Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 februari 2006, 09:34   #61
Stef Leeuwenhart
Staatssecretaris

Stef Leeuwenhart's schermafbeelding

Standaard

Aan Hans: Waarom houdt de koning een rede over seperatisme terwijl de flaminganten volgens u bijna zijn uitgestorven?
Stef Leeuwenhart is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2006, 09:36   #62
Stef Leeuwenhart
Staatssecretaris

Stef Leeuwenhart's schermafbeelding

Standaard

Den Albert ziet zijn inkomsten stilaan bedreigd.
Stef Leeuwenhart is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2006, 09:47   #63
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

boerenverstand's schermafbeelding

Standaard

Misschien nog vergeten: de koning pleitte ook voor loonmatiging voor u , niet voor hem en zijn familie.
Nadat u 9 maanden/jaar voor de staat werkt, nadat u langer mag werken, nadat u medegedeeld wordt dat uw pensioen een algeheel laag basispensioen wordt.....tot zover ook deze blijde boodschap van de koning.
Maar géén nood de VLD zorgt voor goedkope opvangcheques (die uzelf betaalt evenals de oliekorting) zodat u , als hardwerkende vlaming, nog harder en nog flexibeler en nog goedkoper kunt werken.
boerenverstand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2006, 09:48   #64
Gargamel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stef Leeuwenhart Bekijk bericht
Den Albert ziet zijn inkomsten stilaan bedreigd.

Zal wel iets anders zijn.Denk dat die boodschappen allemaal fake zijn en de vent zich doodbibberde.Dat zijn oude opnamen van enkele jaren geleden,de VRT zit daarachter..

Die zijn bang van de ongeletterde Philippe naar voor te schuiven

Laatst gewijzigd door Gargamel : 1 februari 2006 om 09:51.
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2006, 09:54   #65
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Le Soir zegt het heel duidelijk met de titel:

ALBERT MET LE FEU A LA FLANDRE

Nogmaals: Wat ging bourgeois bepreken met die man?
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2006, 09:54   #66
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

boerenverstand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
Zal wel iets anders zijn.Denk dat die boodschappen allemaal fake zijn en de vent zich doodbibberde.Dat zijn oude opnamen van enkele jaren geleden,de VRT zit daarachter..

Die zijn bang van de ongeletterde Philippe naar voor te schuiven
Ik lees zonet dat de politiek de rol van het staatshoofd , naar zweeds model, grondwettelijk wil beperken tot protocolaire functies.
boerenverstand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2006, 09:59   #67
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salmon L.A. Bekijk bericht
Wat een gekronkel!
Mijn vader was een volbloed flamingant maar geen simplistische separatist zoals u en de rest van de verzamelde VB + N-VA-meute.
Mijn vader was geen linkse rakker, wel in tegendeel, maar uit respect voor zijn levenslange strijd, blijf ik trouw aan het federalisme.
Ik was ook destijds bij de Volksunie en betoogde voor Federalisme (met twee).
Uit respect voor alle medestrijders van toen, en om een einde te maken aan al het bedrog: BOEDELSCHEIDING ! Het heeft nu lang genoeg geduurd.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2006, 10:02   #68
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stef Leeuwenhart Bekijk bericht
Aan Hans: Waarom houdt de koning een rede over seperatisme terwijl de flaminganten volgens u bijna zijn uitgestorven?
Het probleem is dat ze nog de media en de politiek beheersen. Vergeet niet dat splitsingen alleen de politici ten goede komen alsook hun mediavazallen.

Ik ben blij dat de koning deze toespraak gehouden heeft zo vlak voor ons proces tegen de openbare media. Het kon niet beter getimed zijn want de VRT laat natuurlijk alleen maar separatisten en confederalisten aan het woord. De unitaristen, unie-federalisten en zelfs federalisten moeten weeral eens hun mond houden.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2006, 10:40   #69
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Het probleem is dat ze nog de media en de politiek beheersen. Vergeet niet dat splitsingen alleen de politici ten goede komen alsook hun mediavazallen.

Ik ben blij dat de koning deze toespraak gehouden heeft zo vlak voor ons proces tegen de openbare media. Het kon niet beter getimed zijn want de VRT laat natuurlijk alleen maar separatisten en confederalisten aan het woord. De unitaristen, unie-federalisten en zelfs federalisten moeten weeral eens hun mond houden.
Ben jij eigenlijk bereid om voor die ideologie tegen de muur te gaan staan?

Laatst gewijzigd door lombas : 1 februari 2006 om 10:40.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2006, 10:40   #70
lib
Vreemdeling

Standaard

Mijnheer Broers,boedelscheiding....elke scheiding kost geld zoals onze Vorst dit terecht verwoorde.
U mag niet vergeten dat de vlaamse economie het niet zo goed doet op enkele bedrijven na,de waalse bedrijfswereld daartegen is echter aan een opmerkelijke inhaalbeweging bezig.Deze jo-jo beweging kenmerkt al decenia lang onze verhouding met de walen en vergeet niet dat de grootste kapitalen zich nog steeds in waalse handen bevinden.
Als u merkt dat vlaamse bedrijven met buitenlands aanzien zoals beallieu en picanol om nog maar te zwijgen over L&H in een recent verleden het klaarkregen de uitstraling van Vlaanderens topbedrijven te karikaturiseren tot sjoemelaars van het hoogste niveau , dan moet U toch toegeven dat ook hier de KMO's de enige verdienstelijke bijdrage leverden, dus niet veel verschil met onze waalse vrienden.
Tenslotte wil ik hier toch ook vermelden dat de Volksunie al zijn vroegere kopstukken kon plaatsen in alle mogelijke vlaamse beleidspartijen al of niet
als minister zonder ook maar één bijdrage te leveren die een Belgisch economisch eenheidsbeleid kon stimuleren,wie is dan van slechte wil!
Dat een Geert Bourgeois zich laat intimideren door persgroepen zoals roularta en de groep Van Thillo om dan te fulmineren naar de raad van bestuur van de VRT bewijst nog maar eens hoe verziekt Vlaanderen zelf is.
lib is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2006, 10:44   #71
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lib Bekijk bericht
Mijnheer Broers,boedelscheiding....elke scheiding kost geld zoals onze Vorst dit terecht verwoorde.
U mag niet vergeten dat de vlaamse economie het niet zo goed doet op enkele bedrijven na,de waalse bedrijfswereld daartegen is echter aan een opmerkelijke inhaalbeweging bezig.
Hoe sneller Wallonie welvarend wordt, des te sneller gaat Vlaanderen onafhankelijk worden.

Als de situatie omgedraaid zou zijn, waren we al lang afgesplitst..
Oud 1 februari 2006, 10:53   #72
lib
Vreemdeling

Standaard

Gaat Vlaanderen deze houding ook binnen de Europese Unie handhaven ?
lib is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2006, 11:30   #73
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ben jij eigenlijk bereid om voor die ideologie tegen de muur te gaan staan?
Wat bedoel je daar nu mee? Is België geen democratie met vrijheid van meningsuiting?
Oud 1 februari 2006, 12:06   #74
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lib Bekijk bericht
Onze Vorst heeft blijkbaar nog nooit gehoord over een scheiding met onderlinge toestemming. Maar ja, den brave man is dan ook een beetje wereldvreemd. Zoals trouwens ne heleboel van zijn supporters.
En voor de rest. Laat dan het waals kapitaal, de walen betalen. Dan zal iedereen gelukkig zijn (behalve de waalse kapitalisten, als deze tenminste het gewest nog niet ontvlucht zijn).
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2006, 12:23   #75
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Onderlinge toestemming? Uit welke opiniepeiling moet die dan wel blijken?
Oud 1 februari 2006, 12:25   #76
droon
Vreemdeling

Standaard

Ik vond hem wel ok, de koning.

De enige manier om de migrantenproblemen positief op te lossen is ze sociaal naar een hogere klasse te krijgen, door opleiding en jobs, daardoor gaat het morgen nog niet beter gaan natuurlijk, maar binnen een jaar of twintig wel. Iedereen die denkt het in minder tijd te te kunnen oplossen leeft in een frustrerende leugen.

En dat al die pippos wiens loon ik betaal zich blijven bezighouden met problemen die mijn leven op geen enkele manier verbeteren, namelijk al dat communautair gekibbel, daar krijg ik het ook van. natuurlijk zijn er praktische regelingen denkbaar op communautair niveau die wel iets zouden kunnen verbeteren, allerlei administratieve overlappingen wegwerken etc, misschien sommge zaken weer federaal maken, andere dan juist volledig spilitsen. maar iedereen heeft zijn vlaamse trots zo die in zijn anus geduwd dat er van rustige en redelijke oplossingen geen sprake meer is.

Effe hypotetisch:moest er iets zijn dat nu gesplitst is en dat eigenlijk, logischerwijs, veel beter zou functioneren als het weer federaal zou worden. om het even wat, maar het zou goedkoper, sneller zijn als het terug federaal zou worden. Ha, dan zou ik ze dat wel eens zien uitleggen op tv en dan in hun broek schijten omdat dat "weer stemmenwinst voor het vb betekent"

Zoals belgië vandaag is, (en daar zal de eerste paar jaren niets fundamenteels aan veranderen) moeten de gemeenschappen samenwerken om iets gedaan te krijgen, om hun werk te doen. water in de wijn, compomissen, elke persoon die al 50 jaar getrouwd is zal het je vertellen: je moet vooral goed tegen de kuren van de andere partij kunnen. maar mensen willen niet meer tolerant zijn, steeds meer scheidingen laten dat ook zien.

Toch is dat de enige manier om samen vooruit te komen. Nu lijkt wallonië een blok aan het been, maar als we dat kwijt zijn, komt er wel een ander blok. want onze egoistische instelling zullen we niet kwijt zijn samen met wallonië. Afin, vandaag hangt wallonië er nog aan, en ons land moet bestuurd worden, en daarom zitten de mannen in brussel daar, en alles wat ze doen is die samenwerking blokkeren en moeilijk te doen. Daarmee help je de maatschappij toch geen meter vooruit. Elk tekentje van redelijke samenwerking blokkeren en elke beslissing die beide helften uit elkaar drijft te steuen om het toch maar zo onvermijdelijk mogelijk te maken dat belgië ooit splitsen zal, alsof als vlaanderen onafhankelijk is alles wel als bij toverslag perfect zal zijn. Nu, ok, ik deel het nationalisme niet maar als ze verkozen zijn om daty te verkondigen, whatever. Het grooste probleem is dat er een heleboel ECHTE problemen zijn die blijven liggen tijdens dit gekibbel. politiek moet gewoon een denktank zijn die praktische problemen van de maatschappij aanpakt om iedereen in ons land zo gelukkig mogelijk te maken, verder niets.

afin, ik ben het dus grotendeels eens met de koning. het leek mij je reinste logica en ik neem aan dat wel meer vlamingen dit ook vinden, wel grappig dat geen enkele vlaamse partij nog durft om eens niet uitgesproken vlaams te zijn, ze zouden wel eens kiezers kunnen verliezen aan het blok.

Mijn eerste post op dit forum, vandaar dat ik mij niet kon inhouden toch wat algemener te gaan. ik neem aan dat geoefende strontkevers hier moeiteloos zinnetjes uit kunnen quoten om neer te sabelen. als het iets egoistisch is, beschouw mijn punt als bewezen.
droon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2006, 12:26   #77
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heel merkwaardig. De politici worden verkozen door de mensen. Blijkbaar kiezen de mensen dus - volgens u - uiteindelijk toch voor "flaminganten". En de invloed in de media? Commerciële media kijken wat goed ligt hun markt. Daar laten ze zich door leiden. Bijgevolg, moet "flamingantisme" goed liggen bij de mensen als zou het zo niet tot uiting komen in de media (althans, dat beweert u natuurlijk).

Ik zie echter maar weinig Vlaamsgezindheid bij de media... En ook niet echt bij de traditionele machtspartijen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2006, 12:30   #78
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar is Hans I le Grand weer met het totaal onbestaande ""unie-federalisten"...

Ik merk trouwens dat u niet hoog oploopt met de grondwettelijke staatsinrichting. U suggereert immers dat de toespraak van de koning een goede invloed zal hebben op het proces dat jullie hebben aangespannen. Scheiding der machten? Zegt dat u iets, mijnheer de advocaat? Een rechter moet zich niet laten leiden door toespraken van wie dan ook. Hij oordeelt onafhankelijk, op basis van de wetteksten. Niet op basis van wat buiten de rechtszaal wordt gezegd. Mocht dit in België toch zo zijn, dan wordt duidelijk dat deze staat in deze, net als op vele andere vlakken, de basisbeginselen schendt.
Oud 1 februari 2006, 12:33   #79
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door droon Bekijk bericht
afin, ik ben het dus grotendeels eens met de koning. het leek mij je reinste logica en ik neem aan dat wel meer vlamingen dit ook vinden, wel grappig dat geen enkele vlaamse partij nog durft om eens niet uitgesproken vlaams te zijn, ze zouden wel eens kiezers kunnen verliezen aan het blok.
Hopelijk leest de opperbubbel, Hans I le Grand, mee. Volgens hem zijn de "flaminganten" op sterven na dood. U zegt nu juist het omgekeerde: partijen profileren zich Vlaams omdat ze schrik hebben kiezers te verliezen, wat dus betekent dat het flamingantisme weldegelijk leeft onder de kiezer.
Oud 1 februari 2006, 12:36   #80
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Onderlinge toestemming? Uit welke opiniepeiling moet die dan wel blijken?
En waarom willen de Walen dan geen scheiding met onderlinge toestemming ?
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be