Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 januari 2006, 20:51   #61
Brandaan
Minister

Brandaan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
De grote droom van alle moslims,en nu zagen ze er nog over,is toch mooi,allen naar de hemel.Wanneer komt de volgende lading
Is dat ook niet de grootste droom van alle ware katholieken?
Oud 16 januari 2006, 20:54   #62
reinaut
Vreemdeling

Standaard

Waar wil je nu in godsnaam naartoe? In het artikeltje staat letterlijk: "Pakistaanse afkomst" en "Marokkaanse afkomst". AFKOMST dus. Wat betekent: ze zijn Belgen. PUNT.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Dit is de mening van heel wat mensen, beste vriend! Telkens er maar een halve opmerking gemaakt in het multicul-gedoe zijn er natuurlijk mensen zoals jij die meteen hoog van de toren moeten blazen! Schrik dat de tak eens afkraakt waarop ze zitten? Dat "krantje van mij" (prulkrant zoals de Standard, nietwaar...) heeft verduidelijking gegeven, maar ik had het over de vele gevallen waar men dat blijkbaar niet meer durft! Geloof het of niet, ik ben niet zomaar "tegen" mensen met een ander huidskleur of zo maar ik heb er de pest aan dat dat precies zoveel mogelijk moet "verstopt en doodgezwegen" worden omdat het niet past in het opgedrongen multicul-sprookjeswereldje! Ik heb niets tegen een Pakistaanse belg of een Marokkaanse belg (... tenzij ze last veroorzaken of profiteren, maar dat heb je bij de "autochtonen" ook) maar ik heb geen boodschap aan dat opgedrongen "wereldburgergedoe". Een Pakistanees die in België woont is een Pakistanese Belg. Simpel en duidelijk. Met of zonder stukje papier waarop Belg of wathever op staat. En ik heb niets tegen die persoon indien daar geen reden toe is!
reinaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2006, 21:02   #63
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan Bekijk bericht
Knuffelen? Je klinkt een beetje gestresst, misschien moet je zelf ook een vrouw nemen, dat kan ontspannend werken.
Groot Bakkes heeft amper de seksgerechtigde leeftijd bereikt.
Oud 16 januari 2006, 21:07   #64
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

dubbel

Laatst gewijzigd door Internaut : 16 januari 2006 om 21:08.
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2006, 21:07   #65
Internaut
Banneling

Standaard

dubbel

Laatst gewijzigd door Internaut : 16 januari 2006 om 21:09.
Oud 16 januari 2006, 21:07   #66
Internaut
Banneling

Standaard

dubbel

Laatst gewijzigd door Internaut : 16 januari 2006 om 21:08.
Oud 16 januari 2006, 21:07   #67
Internaut
Banneling

Standaard

dubbel

Oud 16 januari 2006, 21:07   #68
Internaut
Banneling

Standaard

dubbel

Oud 16 januari 2006, 21:07   #69
Internaut
Banneling

Standaard

dubbel

Oud 16 januari 2006, 21:07   #70
Internaut
Banneling

Standaard

dubbel

Oud 16 januari 2006, 21:07   #71
Internaut
Banneling

Standaard

dubbel

Oud 16 januari 2006, 21:07   #72
Internaut
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat loop je nou te zaniken man, begrijp nou toch gewoon dat de nationaliteit tegenwoordig afhangt van welk paspoort je hebt en niet van je huidskleur of geloof of wat dan ook. Het zijn dan toch gewoon belgen, of niet soms? En dat krantje van je zet er toch ook gewoon bij van welke afkomst ze zijn, wat voor mij trouwens niet eens nadig was geweest, wat wat is de nieuwswaarde daarvan?. Ik zie alweer het probleem niet zo.
Van huidskleur heeft het in Vlaanderen nooit afgehangen. Je kan Blank zijn en nog buitenlander zijn. Ten tweede ligt juist daar de fout dat men ervan uitgaat dat als er op je paspoort Belg staat dat je dat dan ook bent.
Op papier ben je misshien Belg maar zonder enig respect voor onze normen en waarden, talenkennis, inburgering enz kan je je moeilijk Belg noemen. Wie heeft het recht een wildvreemd individu plots 'één van ons' te laten worden ? Gewoon een nationaliteit toekennen en diens voordelen voor die persoon. We zijn dus verkeerd bezig.

Laatst gewijzigd door Internaut : 16 januari 2006 om 21:12.
Oud 16 januari 2006, 21:51   #73
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Wat loop je nou te zaniken man, begrijp nou toch gewoon dat de nationaliteit tegenwoordig afhangt van welk paspoort je hebt en niet van je huidskleur of geloof of wat dan ook. Het zijn dan toch gewoon belgen, of niet soms? En dat krantje van je zet er toch ook gewoon bij van welke afkomst ze zijn, wat voor mij trouwens niet eens nadig was geweest, wat wat is de nieuwswaarde daarvan?. Ik zie alweer het probleem niet zo.
Normalerwijze is een nationaliteit aanzienlijk meer dan een vodje papier. In het belgische geval is dat spijtig genoeg niet zo. 'Belg' betekent voor mij dan ook niks meer. Ik voel mij vlaming, geen belg. Veel 'belgen' van allochtone afkomst zijn voor mij ook geen vlamingen, dat hangt af van de mate waarin zij zich onze cultuur en gewoonten hebben eigengemaakt.

Bij de onafhankelijkheid van Vlaanderen wordt deze vergissing hopelijk rechtgezet en wordt voor het verkrijgen van een vlaams paspoort erkenning en aanvaarding van de westerse waarden, kennis van de nederlandse taal e.d. een absolute vereiste. Erken je die niet en spreek je de taal niet dan kan je m.i. geen aanspraak maken op de vlaamse nationaliteit. Ik zeg hier niet dat alle allochtonen onmiddelijk het land uitmoeten, ik zeg wel dat indien zij niet aan bovenstaande vereisten voldoen zij geen aanspraak kunnen maken op onze nationaliteit. Zij zullen het met visa en verblijfsvergunningen moeten stellen.

(Dat geldt zowel voor de amerikaanse ceo die geen woord nederlands spreekt als voor de arabische immigrant btw)

Nationaliteit zou een identiteit in de wereld moeten zijn, geen vodje papier. Indien dat het geval zou zijn, zou het ook onnodig worden de afkomst nog te vermelden in dergerlijke artikelen.

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 16 januari 2006 om 21:55.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2006, 22:00   #74
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard Ramp in Lourdes

Belga. 16.01.2006

Deze avond heeft zich een zwaar ongeval voorgedaan te Lourdes. Een bus met pelgrims was nog maar pas aangekomen toen de grot waarin het beeld van Maria staat instortte. Er zijn zeven doden, waaronder twee Belgen. Achttien waren zwaargewond waaronder nog eens 4 Belgen. Bla, Bla, Bla...

Nu mag er mij eens iemand komen uitleggen wat de relevantie is inzake de afkomst van die 2 dode Belgen en 4 zwaargewonde Belgen.

Veel succes, je zult het nodig hebben.
Oud 16 januari 2006, 22:35   #75
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Belga. 16.01.2006
Deze avond heeft zich een zwaar ongeval voorgedaan te Lourdes. Een bus met pelgrims was nog maar pas aangekomen toen de grot waarin het beeld van Maria staat instortte. Er zijn zeven doden, waaronder twee Belgen. Achttien waren zwaargewond waaronder nog eens 4 Belgen. Bla, Bla, Bla...
Nu mag er mij eens iemand komen uitleggen wat de relevantie is inzake de afkomst van die 2 dode Belgen en 4 zwaargewonde Belgen.
Veel succes, je zult het nodig hebben.
Nu mag er mij eens iemand komen uitleggen wat de relevantie is dat het Belgen waren.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2006, 22:45   #76
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Nu mag er mij eens iemand komen uitleggen wat de relevantie is dat het Belgen waren.
Vraag het eens aan Andev, de openingsposter. Die heeft er blijkbaar veel problemen mee.

Ik stel tevens vast dat je heel handig om mijn vraag heenfietst. Ik kom zopas van een andere topic alwaar je hetzelfde doet bij een vraag van Driewerf. Bewust of weet je van niet beter?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Blijkbaar heb jij er problemen mee dat de misdaden van de nazi's nog es herinnerd worden. Blijkbaar heb jij liever dat ze verzwegen worden. Blijkbaar wil jij persé op een ander onderwerp overschakelen. En dan vraag ik me af waarom.
Oud 16 januari 2006, 22:49   #77
Shizie
Banneling

Shizie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Smurfje Bekijk bericht
Nee, nu geef ik het echt op.
Tja Smurfje

PS dont worry about them.. ze zin met hun 70 maagden bezig op dit moment..
Shizie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2006, 22:55   #78
luc broes

Standaard

Citaat:
Ik stel tevens vast dat je heel handig om mijn vraag heenfietst.
Ik fiets veel en graag en handig maar er niet omheen!
Als men meldt dat de verongelukte Belgen van Pakistaanse afkomst zijn, dan weet ik zeker dat mijn tante die er nu op bedevaart is nog leeft.
Pakistaanse Belgen nemen dan liever vlug contact op met de hulpdiensten.
Hopelijk heb je nu geen heimelijke racist ontdekt.
Maar ik kan je toch enigzins geruststellen als het waar moest zijn van die pakistaanse belgen dan vind ik dat wel jammer!
Je obsessie met die nationaliteit en / of afkomst begrijp ik niet.

Laatst gewijzigd door luc broes : 16 januari 2006 om 22:56.
Oud 16 januari 2006, 23:01   #79
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Als men meldt dat de verongelukte Belgen van Pakistaanse afkomst zijn, dan weet ik zeker dat mijn tante die er nu op bedevaart is nog leeft.
Euh Luc, laat me je meteen maar geruststellen. Dat berichtje over Lourdes is gefingeerd, hoor. Je hoeft je dus geen zorgen over je tante te maken. Mijn excuses, ik had er meteen moeten bijschrijven dat het hier om een voorbeeld ging.
Oud 16 januari 2006, 23:06   #80
luc broes

Standaard

Citaat:
Euh Luc, laat me je meteen maar geruststellen. Dat berichtje over Lourdes is gefingeerd, hoor. Je hoeft je dus geen zorgen over je tante te maken. Mijn excuses, ik had er meteen moeten bijschrijven dat het hier om een voorbeeld ging.
Dank voor je bezorgdheid, maar ik had al een vermoeden in die richting. Toch speelde ik het spel mee, want ik wou er niet omheen fietsen!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be