Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 oktober 2005, 23:25   #61
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Héél interessante foto.
De flaminganten van de N-Va beweren steeds dat de BuB geen gegronde reden heeft om klacht tegen hen in te dienen.
Ze ontkennen steeds elke discriminatoire oproep van hunnentwege ten aanzien van de Waalse bevolkingsgroep.

Hier op deze foto is duidelijk te zien dat hun voorlopers weldegelijk durfden oproepen tot deportatie van een deel van de Belgische bevolking discriminerend op basis van taalaanhorigheid, en streek van herkomst.
Dus als ik jou naar je eigen kot stuur omdat ik niet langer verdraag dat je in het mijne dictatortje speelt, dan roep ik op tot deportatie?

Voorlopers van de N-VA, zei je?
Je lijkt Hansworst wel.
Die neemt ook alle mogelijke en vooral, onmogelijke gelegenheden te baat om de flaminganten van alles de schuld te geven.
Oud 20 oktober 2005, 08:21   #62
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Dus als ik jou naar je eigen kot stuur omdat ik niet langer verdraag dat je in het mijne dictatortje speelt, dan roep ik op tot deportatie?
Je maakt hier een dijk van een redeneerfout.
Regels die gelden op kleine schaal, zoals op het persoonlijke vlak of binnen je privé-eigendom, kan je niet klakkeloos extrapoleren naar het publieke domein.
Binnen je eigen leefruimte mag je van mij discrimineren en iedereen wegsturen op om het even welke basis.
Op het publieke vlak, gaat het niet op om dat deel van de Waalse bevolkingsgroep dat binnen Vlaanderen gehuisvest is, uit te drijven of een woonplaats op leggen basis van hun taalgebruik.
Op die wijze ontzeg je hen de vrije keuze van woonplaats. Hen van die gekozen woonplaats tegen hun zin verdrijven, dat heet nu eenmaal deporteren, hoe ongaarne sommigen dat ook horen.

Citaat:
Voorlopers van de N-VA, zei je?
De N-Va ontstond toch net als SPIRIT uit een splintertje van de ontploffende VU-fragmentatiebom?

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 20 oktober 2005 om 08:21.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2005, 08:26   #63
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Jij gaat er dus als vanzelfsprekend van uit dat die betogers enkel voorlopers van de VU waren. Dat is genoteerd.

Wat als dit niet het geval was en de Vlaamse Belgen toen al de dominantie van de Waalse Belgen zo beu waren dat ze duidelijk maakten via betogingen dat ze ervan af wilden?
Uiteindelijk wilde ze hen niet het land uit 'deporteren' maar hen laten weten waar ze wel en niet nog de baas mochten spelen.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 20 oktober 2005 om 08:29.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2005, 11:48   #64
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hier op deze foto is duidelijk te zien dat hun voorlopers weldegelijk durfden oproepen tot deportatie van een deel van de Belgische bevolking discriminerend op basis van taalaanhorigheid, en streek van herkomst.
Straks ga je nog de verzetstrijders uit WOII voor racisme veroordelen omdat ze aanzetten tot "deportatie" van de Duitse soldaten richitng Duitsland...
Stelt zich dit probleem van racisme ook als Latijns-Amerikaanse revolutionairen hun woede op de Amerikaanse multinationals kanaliseren in de slogan "Yankees, go home!"?
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2005, 11:51   #65
snoodaard
Gouverneur

snoodaard's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar snoodaard
Standaard

[quote=Hans1]Logisch: we worden momenteel nog zorgvuldig uit de media gehouden, een sporadisch artikel niet te na gesproken. De B.U.B. komt duizend keer minder in de media dan de VLD of de PS. Vermenigvuldig eens onze verkiezingsuitslag met duizend? [edit]
[SIZE=1]Edit:[/SIZE][editbox][SIZE=1]After edit by Hans1 on 16-10-2005 at 16:52
Reason:
--------------------------------

Amaai het vb komt 5x minder in de pers dan de sp,vld en andere cd&v's,moeten we hen score van 24% nu ook x5 doen?[/SIZE]

Prins filip tijdens zijn handelsmissie in China:Ze zijn hier met veel 1 miljard 300.000 miljoen
snoodaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2005, 12:16   #66
A
Gouverneur

Standaard

[quote=snoodaard]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Logisch: we worden momenteel nog zorgvuldig uit de media gehouden, een sporadisch artikel niet te na gesproken. De B.U.B. komt duizend keer minder in de media dan de VLD of de PS. Vermenigvuldig eens onze verkiezingsuitslag met duizend? [edit]
Reason:

Amaai het vb komt 5x minder in de pers dan de sp,vld en andere cd&v's,moeten we hen score van 24% nu ook x5 doen?[/SIZE]
Hoe weet u dat het precies 5 x minder is?

- Sport, Opium van en voor het Volk -

Even ter herrinering: de meerderheid in een democratie is 50+1 op 100.

Het VB haalt in VL ongeveer 25 op 100
A is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2005, 13:23   #67
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Regels die gelden op kleine schaal, zoals op het persoonlijke vlak of binnen je privé-eigendom, kan je niet klakkeloos extrapoleren naar het publieke domein.
Binnen je eigen leefruimte mag je van mij discrimineren en iedereen wegsturen op om het even welke basis.
Op het publieke vlak, gaat het niet op om dat deel van de Waalse bevolkingsgroep dat binnen Vlaanderen gehuisvest is, uit te drijven of een woonplaats op leggen basis van hun taalgebruik.
Op die wijze ontzeg je hen de vrije keuze van woonplaats. Hen van die gekozen woonplaats tegen hun zin verdrijven, dat heet nu eenmaal deporteren, hoe ongaarne sommigen dat ook horen.

De N-Va ontstond toch net als SPIRIT uit een splintertje van de ontploffende VU-fragmentatiebom?
Heel juist, Superstaaf !
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2005, 13:24   #68
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

[quote=snoodaard]
Citaat:
Logisch: we worden momenteel nog zorgvuldig uit de media gehouden, een sporadisch artikel niet te na gesproken. De B.U.B. komt duizend keer minder in de media dan de VLD of de PS. Vermenigvuldig eens onze verkiezingsuitslag met duizend? [edit]
Reason:

Neen, want iedereen kent het VB al alsook zijn programma: Franstaligen en vreemdelingen buiten...
Oud 20 oktober 2005, 14:09   #69
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bij uw interpretatie van de foto zit u totaal fout. De reden heb ik uitgebreid uiteengezet in onderstaand - door u netjes genegeerd - bericht:

http://forum.politics.be/showpost.ph...6&postcount=53
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2005, 14:23   #70
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Bij uw interpretatie van de foto zit u totaal fout. De reden heb ik uitgebreid uiteengezet in onderstaand - door u netjes genegeerd - bericht:

http://forum.politics.be/showpost.ph...6&postcount=53
"Dit lijkt helemaal niet duidelijk. Dat maakt u ervan. Daarenboven betreft het hier een slogan die werd gebruikt naar aanleiding van Leuven Vlaams en de Marsen op Brussel, nadat de rabiate Franstaligen - want dat verzwijgt u natuurlijk of bent er onwetend over - uitpakten met bordjes waarop stond "Keer naar uw dorp!"

Zijn alle Franstaligen rabiaat, JVDB?

Laatst gewijzigd door Hans1 : 20 oktober 2005 om 14:23.
Oud 20 oktober 2005, 15:48   #71
ossaert
Minister-President

ossaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Dit lijkt helemaal niet duidelijk. Dat maakt u ervan. Daarenboven betreft het hier een slogan die werd gebruikt naar aanleiding van Leuven Vlaams en de Marsen op Brussel, nadat de rabiate Franstaligen - want dat verzwijgt u natuurlijk of bent er onwetend over - uitpakten met bordjes waarop stond "Keer naar uw dorp!"

Zijn alle Franstaligen rabiaat, JVDB?
Deze poging tot tekstuele fijnzinnigheid gaat volledig de mist in. Kijk, het is leuk om mensen op hun woorden te pakken, maar doe dat dan enkel als je het kan... Het lidwoord 'de' houdt hier duidelijk niet de veralgemening in waar jij op lijkt te zinspelen, zoals in 'de Vlamingen zijn dom' of 'de Walen zijn lui'... Het gaat om een eenmalige daad in een duidelijke context: iedereen met ook maar een beetje taalgevoel weet dat 'de rabiate Franstaligen' hier een specifieke, aanduidbare groep zijn, niet een soort gratuite veralgemening als 'de Vlamingen zijn dom' of 'de Walen zijn lui'.
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2005, 16:08   #72
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ossaert
Deze poging tot tekstuele fijnzinnigheid gaat volledig de mist in. Kijk, het is leuk om mensen op hun woorden te pakken, maar doe dat dan enkel als je het kan... Het lidwoord 'de' houdt hier duidelijk niet de veralgemening in waar jij op lijkt te zinspelen, zoals in 'de Vlamingen zijn dom' of 'de Walen zijn lui'... Het gaat om een eenmalige daad in een duidelijke context: iedereen met ook maar een beetje taalgevoel weet dat 'de rabiate Franstaligen' hier een specifieke, aanduidbare groep zijn, niet een soort gratuite veralgemening als 'de Vlamingen zijn dom' of 'de Walen zijn lui'.
Niet de eerste keer trouwens dat duidelijk wordt dat opperbubbel Hans I le Grand geen enkele voeling heeft voor nuances in de Nederlandse taal. Wat wil je bij iemand die het Nederlands omschrijft als "een boerentaaltje".
Oud 20 oktober 2005, 16:13   #73
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Niet de eerste keer trouwens dat duidelijk wordt dat opperbubbel Hans I le Grand geen enkele voeling heeft voor nuances in de Nederlandse taal. Wat wil je bij iemand die het Nederlands omschrijft als "een boerentaaltje".
Daarmee heeft JVDB zoals altijd de vraag ontweken.

[SIZE=4]Zijn alle Franstaligen rabiaat, JVDB? Zo niet, hoeveel procent dan wel?[/SIZE]

Graag eens een duidelijk antwoord zonder rond de pot te draaien.

Ik herinner me nog uw gestuntel toen ik u vroeg of het VB wel media-aandacht nodig had aangezien u beweerde dat goede wijn geen krans behoeft. Daarop heb ik ook nooit een duidelijk en direct antwoord op gekregen met ja of nee en wat uitleg.

Laatst gewijzigd door Hans1 : 20 oktober 2005 om 16:14.
Oud 20 oktober 2005, 16:16   #74
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom zou ik u een antwoord moeten geven op een vraag die u stoelt op een totaal foutieve lezing van wat ik schrijf?
Oud 20 oktober 2005, 16:17   #75
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik herinner me nog uw gestuntel toen ik u vroeg of het VB wel media-aandacht nodig had aangezien u beweerde dat goede wijn geen krans behoeft. Daarop heb ik ook nooit een duidelijk en direct antwoord op gekregen met ja of nee en wat uitleg.
U heeft tot viermaal toe een antwoord van me gekregen, waaronder een keer een heel uitgebreid zelfs. Blijkbaar heeft u het niet gelezen. Jammer.
Oud 20 oktober 2005, 16:27   #76
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

U hebt mijn vraag nog altijd niet beantwoord. Blijkbaar hebt u enkele leesmoeilijkheden. Vandaar stel ik ze nog eens opnieuw:

Zijn alle Franstaligen rabiaat, JVDB? Zo niet, hoeveel procent dan wel?
Oud 20 oktober 2005, 16:31   #77
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U hebt mijn vraag nog altijd niet beantwoord. Blijkbaar hebt u enkele leesmoeilijkheden. Vandaar stel ik ze nog eens opnieuw:

MR haalt toch zo'n 30%...
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2005, 16:32   #78
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Geenszins, beste opperbubbel. Ik lees heel goed en dat doet me juist besluiten dat uw vraag geen antwoord behoeft. Immers, uw vraag is gestoeld op een totaal foutieve lezing van wat ik schrijf. Ossaert merkte het ook al op.
Oud 20 oktober 2005, 16:50   #79
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

[SIZE=4]Zijn alle Franstaligen rabiaat, JVDB? Zo niet, hoeveel procent dan wel?[/SIZE]

Graag eens een duidelijk antwoord zonder rond de pot te draaien.

De pot verwijt de ketel...
Ik wacht nog steeds op een antwoord op berichtje nummer 50 in deze topic.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2005, 16:56   #80
Miguelito
Minister

Miguelito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uit het feit dat er toen quasi geen communautaire problemen waren en nu met hopen.
Kent U, O Grand Président-Fondateur, kent u geschiedenis belge wel? Juist door de communtaire spanningen kwam de federalisering ...
Maar ja het groote vlaemsch-nationale complot heeft de geschiedenis herschreven ...

un saludo
Miguelito is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be