![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Vindt u dat Europa ook de Helms_burton wet moet hanteren??? | |||
Ja, het communisme blijft een gevaar voor de westerse wereld en moet met alle mogelijke middelen stokken in wielen worden gestoken. |
![]() ![]() ![]() |
6 | 24,00% |
Neen, Cuba is een verdraagzaam en democratisch land en de rest zijn allemaal CIA-leugens |
![]() ![]() ![]() |
19 | 76,00% |
Aantal stemmers: 25. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#62 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
Als iedere keer hij een vrouw zou verkrachten er hem een vinger zou afgekapt worden, en dan nog een goede bokser zou zijn, dán zou je vergelijking wel opgaan. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#64 | ||||
Schepen
|
![]() Citaat:
Een uitgehongerde Tyson zonder vingers misschien... |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
1. Zullen we de Amerikaanse presidentsverkiezingen dan ook maar meteen onder VN-toezicht plaatsen? Ik verzeker je, als wat zich in de laatste verkiezingen heeft voorgedaan in de VS ergens anders ter wereld gebeurt, dat we dan spreken over een staatsgreep. 2. Herinner je je nog hoe Washington tekeer ging toen Egypte enkele jaren geleden militaire rechtbanken had geïnstalleerd? Voor sommigen was dat zelfs aanleiding genoeg voor een invasie. Dat ze nu zèlf militaire rechtbanken hebben vinden ze nochthans doodnormaal. Misschien kan je ook eens een lijstje opsnorren met het aantal Amerikanen dat uit z'n burgerrechten is gezet. ![]() vertel me eens TomB. Waarom moeten er zoveel dingen gelden voor andere landen en nièt voor de VS? En waarom gelden andere dingen dan weer alèèn voor de VS, en nièt voor anderen? Ik moet al die bullshit en dat gezeik over democratie niet. Ik wil RECHTVAARDIGHEID !! Iets waar de VS nochthans òòk zo hoog mee oplopen. Dus waar zit de rechtvaardiging in heel dat embargo tegen Cuba? Als de aangehaalde argumenten als maatstaf moeten dienen, kan je tegen de halve wereld een embargo opwerpen.
![]() |
![]() |
#67 | ||
|
![]() Citaat:
Ook is het een logische evolutie dat een land dat enige grootmacht is, zichzelf meer rechten toekent dan de andere landen. Sta je daar echt van versteld? Vraag is: Wie gaat een tegenblok van formaat vormen? Door te blijven kakken langs de zijlijn gebeurt er niets. Iedereen weet wie die volgende grootmacht zal zijn en als die zich begint te uitten loopt iedereen van angst voor het gele gevaar terug naar de Verenigde Staten. Ik heb kak aan mensen die denken dat de wereldpolitiek eerlijk en rechtvaardig zal zijn. Het is een streefdoel waar we nog ver van verwijderd zijn. In the meanwhile, look at the ends, not the means.
![]() |
![]() |
#68 |
Schepen
|
![]() Ik zie er wel naar uit, de dag dat China de grootmacht wordt. Alhoewel: ze zijn al helemaal omsingeld door de VS, zolang er maar geen oorlog tussen die twee van komt is het ok.
In ieder geval, onze wereldmachten gaan nogal wat voorhebben de dag dat de fossiele brandstof op is.
![]() |
#69 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#70 | ||
|
![]() Citaat:
Het worden dan terug interessante dagen met een good ol' koude oorlog. En de mensheid kan zo nog eeuwen doorgaan, tot er een idioot op het knopje duwt.
![]() |
![]() |
#71 | |||
Schepen
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#72 | ||||
|
![]() Citaat:
![]() Of je kan gewoon berusten: Carriere maken voordat de bom valt Werken aan mijn toekomst voordat de bom valt Ik ren door mijn agenda voordat de bom valt Veilig in het ziekenfonds voordat de bom valt En als de bom valt Dan lig ik in mijn nette pak, diploma's en mijn cheques op zak Mijn polis en mijn woordenschat --aaoei Onder de flatgebouwen van de stad naast jou Laat maar vallen dan, het komt er toch wel van Het geeft niet of je rent 'k Heb jou nooit gekend, 'k wil weten wie je bent 'k Wil weten wie je bent Ik ben verzeker van succes tegen brand en voor mijn leven Ik heb van alles, maar geen tijd, ook niet voor heel even Ik moet aan mijn salaris denken en aan mijn relaties Maar liever weet ik wie jij bent voordat het te laat is Want als de bom valt...(etc.) Jij moet nog huiswerk maken voordat de bom valt Een diploma halen voordat de bom valt E is MC kwadraat voordat de bom valt Mit nach nebst naechst samt bei seit von zu zuwider entgegen ausser aus
![]() |
![]() |
#73 |
Schepen
|
![]() Moet Doe Maar me overtuigen om me te bekeren tot de PNAC?
![]() |
#74 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#75 |
Schepen
|
![]() Heimwee naar het rode gevaar?
![]() Those were the days my friend, we thought they'd never end...
![]() |
#76 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#77 |
Schepen
|
![]() Hmmm... Die zit
![]()
![]() |
#78 |
|
![]() If you can't beat em ...
Come on Lorens. You know you want to. Everybody loves us, we're Americans!
![]() |
#79 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik vind de hele discussie over cuba en het embargo nogal vreemd. Ten eerste wordt nergens de reden van het embargo aangehaald: de verliezen van de Amerikaanse bedrijven door het nationaliseren van alle industrie.
Wat doe je daarmee als er een echt democratisch regime komt? (een meerpartijstelsel). Terugbetalen is een onmogelijke optie. Zou even dom zijn als de akkoorden die na WOI gesloten werden, ivm de herstelbetalingen door Duitsland (zoveel schulden dat het land economisch niet kón groeien). Naar mijn bescheiden mening moeten die schulden grotendeels kwijtgescholden worden. Net hetzelfde trouwens met veel andere ontwikkelingslanden. De vrijgekomen koopkracht zou trouwens een zegen zijn voor de overproducerende economie van de VS en Europa. En eenmaal de overdreven buitenlandse schuldenlast weg zal een gemengde economie ook voor Cuba het beste systeem blijken.
![]() |
#80 | |
|
![]() Citaat:
![]() |