Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 januari 2006, 10:19   #61
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tony46 Bekijk bericht
Zeker weten (loembas)lombas Wat ik ermee wou zeggen is dat je aan de ene kant van de brug de outochtonen(Vlamingen) hebt, en aan de andere kant van de brug allochtonen waar onder vele moslims zitten,de ingenieurs(architecten) zijn de politieke partijen die de brug moeten voltooien. Even nog dit mijn zoon is ingenieur en hij mag één maal in zijn leven een huis tekenen en laten bouwen dus
De ingenieurs zijn helemaal niet de partijen. De partijen zijn juist een creatie, in het leven geroepen om verdeeldheid te zaaien!

In een partijsysteem zal het volk nooit vrij zijn.

Maar, zoals Marat al zei (in het Frans dan): "Vrijheid zal alle tirannen in het stof doen bijten."

Vanaf het volk onafhankelijk is, liefst dan nog op stedelijk niveau, komt die samenwerking er best.
Oud 26 januari 2006, 10:39   #62
tony46
Provinciaal Gedeputeerde

tony46's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
De ingenieurs zijn helemaal niet de partijen. De partijen zijn juist een creatie, in het leven geroepen om verdeeldheid te zaaien!

In een partijsysteem zal het volk nooit vrij zijn.

Maar, zoals Marat al zei (in het Frans dan): "Vrijheid zal alle tirannen in het stof doen bijten."

Vanaf het volk onafhankelijk is, liefst dan nog op stedelijk niveau, komt die samenwerking er best.
Als ik ga kiezen stel ik een partij aan met een programma ,en wil dat daar zoveel als het kan van wordt uitgevoerd, daar heb ik dan goede ingenieurs(architecten)voor nodig. Dus wat jij daar zegt is dat je af wil van partijen omdat die verdeelheid zouden zaaien onder de bevolking. Dus als ik het goed begrijp geen partijen,één grote staat zonder verschillen(China)? Kun je dat ééns beter uitleggen aan deze simpele ziel
tony46 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2006, 10:54   #63
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ik ga kiezen stel ik een partij aan met een programma ,en wil dat daar zoveel als het kan van wordt uitgevoerd, daar heb ik dan goede ingenieurs(architecten)voor nodig. Dus wat jij daar zegt is dat je af wil van partijen omdat die verdeelheid zouden zaaien onder de bevolking. Dus als ik het goed begrijp geen partijen,één grote staat zonder verschillen(China)? Kun je dat ééns beter uitleggen aan deze simpele ziel
China is een éénpartijstaat, dus dat wil zeggen dat er nog altijd twee kampen zijn: zij die voor, en zij die tegen de partij zijn.

Een partij heeft inderdaad een programma, gericht op de kiezer en de ideologie.

Een partij zaait verdeeldheid in de zin dat discussies tussen partijen (lees: parlementaire discussies) meer over vorm gaan dan over inhoud, één. Twee: een partij verdedigt slechts een deel van de bevolking. Drie: soms kan het zijn dat een kiezer meerdere partijen aanhangt. Zo vind ik Vlaanderen wel leuk, maar ook milieu, en een degelijk beleid.

Indien de staat werkelijk democratisch zou zijn, zou het partijen uitschakelen. Er zou dan een Volksvergadering in het leven geroepen worden, waarschijnlijk op stedelijk niveau (anders is zoiets onhaalbaar).

Dan kan elk individu zijn eigen mening verdedigen. Aldus wordt de compromisvorm, en alsmede de inhoud, ferm verdiept. Ook is dan iedereen vrij zichzelf te vertegenwoordigen, en zijn/haar eigen maatschappijbeeld naar voren te schuiven. Aldus wordt discussie zeer belangrijk, en democratie draait grotendeels rond discussie en overleg.

Zolang er partijen zijn, en geen ware volksraad, zal er geen vrijheid zijn.

Laatst gewijzigd door lombas : 26 januari 2006 om 10:55.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2006, 11:09   #64
tony46
Provinciaal Gedeputeerde

tony46's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat lombas mooi kan dromen. Maar zoals in het liedje "de meeste dromen zijn bedrog" Zonder het egoïsme in de mens zou dit haalbaar zijn
tony46 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2006, 11:20   #65
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik droom helemaal niet, het systeem is doorheen de geschiedenis al meermaals gevestigd.

Jammer genoeg is dat soort van democratie redelijk breekbaar, hoewel zulk systeem met vrije wapendracht redelijk consistent kan zijn.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2006, 13:59   #66
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Wat moet ge doen om daar in aanmerking voor te komen
U aansluiten bij het VWS. Zeker geen werk aannemen en klagen dat het allemaal de schuld is van de 'rijken'.
Jampie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2006, 14:04   #67
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jampie Bekijk bericht
U aansluiten bij het VWS. Zeker geen werk aannemen en klagen dat het allemaal de schuld is van de 'rijken'.
weer een bewijs dat je armenfoob bent. voor jouw zijn het allemaal profiteurs he
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2006, 14:06   #68
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Ik denk dat lombas mooi kan dromen. Maar zoals in het liedje "de meeste dromen zijn bedrog" Zonder het egoïsme in de mens zou dit haalbaar zijn
Inderdaad, zonder het egoïstische 'eigen-volk-eerst-principe.
Oud 26 januari 2006, 14:07   #69
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
weer een bewijs dat je armenfoob bent. voor jouw zijn het allemaal profiteurs he
Ik vind het schandalig dat het VWS mensen aanmoedigt om zich in de armoede te storten.
Oud 26 januari 2006, 14:08   #70
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
Je bent nog steeds een leugenaar trouwens.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be