de arbeid niet vervreemdt en dus los staat van het arbeidsethos. |
![]() |
![]() |