![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Banneling
|
![]() Wat is het nut van deze topic voor onze samenleving?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#64 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#65 |
Europees Commissaris
|
![]() Spijtig dat het blijkbaar geen nut heeft.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U kunt natuurlijk de zaak niet snappen, daar u er een potje van maakt en geen onderscheid weet te maken tussen de verschillende elementen. In tegenstelling tot wat u meent te moeten denken, ben ik bijvoorbeeld helemaal niet anti-joods en al evenmin een aanhanger of sympathisant van het nazisme of een andere totalitaire stroming uit de vooroorlogse tijd. Maar als iemand die een grote belangstelling heeft voor geschiedenis, werd me door veel lectuur na verloop duidelijk dat er iets schortte met de officieel naar voorgeschoven versie over de Holocaust. Het is een stapsgewijze ontdekking geweest: toen ik mijn eerste jaar voor de klas stond, heb ik nog verteld over de jodenzeep en de uit jodenhuid gemaakte lampenkapjes. Toen wist ik nog van niet beter. Om maar te zeggen: revisionisme past bij mij nu eenmaal niet in het plaatje van anti-joodse gevoelens of nazi-sympathieën. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() En zeg er dan ook bij dat: Citaat:
![]() |
![]() |
#68 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
herlees de tekst. Geen enkele geschiedenisleraar/prof heeft mij ooit over 'jodenzeep' en lampen gemaakt uit mensenhuiden verteld. Moet zijn dat jij niet erg kritisch was in je beginjaren als leraar mbt te onderwijzen prioriteiten. Dat het bij u niet in dat plaatje past.. tot daar aan toe, ik laat het aan jou om daarover te oordelen, maar ga je nog ontkennen dat dat bij vele anderen WEL het geval is? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wel, herlees eens goed de tekst, en let er op dat ik schrijf; [size=6]tracht [/size]ik wel degelijk een onderscheid te maken tussen revisionisten die werken uit historisch belang [size=6](?)[/size] en extreem rechtse figuren die daar gretig gebruik van maken. Dat is een poging om revisionisten het voordeel van de twijfel te geven. U zit nadrukkelijk te hameren op het historisch belang ervan in dienst van 'de waarheid'. Daarop spreek ik enkele posts geleden over 'extreem-rechts' revisionisme (eventueel uit te breiden met negationisme) omdat ik weinig groeperingen ken die zo'n enorm belang er in zien, en het ook zo gretig voor hun kar spannen. Ik ga nu even jouw stijl van discussiëren volgen en uit je tekst concluderen dat je ZELF niet weet wie 'uit historisch belang' werkt, gezien je het aan mij vraagt. IK weet het niet hoor, ik tracht het uit te zoeken evenwel.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Europees Commissaris
|
![]() @Jan VdB
http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=3106 En wat ga je zeggen als dit soort historisch onderzoek een heel instituut onderuithaalt? (ik wens uitdrukkelijk te vermelden dat ik hiermee geen enkel verband wil leggen tussen holocaust-revisionisme en de voorgestelde topic) |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Europees Commissaris
|
![]() ![]() spannend debat hier. |
![]() |
![]() |