![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als ik de rekening van mijn vrijwilligerswerk, waar uiteindelijk de gemeenschap mee van profeteert zou inzetten, zou dit ruimschoots het verminderde bedrag aan verkeersbelasting overschaduwen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Zo ja, zou ik graag hebben dat ze jouw kloten eens afbijten. Kwestie van jouw agressieve gewelddadige genen niet meer voort te kunnen planten. Voor het overige, een freelander is een jeep voor mietjes. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
maar zelf een onderneming stichten, en voor werken, neen hoor..... Altijd zagen op anderen. het is altijd de andere zijn schuld. Dit is wat ik hier al de volledige topic lees. Laatst gewijzigd door giserke : 19 oktober 2005 om 23:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja, geeft da mens nen Bora, nen Panda of ne trabant en ze zal die brievenbus terug uitrijden, ge kunt met nen auto rijden of ge kunt het niet, en ik ben van mening dat als ge het nie kunt, dat ge dan uit dingen blijft met grote draaicirkels. Nu we op draaicirkels gekomen zijn, weet ge dat ik het persoonlijk gemakkelijker vind van met ne Freelander of ne Monovolume te manouvreren dan met de breaks waar ik al mee heb gereden. Uw zicht is veel beter, ge draait korter enz... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Noemt het maar de mietjesjeep kan mij geen kloten geven, dien auto heeft al een serieus downhilleke overleefd, en doet wat hij moet doen voor mij, en hij heeft een fantastische wegligging) maar ja, mijn persoonlijke keus was ook nen Defender geweest, maar soms moete uw vrouw ook nog eens laten kiezen. Weet ge zelf dat ik die keuze gemaakt heb om ulle politiek correcte groenen een plezier te doen. Ja hij kan maar 160, met de machinen waar ik daarvoor mee rondvloog kon ik veel harder, en ik wou het wa kalmer aandoen, dus als ik nen auto koop die niet zo hard kan, kan ik ook nie zo hard rijden. By the way, Dien auto is nie ingeschreven als nen lichte vracht, ik betaal dus evenveel wegentaks als iemand anders, met nen 2 L diesel ik heb dus ook evenveel recht om te rijden waar het toegestaan is te rijden met een personenvoertuig. Als ge dus morgen de stad afsluit voor lichte vracht, mij goed, ge zult mij met veel plezier zien binnentuffen. Kunt ge zeggen we gaan het verbieden voor auto's met permanente 4X4 ga ik terug eens goe lachen, want dan gaan er nen helen hoop Dikke audi's en volvo's met permanente 4X4 ook stilstaan voor de stadtspoorten, en die mannen gaan daar nog veel minder kunnen mee lachen. Dus probeerd maar een klasse uit te vinden waarin ge al uw jaloezie kunt kanaliseren om mij en mijn collega 4X4 bestuurders buiten de stad te houden , zonder dat je de sportwagens met 4X4 aandrijving treft, of andere sportkarren treft die ook 235's of meer hebben, breder zijn dan 2 meter enz... enz... Ge zult hard uw best moeten doen, tegen dan is uw frank misschien gevallen, dat ge technisch gezien eigenlijk geen poot hebt om op te staan. Ge zou kunnen zeggen alles wat meer CC heeft dan 2500 bv, maar dan staan er naast de Defenders, Disco's, Range Rovers , Land Cruisers en Pajero's ook een pak, Porsches, BMW 's , Camaro's, Corvettes, Caddilacs, Mercedessen enz... enz... stil. Zelf als je gaat verbieden op basis van lengte, breedte, hoogte, aandrijving, bodemvrijheid enz, ... gaat ge nog andere voertuigen treffen, en gaan er nog door de mazen van 't net glippen. Maar jullie groene eco facisten, zijn natuurlijk ferm in ulle gat gebeten, omdat ge nu eindelijk zones 30, verkeerspaaltjes, bloembakken in de baan, naast en op de baan, al dan niet verlicht, verkeersdrempels enz... gekregen hebben dus moete iets anders hebben om over te zagen. En dus, ha we gaan die dikke nekken eens pakken in hunnen 4X4, ... En wie ga je volgende keer pakken, al eens over nagedacht, of moet ik wa tips geven. Maar wees maar zeker dat wat ge ook probeerd om iemand zijn plezier af te pakken, er altijd een alternatief zal zijn, en als het aan mij ligt kies ik er het meest vervuildende, grootste smeerlappen ding uit dat ik maar kan vinden. Ik ben rebels genoeg, om als jullie de 4X4 van de baan willen bannen, met ne groten benzinezuipenden amerikaan te gaan rondrijden, met een Camionet rond te cruisen, de oudste die ik kan vinden, als de roetdeeltjes er in brokken uit komen kan mij da just niks verschillen, ik ben zelf bereid om op compost te rijden met ne vrachtwagen uit de jaren 40 als ik daar ulle een plezier mee kan doen. Dus als ik u was zou ik maar van die 4X4 's afblijven, als ge mijnen auto bv, wilt bannen op basis van de cilinderinhoud, uitstoot of wat dan ook, moet ge ook de BMW 3 klasse compleet van de weg houden want daar zit exact hetzelfde motorblok in. Voor de benzine versies van de Discovery, moet je zelf als de Jags S klasse van de baan halen, ben eens benieuwd wat dat geven. Jullie jagen dus echt op de verkeerde voertuigen, alle voertuigen bv, gebouwd voor 1990 zullen al veel meer benzine verslinden, roet uitstoten minder veilg zijn enz... dan de meest moderne SUV. Eens te meer een bewijs dat het gewoon om pure jaloezie gaat, jullie viseren ineens een hele groep mensen die die voertuigen nodig hebben voor hun werk, hobby, of omdat ze zich daar veilig in voelen. En ook veiliger in zijn, omdat er nu eenmaal 4X4 op zit, en nog een hoop andere passieve en actieve veiligheidssystemen. (die ook op monovolumes zitten bv, ... ) U zegt te hoog, Bij de meest moderne voertuigen kan je ze laten zakken om in "stadsmodus" rond te rijden zodat ze bijna tegen de baan plakken, dat is ook om op een veilige manier met een hoge snelheid over de snelweg te rijden. Als ge op het terrein komt, kriekt ge hem dan op. dus weg is het argument van te hoog. Bestelwagens en Monovolumes zijn dan ook te hoog. Maar alle feiten hier boven aangehaald zullen uw jaloezie en uw ide fix van 4X4 is bweuk natuurlijk nie weghalen, tot je er ooit zelf eentje koopt of er ne keer mee moogt rijden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat de bull bars en dergelijke betreft hebt ge gelijk, we zijn hier nie in Australië, verder zal ik nie ontkennen dat er nie een aantal voormallige BMW rijders ondertussen upgegrade hebben naar een BMW X5 of X3 en dat ze da voertuig inderdaad gebruiken zoals ze vroeger met hunnen 3 of 5 reeks deden. Maar er zijn dus ook heel wa kalme chaufeurs bij die wel met die dingen kunnen rijden en wel weten wat ze doen. Maar dat is dus geen basis om te discrimineren op basis van keuze. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik drink mij nie zat, dus ook nie als ik rijd, bovendien kijk ik wel degelijk om naar mijn medemens, bij de aanrijdingen die ik gehad heb, (2 keer iemand vanachter in mijn gat gevlamd) ben ik steeds uitgestapt en hebben we dat als mensen opgelost. zelf zonder geneut me verzekeringen, gewoon kalm blijven en zaakje oplossen da zijn accidenten dat doet ge er nie voor. Maar als ne lul aan mijnen auto zit, omdat hij het nie kan verdragen dak ik het mij kan permiteren, of omdat m onderdelen nodig heeft voor zijn masjien en te tam is er voor te werken, dan wordt ik inderdaad vreselijk boos en ik schaam mij daar hoegenaamd nie voor. Ik laat mij door niemand bestelen of mijn eigendommen vernielen als ik dat kan voorkomen. Daarover gaat het. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gaat om het princippe, en rijke mensen die nie zagen over 50 euro zullen ook nooit rijk worden,... Maar dat heeft er allemaal niks mee te maken, U begrijpt toch wel dat het gewoon nie kan dat ge iemand anders zomaar schade berokkend. Als ik da hier zo lees moet ik het maar normaal vinden dat ze mijn auto slopen, ja ik ben toch "rijk" volgens de goegemeente (alhoewel dat helemaal nie zo is, ik kan nog altijd enkele duizenden euro's meer gebruiken. ) Bovendien moet ik dat maar laten gebeuren, want het gaat hier om "actievoerders" die strijden voor de goede zaak. ik moet mij dus maar laten bestelen en vandaliseren. Want het is not done om te reageren want dan ben je een facistische rechtse zak. Wel ik ben een dan maar ne fachistische rechtse zak, ik laat het niet toe. so simpel is dat. Zelf nie als het over het stelen van een pakske sjieken gaat. Dit is een princiepskwestie die helemaal niks met geld te maken heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | ||||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wat doe je dan trouwens met bussen? Daar is de kans naar jouw redenering dan ook groter, dus moet je die zeker weren uit de stad? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Nochtans paste ik dezelfde redenering als u toe, met dat verschil dat ik het over uw posts heb en dat jij het over SUV’s hebt. Eigenaars van SUV’s vinden hun voertuig ook nuttig, hebben daar ook voor gewerkt en ook voor hen is dit iets dat ze dagdagelijks nodig hebben. Ook zij hebben geen nood aan anderen die hun gaan zeggen wat ze moeten doen en wat niet; ook zij hebben geen nood aan anderen die zichzelf boven de wet wanen en actie ondernemen om hun een andere mening op te leggen of om hen aan te zetten tot een gedragswijziging.[/FONT][/SIZE] [FONT=Times New Roman][SIZE=3][/SIZE][/FONT] [SIZE=3][FONT=Times New Roman]Eigenlijk ondermijnt u met uw laatste zin uw hele retoriek die u eerder bracht, beseft u dat?[/FONT][/SIZE] |
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Parlementslid
|
![]() [SIZE=4]GRAAG EEN OPLOSSING A.U.B. !!!!!![/SIZE]
aan al diegenen die de 4X4's haten heb ik een vraag : "reik me een alternatief aan en ik verander (paard en kar komen niet in aanmerking !) vroeger reden we beroepshalve door het brusselse drukke stadsverkeer met een kleine vrachtwagen die zo een 29 liter diesel verbruikte en voor dringende interventie's hadden we ook nog een stationwagen die zo een 9 liter loodvrije benzine verbruikte.... vooral de lompe vrachtwagen zorgde voor enorme problemen bij het parkeren en eveneens bij het vlot rijden tijdens de spitsuren...... momenteel rijden we met een 4X4 door brussel, omdat dit het enige voertuig is dat wettelijk gezien, kan en mag rijden met een aanhangwagen van 2.350 kgr.... deze wagen verbruikt 8,5 liter diesel en vraagt minder onderhoud en is milieuvriendelijker dan onze 2 vorige bedrijfsvoertuigen die hij vervangt..... en dan nog gezwegen over de verzekering en de verkeersbelasting.... [SIZE=3]kent iemand een betere oplossing ?????????????[/SIZE] by the way........ als een of andere idioot onze 4 banden platzet en daardoor komen we te laat bij onze klant aan (we werken in de medische sector) waardoor er mensenlevens verloren gaan dan zullen wij daar zeker niet voor opdraaien..... maar ik ben quasi 100% zeker dat onze verzekering de "daders" zal opsnorren teneinde hun gigantische kosten op iemand te kunnen verhalen..... verzekeringen zijn nu eenmaal géén liefdadigheidsinstellingen nietwaar..... en als die mannen beginnen te zoeken vinden ze beslist een of andere getuige..... en die gaat zwaar boeten natuurlijk..... DEZE POSTING STAAT OOK ONDER MAATSCHAP. DISCUS.
![]() |
#77 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Draai het en keer het hoe ge ook wilt : die 4x4's met hun bullbars enz. stralen (gewild) agressie uit, het rijgedrag van vele chauffeurs ervan eveneens. Dan moet men niet beginnen janken en grienen als daar reactie op komt. Waarmee ik uiteraard niet wil zeggen dat men niet van andermans spullen moet afblijven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Milton Friedman: "There's no such thing as a free lunch." Vladimir Lenin: "The Capitalists will sell us the rope with which we will hang them." "Iedere ongelijkheid is een symptoom van discriminatie en discriminatie is racisme. Aangezien racisme strafbaar is, is dus ook iedere ongelijkheid strafbaar, en ook iedere mening die afwijkt van het gelijkheidsdenken." "When will be the moment they start shooting people for not being eco-friendly?" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hebben de Cayenne's, de Touaregs, de Freelanders, de BMW X3 + X5 enz. bullbars, enz.? ![]() Stralen die meer agressie uit? Volgens mijn aanvoelen rijden de meeste veel voorzichtiger dan andere chauffeurs met auto's van die prijsklasse... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Anders zouden er moschien eens kleine ongelukken kunnen geburen aan de 4x4. Zoals als de band plat gaat zit dienen vent toch wel met zijne stomme kop tussen het spatbord en de velg zeker. En ze kunnen nog van die andere ludieke accidentjes tegenkomen. ![]() |
|
![]() |
![]() |