![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#62 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Banneling
|
![]() In heel dat zaakje dat door de linkse staatszender werd uitgelokt zijn maar twee zaken van belang:
1. Die Knack-hippie heeft ongewild een prachtreclame voor het Vlaams Blok gemaakt. 2. Die Knack-hippie is een aantal plaatsjes gestegen op de Zwarte Lijst. De rekening wordt later wel eens gepresenteerd... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Wie een kuil graaft voor een ander,...
![]() |
![]() |
#65 |
Vreemdeling
|
![]() Ja, dat was nog eens lachen.... vandaag volop humor in de 7de dag. Gelukkig is het VB er nog, waar moeten we anders mee lachen, hé? Volgende week denkt niemand hier nog aan, en doet het VB (gelukkig) weer een andere stoot, waarbij ik mijn lachreflex alweer moet onderdrukken. Conclusie:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
#66 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Duidt het niet op een onmacht om zich mondeling te verdedigen zoals meneer Dewinter zegt: "Mr Jah Jah gaat nog het woord krijgen en ik niet. ik ken dat."? Duidt het niet op een schrik als meneer Dewinter de studio verlaat zodat hij de mogelijkheid niet kan bieden aan De Ceulaer om zijn beschuldigingen te be-argumenteren? Zijn dit redenen om als gast afstand te nemen van de gastheer? Is dit respect tonen van zij die u ontvangen? Citaat:
![]() |
![]() |
#67 |
Minister-President
|
![]() Waarom ongelofelijk? Ik dacht dat de vrt en de knack tégen het Vlaams Blok waren? Nu was Filip de underdog, wat dus prachtreclame is voor zijn partij. Ik vind het echt niet kunnen van die journalist om zulke dingen te zeggen. Dat Filip daar niet wou op luisteren, is begrijpelijk. Zeggen dat Jahja de intellectuele winnaar is, kan, maar wat daarop volgde kan niet. Wat een dwaze uitspraak!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#69 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
1. Die Knack-hippie zei de waarheid en aan de reactie in de studio, de mensen rondon die journalist kon je duidelijk afleiden dat hij gelijk had (die Knack-hippie) 2. Waarom zou Knack daarmee een paar plaatsjes gestegen zijn op de Zwarte Lijst??? Omdat ze hun gedacht eens zeggen? Mensen willen vandaag alleen nog maar dat er eens goed gescholden wordt om indruk te maken ... Wie heeft deze mentaliteit in Vlaanderen gebracht 10 jaar terug? Het Vlaams Blok! Ik blijf er bij: Het Vlaams Blok zijn een bende populisten die er alleen maar aan denken zichzelf te verbeteren verkiezing op verkiezing. Ik voorspel het u en wil het op een blaadje papier schrijven na de verkiezingen van 2004 is het gedaan met klimmen voor het Blok. In 2007 gaan ze achteruit. Die partij heeft geen rug. Ze is labiel, hypocriet. Ze wil de Vlamingen op de eerste plaats gaan zetten, terwijl ze de wet daarbij aan hun laars lappen ... Ze zijn laf, want ze gaan hun vijand altijd een messteek in de rug steken. Ze zijn niet vindingrijk genoeg, want ons Filipke moest zonodig eens Pim Fortuyn nadoen zoals in de TV-show in Nederland waar deze ook eens 'bijna' een studio had verlaten na een opmerking waar hij niet tegenkon. Filip heeft geen rug, hij kan geen commentaar aan. Een 'echt' politicus moet commentaar kunnen slikken. Als hij toch ze sterk is had hij moeten blijven zitten! Zijn maniakale mediaoptreden van vandaag is in geen geval een goede zet geweest voor het Vlaams Blok! Maar ze zijn toch nog eens (na vele maanden) met hun DOMME smoel op het scherm van mij 80cm 16:9 beeld gekomen. Gelukkig is hij nog in garantie ...
![]() |
![]() |
#70 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() Denkt u nu werkelijk dat dit zo een groot probleem vormt? Over de ganse sociale lijn zeker niet. Want dan had Agalev er al lang meer aandacht aan besteed. In de bejaardensector zal het probleem nijpender zijn. Wat is uw tegenvoorstel? Een oude boom verplanten?
![]() |
![]() |
#71 |
Minister-President
|
![]() Kadé, dat Jahjah de intellectuele winnaar was, kan misschien zijn. Maar de rest van zijn commentaar was dwaas, belachelijk en onnozel. Da's puur sensatie, niks anders.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | ||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Nu het in vraag trekken van mijn schrijfstijl speel je wel recht op de man. Dit zal ik maar aanzien als een teken van zwakte en onzekerheid. Zwakte in het zoeken naar de juiste woorden en onzekerheid omtrent de competentie van uw dierbare frontman. Moest ik nu de neiging hebben om te reageren op gelijke wijze als Philip Dewinter dan verliet ik nu deze discussie, maar moedig als we zijn zetten we door. Zelfs met 2 vingers (een in elk neusgat) en de handen op de rug gebonden, kan ik nog steeds strijden. Met verwijten als 'puberaal type' en 'achterlijke keyboard warrior' toont u duidelijk aan dat fijnzinnigheden niet aan u besteed zijn. Enfin. Citaat:
Nu mag u me eens proberen uit te leggen waarom de N-VA zonodig betrokken moet worden in deze discussie. Ik wil steeds deze discussie aangaan maar niet binnen deze context omdat ze er simpelweg van los staat. Citaat:
Blijkbaar hebt u inzage gekregen in de uiterst geheime VRT-documenten. Want u bent op de hoogte van de strategie tegen het Vlaams Blok, vreemd dat u dat weet en anderen helemaal niet. Merkwaardig. Een heilig strijd tegen het Vlaams Blok zegt u? Met welke middelen? Op welke manier? Op de schoot? Kleinere partijen die zich kunnen houden aan de regels van het debat zijn volgens mij steeds welkom in de studio. Als men zich niet houdt aan de regels, volgen er consequenties. Linkse journalist, wederom wordt geïnsinueerd dat wie niet meegaat met het VB, een linkse rakker is. Doelkans? Als u politiek wil vergelijken met voetbal, voor mij niet gelaten. Maar roep niet 'Vuile Zwarten' naar de moderator als hij het bij het recht eind heeft! En als laatste: wat een scheldtirade! Hadden ze dat tegen mij gezegd dan was ik beginnen wenen. Het greep me echt ongelooflijk aan. Traankanaaltjes zullen bij talrijke Vlamingen ontstoken geraken. Ongetwijfeld ![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#73 |
Vreemdeling
|
![]() Het is godgeklaagd dat maar liefst 4 keer( om 13u, 18u, 19u en in het avondjournaal) aandacht besteed wordt aan het incident op de 7de dag. Eigenlijk is dit incident zoveel aandacht niet waard. Het is alleen olie op het vuur van de extremisten, zowel de extremisten van het Vlaams Blok als de extremisten van AEL. Beide groepen komen gesterkt uit het incident.
Trouwens het mocht duidelijk blijken waarmee De Winter het meest op stang gejaagd werd: dat hij in 10 jaar niet in de Knack z'n zeg kon doen, doodwijgen dus. Laat ons over serieuse politiek discusiëren -voor zover dit kan met het huidig beleid. Men zou in de media er beter aan doen wat meer aandacht te besteden aan partijen die wat te vertellen hebben ![]() H.J. Ombelets
![]() |
#74 |
Burger
|
![]() Daarjuist op de herhaling van het nieuws op de VRT het hele incident nog eens gezien. De juiste woorden van de Knacker waren:
Het is niet moeilijk de intelectuele meerdere van FDW te zijn. Dat kan iedereen met twee vingers in zijn neus en twee handen op zijn rug. Als dat geen persoonlijke aanval en belediging is, dan weet ik het ook niet meer.
![]() |
#75 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#76 |
Vreemdeling
|
![]() Ik heb het debat op de Zevende Dag gezien en heb er ook mijn conclusies uit getrokken. Ik stel vast dat Filip Dewinter zich iedere keer opnieuw gedraagt als een razende bulldog die niets anders doet dan dezelfde puntjes opsommen die hij al 15 jaar opsomt. Het serene gedrag van Abou Jahjah kon bij mij enkel sympathie opwekken. Hij beheerst de debattechnieken als geen ander: koel, doordacht, nooit stemverheffend en bovendien sympathiek overkomend. Toch kan ik Joel De Ceulaar van Knack niet volledig bijtreden - hij had Dewinter niet zo hard moeten afkraken, was voor niets nodig - maar ik onderschrijf zijn basisstelling wel, namelijk dat Jahjah zonder twijfel de meeste zinnige argumenten heeft aangedragen in het debat. Filip Dewinter: spijtig om vast te moeten stellen, maar allochtonen kunnen het beter uitleggen dan jezelf.
Jonas |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Wat voor een achterlijk knechtenvolk zijn wij nu toch in Godsnaam! Wie de Belgische politiek een beetje volgt, zou nog gaan geloven dat we beter onder de Spaanse, Franse, Oostenrijkse of Nederlandse kroon gebleven waren. Ons volk is duidelijk te debiel om zichzelf te besturen en wenst duidelijk niet anders dan ondergeschikt te zijn. Jonas bewijst dit hier nogmaals ten overvloede. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Vreemdeling
|
![]() Er wordt hier door verschillende mensen gesproken over een gebrek aan neutraliteit van de journalisten van de Zevende Dag. Het is duidelijk dat iedereen hierin zijn eigen waarheid heeft, iedereen ziet allicht wat hij graag ziet.
Toch ook even de volgende bedenking. Noem mij eens één andere openbare omroep waar iemand de ruimte krijgt om dit soort uitspraken te doen: "U ben de fuhrer van de vijfde kolonne van de islam." "U heeft ook de Libanese nationaliteit. Als u ontevreden bent over het beleid hier, ga dan terug." "U bent ons land binnen gekomen via een schijnhuwelijk." "U bent het typische product van onze lakse immigratie wetgeving." Ik vind dit soort uitspraken op zich gewoon degoutant en vindt dat FDW al een enorm forum heeft gekregen om dit soort onzin te verkondigen. Je kan je dit soort persoonlijke vernederingen toch niet voorstellen in een debat met een ander politicus? Het is pas in de evaluatie door de Knack journalist (en niet in de tussenkomsten van Bracke) dat er voor het eerst echt kritiek kwam en werd duidelijk gemaakt dat dit inderdaad onzin is. Als FDW dan meteen vertrekt en de journalist niet te kans laat zijn mening weer te geven, is het al te makkelijk om de woorden van die journalist te gaan voorstellen als beledigingen. Als FDW zijn vrije mening mag uiten, waarom zou dit dan niet gelden voor de journalist? Of heerst er misschien een selectieve censuur op meningen als "FDW is een domme kloot". Of zoals FDW zelf ook nog zei: "Hier bij ons laten we mekaar uitspreken!" Het is iets waarvan JahJah tijdens het debat alvast meer had begrepen dan FDW zelf. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
De mensen kiezen geen kant beste Godfried. Zij die dit van een afstand bekijken trekken enkele conclusies over beide partijen. Verschaffen zich inzichten over enkele gedragingen. Ontstaat er sympathie voor een zijde, in de hand gewerkt door het gedrag van de andere partij. Maar niemand kiest! Nu begint u alle islamieten te demoniseren. Al die mensen over dezelfde kam scheren is niet zo netjes, beste Godfried. Velen zullen het goed menen. En wanneer u zegt dat ze ons zullen onderwerpen, probeert u de mensen dan schrik aan te jagen? Verliest u de realiteit niet een beetje uit het oog?
![]() |
![]() |
#80 |
Burgemeester
|
![]() Ik weet niet wie er hier naar de zevende dag heeft gekeken, maar blijkbaar de meeste naar een andere uitzending dan diegene ik gezien heb! FDW heeft er goed aangedaan en mocht rekenen op enorm veel sympathie bij het publiek toen hij zijn oorentje aflegde! Zelfs De Vadder geeft dit toe in Het Laatste Nieuws van vandaag. Als ik de kranten lees, zie ik dat elke andere journalist het gedrag van deze Knack-journalist afkeurt! Nogmaals een overwinning voor het Vlaams Blok!
J.N. |
![]() |
![]() |