![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Doodseskaders??? Bedoel je soms dat marxistisch krapuul van de FSLN????
![]() |
![]() |
#62 | ||||
Schepen
|
![]() Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |||||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Er zijn nog wel andere niet-Amerikaanse bedrijven waar een luchtje aan hangt hoor...TotalFina Elf om er maar één op te noemen of waarom denk je dat de Fransen als de dood waren dat de Amerikanen gingen afrekenen met gifgasdictator Hussein. Maar ja "Amerikaans" werkt voor een communisje als gij als een rode lap op een stier. Wat de Sandinisten betreft, ge weet toch dat Daniel Ortega onlangs is veroordeeld voor verkrachting van zijn stiefdochter Zoilamerica Narvaez gedurende zijn periode als president tussen 1979 en 1989 en dat wil ik het nog niet een eens hebben over de willekeurige executies van voormalige somoza-aanhangers door Sandinistische rebellen na de machtsovername in 1979.
![]() |
![]() |
#64 | ||||||
Schepen
|
![]() Citaat:
Maar nu we toch zo naast het onderwerp aan het praten zijn, JIJ weet toch ook dat één van de vertegenwoordigers van die Cuba Organisation, ondertussen een goede vriend van Bush, tijdens Clinton nog is opgepakt voor het beramen en uitvoeren van terroristische aanslagen op Cuba? |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Europees Commissaris
|
![]() Mecca Cola drinken - Max Havelaar Koffie - Oxfam winkels steunen -
Ha ja - wat denkt Oxfam over Mecca Cola ? In ter zake had ik toch de indruk dat die zaak niet 100 % koosjer (vergeef me de uitdrukking) is. Als er na belastingen nog voldoende winst is gaat er 1:5 naar het goede doel. In tegenstelling met oxfam e.d; gaat het hier dus eigenlijk toch wel om een 100 % zuiver kapitalistische onderneming. lL.U.N.B. zou ik zo zeggen (Laat U niet beetnemen) ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |||||||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Leer lezen bazeke...ik heb wel duidelijk gezegd dat er bij een bedrijf als Coca-Cola een "luchtje" hangt dus ik sta wel open voor kritiek op Coca-Cola. Het feit dat ik je aanval omwille van je communistische overtuiging is een normale reactie van elke weldenkend normaal mens net zoals elk weldenkend normaal mens er ook zware problemen mee zou hebben dat iemand met een hakenkruis in zijn profiel berichten zou plaatsen op dit forum.
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een goede raad van tante Kaat: probeer eens de cola-light van de Lidl. (de 'gewone' cola ken ik niet omdat ik hem niet drink) Die van de Aldi is idd niet te zuipen maar de Lidl-cola vind ik zelfs beter dan die van Coca-cola. Zeker als je er nog een schijfje citroen aan toevoegt. Hij is bovendien stukken goedkoper en we hoeven noch Amerikaanse multinationals, noch Arabische zakenlui te steunen door ons drinkgewoontegedrag.
![]() |
#68 |
Gouverneur
|
![]() Volgens mijn vakbondskrantje gebruikt Coca Cola in Zuid-Amerika inderdaad knokploegen en moordenaars om de vakbondsafgevaardigden en -militanten te vermoorden en de rest van de arbeiders angst aan te jagen. En er zijn meer multinationale firma's die op die manier tewerk gaan. Ook is het vakbondsleven in de USA zelf heel erg moeilijk. Johnny Industrial houdt blijkbaar niet van arbeidersrechten. Tja.
Maar mijn standpunt over Mecca Cola blijft hetzelfde... een zakenman heeft er winst in geroken door in te spelen op de regel van de Islam dat men een tiende van zijn inkomen aan liefdadigheid moet schenken. Voor hem is het gewoon een nieuwe manier om nog meer winst te maken voor een product dat anders niet goed verkocht zou worden.
![]() |
#69 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
drink ipv cola toch is een goei pint , da's veel gezonder ( wel met mate ze ) weg met die zoete , ongezonde cola's en andere rotzooi ![]()
![]() |
![]() |
#72 |
Minister-President
|
![]() Raar toch. Dan is er eens een moslim die geen bomaanslagen pleegt, maar op een moreel verantwoorde manier wil protesteren tegen het VS-imperialisme, en 't is weer niet goed.
![]() |
#73 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Het vakbondsleven in de USA is geplaagd door de maffia, die in stakingen een bron van inkomsten gevonden hebben. Om het eigenlijk beter uit te drukken: De vakbonden zijn hier 1 grote maffia. Het hangt zwaar af van welke industrie natuurlijk. Volgens mij vind je de meest invloedrijke vakbond bij de luchtvaartmaatschappijen, dat zal wel te maken hebben met de regulaties tov personeel in die sector. Het enige dat een piloot moet doen om het werk neer te leggen is zeggen: Ik voel me niet optimaal, ik denk dat ik beter niet vlieg. Voel je het misbruik van deze veiligheidsmaatregel al komen?
![]() |
![]() |
#75 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#76 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het zou geen kwaad kunnen dat u af en toe eens een Amerikaanse krant leest. Deze reactie is zo typerend voor de gemiddelde Vlaming. Ze hebben allemaal een uitgesproken mening over de VS, gaande van de pro naar contra, maar het enige wat ze weten over de VS is wat ze te zien krijgen in de 90seconden durende bijdragen op het VRT nieuws. Dit gevalletje aangaande het Navo-hoofdkwartier is veelzeggend over de Amerika-kennis van de gemiddelde Vlaming. Al sinds de val van de muur zijn er in de VS stemmen opgegaan om het Navo-hoofdkwartier te verhuizen. De genocidewet kwam gewoon de VS goed uit om zogezegd een aanvaardbare reden te vinden voor het beoogde doel. Dat sommige hoge pieten in de VS de Navo liever uit Brussel zien verdwijnen, is al jaren geen nieuws meer.
![]() |
![]() |
#77 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Piloten hebben een type-writing nodig die gegeven wordt door Flight Safety om in een bepaald vliegtuig te mogen vliegen. Na deze type writing moeten zij met een check-airman drie vluchten doen zonder passagiers. Een typische type-writing voor een jet vliegtuig kost ergens tussen de 30,000 en 50,000 dollar omwille van zeer dure vluchtsimulatietijd. Als je eraan denkt dat de operating cost van een jet ergens tussen de $900 en $5000 per uur is, en dat je tijdens die vluchten geen passagiers mag meenemen en dus ander inkomen mist, kan je jezelf een idee vormen over de kost van de test aan het eind van de training. Een piloot ontslaan is een zeer dure affaire waarover je twee keer nadenkt als werkgever.
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is even wennen..... 8) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | ||