Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Zouden jullie stelen om rond te kunnen komen
Ja 28 80,00%
nee 7 20,00%
Aantal stemmers: 35. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 28 januari 2006, 00:37   #61
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

is er trouwens geen gebod dat zegt: Gij zult niet stelen?
Duvelke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2006, 00:40   #62
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
den tweede wereld oorlog is voorbij bobke

en den berlijnse muur is ook gevallen

soms denk ik dat gij nen ouwen duitser zijt ergens in een kamp die nog steeds denkt dat het WO 2 is
Wat de wereldoorlog daar komt bij doen is mij een raadsel en de Berlijnse muur stond niet in rusland.
Voor zover mij bekend past men in rusland wel uw systeem toe.
Alles voor en door de staat.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2006, 00:44   #63
King of beggars and fleas

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

ons syteem heeft met dat in rusland niks te maken

alleen in een provincie van canada en ergens aan de kanten van thailand wordt het gedeeltelijk toegepast

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 28 januari 2006 om 00:45.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2006, 00:44   #64
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
is er trouwens geen gebod dat zegt: Gij zult niet stelen?
Ja, maar volgens bepaalde ervaringsdeskundigen zou stelen wel eens een basisrecht kunnen zijn...

Dat is natuurlijk in veel gevallen de gemakkelijkste oplossing...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2006, 00:50   #65
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ons syteem heeft met dat in rusland niks te maken

alleen in een provincie van canada en ergens aan de kanten van thailand wordt het gedeeltelijk toegepast
Nee ?
Vraag er maar eens een stuk grond.
Oud 28 januari 2006, 00:50   #66

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
ik zou pakken wat ik kan krijgen.In offerblokken gaan pikken is eigenlijk wel grappig.Ik kan er niet kwaad over worden.Mensen die platzak zijn en in de supermarkt voedsel stelen kan ik ook begrijpen.Dat ligt daar dan allemaal gewoon onder je neus, moet je wel een heilige (of een idioot) zijn om u niet te bedienen.Zeker als je weet wat daar allemaal weggegooid word.Mijn eerste studentenjob was in een supermarkt.Elke zaterdagmorgen bracht ik door met voedsel weg te smijten in de grote vuilbakken achter de winkel:Alles wat maandagmorgen over de wettige datum zou zijn, en dus niet meer te koop aangeboden mocht worden, moest weg.Vlees, kaas, boter, vanalles en nog wat...karrevrachten vol, hop, de vuilbak in.En daarna werd er javelwater over gegoten, voor dat niemand in de vuilbakken zou komen rapen!
Ge doet er eigenlijk slimmer aan om alles in de supermarkt zelf op te eten, als je dan de kassa passeert dan begint het niet te piepen. En ze kunnen het niet bewijzen he dat je gestolen hebt [SIZE=1](tenzij met een braakmiddel)[/SIZE]
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2006, 00:54   #67
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Ge doet er eigenlijk slimmer aan om alles in de supermarkt zelf op te eten, als je dan de kassa passeert dan begint het niet te piepen. En ze kunnen het niet bewijzen he dat je gestolen hebt [SIZE=1](tenzij met een braakmiddel)[/SIZE]
Staat er dan een verorberingsdatum op die producten ?
Oud 28 januari 2006, 00:56   #68
King of beggars and fleas

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Ja, maar volgens bepaalde ervaringsdeskundigen zou stelen wel eens een basisrecht kunnen zijn...

Dat is natuurlijk in veel gevallen de gemakkelijkste oplossing...
moesten de basisbehoeften vervuld zijn dan was stelen geen noodzaak

moest verhofstad geen anarchist zijn ...
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2006, 00:57   #69

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
enkel op het bleekwater
Oud 28 januari 2006, 01:11   #70
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
moesten de basisbehoeften vervuld zijn dan was stelen geen noodzaak

moest verhofstad geen anarchist zijn ...
Afhankelijk van wat iemand als basisbehoeften beschouwd natuurlijk.
Als je eens wist hoeveel diamanten er gestolen worden.
Oud 28 januari 2006, 01:12   #71
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ooit zag ik eens een oudere man een fles whiski opendoen in de winkel, en in één slok bijna de helft van de fles te legen.Hij zette ze daarna gewoon terug op haar plaats, en liep terug tot bij zijn vrouw, die een eind verder het één en ander in haar kaddie aan het zetten was...ze boodschapten daarna rustig verder.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2006, 01:14   #72
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
op braaksel staat er géén datum, in elk geval
Oud 28 januari 2006, 01:15   #73

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ooit zag ik eens een oudere man een fles whiski opendoen in de winkel, en in één slok bijna de helft van de fles te legen.Hij zette ze daarna gewoon terug op haar plaats, en liep terug tot bij zijn vrouw, die een eind verder het één en ander in haar kaddie aan het zetten was...ze boodschapten daarna rustig verder.
Hij heeft toch meteen een goed merk genomen he. (een bowmore of zo)
Oud 28 januari 2006, 01:16   #74
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je al niet meer moogt proeven voor je koopt.
Oud 28 januari 2006, 10:32   #75
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik zou pakken wat ik kan krijgen.In offerblokken gaan pikken is eigenlijk wel grappig.Ik kan er niet kwaad over worden.Mensen die platzak zijn en in de supermarkt voedsel stelen kan ik ook begrijpen.Dat ligt daar dan allemaal gewoon onder je neus, moet je wel een heilige (of een idioot) zijn om u niet te bedienen.Zeker als je weet wat daar allemaal weggegooid word.Mijn eerste studentenjob was in een supermarkt.Elke zaterdagmorgen bracht ik door met voedsel weg te smijten in de grote vuilbakken achter de winkel:Alles wat maandagmorgen over de wettige datum zou zijn, en dus niet meer te koop aangeboden mocht worden, moest weg.Vlees, kaas, boter, vanalles en nog wat...karrevrachten vol, hop, de vuilbak in.En daarna werd er javelwater over gegoten, voor dat niemand in de vuilbakken zou komen rapen!
Terwijl het evengoed in de voedselbank zou kunnen komen
Economisch niet goed natuurlijk, langs de andere kant?
Als daar nog niks in bestaat voor de ophaling denk ik dat er een soort kringloop subsidie handel moet kunnen voor georganiseerd worden.
T' is natuurlijk tegen de kar van de winkelier. Maar moest het nu eens wet zijn?

Men zou ook eens kunnen nadenken over een voedselpakket bonnen systeem bovenop het leefloon bv.
Relatief goedkoop toch en ook een mooie geste?

Laatst gewijzigd door Mambo : 28 januari 2006 om 10:34.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2006, 01:25   #76
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Terwijl het evengoed in de voedselbank zou kunnen komen
Economisch niet goed natuurlijk, langs de andere kant?
Als daar nog niks in bestaat voor de ophaling denk ik dat er een soort kringloop subsidie handel moet kunnen voor georganiseerd worden.
T' is natuurlijk tegen de kar van de winkelier. Maar moest het nu eens wet zijn?

Men zou ook eens kunnen nadenken over een voedselpakket bonnen systeem bovenop het leefloon bv.
Relatief goedkoop toch en ook een mooie geste?
grote supermarkten geven wel wat weg van hun overschot tegenwoordig, aan liefdadigheidsinstellingen, maar hoeveel, of eerder, hoe weinig percent van alles wat ze gewoon wegsmijten?Het hele, op verspilling gebaseerde systeem zit fout, daarom kan ik het mensen niet kwalijk nemen dat ze in grote warenhuizen stelen als ze in geldnood zitten.
Oud 29 januari 2006, 11:05   #77
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
grote supermarkten geven wel wat weg van hun overschot tegenwoordig, aan liefdadigheidsinstellingen, maar hoeveel, of eerder, hoe weinig percent van alles wat ze gewoon wegsmijten?Het hele, op verspilling gebaseerde systeem zit fout, daarom kan ik het mensen niet kwalijk nemen dat ze in grote warenhuizen stelen als ze in geldnood zitten.
Ja, het gemakkelijkste is natuurlijk het op de grootwarenhuizen steken, zeker als men geen belangen heeft in dergelijke ondernemingen...
Trouwens, het eigen personeel pikt al een ruim deel (maar ja, zal men zeggen, dan moet men dat maar meer betalen)...

Dat het systeem niet correct werkt dat is duidelijk... Maar waar wel?

Het gemakkelijkste is natuurlijk de eigen verantwoordelijkheid, de opvoeding (ouders, onderwijs), de gemakzucht, de jaloezie, de luiheid niet in vraag te stellen... Het altijd maar op anderen steken...

Het spreekt vanzelf dat de echte kansarmen moeten geholpen worden en veel meer dan nu... Maar bepaalde personen en verenigingen versmallen, door hun gelul, het draagvlak van de 'hardwerkende Vlaming'...

De wil moet bij de armoedeverenigingen alleszins aanwezig zijn om uit de armoede te geraken, door concrete en haalbare voorstellen te doen en/of initiatieven te nemen...

Er zijn zelfs armoedesyndicaten die een stelende arme willen nomineren voor de prijs van assertieve arme 2006...

Laatst gewijzigd door Chipie : 29 januari 2006 om 11:06.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2006, 11:18   #78

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Ja, het gemakkelijkste is natuurlijk het op de grootwarenhuizen steken, zeker als men geen belangen heeft in dergelijke ondernemingen...
Trouwens, het eigen personeel pikt al een ruim deel (maar ja, zal men zeggen, dan moet men dat maar meer betalen)...

Dat het systeem niet correct werkt dat is duidelijk... Maar waar wel?

Het gemakkelijkste is natuurlijk de eigen verantwoordelijkheid, de opvoeding (ouders, onderwijs), de gemakzucht, de jaloezie, de luiheid niet in vraag te stellen... Het altijd maar op anderen steken...

Het spreekt vanzelf dat de echte kansarmen moeten geholpen worden en veel meer dan nu... Maar bepaalde personen en verenigingen versmallen, door hun gelul, het draagvlak van de 'hardwerkende Vlaming'...

De wil moet bij de armoedeverenigingen alleszins aanwezig zijn om uit de armoede te geraken, door concrete en haalbare voorstellen te doen en/of initiatieven te nemen...

Er zijn zelfs armoedesyndicaten die een stelende arme willen nomineren voor de prijs van assertieve arme 2006...
je weet blijkbaar goed wat je moet schrijven om nadien geciteerd te worden he Chipie.
Maar soit, het gaat hem natuurlijk om het voedsel dat wordt weggegooid en met javel onbruikbaar gemaakt wordt had ik begrepen. Los van "schuld", "geen schuld" toch wel een moeilijk gegeven als er mensen zijn die geen eten hebben.
Dat het personeel "pikt" zal wel vermoed ik, immers het spreekwoord zegt "de gelegenheid maakt de dief", waarmee ik niet beweer het goed te spreken, maar toch niet veralgemenen he, de ene is de andere niet.
Oud 29 januari 2006, 12:29   #79
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
mensen met 600 euro pensioen zetten waarvan ze meer dan de helft moeten afgeven voor huishuur is nog meer een misdaad dus wiens hand ga je daarvoor afkappen?
Dat de man zo weinig pensioen trekt wil zeggen dat hij in zijn leven niet al te veel gewerkt heeft, dus medelijden moet men er dan niet mee hebben.
Wie als alleenstaande zijn aantal jaren heeft gewerkt trekt toch minstens ongeveer 900-1000 euro.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2006, 12:41   #80
tony46
Provinciaal Gedeputeerde

tony46's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Dat de man zo weinig pensioen trekt wil zeggen dat hij in zijn leven niet al te veel gewerkt heeft, dus medelijden moet men er dan niet mee hebben.
Wie als alleenstaande zijn aantal jaren heeft gewerkt trekt toch minstens ongeveer 900-1000 euro.
De man kan BV kleine zelfstandig geweest zijn ,hard gewerkt hebben en dan krijgt hij dit pensioen als alleenstaande http://www.sdi.be/PDF_NL/NL_10_2004_..._10_04_sdz.pdf
tony46 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be