![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#64 | |||
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |||
|
![]() Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |||||
|
![]() Citaat:
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | ||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#69 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is dus niet zo. Integendeel. Limburg werd en wordt keer op keer 'links' gelaten of simpellweg 'vergeten' inplaats van er evenveel in te investeren als in andere Vlaamse provincies. En zeker wat het spoor betreft. Desalniettemin doet Limburg het goed, dacht ik. Moest Ford echter uit Genk vertrekken of op een 'onopvallende wijze' afslanken omdat de Amerikanen de Belgische regering willen afstraffen voor hun dweersheid, dan weten we wel wie daar de slachtoffers van zullen zijn.
![]() |
![]() |
#70 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Wat vooral verontrustend is , blijft de groeiende onverdraagzaamheid!
De links georiënteerde groepen kennen daar ook wat van. De 16 mei-oproep is daar een verontrustend voorbeeld van. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Raf, ook al eens gehoord van de drang van bepaalde volkeren om zelfstandig te zijn, dit is over de hele wereld van toepassing en worden er ook na gebruik van geweld of zonder geweld bepaalde volkeren zelfstandig, alleen........ voor Vlaanderen mag daar niet over geproken worden, en Raf als ik je fototje bekijk (of hoe noem je dat?) heb ik de indruk dat jij de voorkeur geeft aan een andere drang dan de zelfstandigheid van Vlaanderen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Banneling
|
![]() Raf heeft volledig gelijk die vergelijking te maken: Er is een geldstroom van centraal België naar Limburg om de reconversie mogelijk te maken na het sluiten van de steenkoolmijnen. Alleen gaat het herstel daar sneller dankzij het feit dat het Vlaams gewest meer geld heeft (Dewael en Stevaert zijn Limburgers!), dankzij de nabijheid van de Antwerpse haven en de multinationals (Philips in het verleden en Ford). Nochtans is die geldstroom een feit en zou jullie "eigen-volk-eerst" principe moeten leiden tot de onafhankelijkheid van Limburg indien de Limburgers zich geen Vlamingen voelen (en zo voelen ze zich inderdaad niet).
Er is geen Vlaams volk, dat is nu juist het probleem ! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
|
![]() Citaat:
Dat heeft dus allemaal niets te maken met bv Limburg dat (tijdelijk) extra geholpen wordt om wille van moeilijkheden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat maakt het uit hoeveel mensen uit deze of gene taalgroep in welke sector tewerkgesteld zijn? Misschien zijn er te weinig Vlamingen geïnteresseerd in een onderbetaalde saaie overheidsjob, zodat er meer interesse is vanuit de economisch minder florissante streek. Zolang het werk maar gedaan wordt, speelt het toch geen rol uit welke streek of taalgemeenschap de werkende afkomstig is. Vroeger waren de Waalse werklozen de zwarte piet. Nu het spook der werkloosheid in Vlaanderen begint rond te waren, verleggen jullie het geweer van schouder viseren zelfs werkende Walen. ![]() Ik begrijp dat willekeurige onderscheid trouwens niet echt goed. Een werkloze is een werkloze, ongeacht zijn woonplaats of taal. Een werkende is een werkende, ongeacht zijn woonplaats of taal. Geef elk de behandeling die hem toekomt zonder rekening te houden met de arbitraire taalbreuklijn, die enkel uitgemolken wordt door separatistische politici om simpele mensen tegen de 'andere' i.c. Waal op te jutten, en hun stem te verzilveren op haatgevoelens gebaseerd. Citaat:
Was het CVP-rood en CVP-blauw bestuur van vroeger dan zo efficiënt? Die efficiëntie heeft ons land dan wel met een torenhoge schuld opgezadeld. Dat betalen is relatief. De terugvloei is kwasi evenredig. Het getuigt van kwade wil om het steeds voor te stellen alsof Vlaanderen zijn frigo's laat leegeten door 'de' Walen. Bekijk individu per individu, en constateer dat voor dezelfde job de Vlaming en Waal grosso modo het zelfde verdienen en afgehouden worden. Citaat:
Vlamingen moeten dus het voorbeeld volgen en bij elke Waalse eis repliceren met:"Neen, tenzij......" of "Ja, maar dan....."
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#79 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#80 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zou het daarom niet mogelijk zijn dat het Vlaams Blok de partij van de eenkoppige diktator, Geert als vijand beschouwd? En is het niet verstandiger van het Blok om deze partij waar het kan pootje te lichten. Want wat vertegenwoordigd die Geert? Alleen zijn eigen! |
|||
![]() |
![]() |