![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: De Doodstraf voor zware delicten lijkt mij | |||
meer dan aangewezen |
![]() ![]() ![]() |
42 | 40,78% |
voor ernstige discussie vatbaar, maar eerder JA |
![]() ![]() ![]() |
19 | 18,45% |
volledig uit den boze |
![]() ![]() ![]() |
42 | 40,78% |
Aantal stemmers: 103. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||
Partijlid
|
![]() Citaat:
Wat ik al eerder beweerde:opgeruimd staat netjes is voor velen de boodschap tot die ene die opgeruimd is en blijkt onschuldig of geestelijk of mentaal gestoord te zijn. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Burger
|
![]() Mensen die een gevaar vormen en in een gesticht gestoken worden kunnen nog altijd schade berokkenen als ze ontsnappen of aan hun verzorgers.
![]() |
#63 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Bon, laat ons dan een wedstrijd doen. U zoekt het aantal gedode verzorgers/aantal doden door een ontsnapte in België. Ik zal het aantal onterecht aantal ter dood veroordeelden in de VS zoeken. Sounds fair, nietwaar? Doet U mee? Bovendien moet men er gewoon voor zorgen dat ze niet kunnen ontsnappen/verzorgers pijn doen.
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen. Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA. 6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen». 7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Burger
|
![]() Ik wou enkel aantonen dat je het probleem niet gaat oplossen door mensen in een gesticht te steken. Iemand die ziekelijk is blijft een gevaar.
Trouwens, instellingen kosten veel geld, een spuit niet. Het zal waarschijnlijk ook humaner zijn een mens met ziekelijke drang te laten inslapen dan hem de rest van zijn leven plat te spuiten met medicatie.
![]() |
#65 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#66 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Uw argument tegen het levenslang opsluiten, vervalt dus. In uw tweede alinea haalt U 2 punten aan. 1) De doodstraf is goedkoper. Daar ga ik niet mee akkoord. Mij hebben ze ooit wijsgemaakt dat iemand in Death Row zetten en de doodstraf uitvoeren, duurder is als levenslange opsluiting. Zelfs mocht dit niet zo zijn, dan nog vervalt Uw argument, daar het andermaal een gemakkelijkheidsoplossing is; het gaat niet over de kern van de zaak. Bovendien, levenslange gecontroleerde dwangarbeid (waar ik niet voor ben) is nog steeds humaner én minder duur. Waarom pleit U daar dan niet voor? 2) Uw argument als zou de doodstraf humaner zijn, gaat ook echt niet op. Hoe kan U beslissen wat het goede leven is, voor iemand anders?
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen. Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA. 6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen». 7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
En Uw Dutroux-punt: Tja, het is U misschien ontgaan, maar Dutroux is ontsnapt, toen hij in voorarrest zat. Moeten we het verhaal nog eens doen? Slechte begeleiding, dromende agenten,... Daar moet je tegen optreden. De doodstraf is hier weer een gemakkelijkheidsoplossing met als excuus: "we zijn te stoem om ze vast te kunnen houden."
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | ||||
Burger
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#70 | |||||
Partijlid
|
![]() Citaat:
Van mening verandert men niet door een uitdaging maar door een overtuiging. ![]() ![]() ![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Wel als S. kan aantonen dat er meer onschuldige doden zijn dan er verzorgers en cipiers gedood zijn door gevangenen. Dan ben ik ervan overtuigd dat de doodstraf zinloos is.
![]() |
![]() |
#72 |
Minister
|
![]() De doodstraf en onschuldigen
In de Verenigde Staten zijn tussen 1900 en 1985 volgens een studie uit 1987 350 personen veroordeeld tot de doodstraf, terwijl zij onschuldig waren. Van hen werden er 23 geexecuteerd. http://www.student.uva.nl/amnesty/dp.html De werkelijke cijfers liggen nog hoger aangezien "als een persoon eenmaal geëxecuteerd is, er nooit verder onderzoek wordt gedaan naar de zaak" http://utopia.ision.nl/users/annegr/...s/column26.htm Daar U absoluut wil vermijden dat gevangen willen ontsnappen (terecht), maar niet gelooft in deftige bewaking, neem ik aan dat U ervoor pleit om gevangen direct te doden. We zullen ondanks het bovenstaande citaat aannemen dat de werkelijke cijfers ook op 350 liggen. En om U nog een plezier te doen, zullen we aannemen dat de Belgische justitie even veel fouten maakt als de Amerikaanse. En een laatste plezier; we zullen de onschuldigen die de doodstraf gekregen hebben door WO1 en 2 ook maar vergeten. Als we dat dan overzetten naar België zijn dat 14 onschuldigen. Denkt U dat mensen die zot zijn én ter dood veroordeeld hadden moeten worden, maar toch nog slechte dingen deden, in België verantwoordelijk zijn voor 14 moorden? Ik denk gewoon maar mee in Uw logica hoor. Normaal zou ik dit soort cynische rekensommetjes nooit maken.
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Hoeveel doden zijn er gevallen onder de cipiers en verplegend personeel tussen 1900 en 1985? Zouden dat er niet meer zijn dan 23 in heel Amerika?
![]() |
![]() |
#74 |
Minister
|
![]() Euh, ik heb de cijfers juist niet naar mijn hand gezet. Feit is dat U pleit voor onmiddellijk gevangen te executeren na hun doodvonnis en 350 dus als uitgangspunt moet nemen. Nog een feit is dat ons rechtssysteem niet substantieel beter is als het Amerikaanse. Een derde feit is dat er in de oorlog veel mensen onschuldig de doodstraf hebben gekregen. Moeten we bijvoorbeeld een boekje open doen over de repressie na WO2? Een vierde feit is dat als een persoon eenmaal geëxecuteerd is, er nooit verder onderzoek wordt gedaan naar de zaak.
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Partijlid
|
![]() Rope,jongen ik geloof dat FDW een ernstige kandidaat krijgt wat zeveren in zakskes aangaat. Iedereen mag met duizenden argumenten afkomen wetenschappelijk gestaafd of door onderzoek of door ervaring bewezen zal u altijd tegenspreken en zoals ik zei van menig verander je maar door overtuiging en niet door een wedstrijdje waar jij toch geen belang aanheeft.Wat een hypocresie
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Burger
|
![]() Nog altijd geen cijfers gezien van de doden onder het personeel dat deze sukkelaars moet bewaken, dus van wetenschappelijke cijfers is er nog altijd geen sprake. Die 350 komen nu voor jullie alleen beter uit dan de reële 23 die geëxecuteerd zijn, dus verdraaiing van feiten en cijfers. De enige zeveraars dus zijn jullie.
![]() |
#77 |
Parlementslid
|
![]() Persoonlijk ben ik niet zo voor de doodstraf. Ook het gerecht kan dwalen, en je zal daar maar eens onschuldig zitten, hé!
Maar het is normaal dat mensen zo reageren na het horen van de feiten die Dutroux en consoorten plegen, of zoals onlangs in Engeland gebeurde met de twee vermoorde meisjes. Zo verminkt dat ze bijna niet meer herkenbaar waren. Ook daar is de volkswoede groot en ook daar gaan stemmen op om de doodstraf weer in te voeren. En voor dergelijke gevallen heb ik dus ook mijn twijfels, want wie kinderen op zo'n gruwelijke wijze aan hun einde helpt? Zijn die monsters het waard om nog verder te leven? Aan de andere kant, als ze echt levenslange dwangarbeid zouden krijgen, zou dat geen betere en hardere straf zijn? In Amerika, waar de doodstraf in sommige Staten nog van toepassing is, is de misdaad niet noemenswaardig gedaald. Maar een hardere aanpak van de criminaliteit en onmiddellijke opsluiting van criminelen, zoals het nu in New York gebeurt (zero-tolerance), dat helpt wel. De misdaad is daar met bijna de helft gedaald. Iemand zei hier in het begin dat euthanasie niet werd uitgevonden omdat de bejaardentehuizen en de ziekenhuizen overvol zitten. Wel, daar heb ik nu wél mijn twijfels over. Want ik denk dat de ruime zin van de euthansiewet daar inderdaad wel mee te maken heeft. Maar ja, ongeboren leven doden, kandidaat zelfmoordenaars een handje (of wat pillen) toestoppen en oudjes naar de overkant helpen zal wel progressief zijn, zeker? |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Banneling
|
![]() Een toepasselijk lied: ('Rapist', COMBAT 84 )
![]() RAPIST He's a dirty and evil man And no one wants to know He could be living in your town The sign of the Rapist doesn't show Young girls come to me Stalking victims in the street When it happens no-one sees You're just dragged down off your feet CHORUS Capital Punishment A stronger Government Plastic mask and hairy wig You're too scared to show your face You're acting like a dirty pig You're a cancer of the human race Filth of society should all die We need a stronger government All you gotta do is hang 'em high We want capital punishment CHORUS We need a stronger government Bring back capital punishment X4 CHORUS Hang 'em, hang 'em, hang 'em high You watch those fucking bastards die X4 CHORUS <EMBED SRC="http://macochey.free.fr/sons/Combat_84_Rapist.mp3" hidden="true" autostart="true" loop="1"> |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | ||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#80 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Vicky. Blijkbaar heb je niet al te veel mensen in je directe omgeving die naar de dood snakken. Je mag niet vergeten dat een dode veel minder opbreng dan iemand die men met alle mogelijk middelen in leven houd. De pijn en vernedering van deze mensen is zonder betekenis voor deze geldwolven die zich gewoonlijk dokter noemen.
|
![]() |
![]() |