![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Bent u het beu te moeten opdraaien voor dat parasiterende sociaal profitariaat ? | |||
Ja, ik ben werkzaam en ben het beu te moeten opdraaien voor dat parasiterende sociaal profitariaat |
![]() ![]() ![]() |
23 | 42,59% |
Neen, ik ben werkzaam en vind het niet erg dat vele werkbekwame uitkeringstrekkers zich bezondigen aan sociaal profitariaat |
![]() ![]() ![]() |
15 | 27,78% |
Ik leef van een uitkering en/of ik ben (nog) niet werkzaam |
![]() ![]() ![]() |
16 | 29,63% |
Aantal stemmers: 54. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij dreigt met iemand te vermoorden, wij niet. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ook ze. Voelt iemand zich bedreigd?
![]() |
![]() |
#64 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Waarom werken als je kan doppe en in het zwart nog wat bijverdienen?
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voelt ge nu de drang om zelfmoord te plegen? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een paar jaar geleden, toen ik nogal serieus depressief was, zou dat wel anders geweest zijn: als je al met het idee zit jezelf van kant te maken, en verschillende mensen smeken je bijna om het ook te doen, dan zou dat me zeker geraakt hebben, én aangemoedigd hebben om het te doen. Met internet weet je nooit wie de persoon is die aan de andere kant zit, en wat z'n levensverhaal is, tenzij je ze ook irl kent. Daarom vind ik het erg gevaarlijk om mensen aan te moedigen tot suicide. Als je degene waarmee het botst op een internetforum al dood wil, waar ben je dan in godsnaam mee bezig? ![]() Maar goe, doe gerust verder. Ge mist uw doel compleet.
![]() |
![]() |
#67 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik dat allemaal ernstig moest nemen. Provocateurkes worden geprovoceerd, niets mis mee. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Lokaal Raadslid
|
![]() [SIZE="1"]2 dagen werken = 3 dagen dop kwijt.
Omdat ik het eventele antwoord bij spamgourmet kwijt ben en geen (nieuw) antwoord krijg zet ik dit hier. (Ik veronderstel dat zij mijn identiteit niet zal bekend maken) aan Freya Van den Bossche Minister van Werk Maria-Theresiastraat 1-3 1000 Brussel Tel.: 02 549 09 20 Fax: 02 512 21 23 E-mail: secmin "at" work.fed.be en aan Minister van Werk, Onderwijs en Vorming Frank Vandenbroucke Geachte Minister(s),[/SIZE] [SIZE="2"]2 dagen werken = 3 dagen dop kwijt. Verleden maand heb ik als werkloze 55plusser 2 dagen in 2 interimkontrakten gewerkt, een vrijdagnacht en de daaropvolgende maandag-namiddag. De intermbureau betaalde 2 keer 1 dag rap en goed, maar er werden 3 dagen van mijn werkloosheidsuitkering afgetrokken zodat ik per saldo van die maand bijna niets méér heb dan zonder te gaan werken. Bij de uitbetalingsinstelling zegt men dat dit komt omdat de werkloosheid werkt met de 6-dagenweek en ik daardoor ook de zaterdag wordt afgetrokken van mijn uitkering. Wiskundig juist maar onnauwkeurig m i. In geval van dagwerk (zonder nachtpremie) ging ik MINDER hebben om te gaan werken! En dan maar janken in de media over de oudere werklozen!? Dit is toch niet motiverend voor wie 2 a 3 dagen per week wenst te werken i pl v te stempelen? Ik zie het zitten om weer een paar dagen in de week (interim) te werken nu ik geen verhoogde kinderbijslag meer zal afgenomen worden omdat de kinderen pas zijn afgestudeerd. Maar ik wens er toch wel iets aan over te houden. (ik ben vrij lang "struktureel" werkloos; heb een mindervalide echtgenote en tot onlangs 3 kinderen ten laste.) ...[/SIZE] |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
flauw zenne. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
![]() ![]() Citaat:
![]() ![]() Nu krijgt U nog een veeg uit de pan van uw eigen vriendje... ![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 23 oktober 2005 om 10:41. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Ik geef niemand ongelijk als hij de mening toegedaan is dat gaan werken voor 50 Euro netto meer per maand absurd is, maar als we de sociale lasten zouden herverdelen over iedereen die kan werken, kunnen er ook hogere netto-lonen worden uitbetaald terwijl de loonkost kan dalen voor de werkgever, wat weer nieuwe werkgelegenheid schept.
![]() |
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ook al slaat het nergens op. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ik ben het beu om te moeten opdraaien voor het profitariaat van de natuurlijke hulpbronnen of maw voor diegenen die de wereld en het ondernemingsrecht monopoliseerden.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Banneling
|
![]() ik ben het beu om die luie profiteurs te moeten lezen op dit forum, zoals chipie, die geen kloten doen de ganse dag en toch een inkomen hebben.
dat soort profitariaat, daar keert m'n maag van om. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ik neem ook aanstoot aan uw hopeloos kleinburgerlijk gelul, al zolang ge op dit forum zijt. ginds, een profiteur. laat 'm niet ontsnappen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |