![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wat ik een beetje jammer vind aan het offerfeest, is dat het idee erachter letterlijk gepikt is van de joden. Niet zo origineel, die Mohammed.
One World, One Dream, One Everything Laatst gewijzigd door Stratcat : 11 januari 2006 om 01:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Allah heeft Mohammed, PBUH, geinstrueerd omdat joden en christenen op een dwaalspoor zaten, niet omdat zij heiligschennis pleegden. Hun rituelen waren niet allemaal blasfemisch.
![]() |
![]() |
#63 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ja, dat kan ook natuurlijk. Maar dan moet Allah wel bestaan.
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En onthoudt; het zijn niet de atheisten/agnostici die het NIET bestaan van god moeten aantonen, maar het zijn de gelovigen die het WEL bestaan van god moeten aantonen. Easy life! 8)
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Respect! Hallelujah! ![]()
![]() |
![]() |
#66 |
Banneling
|
![]() Als vegetariër hebt u recht van spreken. U mag fulmineren tegen rituele slachtingen omdat de kwestie bij u niet gaat over het religieuse karakter van de slachting maar om de slachting tout court.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Allemaal gehoord kindjes: als vegetariër mag je vragen stellen bij rituele slachtingen, vleeseters hebben het recht om hun mond te houden.
![]() |
#68 | |||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar zinnen waar de hypocrisie vanaf druipt, storen mij veel erger dan rituele slachtingen (al ben ik het ermee eens dat die noch thuis noch op de openbare weg moeten gebeuren en dat men het afval op een efficiënte en moderne manier moet verwijderen en niet door sluikstorten). Een voorbeeld uit deze thread: Citaat:
Citaat:
Ik vind dat onnozel. De bedoeling van heel onze veestapel is slachting, laat ons daar niet raar over doen. Niemand geeft een reet om die dieren tot ze op ons bord liggen. Of door moslims geslacht worden natuurlijk, want d�*n is het smerig ... Citaat:
Citaat:
Citaat:
Mensen die (volstrekt arbitraire) wetten overtreden, zo hoor ik op dit forum, zal men liefst zolang mogelijk in kleine hoekjes opsluiten en doen afzien. Als de 'overtreding' te ver gaat, dan zal men ze doden. Weliswaar niet door de keel over te snijden of op rituele manier. Maar over verdoving wordt ook niet gesproken. Als Moslims (en dat lijkt me de kern van de zaak: de verontwaardiging komt omdat het Moslims zijn) zoals mensen al honderduizenden jaren doen, een dier op een zeer bewuste en directe manier doden in functie van consumptie, dan schreeuwt men moord en brand. Citaat:
Maar 'eer' en 'verstand' en 'ethiek' en 'verdoven' en 'bewustzijn' zijn zaken die we beter voor mensen voorbehouden. Als de andere dieren het daar niet mee eens zijn, moeten ze maar klacht neerleggen. Daar hebben we rechtbanken voor ... Citaat:
Wat is er zo verkeerd aan het eten van honden? Bent u zoals Joden die iedereen verachten die varkensvlees eet? Of Britten die het eten van paardenvlees achterlijk vinden? Of Hindoes die het onbegrijpelijk vinden dat je een koe zou opeten? Wat is er beter aan een varken en een koe dan aan een kat of een paard of een hond? Waarom wel een konijn en een haas maar geen meerkoet? Of een okapi of een drietenige luiaard? Vind u het vreemd dat mensen de dieren eten die in hun buurt in overvloed aanwezig zijn? Of hebt u één of ander ethisch principe dat (zoals bij sommige religieuze zotten) stelt dat het ene dier 'edeler' is dan het andere? Over het niet eten van varkens en koeien valt nog iets redelijks te zeggen: varkens verspreidden vroeger vreselijke ziektes en parasieten zoals lintwormen. En koeien zijn veel te productief qua melk en mest om ze zomaar op te eten in landen waar alles schaars is. Maar wat is er zo bijzonder 'edel' aan een hond dat u denigrerend zou doen over mensen op wiens menu dat staat? Citaat:
In die slachthuizen stroomt het bloed in beken over de tegels in plaats van kasseien en ik vind dat een nuance die mij geen reet interesseert. Het lijkt me dat wie zich druk maakt over rituele slachtingen en zwijgt over slachtingen tout court, niets minder is (en zeker niets meer) dan een racist die zich op de meest stompzinnige manier blootgeeft. |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar toch dit... Ik heb met opzet NIET het paadje gekozen van de dierenrechtenverenigingen; dat zou inderdaad nogal hypocriet zijn. En "schrik voor bloed", d�*�*r moet je mij al helemaal niet van verdenken. Nergens heb ik immers gesteld dat ik het "barbaars" zou vinden dat dieren worden geslacht. Zelfs niet "aan de lopende band". En weet je ook waarom? Omdat dit hier niks terzake doet. En al helemaal niet waar het zou moeten aantonen dat de islam "barbaars" zou zijn. Wat wél een feit is: de wet is hier met voeten getreden in naam van een volslagen misplaatst experimentje, een oefeningetje in de "multiculturele samenleving". Welnu, het experiment is voor de volle 100% mislukt en de beelden die we zo overdadig op de televisie kregen gepresenteerd zijn niet van aard om het "begrip" en de "verstandhouding" te bevorderen. Bloed over de kasseien zien stromen (en ik overdrijf niet als ik zeg dat het hier "in beken" was) is niet meteen een appetijtelijk zicht. Of jij dat schizofreen vindt of niet, verandert daar geen moer aan. En alweer zullen de nodige mensen de link tussen d�*t beeld en de islam gaan leggen. De knoeiers die dat grapje ineen gezet hebben hadden propagandisten van extreem rechts kunnen zijn. Zelfs de communicatie-experts van het VB hadden zo'n foto-opportunity niet kunnen bedenken. Met veel dank aan de beunhazen die dit circus hebben georganiseerd. In een iets verder verleden ben ik zelf getuige geweest van nogal wat slachtingen van varkens op de boerderij. Toen mocht het thuisslachten nog. Maar NERGENS en NOOIT heb ik dit soort gepruts gezien. De aanwezige moslims waren er verdikke zelf zwaar van onder de indruk. Misschien dat hun jarenlange verblijf in dit land hen "soft" heeft gemaakt?
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
zagen we dergelijke beelden af en toe ook niet op het internet of bij Al Jahzeraa waar ze mensen keelden... ook met de kreet "Allah Akbar !" ? dat is geen tand trekken maar "iemand een kloot aftrekken" ![]() proficiat Jan !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() in ziekenhuizen werken dagelijks tientallen professionele slachters... nu vinden ze plots met honderden (amateurs voor het "goede doel"), waarom niet in de loop van een heel jaar maar dan met een "vaste" job ![]() de toestanden waren weer eens gewoon barbaars, zonder respect voor de dieren... ik vind heel het gedoe gewoon walgelijk en begrijp dat er steeds meer mensen vegetariër worden. Trouwens meer moslims denken er aan geld te geven aan de "armen"
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het was gisteren weer eens "bij de beesten af" zoals elk jaar trouwens...
In naam van Allah vloeide het bloed bij beken tot op de straat zelfs... uit respect reden ze er zelfs met de auto door... GAIA heeft er weer eens nieuwe leden bijgekregen... net als het Vlaams belang zeker ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat leden onder de allochtone bevolking kunnen jullie best gebruiken ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
die sympatisanten en leden zijn er wel hoor
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Elke rituele slachting zou bij wet moeten verboden worden, ook die in de slachthuizen. Het gehele offerfeest zou radicaal verboden moeten worden. Dit heeft echt niets meer te maken met geloof of met godsdienstbeleving. Dit heeft alles te maken met beschaving. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat u echter nog steeds uit de weg gaat, is het discussiepunt van de voorschriften. Er bestaan voorschriften waar Belgische slachthuizen alsook alwie slachter is, zich moet aanhouden. Alleen de moslims zijn blijkbaar boven die wettelijke voorschriften verheven. Is dt wet dan blijkbaar toch niet gelijk? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarom verdooft iedere westerse slachter eerst de dieren: het is dan gemakkelijk te hanteren en de hersenen zijn gedeeltelijk van activiteit ontdaan. Dit is zowel beter voor het dier als voor de slachter. Daarnaast werd bij ons, bij thuisslachten, altijd het bloed opgevangen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk niet Jan.
Over tijd was er een opmerkelijke uitspraak van het hof van beroep waar een allochtone vrouw een gevoelige strafvermindering kreeg. Met die strafvermindering op zich heb ik geen probleem, daarvoor dient tenslotte het hof van beroep, maar de motivatie voor die strafvermindering was wel schokkend. De rechter vond dat er rekening moest gehouden worden met de culturele verschillen. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Gouverneur
|
![]() Eindelijk dat offerfeest voorbij, nu moet den één een anderonderwerp zoeken om de moslims in het nieuws te brengen. Het nieuws begon de laatst dagen altijd met het gezever: Volgende week vieren de moslims het offerfeest....., overmorgen vieren de moslims hun offerfeest....., morgen vieren de moslims hun offerfeest..... vandaag vieren de moslims hun offerfeest... ook bij ons vieren de moslims hun offerfeest...... Dat hasd ik nu echt niet verwacht, DAT MOSLIMS ook hier hun offerfeest vierden.
|
![]() |
![]() |