![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Banneling
|
![]() Parcifal is toch een geweldige klucht als ik dat hier allemaal zo lees.
Waar zit je met je creatief en critisch denken als 95 % van de studenten aan de univ door het lint gaat als ze op een examen een vraagstuk moeten oplossen dat ze niet gezien hebben in de oefensessies of als de prof. iets vraagt dat niet letterlijk in hun cursus staat. Ja hoor, ik heb een hele aula horen protesteren hiervoor, dat was dan nog bij de elite richting van de univ. Laat mij lachen, critisch denken in het onderwijs ! In een vorig leven heb ik een jaartje les gegeven in het humaniora ... breinloze kwallen die bibberen als ze zelf moeten nadenken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |||||||||||||||||||||||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik laat me graag inspireren door deze persoon : ![]() The young Feynman was heavily influenced by his father, Melville Feynman, who encouraged him to ask questions in order to challenge orthodox thinking. His mother instilled in him a powerful sense of humor which he kept all his life. As a child, he delighted in repairing radios and had a talent for engineering. He kept experimenting on and re-creating mathematical topics, such as the half-derivative (a mathematical operator, which when applied twice in succession, resulted in the derivative of a function), utilizing his own notation, before entering college. (Thus, even while in high school, he was developing the mathematical intuition behind his Taylor series of mathematical operators.) His habit of direct characterization would sometimes disconcert more conventional thinkers; one of his questions when learning feline anatomy was: "Do you have a map of the cat?" . Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Ik heb al met mensen uit die 'elite'richting gewerkt die ik niet eens mijn auto zou laten afwassen. Zo hoog acht ik die personen. Anderzijds heb ik ook al burgies ontmoet die af en toe geniaal waren. Pet af voor hen. Ik kreeg indertijd ook soms vragen over dingen die niet gezien waren. Dan diende iedereen pro forma in en moest de prof. het examen herdoen. Zo simpel was dat. Ze moesten maar vragen wat we geblokt hadden. Dat is nu eenmaal waar het om gaat bij een examen. Creativiteit en kritische zin worden wel degelijk aangemoedigd maar je moet het willen zien he. Dat komt vooral tot uiting in het werken aan de thesis. Daar letten proffen vooral op een kritische houding en een creatieve aanpak. En ivm lesgeven in de humaniora. Ik heb dat ook nog gedaan : fysica in ASO 4 en 5. Inderdaad triestig maar dat komt vooral omdat JIJZELF kritischer bent en veel meer background hebt dan die arme schaapjes. Ge ziet, we hebben toch nog hier en daar een raakpunt of zelfs een raakvlak. ![]() [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door parcifal : 14 oktober 2005 om 13:14. |
|||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Om nog maar te zwijgen over die troep die ze u op school leren: nutteloos en onintressant. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als u dat niet interessant vind, dan weet ik het niet meer.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een beetje hogere opleiding staat bijna garant voor rand-debiliteit. Ik heb op de uni gezeten en er behoorlijk spijt van, was tijdsverkwisting! Wel gelukkig voortijds hard weggelopen, anders was ik nu ook de lul! ![]() met vriendelijke groeten Pindar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | ||
|
![]() Nu ge het zegt: beter leren om kinderen met drugs om te gaan dan te zeiken dat het niet mag. Want ze zullen het zowiezo toch doen. Het einde van een samenleving ligt vaak bij al wat die samenleving verboden heeft.[edit]
Laatst gewijzigd door Bhairav : 14 oktober 2005 om 13:31. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Banneling
|
![]() Is toch niet zo best als je afgaat op die Richard Feynmann.
Er is veel mis met de huidige natuurkunde die hij doceerde! met vriendelijke groeten Pindar |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
|
![]() Ik walg van het cliché dat ge zonder school dom zou zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#73 | |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
|
![]() Aangezien we ons niet moeten laten indoctrineren door de standaard educatie stel ik voor dat we de mogelijkheden onderzoeken om te zien of 1 + 1 = 5. Waarom klakkeloos aannemen dat het 2 is? Pure indoctrinatie van de één of andere kwiet!
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | ||
|
![]() Typisch. Een geintegreerde opvatting, en de zaak van buitenaf bezien zit er bij u natuurlijk niet in. Ik durf wedden dat het bij u een gevoel van knusheid opwekt!
Wat op school zou mij slimmer kunnen maken? Denkpatroontjes aanleren? Kom nu... En het is niet omdat de domme massa "die structuur wel nodig heeft" (ik vind dat ze zonder moeten leren leven, pech voor zwakkelingen die een houvast nodighebben), dat IK daarvoor moet onderdoen. Ik vind niet dat ik moet opdraaien voor de domme massa zijn stommiteiten, maar omgekeerd vind ik dat veel rechtvaardiger.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Bhairav : 14 oktober 2005 om 13:41. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik wist dat U het niet kon laten! Verder commentaar is totaal overbodig! LOL met vriendelijke groeten Pindar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
[size=4] Citaat:
'nough said! met vriendelijke groeten Pindar |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
|
![]() Zeer goeie post Pindar!
Het is tekenend dat iedereen einstein kent, en dat veel minder mensen Tesla kennen. Nochtans was hij een veel groter genie. Hij vond toen zaken uit die de dag van vandaag nog als exotisch beschouwd zouden worden. Natuurlijk wou de elite die technologiën voor zichzelf houden en hebben ze einstein enorm gepromoot via de gecontroleerde media en Tesla is een enzame dood gestorven.
![]() |
![]() |
#80 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
met vriendelijke groeten Pindar |
||
![]() |
![]() |