Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 oktober 2005, 14:22   #61
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Wie is er hier hypocriet? Zelfs ne turk heeft liever een schoon verpleegsterke dan zo'n lelijk wijf met ne snor en ne pisdoek rond haar wezen!
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2005, 14:33   #62
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Wie is er hier hypocriet? Zelfs ne turk heeft liever een schoon verpleegsterke dan zo'n lelijk wijf met ne snor en ne pisdoek rond haar wezen!
hollands mopje:

hoe weet je wanneer je in vlaanderen bent?
-als de koeien mooier worden dan de vrouwen.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2005, 14:41   #63
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Khonnor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
hollands mopje:

hoe weet je wanneer je in vlaanderen bent?
-als de koeien mooier worden dan de vrouwen.
VB verbastering van dit mopje

hoe weet je wanneer je in marokko bent?
-als de kamelen mooier worden dan de vrouwen

Hahahahaha, welkom bij Jommekes moppenboek
Khonnor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2005, 14:43   #64
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2005, 15:06   #65
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je toch zo begint...
Liever dit als verpeegster :

Dan dit :

8)
Oud 4 oktober 2005, 15:28   #66
janisgroot
Vreemdeling

janisgroot's schermafbeelding

Standaard

als ge al niemeer de vrije keuze hebt om te kiezen of ge door ne vlaming wilt verzorgd worden en die door zoiets vreemd
voor dat ge het weet is u kot weer leeggepikt. 't is zo al erg genoeg. moet ge ze nu nog gaan uitnodigen ook of wa?

dat ze dan die linksen hun bomma's hun kak en pis gaan opkuisen maar nie bij ons. das geen racisme of zo, maar gwoon een vrije keuze. als da al niemerr mag!
janisgroot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2005, 15:37   #67
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Dat is wereldintegratie : onze dokters zonder grenzen gaan de gekleurde medemensen helpen, terwijl de gekleurde medemensen ons hier komen verzorgen... We moeten daar zo spoedig mogelijk aan gewoon worden ant de jongeren die hier nu zo fel van leer trekken worden ook ouder .. en vallen dan onvermijdelijk in handen van de vers-geïmmigreerde indiase, marokkaanse, afrikaanse verpleegsters.
Oud 4 oktober 2005, 15:38   #68
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door janisgroot
als ge al niemeer de vrije keuze hebt om te kiezen of ge door ne vlaming wilt verzorgd worden en die door zoiets vreemd
voor dat ge het weet is u kot weer leeggepikt. 't is zo al erg genoeg. moet ge ze nu nog gaan uitnodigen ook of wa?

dat ze dan die linksen hun bomma's hun kak en pis gaan opkuisen maar nie bij ons. das geen racisme of zo, maar gwoon een vrije keuze. als da al niemerr mag!
Wat smijten ze hier binnen?
We hebben al een Napoleondegrote, nu een janisgroot???

Aangenaam, maar kunt je mij uitleggen hoe een allochtone verpleger "uw kot gaat leegpikken"??????

Hij gaat de sleutels van uw huis "lenen" terwijl dat je op kamer verblijft, misschien?
Oud 4 oktober 2005, 17:05   #69
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben inderdaad niet geïnteresseerd in uw bomma. Geef mij maar een schoon Arabische vrouwke
Oud 4 oktober 2005, 17:11   #70
Egidius

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke
niet content met de verpleging? GEEN VERPLEGING
Een interessant principe!
Bij de bakker: niet content met de pistolés? GEEN PISTOLES!
Bij de beenhouwer: niet content met de pensen? GEEN PENSEN!
Bij de loodgieter: niet content met het buizenwerk? GEEN BUIZEN!
In de politiek: niet content met de politiekers? GEEN STEM!

Enzovoort... Met dat soort communistische visies gaan we er met reuzeschreden op vooruit gaan.

Egidius
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2005, 17:12   #71
Apocalyps
Minister

Apocalyps's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila

Tering wat een lelijk wijf, is dat nu de vrouw/vriendin van *knip*?[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Jeroen on 07-10-2005 at 12:45
Reason:
--------------------------------

Citaat:

Tering wat een lelijk wijf, is dat nu de vrouw/vriendin van *knip*?[/size]

[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:

Tering wat een lelijk wijf, is dat nu de vrouw/vriendin van jan hyoens?[/size]
[/edit]
Oud 4 oktober 2005, 17:27   #72
Egidius

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor
Weet je wat sofietje, ik zal dan ook geen traan om je laten als je een langzame pijnlijke dood sterft omdat je niet door een allochtoon behandld wilt worden.
In praktijk zal het, net als in het onderwijs of de stadsbuurten, anders lopen. De Belgen zullen met hun voeten stemmen, en ziekenhuizen gaan vermijden waar het niet aan toe gaat zoals ze wensen. De ziekenhuisdirecties zullen beginnen rekening te houden met de wensen van hun klanten. Resultaat: je zal meer witte en bruine ziekenhuizen krijgen, en het regime zal reageren met meer repressie en dwangwetten die jammerlijk zullen falen.

Egidius
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2005, 22:27   #73
Cyberfreak
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Ik denk dat het vooral hier om draait ; de patiënten zullen geklaagd hebben bij de arts over haar, wellicht terecht, en dan is de natuurlijke reactie van iedere allochtoon , "het is racisme"! Zij weten dat ze daardoor sterker staan dan autochtoonse werknemers en dus ook meer hun voeten mogen vegen aan de werkregels! bedankt linkiewinkies!
Dat zegt genoeg, je hoeft je niet uit te spreken over zaken waarover je het fijne niet weet.
Cyberfreak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2005, 00:43   #74
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

men moet hoe dan ook eerst vorrang geven voor het eigen volk eerst.
Zo doet mijn werkgever dat ook, wij Belgen hebben al voldoende werkloosheid, ge moet goed zot zijn dat aan gastarbeiders te geven terwijl onze eigen inwoners bij wijze van spreken mogen creperen. Neen sorry dat kan er bij mij niet in.
Maar de fout ligt eerder bij de werkgever die blijkbaar liever voorrang geeft aan allochtonen dan aan Belgen. Die allochtoon op zich kan daar niets aan doen.
Zulke beslissingen komen altijd van bovenhand. Alleszins is dit slechte reclame voor het ziekenhuis, je moet weten dat er zowiezo een deel mensen zijn die niet moeten hebben van allochtonen, ze gaan dan liever op een ander. Als bedrijf merk je dat rap aan je zakencijfer...
Welliswaar is dit een ziekenhuis en is dit anders.
bovendien als de overheid steeds maar cadeautjes en premies geeft wanneer werknemers allochtonen in dienst nemen zal de zaak er ook niet op beteren.
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2005, 00:45   #75
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Apocalyps
Tering wat een lelijk wijf, is dat nu de vrouw/vriendin van jan hyoens?
wat heeft zijn vrouw hiermee te zien ? Lijkt me eerder een persoonlijke belediging...
Als iemand een probleem met u heeft, heb je dan ook graag dat ze je vrouw of kinderen erbij sleuren ?
Moest je iets van politiek kennen zou je weten dat dit Alexandra Colen is, vrouw van Paul Beliën en beiden sinds jarenlang VB lid 8)
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2005, 01:25   #76
DearMrT
Partijlid

DearMrT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Verhuis dan zo snel mogelijk!

[size=1](Dan hoeven we u later er niet meer toe te dwingen.)[/size]
Nog altijd geen leven Guderian?
DearMrT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2005, 06:48   #77
De Nachtuil
Gouverneur

De Nachtuil's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Internaut
Zo doet mijn werkgever dat ook, wij Belgen hebben al voldoende werkloosheid, ge moet goed zot zijn dat aan gastarbeiders te geven terwijl onze eigen inwoners bij wijze van spreken mogen creperen. Neen sorry dat kan er bij mij niet in.
Maar de fout ligt eerder bij de werkgever die blijkbaar liever voorrang geeft aan allochtonen dan aan Belgen. Die allochtoon op zich kan daar niets aan doen.
Zulke beslissingen komen altijd van bovenhand. Alleszins is dit slechte reclame voor het ziekenhuis, je moet weten dat er zowiezo een deel mensen zijn die niet moeten hebben van allochtonen, ze gaan dan liever op een ander. Als bedrijf merk je dat rap aan je zakencijfer...
bovendien als de overheid steeds maar cadeautjes en premies geeft wanneer werknemers allochtonen in dienst nemen zal de zaak er ook niet op beteren.
1) Moet men nu niet voor de beste kandidaat kiezen, ongeacht hij/zij, allochtoon/autochtoon is.
2)Waarom heeft een Vlaams-Nationalist het voortdurend over Belgen.
De Nachtuil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2005, 07:57   #78
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Internaut
Ge hebt gelijk, liever een onbekwame Belg dan een bekwame allochtoon. "Eigen volk eerst, hé"...

En dan maar klagen dat die allochtonen op ons kap leven.
Oud 5 oktober 2005, 08:14   #79
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
In de politiek: niet content met de politiekers? GEEN STEM!
Egidius
Dat is toch al een tijdje zo ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2005, 08:26   #80
de roenekes
Provinciaal Statenlid

de roenekes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pros de sos
Allochtone verplegers steeds vaker gepest door patiënten

Je zult jezelf maar ten dienste stellen van de samenleving en verpleegkundige worden. Lastige uren, geen voor de hand liggend werk, allesbehalve een riant salaris. En dan word je wegens je huidskleur nog geregeld door patiënten geschoffeerd of zelfs de deur gewezen. ,,Enorm vernederend'', zegt Nurgül (28), een verpleegster van Turkse origine die in een groot Antwerps ziekenhuis werkt.

Het aantal incidenten is de jongste jaren toegenomen'', vertelt Nurgüm, in naam van enkele lotgenoten. ,,Tegenwoordig meld ik alleen nog maar de zwaarste gevallen aan de directie. Soms weigeren patiënten of hun familie mij als hun verpleegster te erkennen en blijven ze koppig naar ,de verpleegster' vragen, terwijl ik hen al heb uitgelegd dat ik dat ben. Anderen beginnen in mijn bijzijn over het [size=4]Vlaams Belang[/size] of doen racistische uitspraken. Laatst dacht iemand dat ik Marokkaanse was. ,En jij werkt?', voegde ze er verbaasd aan toe. Andere patiënten verwijten me dan weer dat ik de job van een Belg inpik of spreken slecht over mij bij de dokters, in de hoop dat ze een andere verpleegkundige krijgen toegewezen.''

,,Zulke reacties zijn enorm vernederend en moeilijk te begrijpen. Je ligt als patiënt in een ziekenhuis, je voelt je slecht en toch weiger je verpleegd te worden, omdat de verpleger van allochtone afkomst is. Dan moet die afkeer toch wel heel diep zitten'', zucht Nurgül, die het steeds moeilijker krijgt met dergelijk gedrag. ,,Ik kan gelukkig op fijne collega's rekenen die de patiënt en zijn familie durven terecht te wijzen of al eens een moeilijke patiënt overnemen. Maar structureel is er bijzonder weinig aan te doen. De patiënt is klant en moet toch een beetje als koning behandeld worden.''

Nog geen formele klachten

De ziekenhuizen erkennen dat dergelijke incidenten voorkomen, maar bestempelen ze nog altijd als 'zeldzaam'. Renée Willems, woordvoerster van het Ziekenhuisnetwerk Antwerpen (ZNA) dat de Antwerpse OCMW-ziekenhuizen overkoepelt: ,,Onze verpleegkundigen zijn verplicht om dergelijke incidenten te melden. We overleggen dan met de patiënt, betrekken er desnoods een psycholoog bij, in de hoop de zaak in der minne te regelen. Meestal lukt dat ook." ,,Sporadisch sijpelen dergelijke incidenten door tot bij ons'', weet Marco Van Haegenborgh van het Centrum voor Gelijke Kansen en Racismebestrijding (CGKR). ,,Tot een formele klacht is het nog niet gekomen, omdat in vele gevallen overleg met de directie of de ombudsdienst van het ziekenhuis voldoende bleek.''

Instroom kan stilvallen

Van Haegenborgh is niettemin zeer duidelijk: ,,Ziekenhuisdirecties moeten zulke patiënten op hun plaats zetten. Het kan voor ons hoegenaamd niet dat een ziekenhuis een verpleegkundige vraagt om een tijd op een andere gang of een andere afdeling te werken wegens een incident met een patiënt over de origine van de werknemer. Verpleegkundigen mogen enkel en alleen beoordeeld worden op hun kunnen, niet op hun huidskleur.''

Ook de verpleegkundigen zitten met het gedrag van dergelijke patiënten in hun maag. ,,Wij zijn al lang vragende partij voor meer verpleegkundigen van allochtone afkomst. Want ook de patiëntenpopulatie - zeker in de ziekenhuizen in de grootsteden - wordt steeds diverser'', aldus Geert Berden, secretaris van de Vlaamse Vereniging van Verpleegkundigen Spoedgevallenzorg. ,,Hiertegen moet fel gereageerd worden, of de instroom van allochtone verpleegkundigen - die nu eindelijk wat op gang kwam - valt weer stil."

bron: het Nieuwsblad

Bedankt VB en bekrompen, onverdraagzame Vlamingen.
Ik ben beschaamd om Vlaming te zijn als ik dit lees.
de roenekes is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be