![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() (btw: de verkiezingen komen eraan en dan voelen dorpspolitiekers plots een 6-jaarlijks opkomende profileringsdrang) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() sorry mens maar van off-topîc gesproken
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het gesprek evolueerde. Met dat "off-topic" de hele tijd...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
|
![]() Ministers vreselijker dan wie dan ook’
Door een onzer redacteuren Den Haag, 23 jan. De ministerraad is „geen gezellig vriendenclubje”. Het gaat er „keihard” aan toe in het wekelijkse beraad in de Trêveszaal, en daarbij spelen „machinaties, machtsspelletjes, persoonlijke belangen en partijbelangen” een belangrijke rol. „Ach, ach, ach, het is allemaal veel vuiler en vunziger dan mensen denken.” Dat zegt minister Alexander Pechtold (Bestuurlijke Vernieuwing, D66) in een interview met het maandblad Opzij. Pechtold vindt dat bewindslieden best stevig met elkaar mogen discussiëren, bijvoorbeeld over Afghanistan, „Ik vind dat je elkaar daarin veel kritischer mag aanspreken. Daarvoor ben je professional, daar moet je tegen kunnen. Het moet niet zo’n kleffe sfeer zijn van: we moeten met z’n allen door één deur kunnen. Want ondertussen zijn we vreselijker dan wie dan ook. Achter elkaars rug om.” Pechtold zegt in het interview ook dat hij „soms moeilijk” uit de voeten kan met premier Balkenende en minister Donner van Justitie (beide CDA) „Maar dat is vast wederzijds. (...) Ik ben meer van de gezellige katholieken, of nog beter: de ex-katholieken.” Kamervoorzitter Weisglas zegt de kritiek van Pechtold „ronduit oncollegiaal en deloyaal” te vinden. Hij adviseert Pechtold „een enkele reis Wageningen”. bron politiek stinkt men zou denken dat gemeentepolitiek er wat softer aan toe gaat doch het tegendeel is waar.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 24 januari 2006 om 14:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Partijlid
|
![]() *dubbelpost*, sorry
Laatst gewijzigd door Schavuit : 24 januari 2006 om 15:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
er is hier maar 1 schavuit en dat ben ik ![]() Laatst gewijzigd door Schavuit : 24 januari 2006 om 15:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
|
![]() Citaat:
Eigen lof stinkt. daarenboven: grote pijpen, kleine pijpen grote pijpen het meest en voor die van het stadhuis grote pijpen per abuis. WHat's your point, mister???? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#69 |
|
![]() dat op de man spelen en nog allerlei vuiligheid nu eenmaal onderdeel is van de politieke cultuur.
vind je actie retoriek anders wel bon hoor '"[SIZE=4]Zwijg Kleine[/SIZE]" maar dat moest ik eens zeggen ![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 26 januari 2006 om 01:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
|
![]() De Boeren van Olen, met hun kruik met drie oren, worden overtroffen door de burgemeester van Menen, die eerder één oor tekort heeft dan te veel.
[SIZE=3]De klucht neemt magistratle vormen aan.[/SIZE] Gisteren kon men via diverse media vernemen dat er een oplossing was: de "verzuurde buren" zouden hun vonnis niet laten uitvoeren, en kinderen verder laten spelen zoals voorheen, met alles derop en deran en braaf wachten op het definitieve vonnis in beroep. Zij zetten hier meteen heel het doel van de oproerkraaiers van Menen in de wind. Deze heel waardige zet toont aan dat zij niet van slechte wil zijn, en best bereid te aanvaarden dat één rechter een stommiteit zou hebben begaan. Met andere woorden zij zoeken billijkheid, rechtvaardigheid en geen doelwit of speelbal te zijn in een oorlog uitgeroepen door een burgemeester annex half parlementair die zijn pedalen is verloren. Men zou zeggen: pfffft. Is dat alles? Geen mooie optochten meer tegen het gerecht ![]() Ehwel: NOT! Er is nog hoop voor de jonge gardisten van het ganse land! Voor ministers die ons rechtssysteem niet doorgrond hebben, voor allerlei populistische oproerkraaiers die de rechter van Kortrijk eens mores willen leren! Voor degenen die liever een walibi in hun tuin hebben dan een burgemeester aan de schandpaal! Op de webstek van "zwijgkleine" verschijnt een piepklein noodkreetje: De boerenklucht gaat dus door: De opperpaljas van Mjiende (hopelijk met lint om de pens en toeter op zijn kop) kan dus rustig door marsjeren op zondag! Ik vraag me alleen af: waartegen? De jeugd wordt nu wijsgemaakt dat er "nog andere dingen" zijn die scheeflopen. Men suggereert dat ons rechtssysteem is zoals het Amerikaanse, waar precedenten een kapitale rol spelen. Gelukkig is dit niet zo: elke zaak van hinder wordt hier appart bekeken, zodat men de bokken met de geiten niet over één kam zou scheren. Volksverlakkerij draait nu om tot grote klucht. Ik hoop dat de laatste betoging in deze klucht zal zijn in oktober, wanneer de Menenaars massaal tegen Bossuyt zullen betogen. In het kieslokaal: zoals dat hoort. Ik roep op tot fervente actie van jong, oud en van iedereen die van mekaar houdt zonder dat een verzuurde pruim ons tegen mekaar opjaagt. Men zegge het voort! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
|
![]() Citaat:
Ik ben geen kandidaat-kieken... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Goed gesproken, dat is nog eens duidelijke taal. Wie komt er nu ook op zo'n idioot idee om alle kinderen op één plaats te centraliseren? Die buren hebben 5 jaar lang geduld opgebracht en worden als beloning nu voorgesteld als verzuurde mensen. Ik vraag me af hoe lang die speelpleinwerking had bestaan als het ingericht werd naast de deur van de burgemeester? Bij mij geen zwarte vlag en ook geen affiche. Eigen schuld, dikke bult zou ik zeggen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
|
![]() Allicht wel. Voor de rest zijn de wegen der hogere goden voor mij niet toegankelijk...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
|
![]() Voor diegenen die de burgemeester zouden willen vrijspreken van enige betrokkenheid, en alles op de jeugdraad willen steken (hij deed hier al een poging toe tijdens zijn rampzalig interview in "de zevende dag") onderstaand citaat uit de site van "zwijgkleine". Het is dus wel degelijk het email adres van de JEUGDDIENST van Menen, betaald door de bevolking, die hier wordt geciteerd, en alle oproerkraaierij die door hen wordt voorbereid in het gemeentebestuur van Menen. Een prachtige site rondt het geheel af.
(met een paar leugentjes...) Citaat:
Laatst gewijzigd door ericferemans : 26 januari 2006 om 12:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
|
![]() Citaat:
Wie woont er in die straat? Rara.... Is de gemeenteraard hierover geraadpleegd???? Wie nam die beslissing??????????? Er zijn veel rare dingen aan de hand in Menen. Kijk eens naar de kaartjes met Cadmiumvergiftiging, dioxine.... Menen is een bijzondere stad. Laatst gewijzigd door ericferemans : 26 januari 2006 om 12:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() En wat die dioxine en andere giftige stoffen in Menen betreft, toen jaren terug op Telefacts de reportage "Lageweg, kankerweg" zou komen werd dat op de laatste minuut tegen gehouden. Het imago hé, daar draait alles om in Menen, voor de rest doen velen liever aan struisvogelpolitiek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |