Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 juli 2003, 22:42   #61
Bruno*
Banneling

Bruno*'s schermafbeelding

Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

Citaat:
Kijk, voor het Vlaams Blok is het "eigen volk" de blanke Vlaming (van geboorte).
Dat staat nergens in hun programma.
Bruno* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2003, 22:44   #62
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
Citaat:
Kijk, voor het Vlaams Blok is het "eigen volk" de blanke Vlaming (van geboorte).
Dat staat nergens in hun programma.
Klopt! Omdat ze maar al te goed weten dat dat openlijk niet aanvaard zou worden. Maar als je tussen de lijntjes leest, is het duidelijk.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2003, 22:45   #63
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno1
Klopt! Omdat ze maar al te goed weten dat dat openlijk niet aanvaard zou worden. Maar als je tussen de lijntjes leest, is het duidelijk.
Neen, dat is niet duidelijk en ik kan het ook nergens "tussen de lijntjes" uit afleiden. Misschien helpt u even?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2003, 22:46   #64
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
Distel, het VB vindt de partijen die staatshervormingen doorvoeren ook "vijanden" van Vl.
Het Blok leeft voor een groot stuk van kritiek op de andere partijen. Maar ik zie niet wat dat met deze discussie te maken heeft.
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2003, 22:46   #65
Bruno*
Banneling

Standaard

Zo kan je alles uitleggen.
Trouwens: Een onafhankelijk Vl., of het streven ernaar, betekent sowieso dat je gelooft dat een volk (wat dat ook weze!) moet beschikken over zijn eigen lot. Daarom moeten die verschillen niet noodzakelijk biologisch gegrond zijn.
Oud 8 juli 2003, 22:52   #66
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Neen, dat is niet duidelijk en ik kan het ook nergens "tussen de lijntjes" uit afleiden. Misschien helpt u even?
Kijk, iedereen weet dat de Blok-kopstukken de laatste jaren/maanden hun toon hebben verzacht. In teksten of uitspraken zal je dus weinig kunnen vinden.

Maar de sfeer die er rond hangt, als je eventjes een betoging van Blokkers bekijkt ("geen moskee in onze buurt", "eigen volk eerst") dan zie ik verkrampte Vlamingen. En ook Skinheads (maar ja, daar zitten zelfs de belgicisten mee! ).
Ook als ik een Dewinter op een bijeenkomst hoor roepen van "alle Ali baba's" dan laat dat weinig aan de verbeelding over.

In het Blok programma staat dus niks racistisch, maar toch stemmen racisten op het Vlaams Blok (naast vele andere kiezers, natuurlijk). Hoe zou d�*t komen denk je?
Oud 8 juli 2003, 22:56   #67
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kijk, iedereen weet dat de Blok-kopstukken de laatste jaren/maanden hun toon hebben verzacht. In teksten of uitspraken zal je dus weinig kunnen vinden.
Geen antwoord.

Haal dan zaken uit oudere teksten. Maar ik kan u nu al garanderen dat u niets in die aard zult vinden (ik ben namelijk al een tijdje bij het Vlaams Blok en bezit nog heel veel oud materiaal).
Oud 8 juli 2003, 22:57   #68
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar de sfeer die er rond hangt, als je eventjes een betoging van Blokkers bekijkt ("geen moskee in onze buurt", "eigen volk eerst") dan zie ik verkrampte Vlamingen. En ook Skinheads (maar ja, daar zitten zelfs de belgicisten mee! ).
Ook als ik een Dewinter op een bijeenkomst hoor roepen van "alle Ali baba's" dan laat dat weinig aan de verbeelding over.
Allemaal naast de kwestie: u stelde dat voor het Vlaams Blok het eigen volk slechts de blanke Vlaming is.
Oud 8 juli 2003, 22:58   #69
Bruno*
Banneling

Standaard

Mijn vraag, zowel aan Zeno als aan JVDB- en bij deze laatste is het selectief lezen wel bijzonder vergevorderd-hij antwoordt niet op wat Zeno zegt over 'alle ali-baba's etc...- is de vraag naar het fundamentele verschil in volksnationalisme en staatsvisie tussen de twee partijen. Blijkbaar geraken jullie er niet uit?
Oud 8 juli 2003, 22:59   #70
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Citaat:
Geen antwoord.

Haal dan zaken uit oudere teksten. Maar ik kan u nu al garanderen dat u niets in die aard zult vinden (ik ben namelijk al een tijdje bij het Vlaams Blok en bezit nog heel veel oud materiaal).
Tja, dan zit de vredelievende partij toch met eens serieus imagoprobleem! Want zo denken de mensen nu eenmaal over het Blok.

Zeg je nu dat wij allen het Blok verkeerd begrijpen?
Oud 8 juli 2003, 23:01   #71
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tja, dan zit de vredelievende partij toch met eens serieus imagoprobleem! Want zo denken de mensen nu eenmaal over het Blok.

U blijkbaar wel. Of andere mensen ons verkeerd begrijpen is nog een andere vraag. Ik alvast niet.

Maar om op de zaak terug te keren: u beweerde dat het Vlaams Blok alleen de blanke Vlaming als behorend tot het eigen volk aanziet. Tot nu toe zie ik dat niet onderbouwd.
Oud 8 juli 2003, 23:08   #72
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Citaat:

U blijkbaar wel. Of andere mensen ons verkeerd begrijpen is nog een andere vraag. Ik alvast niet.

Maar om op de zaak terug te keren: u beweerde dat het Vlaams Blok alleen de blanke Vlaming als behorend tot het eigen volk aanziet. Tot nu toe zie ik dat niet onderbouwd.
Zoals ik al zei: je zal dat niet terugvinden in het programma, omdat ze weten dat dat openlijk niet aanvaard zou worden. Maar voor de rest wijst alles erop dat ze dat wèl bedoelen. En néén, ik heb hier géén concrete voorbeelden van.

En stel dat het nu niet zo is: dan zit het Blok met een serieus probleem! Dan worden ze echt verkeerd begrepen... Zijn ze dan niet intelligent genoeg om de èchte boodschap te laten doordringen??? Vreemd, hé?
Oud 8 juli 2003, 23:09   #73
Bruno*
Banneling

Standaard

Citaat:
En stel dat het nu niet zo is: dan zit het Blok met een serieus probleem! Dan worden ze echt verkeerd begrepen... Zijn ze dan niet intelligent genoeg om de èchte boodschap te laten doordringen??? Vreemd, hé?
sterk
Oud 8 juli 2003, 23:11   #74
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zoals ik al zei: je zal dat niet terugvinden in het programma, omdat ze weten dat dat openlijk niet aanvaard zou worden. Maar voor de rest wijst alles erop dat ze dat wèl bedoelen. En néén, ik heb hier géén concrete voorbeelden van.
M.a.w. u kletst uit uw nek.
Oud 8 juli 2003, 23:12   #75
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, erg, nietwaar. 700.000 kiezers die het allemaal verkeerd begrepen hebben, die allemaal dachten voor een partij te hebben gekozen die alleen maar de blanke Vlaming als Vlaming aanziet. Erg, erg, erg...
Oud 8 juli 2003, 23:15   #76
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Ach kijk, mijn standpunt i.v.m. met het Blok en het hele sfeertje errond zal niet veranderen, dus ik laat het hierbij.

Slaap zacht.
Oud 8 juli 2003, 23:18   #77
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ach kijk, mijn standpunt i.v.m. met het Blok en het hele sfeertje errond zal niet veranderen, dus ik laat het hierbij.
Blijkbaar zit u dus gevangen in een ideologische dwangbuis die u uzelf hebt aangedaan.
Oud 8 juli 2003, 23:19   #78
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Citaat:
Blijkbaar zit u dus gevangen in een ideologische dwangbuis die u uzelf hebt aangedaan.
Daar zal ik dan mee moeten leven, hé.
Oud 8 juli 2003, 23:19   #79
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Zeno, ik apprecieer het van jou dat je je zo sterk afzet tegen het Blok !

Het gaat wel degelijk om een racistische bende die we liever kwijt zijn dan rijk ! Misschien zullen we daar nog een gezamenlijke strijd kunnen voeren!
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2003, 23:20   #80
De Vliegende Hollander
Gouverneur

De Vliegende Hollander's schermafbeelding

Standaard

Hummm Vlaanderen onafhankelijk en daarna directe aansluiting bij Nederland lijkt me zeker niet de slimste optie...

Laat Vlaanderen maar eerst hun zelfbewustzijn verder ontwikkelen en mochten de Vlamingen en Nederlanders een huwelijk willen aangaan, moet die optie zeker bekeken worden...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be