Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 februari 2006, 10:12   #61
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rik47 Bekijk bericht
Veronderstel dat Dewinter enorm veel in beeld komt, hoe omschrijft u dan de aanwezigheidsgraad van SPa-kopstukken op het scherm?
Indien PDW nog meer op tv komt valt heel mijn familie, heel uw familie, alle families nog meer in slaap voor tv.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2006, 10:30   #62
rik47
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Indien PDW nog meer op tv komt valt heel mijn familie, heel uw familie, alle families nog meer in slaap voor tv.
Ten eerste beantwoordt u mijn vraag niet. Ten tweede waarom vreet u dan zo uw kast op, zelfs al bij het noemen van de naam Dewinter, dan slaapt uw gezin toch onrustig. Ten derde wanneer een Vlaams Belang-kopstuk op tv is stijgen de kijkcijfers, gewoon omdat je dan een debat krijgt.
rik47 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2006, 17:01   #63
anakin
Partijlid

anakin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Polma Bekijk bericht
Geweerd?? Dat is wat het VB iedereen wil laten geloven ja! Wat een gezever! Als Dewinter nog maar zijn mond opendoet dan staan al de kranten er van vol!
Menig maffiabaas heeft ook veel geld verdient, of het allemaal op een correcte manier was...
Komaan Polma, het VB is de grootste partij in België, in verhouding met de andere grote partijen komen ze weinig in beeld.
Als ze dan toch eens mogen deelnemen aan een debat, dan worden ze systematisch onderbroken. Vandaag nog in de "zevende dag" werd Annemans constant onderbroken.
De traditionele partijen plus de VRT moeten maar verder doen gelijk ze bezig zijn. De mensen pikken dit niet meer. Dit wordt bewezen door al twintig jaar overwinning op overwinning op overwinning.
anakin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2006, 20:32   #64
Michken
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Polma Bekijk bericht
Ik denk niet dat we daar zomaar kunnen over oordelen en stellen dat de andere partijen niet (even-) veel doen.
1. We zitten niet in het parlement of kamer of wat dan ook, dus we kunnen niet zien wie er echt veel werk doet.
2. Het is een feit dat wanneer een VB'er zijn mond opendoet, opeens de kranten er van volstaan en dus valt het meer op. Terwijl er andere zijn die misschien wel veel interessantere dingen te zeggen hebben maar minder aandacht krijgen.

Ik zou dus niet durven stellen dat VB'ers harder werken dan pak weg SP.a'ers. Ze krijgen gewoon meer aandacht wanneer ze iets doen.

Daar heb je een punt, maar waar het op neer komt is dat er gewoon niet veel verandert in positieve zin aan onze huidige maatschappij voor bvb de gemiddelde arbeider, integendeel. ok de criminatliteitcijfers stijgen zo een beetje parallel met de immigratiecijfers ...
Dus ik versta ergens wel waarom er zoveel mensen op VB stemmen. Persoonlijk stem ik op NVA
Oud 5 februari 2006, 20:38   #65
Michken
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jampie Bekijk bericht
...Maar dus toch aan de macht.
als je het zo wil noemen , dan heb je gelijk jah maar ik wil niet dat ze absolute macht hebben Mijn excuses voor de onduidelijkheid. Ik wil ook niet dat ze alles te zeggen hebben ... Want ik denk dat geen enkele partij te betrouwen is asl ze alles zelf mogen beslissen .. dus ook het VB niet, maar ze hebben goede standpunten die het overwegen waard zijn in een uitgebalanceerde regering ( zoals ik al zei : CDnV , NVA, VB )
Oud 5 februari 2006, 21:06   #66
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michken Bekijk bericht
Ik wil ook niet dat het VB alleen aan de macht komt hoor Ik vind echter wel dat ze IN de regering moeten zitten, en aangezien dat niemand het kartel wou vormen kan ze alleen maar groeien en dan zal men ze niet meer kunnen negeren omdat anders veel te veel partijen in de regering zitten. De mensen zijn ook niet achterlijk...
De hefbomen voor deelname aan het beleid heeft het VB volledig ZELF in handen. Om op welk niveau dan ook een regering te vormen, moet je een regeerakkoord kunnen sluiten met je coalitiepartners (tenzij ze er in slagen de absolute meerderheid te halen natuurlijk). AL die potentiële partners vinden het Eigen Volk Eerst-racisme de voornaamste struikelsteen. Als het VB dat zou afzweren, en zich liefst ook nog eens openlijk zou distantiëren van de neo-nazibeweging waaruit de kopstukken afkomstig zijn, dan zou er gepraat kunnen worden.

Laatst gewijzigd door drosophila : 5 februari 2006 om 21:22.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2006, 22:48   #67
anakin
Partijlid

anakin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
De hefbomen voor deelname aan het beleid heeft het VB volledig ZELF in handen. Om op welk niveau dan ook een regering te vormen, moet je een regeerakkoord kunnen sluiten met je coalitiepartners (tenzij ze er in slagen de absolute meerderheid te halen natuurlijk). AL die potentiële partners vinden het Eigen Volk Eerst-racisme de voornaamste struikelsteen. Als het VB dat zou afzweren, en zich liefst ook nog eens openlijk zou distantiëren van de neo-nazibeweging waaruit de kopstukken afkomstig zijn, dan zou er gepraat kunnen worden.
Er zijn steeds meer mensen die "het eigen volk eerst"principe steunen.
Dit wordt overal in de wereld toegepast. Dan vraag ik mij af waarom dit hier niet kan.
Dat van die neo-nazi afkomst, dat hebben ze u ook maar wijs gemaakt
Oud 5 februari 2006, 23:00   #68
Michken
Burger

Standaard

Citaat:
jopjop, maar ik wil zeker niet zoals ik eerder zij dat VB absolute meerderheid heeft
Eigen Volk Eerst is anders wel een van de belangrijkste punten waarom de mensen VB stemmen, dat moeten coalitiepartners ook wel inzien.

En neo-nazi stuff ... daar is weinig tegen in te brengen van mijnentwege
Maar kijk naar Abou Jahjah die tevens ook heel wat met AEL te zien heeft , ook niet bepaald iets onschuldig ..
Neo-nazi is ook nog vooral antisemitisme .. Terwijl dit niets met VB te zien heeft ... Of vergis ik me ?
Oud 5 februari 2006, 23:01   #69
Michken
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anakin Bekijk bericht
Dit wordt overal in de wereld toegepast. Dan vraag ik mij af waarom dit hier niet kan.
inderdaad goeie opmerking , khadm maar gelezen na men post
Oud 6 februari 2006, 00:00   #70
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
jopjop, maar ik wil zeker niet zoals ik eerder zij dat VB absolute meerderheid heeft
Eigen Volk Eerst is anders wel een van de belangrijkste punten waarom de mensen VB stemmen, dat moeten coalitiepartners ook wel inzien.
Coalitiepartners zién dat ook wel in - en gaan daar om evidente redenen niet in mee. Het cordon sanitaire wordt meestal als een tactische afspraak voorgesteld, maar nog meer dan dat is het een ethische houding die (o.m.) weerspiegeld is in de Universele Mensenrechten. En stél dat inderdaad 900.000 of zo mensen op het VB stemmen omwille van 'Eigen Volk Eerst' (ik ben daar nog niet zo zeker van - alleszins denk ik dat de meesten de draagwijdte ervan niet beseffen), dan is dat, gelukkig maar, nog steeds een minderheid.

Citaat:
En neo-nazi stuff ... daar is weinig tegen in te brengen van mijnentwege
Maar kijk naar Abou Jahjah die tevens ook heel wat met AEL te zien heeft , ook niet bepaald iets onschuldig ..
Neo-nazi is ook nog vooral antisemitisme .. Terwijl dit niets met VB te zien heeft ... Of vergis ik me ?
Op mirakuleuze(?) wijze is de topic 'blokkers en neonazi's' http://forum.politics.be/showthread.php?t=43687 helemaal leeg geworden. Daarin zou je anders kunnen lezen hoe het precies zit met die neonazi-achtergrond van de VB-top. Je zou er zelfs getuige kunnen van zijn hoe een VB'er (Koen Vermant, hier op het forum bekend als KVE) het er opneemt voor Reimond Tollenaere, tijdens WO II propagandaleider van het collaborerende VNV, goor antisemiet en Vlaams SS'er.

Hier vind je alvast het voornaamste:
http://www.etiennevermeersch.be/verm.../dewinter_nazi

Dewinter komt zelfs af en toe gewoon uit de kast:
"Mijn grote voorbeelden zijn mensen als August Borms, Cyriel Verschaeve en Irma Laplasse." (debat UFSIA, 1992, tevens in het VB-partijblad van december 1992)

"Staf de Clercq is een van de historische leiders van de partij (= Vlaams Belang)" (Ha'aretz, 31 augustus 2005)

Overigens pleit de ene dubieuze ideologie (Abou Jahjah) de andere (VB) niet goed.

Laatst gewijzigd door drosophila : 6 februari 2006 om 00:15.
Oud 6 februari 2006, 00:16   #71
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anakin Bekijk bericht
Dat van die neo-nazi afkomst, dat hebben ze u ook maar wijs gemaakt
Jammer genoeg zijn er niet alleen in Vlaanderen racisten, dat klopt. Is dat dan uw excuus om het racisme hier bij ons nog aan te wakkeren?

Laatst gewijzigd door drosophila : 6 februari 2006 om 00:26.
Oud 6 februari 2006, 01:22   #72
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Coalitiepartners zién dat ook wel in - en gaan daar om evidente redenen niet in mee. Het cordon sanitaire wordt meestal als een tactische afspraak voorgesteld, maar nog meer dan dat is het een ethische houding die (o.m.) weerspiegeld is in de Universele Mensenrechten. En stél dat inderdaad 900.000 of zo mensen op het VB stemmen omwille van 'Eigen Volk Eerst' (ik ben daar nog niet zo zeker van - alleszins denk ik dat de meesten de draagwijdte ervan niet beseffen), dan is dat, gelukkig maar, nog steeds een minderheid.

Op mirakuleuze(?) wijze is de topic 'blokkers en neonazi's' http://forum.politics.be/showthread.php?t=43687 helemaal leeg geworden. Daarin zou je anders kunnen lezen hoe het precies zit met die neonazi-achtergrond van de VB-top. Je zou er zelfs getuige kunnen van zijn hoe een VB'er (Koen Vermant, hier op het forum bekend als KVE) het er opneemt voor Reimond Tollenaere, tijdens WO II propagandaleider van het collaborerende VNV, goor antisemiet en Vlaams SS'er.

Hier vind je alvast het voornaamste:
http://www.etiennevermeersch.be/verm.../dewinter_nazi

Dewinter komt zelfs af en toe gewoon uit de kast:
"Mijn grote voorbeelden zijn mensen als August Borms, Cyriel Verschaeve en Irma Laplasse." (debat UFSIA, 1992, tevens in het VB-partijblad van december 1992)

"Staf de Clercq is een van de historische leiders van de partij (= Vlaams Belang)" (Ha'aretz, 31 augustus 2005)

Overigens pleit de ene dubieuze ideologie (Abou Jahjah) de andere (VB) niet goed.
VNV-topman ,Vlaams SS-er en notoir antisemiet Staf De Clercq werd trouwens nog niet zolang geleden plechtig herdacht en gehuldigd door Voorpost, een goed bekende sattelietorganisatie van het VB.

Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2006, 09:56   #73
rik47
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Jammer genoeg zijn er niet alleen in Vlaanderen racisten, dat klopt. Is dat dan uw excuus om het racisme hier bij ons nog aan te wakkeren?
Zelf ben ik ook tegen racisme, zeker het racisme dat zijn ontstaan vindt uit vooroordelen. Maar eveneens heb ik het moeilijk met het feit dat de paarse regering regelmatig zijn eigen mensen schoffeert en zelfs soms discrimineert. En dat voelen de mensen aan, zie de vele reacties.
Oud 6 februari 2006, 13:00   #74
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Zelf ben ik ook tegen racisme, zeker het racisme dat zijn ontstaan vindt uit vooroordelen.
Bestaat er dan een racisme dat NIET op vooroordelen is gebaseerd?

Citaat:
Maar eveneens heb ik het moeilijk met het feit dat de paarse regering regelmatig zijn eigen mensen schoffeert en zelfs soms discrimineert. En dat voelen de mensen aan, zie de vele reacties.
Wat bedoelt u precies?
Oud 6 februari 2006, 13:46   #75
rik47
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Bestaat er dan een racisme dat NIET op vooroordelen is gebaseerd?Wat bedoelt u precies?
Gewoon omdat men racist is zonder zijn vooroordelen te herzien of bij te stellen na de nodige juiste informatie.
Oud 6 februari 2006, 13:54   #76
rik47
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk bericht door rik47
Maar eveneens heb ik het moeilijk met het feit dat de paarse regering regelmatig zijn eigen mensen schoffeert en zelfs soms discrimineert. En dat voelen de mensen aan, zie de vele reacties.

Wat bedoelt u precies?
Mensen voor de minste kritiek voor racist uitmaken. Dan nog, daar hoort ook positieve discriminatie bij, u wel bekend meen ik.
Oud 6 februari 2006, 17:30   #77
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Mensen voor de minste kritiek voor racist uitmaken. Dan nog, daar hoort ook positieve discriminatie bij, u wel bekend meen ik.
Kunt u van beide voorbeelden geven?
Oud 6 februari 2006, 20:00   #78
Michken
Burger

Standaard

Citaat:
Eigen Volk Eerst is geen racisme volgens mij ... Kwni hoor maar denk dat het in de eerste plaats is dat me nomkijklt naar onsze burgers ipv altijd de brede zin te zien en het Europa-vreemdlingenbeleid ...
De Vlaming heeft recht om voor te gaan in Vlaanderen!
Oud 6 februari 2006, 20:22   #79
Michken
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
VNV-topman ,Vlaams SS-er en notoir antisemiet Staf De Clercq werd trouwens nog niet zolang geleden plechtig herdacht en gehuldigd door Voorpost, een goed bekende sattelietorganisatie van het VB.

Voor een bepaald deel van de bevolking was deze man belangrijk en heeft een verschil gemaakt in de eigenheid van Vlaanderen .. In het ideologisch verdeelde Vlaams-nationalisme is hij vooral een brugfiguur. Hij kant zich tegen het fascistische gedachtegoed van Joris van Severen. Tegelijk werpt hij zich op als een anti-belgicist. Begin 1933 wordt hij voorzitter van een comité dat het partijpolitieke Vlaams-nationalisme moet herenigen. Facts...
Oud 6 februari 2006, 20:38   #80
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Eigen Volk Eerst is geen racisme volgens mij ... Kwni hoor maar denk dat het in de eerste plaats is dat me nomkijklt naar onsze burgers ipv altijd de brede zin te zien en het Europa-vreemdlingenbeleid ...
De Vlaming heeft recht om voor te gaan in Vlaanderen!
Je kan er natuurlijk altijd je eigen zeer persoonlijke definitie van racisme op na houden, maar 'Eigen Volk Eerst' zoals dat door het VB wordt ingevuld is wel degelijk 'racisme' in de oorspronkelijke betekenis van het woord. Je hebt blijkbaar http://www.etiennevermeersch.be/verm.../dewinter_nazi
nog niet gelezen?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be