Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 juni 2003, 00:00   #61
KempensBoerke
Burgemeester

Standaard

Beste Kevin,

Ben jij onlangs met je smoeltje tegen een waspaal gelopen....denk er maar net aan als ik onderstaande van je lees:

“...harddrugs mogen niet zomaar op straat verkocht worden, wel via de staat bijvoorbeeld.”

“Een legalisatie zou trouwens goed kunnen zijn voor de staatskas.”

Jij beseft nog niet half wat ouders van drugsslachtoffers moeten doormaken en dan kom jij met zulke uitspraken aandraven...moet er geen ethiek meer zijn en enig gezond verstand zijn?!? Wandel vanavond nog naar het gekhuis en ze laten je niet meer los...
KempensBoerke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2003, 00:14   #62
Kevin Van Eeckelen
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KempensBoerke
Beste Kevin,

Ben jij onlangs met je smoeltje tegen een waspaal gelopen....denk er maar net aan als ik onderstaande van je lees:

“...harddrugs mogen niet zomaar op straat verkocht worden, wel via de staat bijvoorbeeld.”

Jij beseft nog niet half wat ouders van drugsslachtoffers moeten doormaken en dan kom jij met zulke uitspraken aandraven...moet er geen ethiek meer zijn en enig gezond verstand zijn?!? Wandel vanavond nog naar het gekhuis en ze laten je niet meer los...
Ik neem geen letter terug, en probeer me niet emotioneel te chanteren want dat lukt toch niet.
Kevin Van Eeckelen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2003, 00:52   #63
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kevin Van Eeckelen
nee, ik wil ook de omstandigheden scheppen waarin mensen écht authentiek kunnen leven
Zo een beetje zoals 5000jaar geleden dus?

Citaat:
Jij beseft nog niet half wat ouders van drugsslachtoffers moeten doormaken en dan kom jij met zulke uitspraken aandraven...
Dat zijn natuurlijk niet onmiddelijk de best geplaatste om in deze problematiek een ongenuanceerde en objectieve mening te geven.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2003, 01:55   #64
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door basil
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door basil
Deze studie bevestigt wat reeds lang vermoed werd: cannabisgebruik is schadelijk.
Ik ken persoonlijk enkele jonge mensen die af en toe eens een 'jointje' opstaken en waarvan nu nog enkel menselijke wrakken overschieten.
Dat alcohol-misbruik tot drama's leidt wil niet zeggen dat er nog een schepje bovenop moet met de legalisering van cannabis dat enkel met het doel van 'verdovend effect' gebruikt wordt.
Als ik 's avonds een glas bier of wijn drink is het zeker mijn bedoeling niet om dronken te worden. Wie cannabis gebruikt wil duidelijk een effect bereiken.
Die studie bewijst niks. Er zijn genoeg studies die het tegenovergestelde bewijzen. Het hangt er vanaf wat je wilt geloven. Als je bij voorbaat tegen bent, ga je op zoek naar bewijzen die je eigen stelling bevestigen.

Met cannabis is het zoals met elke andere drug: alles met mate gebruiken en dan is er geen enkele reden om in paniek te raken. Tenzij harddrugs, maar dan ben je flink op weg om jezelf in de vermnieling te helpen.
Kan je een studie citeren die het tegenovergestelde bewijst?
Ja, hallo? Lees de eerste posting van deze draad nog eens
Dat bericht in de GVA gaat over een studie welke nog niet eens gepubliceerd is op dit ogenblik.
Ik heb de indruk dat de bedoeling van de GVA vooral is , de ouders van de rock Werchterfestivalvierders wat te sussen, als hun kinderen terug thuiskomen, stoned als een garnaal...
Hmm, zéér objectief alweer
Raf,
Néé, pure logica:
-Er wordt serieus gebruikt op Rock-Werchter of de ouders geloven dat toch
-De ouders zijn ongerust
-Ze worden DUS graag gerustgesteld...
De FRUT verkoopt graag en kan zo een punt scoren bij heel wat gezinnen (en hun kinderen!)
De redenering heb ik van mijn vrouw, die duidelijk machiavellistischer aangelegd moet zijn dan ik... (en lerares is)
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2003, 02:05   #65
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beste Kevin,

Kempens Boerke,
Nog niet zo gek:
de redenering doet me wel denken aan de studie die Philip Morris gratis (!)aanbood aan de tschechische of slowaakse regering na de opening van het ijzeren gordijn, en waarin ze bewezen dat lage belastingen op tabaksverbruik en de aanmoediging hiervan een positief effect zou hebben op hun staatsfinanciën door de daling van de levensduur, wat de pensioenlasten en de intensieve bejaardenzorg zou verminderen. Met wat zoeken op Google of Mamma moet je daar nog wel een verwijzing naar kunnen vinden...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2003, 14:53   #66
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beste Kevin,

Het zal eens niet waar zijn zeker. Via de staat verdelen... via de prive sector ja. Al die maffiamannen zomaar hun broodwinning afnemen. Laat die toch gewoon hun handel legalizeren. Dan krijg je binnenkort cocaine met camillegeur en XTC met vanillesmaak bovenop Heroine Light.
Oud 30 juni 2003, 15:14   #67
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat natuurlijk niet kan, is:
- mensen tot iets dwingen
- onder invloed rijden

Dat is evident en het is ook evident dat elke vrijheid de mogelijkheid van misbruik inhoudt. Daarom moet je nog niet kiezen voor onvrijheid!!!

PS: Een legalisatie zou trouwens goed kunnen zijn voor de staatskas.
Mag ik dan de lijn ook doortrekken voor u? U verplicht mij van nu elke maand geld opzij te zetten om later een pensioen te nemen. Dat noem ik pas beperking van mijn vrijheid. Wat als ik nu eens voor mezelf beslis dat ik pas ga beginnen sparen later? Dat ik als jongeman ondernemingsgezind ben en al mijn geld, inclusief pensiensgeld, liever in mijn zaak steek? Wie is de staat om zich daarmee te komen moeien?

Klinkt toch heel aannemelijk, neen? Stop alvast ook maar om mij te verbieden van gewapend rond te lopen. Ik vind namelijk dat het mijn recht is om met een zwaar machinegeweer vanachter op mijn jeep gemonteerd rond te rijden. Ge kunt nooit weten dat dat eens van pas komt. Daarom ook een kistje granaten in het handschoenenkastje.

Hey, ik heb een idee, laten we de drugs EN de wapens legalizeren onder uw motto, ik ga dan stijfstaand van de cocaine, en dus danig aggressief, gewapend rondlopen.

Of misschien is dat toch niet zo'n goed idee voor de maatschappij? Of mogen wapens niet en drugs dan weer wel voor u? Dat zou nogal hypocriet zijn volgens uw eigen stelling. Uiteindelijk komt de argumentatie voor uw voorstel neer op totale anarchie.

U legt de lijn van de vrijheid veel te liberaal. Drugs = slecht en niet alle mensen hebben dat besef, noch minder mensen kunnen verantwoordelijk omspringen met drugs. Die mensen moeten beschermd worden door de maatschappij, die het niet mag toelaten dat deze gevaarlijke producten op de markt komen.
Oud 30 juni 2003, 16:59   #68
Gino
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
U legt de lijn van de vrijheid veel te liberaal. Drugs = slecht en niet alle mensen hebben dat besef, noch minder mensen kunnen verantwoordelijk omspringen met drugs. Die mensen moeten beschermd worden door de maatschappij, die het niet mag toelaten dat deze gevaarlijke producten op de markt komen.
Die gevaarlijke producten zijn al jaren op de markt verkrijgbaar, welliswaar illegaal en niet gecontroleerd. Tevens hebben de dealers naast cannabis een heel assortiment van zwaardere en gevaarlijkere drugs. Door de legalisering van (niet problematisch) gebruik en gecontroleerde verkoop kan je de kans op het nemen van dat zwaardere goedje verkleinen.
Ik denk dat iedereen ondertussen wel doorheeft dat het overmatig gebruik van cannabis schadelijk is voor de gezondheid, maar daarom zeggen dat dit product niet getolereerd kan en mag worden is vrij hypocriet. Als ik iedere dag een vette cheeseburger ga eten in het plaatselijk frietkot, en daardoor moddervet wordt, is dat mijn eigen schuld, hetzelfde geldt voor cannabis. Als ik iedere dag van 's morgens tot 's avonds zit te blowen, gaat mijn levenskwaliteit erop achteruit, maar als ik 's avonds na mijn werk ter ontspanning een jointje opsteek, gaat mijn levenskwaliteit erop vooruit. Op zo'n moment kan ik echt genieten en de dagelijkse sleur even vergeten, hetgeen mijn emotioneel evenwicht ten goede komt.
Zoals met alles geldt ook voor cannabis de leuze overdaad schaadt. De kleine groep risicogebruikers en problematische gebruikers, zouden er evenzeer zijn, ook al was cannabis volledig legaal, je hebt altijd uitzonderingen die het verpesten voor de grote groep recreatieve gebruikers.
Deze mensen moeten NIET op een repressieve wijze benaderd worden, dit zou alleen een marginaliserend effect hebben en verdere vervreemding van de maatschappij alleen maar in de hand werken. De oorzaak van het overdreven druggebruik moet volgens mij aangepakt worden, niet het druggebruik zelf. Een idiote redenering zoals deze: " we moeten ze opsluiten in een ontwenningskliniek, waar ze zelf moeten opdraaien voor de kosten van hun ontwenning", getuigt van weinig kennis ter zake en is gewoonweg te stom voor woorden. Een druggebruiker heeft meestal een hele rist van emotionele, psycho-sociale, maatschappelijke en financiële problemen die, zowel oorzaak als gevolg kunnen zijn van zijn overdadige druggebruik. Via drugs vluchten uit de realiteit en dus uit de problemen is de gemakkelijke oplossing, maar ze is nefast voor zowel gezondheid als voor de verdere evolutie van die problemen. De druggebruiker moet zeker niet vastgezet worden, een multidimensionele aanpak van ALLE problemen, is hier genoodzaakt. De gebruiker die clean uit zo'n centrum komt stoot op een muur van problemen die hem/ haar op korte termijn weer terug naar de drugs doen grijpen, geen oplossing dus. Door de probleemgebruiker van zijn problemen af te helpen, zal hij/zij minder geneigd zijn om te "vluchten in de drugs" en dus ook minder drugs gaan gebruiken. In zo'n stadium is afkicken een oplossing.
De occasionele gebruiker of recreatieve gebruiker moet voldoende ingelicht worden over de schade die drugs kunnen hebben, maar moet niet beboet worden dit heeft geen zin en de persoon in kwestie noch de maatschappij worden er beter van.
Laat ons de probleemgebruikers helpen en al de rest goed informeren zonder te straffen. Legaliseer cannabis help drugverslaafden (die meestal toch niet enkel cannabis, maar ook alcohol, heroïne, enz... gebruiken) maar laat de recreatieve gebruiker zijn/ haar vertier.
Gino is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2003, 17:05   #69
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gino
Citaat:
Die gevaarlijke producten zijn al jaren op de markt verkrijgbaar, welliswaar illegaal en niet gecontroleerd. Tevens hebben de dealers naast cannabis een heel assortiment van zwaardere en gevaarlijkere drugs. Door de legalisering van (niet problematisch) gebruik en gecontroleerde verkoop kan je de kans op het nemen van dat zwaardere goedje verkleinen.
Ik denk dat iedereen ondertussen wel doorheeft dat het overmatig gebruik van cannabis schadelijk is voor de gezondheid, maar daarom zeggen dat dit product niet getolereerd kan en mag worden is vrij hypocriet. Als ik iedere dag een vette cheeseburger ga eten in het plaatselijk frietkot, en daardoor moddervet wordt, is dat mijn eigen schuld, hetzelfde geldt voor cannabis. Als ik iedere dag van 's morgens tot 's avonds zit te blowen, gaat mijn levenskwaliteit erop achteruit, maar als ik 's avonds na mijn werk ter ontspanning een jointje opsteek, gaat mijn levenskwaliteit erop vooruit. Op zo'n moment kan ik echt genieten en de dagelijkse sleur even vergeten, hetgeen mijn emotioneel evenwicht ten goede komt.
Zoals met alles geldt ook voor cannabis de leuze overdaad schaadt. De kleine groep risicogebruikers en problematische gebruikers, zouden er evenzeer zijn, ook al was cannabis volledig legaal, je hebt altijd uitzonderingen die het verpesten voor de grote groep recreatieve gebruikers.
Deze mensen moeten NIET op een repressieve wijze benaderd worden, dit zou alleen een marginaliserend effect hebben en verdere vervreemding van de maatschappij alleen maar in de hand werken. De oorzaak van het overdreven druggebruik moet volgens mij aangepakt worden, niet het druggebruik zelf. Een idiote redenering zoals deze: " we moeten ze opsluiten in een ontwenningskliniek, waar ze zelf moeten opdraaien voor de kosten van hun ontwenning", getuigt van weinig kennis ter zake en is gewoonweg te stom voor woorden. Een druggebruiker heeft meestal een hele rist van emotionele, psycho-sociale, maatschappelijke en financiële problemen die, zowel oorzaak als gevolg kunnen zijn van zijn overdadige druggebruik. Via drugs vluchten uit de realiteit en dus uit de problemen is de gemakkelijke oplossing, maar ze is nefast voor zowel gezondheid als voor de verdere evolutie van die problemen. De druggebruiker moet zeker niet vastgezet worden, een multidimensionele aanpak van ALLE problemen, is hier genoodzaakt. De gebruiker die clean uit zo'n centrum komt stoot op een muur van problemen die hem/ haar op korte termijn weer terug naar de drugs doen grijpen, geen oplossing dus. Door de probleemgebruiker van zijn problemen af te helpen, zal hij/zij minder geneigd zijn om te "vluchten in de drugs" en dus ook minder drugs gaan gebruiken. In zo'n stadium is afkicken een oplossing.
De occasionele gebruiker of recreatieve gebruiker moet voldoende ingelicht worden over de schade die drugs kunnen hebben, maar moet niet beboet worden dit heeft geen zin en de persoon in kwestie noch de maatschappij worden er beter van.
Laat ons de probleemgebruikers helpen en al de rest goed informeren zonder te straffen. Legaliseer cannabis help drugverslaafden (die meestal toch niet enkel cannabis, maar ook alcohol, heroïne, enz... gebruiken) maar laat de recreatieve gebruiker zijn/ haar vertier.
Het gaat hier over iemand die heroine en andere harddrugs vrij wil laten verdelen.
Oud 30 juni 2003, 17:21   #70
Gino
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Het gaat hier over iemand die heroine en andere harddrugs vrij wil laten verdelen.
Drugs= slecht, gaat over alle drugs anders had je je zin iets meer moeten nuanceren.
Oud 30 juni 2003, 18:43   #71
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Drugs= slecht, gaat over alle drugs anders had je je zin iets meer moeten nuanceren.
Drugs = slecht blijft mooi staan, en je mag daar alcohol en nicotine gerust bijrekenen voor mijn part.
Oud 30 juni 2003, 19:14   #72
Gino
Vreemdeling

Standaard

Vergeet niet koffie, alcohol, chocolade, gefrituurd eten, vlees, zelfs groenten uit eigen tuin (bevatten dioxines)... als je overdrijft heb je een probleem! Ga je hiertegen ook protesteren (het is ook schadelijk voor de gezondheid), dan blijft er binnenkort niks meer over om eens van te genieten, mee te relaxen of gewoon op te eten en zit half belgië achter de tralies wegens het repressieve beleid bij overtreding.
Lekker land om in te leven.
Oud 30 juni 2003, 20:13   #73
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vergeet niet koffie, alcohol, chocolade, gefrituurd eten, vlees, zelfs groenten uit eigen tuin (bevatten dioxines)... als je overdrijft heb je een probleem! Ga je hiertegen ook protesteren (het is ook schadelijk voor de gezondheid), dan blijft er binnenkort niks meer over om eens van te genieten, mee te relaxen of gewoon op te eten en zit half belgië achter de tralies wegens het repressieve beleid bij overtreding.
Lekker land om in te leven.
Met als groot verschil dat die dingen uw redeneringsvermogen niet aantasten.
Oud 30 juni 2003, 22:28   #74
Kevin Van Eeckelen
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Wat natuurlijk niet kan, is:
- mensen tot iets dwingen
- onder invloed rijden

Dat is evident en het is ook evident dat elke vrijheid de mogelijkheid van misbruik inhoudt. Daarom moet je nog niet kiezen voor onvrijheid!!!

PS: Een legalisatie zou trouwens goed kunnen zijn voor de staatskas.
Mag ik dan de lijn ook doortrekken voor u? U verplicht mij van nu elke maand geld opzij te zetten om later een pensioen te nemen. Dat noem ik pas beperking van mijn vrijheid. Wat als ik nu eens voor mezelf beslis dat ik pas ga beginnen sparen later? Dat ik als jongeman ondernemingsgezind ben en al mijn geld, inclusief pensiensgeld, liever in mijn zaak steek? Wie is de staat om zich daarmee te komen moeien?

Klinkt toch heel aannemelijk, neen? Stop alvast ook maar om mij te verbieden van gewapend rond te lopen. Ik vind namelijk dat het mijn recht is om met een zwaar machinegeweer vanachter op mijn jeep gemonteerd rond te rijden. Ge kunt nooit weten dat dat eens van pas komt. Daarom ook een kistje granaten in het handschoenenkastje.

Hey, ik heb een idee, laten we de drugs EN de wapens legalizeren onder uw motto, ik ga dan stijfstaand van de cocaine, en dus danig aggressief, gewapend rondlopen.

Of misschien is dat toch niet zo'n goed idee voor de maatschappij? Of mogen wapens niet en drugs dan weer wel voor u? Dat zou nogal hypocriet zijn volgens uw eigen stelling. Uiteindelijk komt de argumentatie voor uw voorstel neer op totale anarchie.

Het is me zeer duidelijk waar wij van mening verschillen. U zegt dat drugs slecht zijn, terwijl ik daar geen waardeoordeel aan koppel. Wapens dienen om andere mensen schade toe te brengen, en dat is het monopolie van de staat (indien die democratisch is, anders vervalt haar legitimiteit - zo zou ook een imperiale Amerikaanse orde illegitiem zijn, maar dat terzijde). Economisch moeten we er de nadruk op leggen dat alle mensen zoveel mogelijk volgens een reële behoeften kunnen leven; de vrije markt produceert in dat opzicht enkel schijnvrijheid (individualisering, reclame, winstdenken, arbeidsethos,...)!
Oud 30 juni 2003, 22:37   #75
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is me zeer duidelijk waar wij van mening verschillen. U zegt dat drugs slecht zijn, terwijl ik daar geen waardeoordeel aan koppel. Wapens dienen om andere mensen schade toe te brengen, en dat is het monopolie van de staat (indien die democratisch is, anders vervalt haar legitimiteit - zo zou ook een imperiale Amerikaanse orde illegitiem zijn, maar dat terzijde). Economisch moeten we er de nadruk op leggen dat alle mensen zoveel mogelijk volgens een reële behoeften kunnen leven; de vrije markt produceert in dat opzicht enkel schijnvrijheid (individualisering, reclame, winstdenken, arbeidsethos,...)!
Wat voor patronage stelt gij nu voor? Ik ga ook wekelijks een beetje oefenen op een schietstand als hobbie en bovendien gebruik ik die wapens ook voor de jacht. Waarom kan dat dan niet? Me dunkt dat drugs veel meer levens om zeep helpen dan wapens, en zelfs moest dat niet zo zijn: Ze zijn beiden slecht.
Oud 30 juni 2003, 22:39   #76
Kevin Van Eeckelen
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Citaat:
Wat voor patronage stelt gij nu voor? Ik ga ook wekelijks een beetje oefenen op een schietstand als hobbie en bovendien gebruik ik die wapens ook voor de jacht. Waarom kan dat dan niet? Me dunkt dat drugs veel meer levens om zeep helpen dan wapens, en zelfs moest dat niet zo zijn: Ze zijn beiden slecht.
=> Schietstanden moeten kunnen.
=> Jagen zou enkel mogelijk moeten zijn als dat de natuur ten goede komt.
=> Iedereen heeft het recht om haar/zijn eigen leven om zeep te helpen.
Oud 30 juni 2003, 22:44   #77
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
=> Schietstanden moeten kunnen.
=> Jagen zou enkel mogelijk moeten zijn als dat de natuur ten goede komt.
=> Iedereen heeft het recht om haar/zijn eigen leven om zeep te helpen.
Wapendracht moet ook kunnen. Ik loop graag met een minigun rond mijn nek omwille van de estetische waarde. Het moeten echte kogels zijn, want anders lijk ik niet genoeg op mijn idool Rambo.

Wie zijt gij om mij dat te verbieden als ik dat mooi vind?

Trouwens, wie zijt gij om mij te verbieden dat ik ga jagen? Hebben konijnen nu ook al rechten?
Oud 30 juni 2003, 22:51   #78
boer_bavo
Europees Commissaris

boer_bavo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wij leven hier niet in een totalitair regime. De staat mag zich NIET bemoeien met iemands gedrag in het private domein. Gezondheidszorg is een publiek goed, en mag dus niet discrimineren op basis van keuzes in het individuele leven. Druggebruik moet vanzelfsprekend kunnen (maar mensen moeten wel goed geïnformeerd worden en harddrugs mogen niet zomaar op straat verkocht worden, wel via de staat bijvoorbeeld) en dit mag geen invloed hebben op de verplichte solidariteit.
Sorry, maar dat lijkt mij de slechts mogelijke oplossing.
Ofwel legaliseren en dan ook de gezondheidszorg ontzeggen voor de gebruikers, tenzij ze er zich extra voor verzekeren (zo'n verzekering zal niet duur zijn als het gezondheidsrisico klein is zoals je verteld).

Ofwel verbiedt je het goedje. Maar je kan moeilijk mensen verplichten van solidair te zijn met iemand die domme dingen doen.
Oud 1 juli 2003, 00:49   #79
Kevin Van Eeckelen
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
Citaat:
Wij leven hier niet in een totalitair regime. De staat mag zich NIET bemoeien met iemands gedrag in het private domein. Gezondheidszorg is een publiek goed, en mag dus niet discrimineren op basis van keuzes in het individuele leven. Druggebruik moet vanzelfsprekend kunnen (maar mensen moeten wel goed geïnformeerd worden en harddrugs mogen niet zomaar op straat verkocht worden, wel via de staat bijvoorbeeld) en dit mag geen invloed hebben op de verplichte solidariteit.
Sorry, maar dat lijkt mij de slechts mogelijke oplossing.
Ofwel legaliseren en dan ook de gezondheidszorg ontzeggen voor de gebruikers, tenzij ze er zich extra voor verzekeren (zo'n verzekering zal niet duur zijn als het gezondheidsrisico klein is zoals je verteld).

Ofwel verbiedt je het goedje. Maar je kan moeilijk mensen verplichten van solidair te zijn met iemand die domme dingen doen.
Het punt is dat die "domme dingen" (whatever) zich in het private domein situeren en dat de staat daar geen toegang mag toe hebben.

PS: @Dies: konijnen hebben idd rechten (want het zijn wezens die kunnen lijden en we moeten leed tegengaan) en het is pragmatisch het kleinste kwaad om niet met een geweer rond te lopen, want anderen weten dan niet wat je bedoeling is (gevaar dus).
Oud 1 juli 2003, 03:03   #80
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
PS: @Dies: konijnen hebben idd rechten
Voor zover ik weet, heb ik nergens iets gezegd over konijnen. Wat niet wegneemt dat ik inderdaad vind dat konijnen rechten hebben; het recht om opgegeten te worden!
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be