Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 februari 2006, 00:15   #61
dutch
Provinciaal Statenlid

dutch's schermafbeelding

Standaard

redwasp
Citaat:
lieve dutch, je bent geen moslim dus is het je meer dan vergeven dat je de finesses van de islamitische theologie niet kent.
Lieve redwasp, ik ben een ex-moslim en ken de finesses van de islamitische theologie zéér goed, ik lees de koran zelfs in het Arabisch, dus met het argument van verkeerde vertalingen moet je ook al niet afkomen...
Verder leef ik dag in dag uit tussen de moslims, dus de kromme islamitische manier van denken en dingen verdraaien pakt bij mij ook al niet, evenmin als gelijk welke portie takkeyya...

Niks geen contekst, Mohamed heeft hele Joodse volksstammen uitgeroeid, slaven en gevangen genomen vrouwen verkracht of als te verkrachten vee aan zijn strijders gegeven, moorden opgedragen, en meer van dat fraais, en ja, dat staat allemaal in de sahih hadiths, lees ze er eens op na.

De koran verbiedt iedere moslim van vriendschap te sluiten met niet moslims, heb je die dan nooit gelezen?
Hier :
koran :
5.51 O, gij die gelooft, neemt de Joden en de Christenen niet tot vrienden. Zij zijn elkanders vrienden. En wie uwer hen tot vrienden neemt, is inderdaad één hunner. Voorwaar, God leidt het overtredende volk niet.
3.28 Laat de gelovigen geen ongelovigen als vrienden verkiezen boven de gelovigen - en wie dat doet heeft geen deel aan God, tenzij gij u zorgvuldig voor hen hoedt.

Zelfs je eigen familieleden dien je te verloochenen als ze geen moslim zijn!
9.23 O jij, die gelooft, neemt uw vaders en uw broeders niet tot vrienden als zij ongeloof boven geloof verkiezen. En wie onder u met hen bevriend is behoort tot de overtreders.

Waarom ontkennen moslims toch steeds wat zwart op wit als het letterlijke woord van allah in de koran geschreven staat? Lezen zij die dan niet?!?
dutch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2006, 13:04   #62
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dutch Bekijk bericht
redwasp

Lieve redwasp, [SIZE=4]ik ben een ex-moslim[/SIZE] en ken de finesses van de islamitische theologie zéér goed, ik lees de koran zelfs in het Arabisch, dus met het argument van verkeerde vertalingen moet je ook al niet afkomen...
Verder leef ik dag in dag uit tussen de moslims, dus de kromme islamitische manier van denken en dingen verdraaien pakt bij mij ook al niet, evenmin als gelijk welke portie takkeyya...

Niks geen contekst, Mohamed heeft hele Joodse volksstammen uitgeroeid, slaven en gevangen genomen vrouwen verkracht of als te verkrachten vee aan zijn strijders gegeven, moorden opgedragen, en meer van dat fraais, en ja, dat staat allemaal in de sahih hadiths, lees ze er eens op na.

De koran verbiedt iedere moslim van vriendschap te sluiten met niet moslims, heb je die dan nooit gelezen?
Hier :
koran :
5.51 O, gij die gelooft, neemt de Joden en de Christenen niet tot vrienden. Zij zijn elkanders vrienden. En wie uwer hen tot vrienden neemt, is inderdaad één hunner. Voorwaar, God leidt het overtredende volk niet.
3.28 Laat de gelovigen geen ongelovigen als vrienden verkiezen boven de gelovigen - en wie dat doet heeft geen deel aan God, tenzij gij u zorgvuldig voor hen hoedt.

9.23 O jij, die gelooft, neemt uw vaders en uw broeders niet tot vrienden als zij ongeloof boven geloof verkiezen. En wie onder u met hen bevriend is behoort tot de overtreders.

Waarom ontkennen moslims toch steeds wat zwart op wit als het letterlijke woord van allah in de koran geschreven staat? Lezen zij die dan niet?!?
.....of een gefrustreerde riffijn ?? isn't it ??
Oud 4 februari 2006, 13:11   #63
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
ik ben een ex-moslim

Verder leef ik dag in dag uit tussen de moslims

De koran verbiedt iedere moslim van vriendschap te sluiten met niet moslims

Het is natuurlijk wel schokkend en bekrompen van al die moslims waartussen je leeft dat ze je elke vriendschap weigeren en dat je moeder en je vader jou verloochend hebben. Hoe ga je daar persoonlijk mee om?
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2006, 16:35   #64
dutch
Provinciaal Statenlid

dutch's schermafbeelding

Standaard

Flippend Rund
Citaat:
Het is natuurlijk wel schokkend en bekrompen van al die moslims waartussen je leeft dat ze je elke vriendschap weigeren en dat je moeder en je vader jou verloochend hebben. Hoe ga je daar persoonlijk mee om?
Beste Rund, dit noemt men de "ad hominem"-taktiek...bij gebrek aan degelijke argumenten gewoon de man aanvallen...wordt oa veel door moslims gebruikt, aangezien zij wel eens meer gebrek hebben aan redelijke argumenten...

Niemand laat mij in de kou staan, niemand weigert mij enige vriendschap, om de enige reden dat ik NIET STOM ben en consequent de o zo islamitische takkeyya (misleiding) toepas. Dankzij deze techniek ben ik nog steeds GEZOND EN WEL IN LEVEN, dank u...

Nu genoeg gezeverd, weerleg eens mijn argumenten ivm het verbod op vriendschap met niet-gelovigen in islam en het gebod tot verloochenen van zelfs eigen familieleden als ze de islam verlaten... Hieronder som ik ze nog eens op :
Citaat:
koran :

Lincoln, waarom zou ik een riffijn zijn ?!? En een gefrustreerde dan nog ook ?!? Waarom zijn bepaalde riffijnen dan al zo gefrustreerd?
Werd al eerder voor andere afkomst dan de mijne gehouden, maar riffijn, dat is een primeur, enfin voor alles is er een eerste keer...
Het is wel bizar dat je het nodig vond om in grote rode letters te benadrukken dat ik een ex-moslim ben (jaja, ik weet het, de idee alleen al dat er ex-moslims vrij rondlopen maakt jou misselijk...)en de koranverzen die oproepen tot haat gewoon negeert. OM DIE VERZEN GING HET, niet om mijn al dan niet langer moslim zijn...

Laatst gewijzigd door dutch : 4 februari 2006 om 16:41.
dutch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2006, 16:56   #65
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Flippend Rund

Beste Rund, dit noemt men de "ad hominem"-taktiek...bij gebrek aan degelijke argumenten gewoon de man aanvallen...wordt oa veel door moslims gebruikt, aangezien zij wel eens meer gebrek hebben aan redelijke argumenten...

Niemand laat mij in de kou staan, niemand weigert mij enige vriendschap, om de enige reden dat ik NIET STOM ben en consequent de o zo islamitische takkeyya (misleiding) toepas. Dankzij deze techniek ben ik nog steeds GEZOND EN WEL IN LEVEN, dank u...
Bedoel je met takkeyya dat je doet alsof je nog altijd een moslim bent?

Citaat:
Nu genoeg gezeverd, weerleg eens mijn argumenten ivm het verbod op vriendschap met niet-gelovigen in islam en het gebod tot verloochenen van zelfs eigen familieleden als ze de islam verlaten... Hieronder som ik ze nog eens op :
ik zie een citaat, geen argument.
Oud 4 februari 2006, 19:50   #66
redwasp
Staatssecretaris

redwasp's schermafbeelding

Standaard

assalaam alaikum,

een paar jaar geleden zag ik een reportage op de nederlandse tv. een natuurkundige uit india zat uit te leggen hoe zijn atheistisch (zo noemde hij het toch) wereldbeeld in elkaar zat. toen hem gevraagd werd welke levensbeschouwing hij aanhing zei hij verwonderd "ik ben een hindu, iedere mens is toch een hindu?"
deze man was niet dom, hij kende het westen en weet dat hier miljoenen mensen van zichzelf vinden dat ze geen hindu zijn. hij dacht ergens een stapje verder en dieper nadacht, zag hij in dat eigenlijk iedereen gelovig is. hij kon dat geloof niet anders benaderen dan vanuit zijn traditie, het brahmaans hinduisme, en wist heel duidelijk dat het voor hem onmogelijk was om andere mensen als niet-hindu te zien.

misschien, en ik zeg dit niet om te provoceren, is dutch geen ex-moslim, maar een moslim die een nieuwere, diepere waarheid in de islam gezien heeft en daardoor zijn oudere visies oversteeg. de buddha (vzmh) waarschuwde er ons voor dat we nooit aan een visie mogen vasthangen. eenmaal die visie voor ons voorbijgestreefd is, moeten we ze dankbaar laten gaan en ons klaar maken voor een diepere versie van de waarheid.

assalaam alaikum

redwasp
redwasp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2006, 00:27   #67
colargo
Banneling

colargo's schermafbeelding

Standaard

One proud muslim mama ........Guilty of child abuse!
http://www.masada2000.org/islam.html

Laatst gewijzigd door colargo : 5 februari 2006 om 00:34.
colargo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2006, 00:41   #68
redwasp
Staatssecretaris

Standaard

assalaam alaikum,

lieve colargo, kun je ook nog anders communiceren dan via provocatie?

vrede

redwasp
Oud 5 februari 2006, 00:45   #69
colargo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door redwasp Bekijk bericht
assalaam alaikum,

lieve colargo, kun je ook nog anders communiceren dan via provocatie?

vrede

redwasp
Is de waarheid ook al [SIZE=7]Provocatie[/SIZE][SIZE=2] voor jullie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!![/SIZE]

Voor mijn persoonlijk is het "islam" hoofdstuk afgesloten.
Oud 5 februari 2006, 00:52   #70
redwasp
Staatssecretaris

Standaard

assalaam alaikum,

je knipt een paar foto's die een gruwelijke pijn afbeelden, plakt die erbij en geeft er een titel aan die heel suggestief is en voor heel veel mensen beledigend overkomt. op die manier doe je de waarheid niet alleen geweld aan (de foto's en de titel hebben niets met mekaar te maken, maar suggereren eenmaal bijeengeplakt een waarheid die niet bestaat), ze zijn ook nog eens grof en pijnlijk.

maar zelfs als wat je schrijft waar iets waar zou suggereren, dan nog zijn er oneindig veel manieren om die waarheid te verwoorden. in de wetten van manu, uit de hinduistische traditie, wordt aangeraden om alleen dat te zeggen wat waar is, wat aangenaam is en wat nuttig is. het wordt afgeraden om aangename onwaarheden (leugens dus) te vertellen en geen onaangename waarheden (ware zaken, maar op een onaangepaste manier verwoord).

assalaam alaikum

redwasp
Oud 5 februari 2006, 02:04   #71
JusticeLover
Banneling

JusticeLover's schermafbeelding

Standaard

@Colargo

Ik zou hetgeen wat redwasp schrijft zeker niet missen. ,)

Sommige berichten lees je meer dan één keer. Niet omdat het onduidelijk is, maar omdat het zo mooi zijn.

Laatst gewijzigd door JusticeLover : 5 februari 2006 om 02:04.
JusticeLover is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2006, 03:07   #72
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door redwasp Bekijk bericht
assalaam alaikum,

je knipt een paar foto's die een gruwelijke pijn afbeelden, plakt die erbij en geeft er een titel aan die heel suggestief is en voor heel veel mensen beledigend overkomt. op die manier doe je de waarheid niet alleen geweld aan (de foto's en de titel hebben niets met mekaar te maken, maar suggereren eenmaal bijeengeplakt een waarheid die niet bestaat), ze zijn ook nog eens grof en pijnlijk.

maar zelfs als wat je schrijft waar iets waar zou suggereren, dan nog zijn er oneindig veel manieren om die waarheid te verwoorden. in de wetten van manu, uit de hinduistische traditie, wordt aangeraden om alleen dat te zeggen wat waar is, wat aangenaam is en wat nuttig is. het wordt afgeraden om aangename onwaarheden (leugens dus) te vertellen en geen onaangename waarheden (ware zaken, maar op een onaangepaste manier verwoord).

redwasp
Manu? Mais passons outre.

De bij de afbeelding gegeven titel was: "One proud muslim mama ........ Guilty of child abuse!" Kan het ontkend worden dat de mohammedaanse moeders fier zijn als hun kind zo behandeld wordt, of zich zelfmoord? Dergelijke beelden zijn legio en hoeven m.i. geen verder bewijs.

Dat dergelijke praktijken getuigen van het misbruik van kinderen en jongelingen hoeft geen verder betoog.

Wat is er dan onwaar aan deze combinatie van beelden en woorden?

Pijnlijk is het wel, voorzeker voor mohammedanen die in de beschaafde wereld leven, en zelfs in den treure menen te moeten aantonen dat zij ook vertrouwd zijn met culturen waarvoor de mohammedaanse verder geen respect heeft, wegens te verfijnd.
Basy Lys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2006, 11:09   #73
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
Manu? Mais passons outre.

De bij de afbeelding gegeven titel was: "One proud muslim mama ........ Guilty of child abuse!" Kan het ontkend worden dat de mohammedaanse moeders fier zijn als hun kind zo behandeld wordt, of zich zelfmoord? Dergelijke beelden zijn legio en hoeven m.i. geen verder bewijs.

Dat dergelijke praktijken getuigen van het misbruik van kinderen en jongelingen hoeft geen verder betoog.

Wat is er dan onwaar aan deze combinatie van beelden en woorden?

Pijnlijk is het wel, voorzeker voor mohammedanen die in de beschaafde wereld leven, en zelfs in den treure menen te moeten aantonen dat zij ook vertrouwd zijn met culturen waarvoor de mohammedaanse verder geen respect heeft, wegens te verfijnd.
Zeg nu eens eerlijk, beschouw je moslims eigenlijk nog wel als mensen?
Volgens mij ben je klaar voor Treblinka, je bent klaar voor Auschwitz.

Oud 5 februari 2006, 11:34   #74
colargo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JusticeLover Bekijk bericht
@Colargo

Ik zou hetgeen wat redwasp schrijft zeker niet missen. ,)

Sommige berichten lees je meer dan één keer. Niet omdat het onduidelijk is, maar omdat het zo mooi zijn.
Ja zo'n passagekes heb je in alle religies he.
Dit is ook een leuk Al ben ik niet gelovig, vind ik toch de oosterse wijsheid geraffineerd& interessant en leuk om te lezen. Niet die boerepummels v/d islam hoor.
http://jeugdsentiment.beket.nl/galle...-11/kungfu.wma

Men zegt wat een mens wilt horen he, en dan heb je de aandacht van de mensen en sommigen in hun greep.
Oud 5 februari 2006, 12:03   #75
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Zeg nu eens eerlijk, beschouw je moslims eigenlijk nog wel als mensen?
Volgens mij ben je klaar voor Treblinka, je bent klaar voor Auschwitz.

In die onzalige tijden waren de Duitse mensen niet wezenlijk slecht, maar omdat zij die perfiede ideologie aanhingen, ondersteunden of tolereerden, deden zij wel de foute dingen in naam van die ideologie.

Vandaag blijft er een bedreigende totalitaire ideologie, die telkens weer knaagt aan de vrijheid van de medemens. Wat me doet denken aan de woorden van Martin Niemöller:

Als die Nazis die Kommunisten holten, habe ich geschwiegen, ich war ja kein Kommunist.
Als sie die Sozialdemokraten einsperrten, habe ich geschwiegen, ich war ja kein Sozialdemokrat.
Als sie die Gewerkschafter holten, habe ich geschwiegen, ich war ja kein Gewerkschafter.
Als sie mich holten, gab es keinen mehr, der protestieren konnte.

Ik heb me voorgenomen van niet te zwijgen als men Salman Rushdie bedreigt, of een Japans vertaler keelt, als men een Theo van Gogh komt halen -- ook al vond ik hem een varken -- of als een prijs op het hoofd gezet wordt van die Deense cartoonisten.

Zwijgen is niet alleen instemmen, het sterkt de aanhangers van die perfiede ideologie in hun mening, en uiteindelijk zal er geen vrij mens meer zijn.
Oud 5 februari 2006, 12:44   #76
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Beste Flippend Rund, ik voel me echt nog niet klaar om door jou op transport gezet te worden naar Auschwitz, maar dat waren de joden van enkele generaties ook niet en hun mening werd niet gevraagd.

In die onzalige tijden waren de Duitse mensen niet wezenlijk slecht, maar omdat zij die perfiede ideologie aanhingen, ondersteunden of tolereerden, deden zij wel de foute dingen in naam van die ideologie.

Vandaag blijft er een bedreigende totalitaire ideologie, die telkens weer knaagt aan de vrijheid van de medemens. Wat me doet denken aan de woorden van Martin Niemöller:

Als die Nazis die Kommunisten holten, habe ich geschwiegen, ich war ja kein Kommunist.
Als sie die Sozialdemokraten einsperrten, habe ich geschwiegen, ich war ja kein Sozialdemokrat.
Als sie die Gewerkschafter holten, habe ich geschwiegen, ich war ja kein Gewerkschafter.

Citaat:
Ik heb me voorgenomen van niet te zwijgen als men Salman Rushdie bedreigt, of een Japans vertaler keelt, als men een Theo van Gogh komt halen -- ook al vond ik hem een varken -- of als een prijs op het hoofd gezet wordt van die Deense cartoonisten.

Zwijgen is niet alleen instemmen, het sterkt de aanhangers van die perfiede ideologie in hun mening, en uiteindelijk zal er geen vrij mens meer zijn.
Nou dan hoop ik maar dat de aanhangers van die perfiede ideologie veel op forum.politics.be zitten om uw postings te lezen.

Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 5 februari 2006 om 12:44.
Oud 5 februari 2006, 13:08   #77
Lincoln

Standaard

Citaat:
Beste Flippend Rund, ik voel me echt nog niet klaar om door jou op transport gezet te worden naar Auschwitz, maar dat waren de joden van enkele generaties ook niet en hun mening werd niet gevraagd.

Wat een goedkoop gezever, perfiede ideologie ?? waar haal je dat vandaan.
Oud 5 februari 2006, 13:13   #78
Lincoln

Standaard

Citaat:
Flippend Rund

Lincoln, waarom zou ik een riffijn zijn ?!? En een gefrustreerde dan nog ook ?!? Waarom zijn bepaalde riffijnen dan al zo gefrustreerd?
Werd al eerder voor andere afkomst dan de mijne gehouden, maar riffijn, dat is een primeur, enfin voor alles is er een eerste keer...
Het is wel bizar dat je het nodig vond om in grote rode letters te benadrukken dat ik een ex-moslim ben (jaja, ik weet het, de idee alleen al dat er ex-moslims vrij rondlopen maakt jou misselijk...)en de koranverzen die oproepen tot haat gewoon negeert. OM DIE VERZEN GING HET, niet om mijn al dan niet langer moslim zijn...
Inderdaad dat maakt mij misselijk een zeker als je niet waarover je praat.
Oud 5 februari 2006, 14:25   #79
colargo
Banneling

Standaard

http://christianactionforisrael.org/.../arabnazi.html
Oud 5 februari 2006, 15:53   #80
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
COLOR=DarkSlateGray
We zouden beter schrik hebben voor de Chinezen, want zij zijn onze "waarden" WEL aan het overnemen.
De Openbaringen, 5030[/color][/i]
Afgezien van het feit dat angst een zeer slechte raadgever is, is het ook nog zo dat de Chinezen onze waarden NIET overnemen.

De Chinezen werken constructief aan de toekomst, terwijl van de mohammedaanse wereld enkel destructie te merken valt.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be