Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 oktober 2005, 11:21   #61
satiper
Minister-President

satiper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie
Wat voor zin heeft het als u langs het kanaal het vuil gaat oprapen als elders in de wereld en dat hoeft nog niet ver te zijn men miljoenen tonnen schadelijk afval gewoonweg dumpt in de zee of lekker onder de grond moffelt?

Het is dweilen met de kraan ogen voor al die goede mensen die iets willen doen aan de natuur en ik bewonder hun inzet.
Zelf probeer ik zo goed mogelijk als het kan sorteren en mij zo milieubewust mogelijk in te stellen. Ook steun ik financieel een beetje in mijn lokale natuur.
Maar soms vraag ik me wel af heeft het nog wel zin?

De wereldbevolking is wel degelijk probleem nummer 1!

Londen mag dan misschien een veelvoud aan mensen hebben als 100 jaren terug en properder lijken maar in hoeverre kan Londen en omgeving nog instaan voor het voedsel dat al deze mensen nodig hebben?

Er zijn gewoon veel te veel mensen op deze planeet, punt uit.
Wie beweert dat dit toch niet zo schadelijk is, is gewoonweg blind voor de talrijke problemen.

Wij mensen blijven maar denken van "och het is zo erg allemaal nog niet en onze technologie vind er wel iets op"

Het is deze denkwijze samen met onze kapitalistische vrienden dat we langzaam maar zeker ons eigen graf aan het graven zijn.

-hoeveel diersoorten sterven er niet dagelijks uit door mensenhanden??

-We kweken in sommige gebieden nog erger als ratten en konijnen en dit terwijl juist in deze gebieden er al een schandelijk tekort aan voedsel is.

-winst primeert boven milieu en dus onze economie heeft voorrang op alles en dus is de natuur altijd de verliezer ( enfin niet altijd want de aarde slaat soms eens goed terug met die leuke tsunami's, orkanen en aardbevingen en vulkaanuitbarstingen)

- wereldwijd komen er door kappen en verkeerd land gebruik miljoenen hectare woestijnen bij.

- rivieren worden bedwongen om op droge plaatsen water te krijgen maar elders vergaan hierdoor mooie natuurgebieden die hierdoor droog komen te liggen en dit omdat de mens absoluut in een niet menselijk omgeving wilt gaan leven en dit dan ook nog eens in luxe.

De mensheid heeft 2 mogelijkheden om zich te redden in mijn ogen;

oftewel hopen we dat de aarde er zelf voor zorgt dat de mensheid met zo'n 50% word uitgedund
oftewel moeten we zorgen dat we andere planeten kunnen koloniseren en vermits dit laatste nog lang niet in zicht is moeten we hopen op het eerste maar daar zorgen we zelf wel voor vrees ik.

maar hoe dan ook over een aantal miljard jaren is het sowieso bye bye aarde want dan slokt onze leuke zon onze lekkere planeet helemaal op en al diegenen die er zich dan nog op bevinden worden lekker gekookt
Voor een heel groot stuk akkoord.
Alleen bij je besluit heb ik nog een paar bedenkingen.
Als het aantal mensen blijft toenemen, hetgeen ik verwacht en vrees, dan denk ik dat er hoe dan ook ernstige rampen op ons afkomen.
Om dit te vermijden kan de mens best proberen om dit aantal op zachte manier naar beneden te halen.
Dat lijkt me de beste weg.
Als techniek zoals ruimtevaart er kan voor zorgen dat we ons ook op andere plaatsen kunnen vestigen (meer ruimte) dan kan het aantal mensen uiteraard terug toenemen.
Het is dus zeker niet onverstandig om in deze technieken te investeren, het is zelfs in een verre toekomst broodnodig, gezien het einde van ons zonnestelsel nu reeds vaststaat. Gelukkig is er hiervoor nog heel veel tijd en hoeft dit niet prioritair aangepakt te worden. Het is trouwens zo goed als onmogelijk om dit binnen een termijn van enkele honderden jaren met grote aantallen te verwezenlijken.
Het is dus zaak om eerst de boel hier wat op orde te krijgen.
Hopelijk zijn we verstandig genoeg om voor de zachtere oplossing te kiezen.
Wachten op de reactie van moeder natuur zou wel eens veel minder prettig kunnen uitdraaien.

Laatst gewijzigd door satiper : 18 oktober 2005 om 11:22.
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2005, 19:31   #62
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt
moooooomentje.......

Men MOET geen plastic-verpakte spullen kopen....

Iedereen betaalt mee voor de algemene werking van de afvalverwerkende intercommunales....typisch via gemeentelijke belastingen.

Wie afval buiten zet betaald voor de verwerking,of de recyclage van die specifieke zak via het "zak"geld

De echte kosten zijn ruwweg dekkend,de intercommunales zijn geen super-winstgevende organisaties overigens.....

simpel.....
U betaald voor de verwerking van het afval, maar betaald u ook voor de olie die u daarmee verbruikt? Voor het afval geproduceerd tijdens het maken van die verpakking? Voor het natuurgebied dat er stond ipv de fabriek? Voor de hoeveelheid lucht die hierdoor wordt aangetast?

En indien u op alle vorige positief kan antwoorden vooral: wordt dat geld er dan terug ingestoken zodat alle negatieve effecten die uw plasticje teweegbrachten op het milieu volledig worden tenietgedaan?
Oud 27 oktober 2005, 19:33   #63
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Pff. Wat heeft de natuur ooit voor mij gedaan?

'Man vs Nature: the road to victory!'
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2005, 21:22   #64
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven
Pff. Wat heeft de natuur ooit voor mij gedaan?

'Man vs Nature: the road to victory!'
Waarschijnlijk niets dat u kan vatten.
Oud 27 oktober 2005, 21:35   #65
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18
Waarschijnlijk niets dat u kan vatten.
Door die opmerking zal ik speciaal al mijn afval in Heverlee Bos gaan smijten.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2005, 21:40   #66
Groentje-18

Standaard

Citaat:
U vroeg niet bepaald om een beminnende reactie.
En die tong-steek-smiley staat er bij om aan te tonen dat 't een plaagje is. (hoewel ik uw uitspraak wel niet grappig vond ).
Oud 27 oktober 2005, 22:46   #67
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:

Eigen vlaams bos eerst !
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2005, 00:05   #68
Morghodius
Provinciaal Gedeputeerde

Morghodius's schermafbeelding

Standaard

Ik ben een veganist, al 6 jaar en daarvoor al 10 jaar een vegetariër, ik ben ook een vrijwilliger, ik doe mee aan acties en demonstraties zolang ze maar een redelijk a-politiek karakter hebben, ik moet niks hebben van die drugs gebruikende linkse hypocrieten.

En dan tellen we de gevangenen die ook buitenlands zijn en wel hier zijn geboren nog niet eens mee!
http://www.speed.planet.nl/planet/sh...3091/sc=92e720

Laatst gewijzigd door Morghodius : 28 oktober 2005 om 00:06.
Morghodius is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be