Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Vindt u dat Europa ook de Helms_burton wet moet hanteren???
Ja, het communisme blijft een gevaar voor de westerse wereld en moet met alle mogelijke middelen stokken in wielen worden gestoken. 6 24,00%
Neen, Cuba is een verdraagzaam en democratisch land en de rest zijn allemaal CIA-leugens 19 76,00%
Aantal stemmers: 25. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 16 juli 2003, 01:28   #61
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Omar Fathi
Bij het BNP moet je sowieso het embargo aankaarten. Het kan gewoon niet meer dat een land andere landen naar goeddunken een boycott gaat opleggen. Betreft de terugkeer van de Cubanen die uitgeweken zijn naar Miami... Cuba is -net als elk ander land- soeverein en dient ook zelf te bepalen welke onderdanen hun burgerrechten terugkrijgen, vergeet niet dat de het juist door de uitgeweken Cubanen is dat het embargo gehandhaafd wordt...

Ondanks het embargo en het laag BNP vind ik dat Cuba het zeker niet slecht doet op vlak van onderwijs en gezondheids-zorg.
Dat is zo'n beetje zeggen dat Mike Tyson ondanks het feit dat hij een verkrachter is toch wel goed kan boksen.
Oud 16 juli 2003, 02:06   #62
Lorens
Schepen

Lorens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Bij het BNP moet je sowieso het embargo aankaarten. Het kan gewoon niet meer dat een land andere landen naar goeddunken een boycott gaat opleggen. Betreft de terugkeer van de Cubanen die uitgeweken zijn naar Miami... Cuba is -net als elk ander land- soeverein en dient ook zelf te bepalen welke onderdanen hun burgerrechten terugkrijgen, vergeet niet dat de het juist door de uitgeweken Cubanen is dat het embargo gehandhaafd wordt...

Ondanks het embargo en het laag BNP vind ik dat Cuba het zeker niet slecht doet op vlak van onderwijs en gezondheids-zorg.
Dat is zo'n beetje zeggen dat Mike Tyson ondanks het feit dat hij een verkrachter is toch wel goed kan boksen.
Dacht ik het niet! Het is de schuld van de amerikaanse regering dat Tyson vrouwen verkracht...

Als iedere keer hij een vrouw zou verkrachten er hem een vinger zou afgekapt worden, en dan nog een goede bokser zou zijn, dán zou je vergelijking wel opgaan.
Lorens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2003, 02:56   #63
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lorens
Citaat:
Citaat:

Dacht ik het niet! Het is de schuld van de amerikaanse regering dat Tyson vrouwen verkracht...

Als iedere keer hij een vrouw zou verkrachten er hem een vinger zou afgekapt worden, en dan nog een goede bokser zou zijn, dán zou je vergelijking wel opgaan.
Wilt gij in de ring kruipen met Tyson die twee vingers kwijt is?
Oud 16 juli 2003, 09:33   #64
Lorens
Schepen

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:

Wilt gij in de ring kruipen met Tyson die twee vingers kwijt is?
Nee, maar Cuba heeft al veel meer dan twee levens kwijt. Spijtig genoeg ook vele mensenlevens wegens geen medicatie.
Een uitgehongerde Tyson zonder vingers misschien...
Lorens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2003, 09:55   #65
Omar Fathi
Vreemdeling

Omar Fathi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Wat een repliek zeg... wie gezondheidsvoorzieningen van de twee landen bekijkt en daarbij ook hun economische kracht aankaart zal merken dat ons grootmacht toch minder voorzieningen heeft voor de minderbedeelden. Wat heeft dat te maken met een ego-tripper van een Bokser? Laat Mike Tyson maar eens 30 jaar in een isolement vastzitten. De misdaden van de VS tegen de mensheid zijn volgens mij een olifant tegenover een mug als misdaden van Cuba tegen de mensheid.
Omar Fathi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2003, 22:28   #66
democratsteve
Minister-President

democratsteve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Van mij mag dat embargo gerust opgehoffen worden als Fidel twee dingen doet:
1) Verkiezingen met VN toezicht, of zelfs VN georganizeerd
2) Een vrije terugkeer van de Cubanen in Miami die dat willen, ze krijgen ook hun burgerrechten terug
Komaan hé TomB.
1. Zullen we de Amerikaanse presidentsverkiezingen dan ook maar meteen onder VN-toezicht plaatsen? Ik verzeker je, als wat zich in de laatste verkiezingen heeft voorgedaan in de VS ergens anders ter wereld gebeurt, dat we dan spreken over een staatsgreep.
2. Herinner je je nog hoe Washington tekeer ging toen Egypte enkele jaren geleden militaire rechtbanken had geïnstalleerd? Voor sommigen was dat zelfs aanleiding genoeg voor een invasie. Dat ze nu zèlf militaire rechtbanken hebben vinden ze nochthans doodnormaal. Misschien kan je ook eens een lijstje opsnorren met het aantal Amerikanen dat uit z'n burgerrechten is gezet.
vertel me eens TomB. Waarom moeten er zoveel dingen gelden voor andere landen en nièt voor de VS? En waarom gelden andere dingen dan weer alèèn voor de VS, en nièt voor anderen?
Ik moet al die bullshit en dat gezeik over democratie niet. Ik wil RECHTVAARDIGHEID !! Iets waar de VS nochthans òòk zo hoog mee oplopen. Dus waar zit de rechtvaardiging in heel dat embargo tegen Cuba?
Als de aangehaalde argumenten als maatstaf moeten dienen, kan je tegen de halve wereld een embargo opwerpen.
Oud 18 juli 2003, 14:34   #67
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door democratsteve
Citaat:

Van mij mag dat embargo gerust opgehoffen worden als Fidel twee dingen doet:
1) Verkiezingen met VN toezicht, of zelfs VN georganizeerd
2) Een vrije terugkeer van de Cubanen in Miami die dat willen, ze krijgen ook hun burgerrechten terug
Komaan hé TomB.
1. Zullen we de Amerikaanse presidentsverkiezingen dan ook maar meteen onder VN-toezicht plaatsen? Ik verzeker je, als wat zich in de laatste verkiezingen heeft voorgedaan in de VS ergens anders ter wereld gebeurt, dat we dan spreken over een staatsgreep.
2. Herinner je je nog hoe Washington tekeer ging toen Egypte enkele jaren geleden militaire rechtbanken had geïnstalleerd? Voor sommigen was dat zelfs aanleiding genoeg voor een invasie. Dat ze nu zèlf militaire rechtbanken hebben vinden ze nochthans doodnormaal. Misschien kan je ook eens een lijstje opsnorren met het aantal Amerikanen dat uit z'n burgerrechten is gezet.
vertel me eens TomB. Waarom moeten er zoveel dingen gelden voor andere landen en nièt voor de VS? En waarom gelden andere dingen dan weer alèèn voor de VS, en nièt voor anderen?
Ik moet al die bullshit en dat gezeik over democratie niet. Ik wil RECHTVAARDIGHEID !! Iets waar de VS nochthans òòk zo hoog mee oplopen. Dus waar zit de rechtvaardiging in heel dat embargo tegen Cuba?
Als de aangehaalde argumenten als maatstaf moeten dienen, kan je tegen de halve wereld een embargo opwerpen.
Uiteraard Steve, omdat de VS militair machtig is (en dat is the understatement of the year), permiteren ze zich meer dan eigenlijk kan. Daarom moet je hun verkiezingen nog niet gaan vergelijken met die van een bananenstaatje.

Ook is het een logische evolutie dat een land dat enige grootmacht is, zichzelf meer rechten toekent dan de andere landen. Sta je daar echt van versteld? Vraag is: Wie gaat een tegenblok van formaat vormen? Door te blijven kakken langs de zijlijn gebeurt er niets. Iedereen weet wie die volgende grootmacht zal zijn en als die zich begint te uitten loopt iedereen van angst voor het gele gevaar terug naar de Verenigde Staten.

Ik heb kak aan mensen die denken dat de wereldpolitiek eerlijk en rechtvaardig zal zijn. Het is een streefdoel waar we nog ver van verwijderd zijn. In the meanwhile, look at the ends, not the means.
Oud 18 juli 2003, 15:13   #68
Lorens
Schepen

Standaard

Ik zie er wel naar uit, de dag dat China de grootmacht wordt. Alhoewel: ze zijn al helemaal omsingeld door de VS, zolang er maar geen oorlog tussen die twee van komt is het ok.

In ieder geval, onze wereldmachten gaan nogal wat voorhebben de dag dat de fossiele brandstof op is.
Oud 18 juli 2003, 15:20   #69
Lorens
Schepen

Standaard

Citaat:
het gele gevaar
Das het woordje van de toekomst, wanneer het moslimgevaar uitgemolken is
Oud 18 juli 2003, 15:24   #70
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
het gele gevaar
Yep, dan gaan de Darwins het rode boekje quoteren etc.

Het worden dan terug interessante dagen met een good ol' koude oorlog.

En de mensheid kan zo nog eeuwen doorgaan, tot er een idioot op het knopje duwt.
Oud 18 juli 2003, 15:59   #71
Lorens
Schepen

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
het gele gevaar

En de mensheid kan zo nog eeuwen doorgaan, tot er een idioot op het knopje duwt.
Das nog eens een afknapper zeg. Waarom zeg je dat nu voel ik me helemaal down
Oud 18 juli 2003, 16:46   #72
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
het gele gevaar

Das nog eens een afknapper zeg. Waarom zeg je dat nu voel ik me helemaal down
Het zou beter zijn om 1 democratische natie te hebben zonder grenzen. PNAC is het middel. Bekeer u voor het te laat is Lorens: www.newamericancentury.org

Of je kan gewoon berusten:
Carriere maken voordat de bom valt
Werken aan mijn toekomst voordat de bom valt
Ik ren door mijn agenda voordat de bom valt
Veilig in het ziekenfonds voordat de bom valt

En als de bom valt
Dan lig ik in mijn nette pak, diploma's en mijn cheques op zak
Mijn polis en mijn woordenschat --aaoei
Onder de flatgebouwen van de stad naast jou

Laat maar vallen dan, het komt er toch wel van
Het geeft niet of je rent
'k Heb jou nooit gekend, 'k wil weten wie je bent
'k Wil weten wie je bent

Ik ben verzeker van succes tegen brand en voor mijn leven
Ik heb van alles, maar geen tijd, ook niet voor heel even
Ik moet aan mijn salaris denken en aan mijn relaties
Maar liever weet ik wie jij bent voordat het te laat is

Want als de bom valt...(etc.)

Jij moet nog huiswerk maken voordat de bom valt
Een diploma halen voordat de bom valt
E is MC kwadraat voordat de bom valt
Mit nach nebst naechst samt bei seit von zu zuwider entgegen ausser aus
Oud 18 juli 2003, 17:17   #73
Lorens
Schepen

Standaard

Moet Doe Maar me overtuigen om me te bekeren tot de PNAC?
Oud 18 juli 2003, 17:20   #74
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moet Doe Maar me overtuigen om me te bekeren tot de PNAC?
Neen, ik duid gewoon aan dat twee grootmachten in de wereld leuk is omdat ze elkaar op het scherp van de snee houden kwa ideologie, maar dat er ook nadelen en gevaren aan verbonden zijn. De koude oorlog was zo slecht nog niet.
Oud 18 juli 2003, 17:31   #75
Lorens
Schepen

Standaard

Heimwee naar het rode gevaar?

Those were the days my friend,
we thought they'd never end...
Oud 18 juli 2003, 17:33   #76
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heimwee naar het rode gevaar?

Those were the days my friend,
we thought they'd never end...
Neen, zeker geen heimwee naar het rode gevaar. Ik had liever eens een waardig opponent.
Oud 18 juli 2003, 17:34   #77
Lorens
Schepen

Standaard

Hmmm... Die zit
Oud 18 juli 2003, 17:40   #78
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

If you can't beat em ...

Come on Lorens. You know you want to. Everybody loves us, we're Americans!
Oud 18 juli 2003, 18:07   #79
boer_bavo
Europees Commissaris

boer_bavo's schermafbeelding

Standaard

Ik vind de hele discussie over cuba en het embargo nogal vreemd. Ten eerste wordt nergens de reden van het embargo aangehaald: de verliezen van de Amerikaanse bedrijven door het nationaliseren van alle industrie.

Wat doe je daarmee als er een echt democratisch regime komt? (een meerpartijstelsel). Terugbetalen is een onmogelijke optie. Zou even dom zijn als de akkoorden die na WOI gesloten werden, ivm de herstelbetalingen door Duitsland (zoveel schulden dat het land economisch niet kón groeien).

Naar mijn bescheiden mening moeten die schulden grotendeels kwijtgescholden worden. Net hetzelfde trouwens met veel andere ontwikkelingslanden. De vrijgekomen koopkracht zou trouwens een zegen zijn voor de overproducerende economie van de VS en Europa.

En eenmaal de overdreven buitenlandse schuldenlast weg zal een gemengde economie ook voor Cuba het beste systeem blijken.
Oud 18 juli 2003, 18:18   #80
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
Ik vind de hele discussie over cuba en het embargo nogal vreemd. Ten eerste wordt nergens de reden van het embargo aangehaald: de verliezen van de Amerikaanse bedrijven door het nationaliseren van alle industrie.

Wat doe je daarmee als er een echt democratisch regime komt? (een meerpartijstelsel). Terugbetalen is een onmogelijke optie. Zou even dom zijn als de akkoorden die na WOI gesloten werden, ivm de herstelbetalingen door Duitsland (zoveel schulden dat het land economisch niet kón groeien).

Naar mijn bescheiden mening moeten die schulden grotendeels kwijtgescholden worden. Net hetzelfde trouwens met veel andere ontwikkelingslanden. De vrijgekomen koopkracht zou trouwens een zegen zijn voor de overproducerende economie van de VS en Europa.

En eenmaal de overdreven buitenlandse schuldenlast weg zal een gemengde economie ook voor Cuba het beste systeem blijken.
De reden is al uitvoerig besproken op het forum 'links'

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be